Výměna olejové vany u 1,6TDCi, 85kW?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sirk9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 148
Registrován: 02.01.2011 20:38

Výměna olejové vany u 1,6TDCi, 85kW?

Příspěvek od Sirk9 » 24.08.2022 08:29

Dobrý den,

řešil někdo u novějšího typu motoru 1,6 TDCi, 85kW, výměnu olejové vany? Hodně se tím dá předejít případným komplikacím.

Náhodou jsem narazil na jedno zajímavé video, ale týká se to starších motorů 1,6TDCi, 66 a 80 kW.

Olejovou vanu budu mít také špatnou, jako na předchozích modelech. Vím, že nejlepší je měnit olej po 10.000 km, nejlépe dostat 0,3 starého oleje z vany, který zůstává při vypuštění. Ale, jak dostat zbytek starého oleje ven, bez výměny vany?

Tady je odkaz na video: https://www.youtube.com/watch?v=lOkw4FVLIBc

Díky za Vaše názory a zkušenosti. :D
Naposledy upravil(a) Sirk9 dne 24.08.2022 19:25, celkem upraveno 1 x.
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna olejové vany u 1,6TDCi, 85kW?

Příspěvek od stano. » 24.08.2022 10:25

Vana je myslim fyzicky rovnaka na starsom a novsom type.

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Výměna olejové vany u 1,6TDCi, 85kW?

Příspěvek od hihi » 29.08.2022 22:57

Při výměně oleje jsem zapuštění prolisoval směrem ven. Koupil jsem šroub M10x1,25 délky myslím 5 cm a vnitřkem trubky to protáhl ven. (vana,trubka, na trubce silnější plech, skrz to všechno šroub do vany a na plechu matice pod hlavou šroubu; hlava šroubu se podrží a matice se "utahuje"; tím se prolis přetáhne ven; jde to velmi snadno).
hledat: "úprava olejová vana focus"
Něco je tady: viewtopic.php?t=49362
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Sirk9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 148
Registrován: 02.01.2011 20:38

Re: Výměna olejové vany u 1,6TDCi, 85kW?

Příspěvek od Sirk9 » 25.09.2022 07:06

Včera proběhla výměna inovované olejové vany na motoru 1,6TDCi, 85kw, r.v. 2014. Při výměně olejového filtru, jsem našel trochu oleje v hadici mezi turbem a vzduchovým filtrem. Do vzduchového filtru to nejde. Pročítal jsem fórum, kde bylo zmíněno, že trochu oleje je normální, jinde psali, že může být špatná membrána nebo pružinka v PCV ventilu (odvětrání klikové skříně). Doporučují výměnu cca po 60.000 km.

Dá se sehnat jenom, membrána, pružinka a víčko toho PCV ventilu? Přepokládám, že na motor 1,6TDCi 80kW, bude trochu jiný, než na 1,6TDCi, 85kW.
Měl by někdo možnost pohledat v origo katalogu?

Díky za vaše rady a zkušenosti.
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti