Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 15.08.2021 11:31

Zdravím všechny a rád bych vás požádal o radu/pomoc. Několik dní se trápím s opakující se chybou P1102. :wallbash:
Chyba se objevuje pravidelně po ujetí několika km = > PP hlásí: „Motor – neodkladně servis“, po zastavení a vypnutí motoru stačí znovu zapnout zapalování a výstraha (i oranžová ikona „i“) samovolně zmizí a motor zase šlape jak hodinky, tedy opět jenom několik kilometrů, kdy se chyba objeví znovu a většinou už vypnutí a zapnutí zapalování nepomůže a chyba se musí vymazat diagnostikou. :x
Nerad s tím v tomhle stavu jezdím a proto se na vás obracím a doufám, že nalezneme řešení. Jsem už vážně v koncích (a nejsem automechanik). :nixw:
Pro doplnění ještě co jsem zjistil pomocí FORScanu: hodnoty MAF sensoru: 780 ot./min = 7g/s, 1500 ot./min = 13g/s, 2000 ot./min = 16g/s, 3000 ot./min = 34 g/s nevím, zda jsou tyto hodnoty správné. Nevěděl by někdo, kolik bych měl naměřit? V případě, že je senzor v pořádku, jak se zbavit neustálého obnovování chyby?
Děkuju moc za všechny rady a pomoc :gott: :gott: :gott:
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od dusanlulka » 15.08.2021 13:24

P1102 Možné príčiny
Chybný snímač hmotnostného prietoku vzduchu
Znečistený snímač hmotnostného prietoku vzduchu
Znečistený vzduchový filter
Svazek snímača hmotnostného prietoku vzduchu je otvorený alebo skratovaný
Obvod snímača hmotnostného prietoku zlé elektrické pripojenie
Únik nasávaného vzduchu

GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 23.08.2021 21:43

UPDATE:
Vyměnil jsme váhu vzduchu (nová originál Ford - jinou jsem nesehanl) => naměřené hodnoty víceméně totožné jako s původní :o a problém přetrvává :wallbash:
Jako další pokus jsem zkusil prověřit těsnost sacího potrubí => odpojil jsem hadici u škrtící klapky a zaslepil ji, v místě spojení příruby a váhy vzduchu jsem „vytvořil“ redukci na připojení kompresoru (vyndal jsem komplet airbox) a potrubí natlakoval na +/- 0,5-1,0 bar. Nikde v potrubí žádný únik, ALE vzduch unikal zevnitř škrtící klapky 8O
A tak se ptám: Je to normální?
Ještě jsem si všiml během přípravy na natlakování, že je uvnitř příruby turba olej, ne moc, ale je tam. To je taky v pořádku/normální?
Dalším zjištěním je, že jakmile se objeví chyba a motor „spadne“ do nouzového režimu, tak začne váha najednou měřit vyšší (normální?) hodnoty, ale vůbec nechápu PROČ? :wallbash:
Každopádně myslím, že jelikož váha měří a hodnoty se mění s otáčkami motoru, asi můžu vyloučit problém s elektrikou.
Nicméně ještě jsem vypozoroval, že chyba se objeví při tzv. brždění motorem prostě stačí sundat nohu z plynu a během chvíle vyskočí chyba :wallbash:
Zatím to nevzdávám a poslední šance je originál servis Ford, ale tomu bych se rád vyhnul :wink:
Omlouvám se za možná naivní/laické dotazy a budu rád za každý návrh co ještě prověřit.
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(


GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 24.08.2021 08:11

EGR demontován (hrozná práce) a vyčištěn, takže by asi měl být OK :nixw:
EGR po vyčištění
EGR po vyčištění
Ještě mě napadá jestli to nemůže dělat turbo? :nixw:
olej v turbu
olej v turbu
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(


GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 24.08.2021 08:48

Díky za odkaz :palec_nahoru:
Mimochodem co je to za soft? Freeware to zjevně není :wink:
Asi půjdu zkusit vytvořit podobný záznam pro porovnání - mám takový tušení, že některý věci mám jinak :roll: :cry:
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od dusanlulka » 24.08.2021 09:02

https://forscan.org/download.html
Get free Extended License - 2 months trial.
Po zaregistrovani ti to schvalia na 2 mesiace zadarmo ale chvilu to trva.

GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 24.08.2021 09:08

FORScan mám (v2.3.42) i rozšířenou licenci, akorát že dnes vypadá jinak, tak jsem myslel, že je to něco jinýho :wink:
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od ica » 24.08.2021 09:11

mozes dat VIN auta ?

GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 24.08.2021 09:16

Žádný problém:
WF06XXGCC6FP01302
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(

GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 24.08.2021 13:48

Právě jsem zkusil projet auto se zapnutým FORScanem a těmito PIDy ve snaze něco zjistit:
TP_REL Relativní poloha škrticí klapky
EGRTP_MES Škrticí klapka recirkulace výfukových plynů - změřená
TAC_PCT Řízení ovladače škrticí klapky
THR_MTR_SIG Signál PWM motoru škrticí klapky - řízeno
EGRTP_CMD Přikázaná poloha škrticí klapky EGR
TIP_PRS-Boost Změřený přeplňovací tlak na vstupním tlakovém snímači škrticí klapky
EGR_VAL_DES Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – požadovaná
EGR_VAL_MEA Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – naměřená
EGRBPDC Pracovní cyklus ventilu obtoku chladiče EGR
MAP_A Absolutní tlak sacího potrubí A
BOOST_A_CMD Přikázaný tlak plnicího vzduchu A
CIMAP Upravený absolutní tlak v sacím potrubí
RPM Otáčky motoru za minutu
FPSB Snímač tlaku paliva B – základní
FRP_A Tlak palivové lišty A
FRP_A_CMD Přikázaný tlak palivové lišty A
APP_D Poloha pedálu akcelerátoru D
APP_E Poloha pedálu akcelerátoru E
APP_REL Relativní poloha pedálu akcelerátoru
MAF Průtokové množství vzduchu
MAF_A Snímač hmotnosti vzduchu A
a natočil jsem si z toho video k analýze. Výsledek je, že ať na to koukám jak chci, nikde nevidím zásadní rozdíl :wallbash:
Před chybou
Před chybou
V okamžiku chyby
V okamžiku chyby
Po chybě
Po chybě
Co mě ale zaráží je, že škrtící klapka je stále na 100% a naměřená hodnota EGR zase 0 :shocked:
Je tedy možné, že EGR nefunguje, nebo mám nastavit jiné PIDy? :nixw:
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od ica » 24.08.2021 16:29

omg natacat video, pokial nejsi autista tak tam nic neuvidis ...

Na tie data z logov si sprav graf v exceli alebo pouzi https://bit.ly/3gqak2w, teda aspon dufam ze .csv , .fsl ti nieco hovori .

Ten kod P1102 generuje monitor vierohodnosti signalu, ktory trva nieleko sekund tak asi to nebudu nejake kratke vypadky/zmeny signalu.

Ja by som na zaciatok logoval polohu EGR spolu s pozadovanou polohou EGR, MAF, MAP, skrtiacu klapku ,RPM, APP,polohu variability turba, teplotu nasavaneho vzduchu a BARO tlak .
"EGR_VAL_MEA Poloha ventilu obtoku chladiče EGR – naměřená" toto nie je to co mas merat. Obtokovy ventil EGR nie je ventil EGR .

Hadicu medzi airboxom a turbom si asi zbezne pozrel ci je ok , potom tam mas len turbo ktore je ovladanie podtlakovym ventilom, ale ten nemas ako zmerat. Ten by mohol byt problem, ale pochybujem zeby sa len takto prejavoval.
Dalej uz len klapka a egr, co ti mozu znizit prietok. Vyfuk a dpf zatial asi nema vyznam riesit.

Mas aktualny soft pre pcm, tak predpokladam ze tam chyba nebude aj ked Ford vie niekedy prekvapit .

GregyZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 22.09.2020 23:00

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od GregyZ » 24.08.2021 17:29

Díky za vyčerpávající odpověď :palec_nahoru:
Ten kod P1102 generuje monitor vierohodnosti signalu, ktory trva nieleko sekund tak asi to nebudu nejake kratke vypadky/zmeny signalu.
A já si právě myslel, že to je krátkodobá "špička" :dih:

Doporučený PIDy zkusím zalogovat a uvidím, zda to něco ukáže. Bohužel se s FORScanem teprve seznamuji a těch PIDů je tam víc než dost a připadá mi, že některý jsou tam i nefunkční - teda alespoň mě některý ukazujou nesmysly/chyby.

Co se hadic týká jak jsem psal v prvním příspěvku od airboxu až ke škrtící klapce natlakováno a bez úniku = netěsnost potrubí vyloučena (alespoň něco).

Každopádně zatím jsem odpojil konektor od EGR (aby se dalo jezdit, kdyby se muselo) a mám slíbený "nový" na test od známého, tak ho zkusím vyměnit a uvidím co to udělá.
Je - Ford Focus MK3 Kombi 2.0 TDCi 110kW r.v.2015
Byl - Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 88kW r.v.2015 :(

lory
Příspěvky: 1
Registrován: 30.08.2021 13:28

Re: Ford Focus III 1.5 TDCI 88kw - chyba P1102

Příspěvek od lory » 30.08.2021 13:32

Zdravím ,vyřešil jste něco ? mám stejný problém akorát jsem vypozoroval, že za studena mi to nedělá vyměněno od turba až po saní vše včetně EGR a stále nic

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti