TPMS rada
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5313
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: TPMS rada
Já mám pocit, že jsem dřív resetoval i za jízdy a stačilo,ale kdo ví. Snad to bude OK.
O možnosti přepnout na ABS vím. Ale když jsem je kupoval, tak se ještě Zaqik v mk3 tolik nevrtal.
O možnosti přepnout na ABS vím. Ale když jsem je kupoval, tak se ještě Zaqik v mk3 tolik nevrtal.
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: TPMS rada
Jestli nekdo rad experimentuje s vyrobky z Ciny, tak mohu doporucit 4ks cidel EV6T-1A180-CB z Aliexpressu za cca 30USD sada. Ja je bohuzel kupoval pred pul rokem jeste za 50USD, ale fungujou perfektne Nahodil jsem na zimni kola a normalne resetoval za jizdy a jezdim bez chyb
-
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 20.02.2019 11:35
Re: TPMS rada
Ford Focus 1.6Ti-VCT 2018
- Petr078
- Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: 21.07.2017 06:05
- Bydliště: Olomouc
Re: TPMS rada
Soudruzi se toho neboji "made in USA" na jinych zase "made in UK"... nechapu proc v tom nejaky vyrobce nedela vymenou baterku v dnesni EKO dobe
Ford Focus III 1.6 Ti-Vct kombi r.v.2017 bilá "frozen"
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1659
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: TPMS rada
Opravdová ekologie bude lidstvo zajímat až bude ve větších sr... Momentálně je v kurzu jen CO2.
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: TPMS rada
To Civic66: Jo jsou uplne stejne, jako original. Ja mam made in UK Podle me, 100% kopie z originalu, dokonce i s recyklacnim symbolem, datumovkou a material PA
Mozna, ze jsou fakt original a ve fordu za 800Kc jeden
Baterii neresim, klidne za 2roky vymenim za novy, staci vyfouknout kolo ve sveraku, a nasrubovat na ventilek pres jeden sroub novy TPMS a dofouknout
Pak plast zrecykluju
Mozna, ze jsou fakt original a ve fordu za 800Kc jeden
Baterii neresim, klidne za 2roky vymenim za novy, staci vyfouknout kolo ve sveraku, a nasrubovat na ventilek pres jeden sroub novy TPMS a dofouknout
Pak plast zrecykluju
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 73
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: TPMS rada
Je tady někdo, komu přestal fungovat senzor TPMS kvůli vybité baterii v senzoru?
Jak dlouho v provozu vydrží baterie v senzoru?
Nechci senzory preventivně vyměňovat po 2 letech jako Dav, ale uvažuji, že si je na Aliexpessu koupím předem. Tak mě také zajímá, zda baterie v novém nepoužívaném senzoru neztrácí kapacitu.
Jak dlouho v provozu vydrží baterie v senzoru?
Nechci senzory preventivně vyměňovat po 2 letech jako Dav, ale uvažuji, že si je na Aliexpessu koupím předem. Tak mě také zajímá, zda baterie v novém nepoužívaném senzoru neztrácí kapacitu.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1659
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: TPMS rada
Dle Fordu by měly originály vydržet 5 let.
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: TPMS rada
Klidne muzou vydrzet i 7let i vice let. Protoze pul roku vysi v garazi
Baterie vysila jen pri otackach kola...tzn v klidu se nevybiji
Jestli original nebo z Ciny, je to fuk, batarie bude stejna a dost mozna i PCB uvnitr
Baterie vysila jen pri otackach kola...tzn v klidu se nevybiji
Jestli original nebo z Ciny, je to fuk, batarie bude stejna a dost mozna i PCB uvnitr
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 304
- Registrován: 10.04.2018 20:03
-
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 20.02.2019 11:35
Re: TPMS rada
No co sa tika ceny okolo 35eur /4kusy si myslim ze za skusku to stoji.Na jar musim dat do letnych hlinikovych kolies novu sadu asi zakupim a uvidime ci funguju
Ford Focus 1.6Ti-VCT 2018
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: TPMS rada
To rob456: vice studuj https://cs.qwertyu.wiki/wiki/Tire-press ... ing_system
Jinak to resi ve vsech auto forech: Kolo se netoci, snimac spi
Baterie jde take pro kutily vymenit, nozem staci senzor vyloupnout a pak normalne zalepit. viz. youtube...
To civic66: Nekupuj nejlevnejsi, ja mam cinske "znackove" Yaopei
https://www.aliexpress.com/item/3274628 ... 4c4d2Q0GNQ
Od originalu nepoznas rozdil, kvalita super. Cinani plasty a elektroniku umi
Ale je to kazdeho vec, co preferuje
Jinak to resi ve vsech auto forech: Kolo se netoci, snimac spi
Baterie jde take pro kutily vymenit, nozem staci senzor vyloupnout a pak normalne zalepit. viz. youtube...
To civic66: Nekupuj nejlevnejsi, ja mam cinske "znackove" Yaopei
https://www.aliexpress.com/item/3274628 ... 4c4d2Q0GNQ
Od originalu nepoznas rozdil, kvalita super. Cinani plasty a elektroniku umi
Ale je to kazdeho vec, co preferuje
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 304
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: TPMS rada
Teď po prezouvani mi uchazelo kolo, mel jsem na displeji 1.9 když jsem přijel do servisu. Po výměně za nový ventilek a po montáži kola zpět, displej okamžitě ukázal nový tlak 2.4. A jen jsem nastartoval.
JInak diky za poučení.
JInak diky za poučení.
Naposledy upravil(a) rob456 dne 23.11.2019 15:16, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1659
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: TPMS rada
Ona ta funkce TMPS systému není úplně jednoduchá a dle ETISU není pravdou, že by v klidovém režimu byly snímače "uspané". Takto to fungovalo už na Mondeu Mk4. Nezodpovězenou otázkou je to, jak je to s napájením ventilu i když nevysílá žádné informace, tedy jestli vysílač dokáže napájení odpojovat a připojovat. O tom jsem informace nenašel.
Princip činnosti
Při jízdě rychlostí vyšší než 20 km/h vysílá centrální rozvodná skříňka (CJB) nízkofrekvenční signál postupně do každé antény systému monitorování tlaku v pneumatikách. Každá anténa uvede do činnosti svůj konkrétní snímač nízkého tlaku v pneumatice. Příslušný snímač nízkého tlaku v pneumatice po zaznamenání nízkofrekvenčního signálu odpoví vysláním vysokofrekvenčního signálu (315 MHz nebo 433 MHz v závislosti na trhu). Tyto signály obsahují data s informací o identifikaci snímače, tlaku v pneumatice, teplotě pneumatiky a zrychlení vozidla.
Protože každé kolo odpovídá na nízkofrekvenční signál z CJB, je mu přiřazena poloha na vozidle a je sledováno po zbytek jízdního cyklu v této poloze.
Antény systému monitorování tlaku v pneumatikách fungují postupně po dobu 15 sekund v následujícím pořadí:
Levá přední
Pravá přední
Pravá zadní
Levá zadní
Každý snímač nízkého tlaku v pneumatice odpovídá postupně, takže CJB může stanovit polohy snímačů na začátku jízdního cyklu. Tento proces se opakuje až 3krát, případně méně, pokud CJB již polohy snímačů zná. Dokončení tohoto procesu trvá 3 až 4 minuty. Během této doby snímače nízkého tlaku v pneumatikách vysílají v pravidelných intervalech každých 15 sekund. Po zbytek jízdního cyklu tyto snímače vysílají jednou za 60 sekund nebo když je zaznamenána změna tlaku v pneumatice, a to dokud se vozidlo nezastaví a systém monitorování tlaku v pneumatikách se nevrátí do klidového režimu.
K upozornění na nízký tlak v pneumatikách dojde při 25% - 35% vypuštění a sestává se z oranžové a červené kontrolky a příslušného hlášení, které se objeví na displeji palubního počítače. Na displeji palubního počítače (centra informací a zpráv) se také objeví dodatečná informace o umístění postižené pneumatiky nebo pneumatik.
Systém monitorování tlaku v pneumatikách přejde do klidového režimu poté, co rychlost vozidla klesne pod 20 km/h na 15 minut. V klidovém režimu snímače nízkého tlaku v pneumatikách vysílají kódovaný signál do CJB každých 13 hodin. Pokud se tlak v některé pneumatice během těchto 13 hodin sníží o více než 0,06 bar, snímač nízkého tlaku v pneumatice bude vysílat častěji, protože se tlak v pneumatice ztrácí.
Princip činnosti
Při jízdě rychlostí vyšší než 20 km/h vysílá centrální rozvodná skříňka (CJB) nízkofrekvenční signál postupně do každé antény systému monitorování tlaku v pneumatikách. Každá anténa uvede do činnosti svůj konkrétní snímač nízkého tlaku v pneumatice. Příslušný snímač nízkého tlaku v pneumatice po zaznamenání nízkofrekvenčního signálu odpoví vysláním vysokofrekvenčního signálu (315 MHz nebo 433 MHz v závislosti na trhu). Tyto signály obsahují data s informací o identifikaci snímače, tlaku v pneumatice, teplotě pneumatiky a zrychlení vozidla.
Protože každé kolo odpovídá na nízkofrekvenční signál z CJB, je mu přiřazena poloha na vozidle a je sledováno po zbytek jízdního cyklu v této poloze.
Antény systému monitorování tlaku v pneumatikách fungují postupně po dobu 15 sekund v následujícím pořadí:
Levá přední
Pravá přední
Pravá zadní
Levá zadní
Každý snímač nízkého tlaku v pneumatice odpovídá postupně, takže CJB může stanovit polohy snímačů na začátku jízdního cyklu. Tento proces se opakuje až 3krát, případně méně, pokud CJB již polohy snímačů zná. Dokončení tohoto procesu trvá 3 až 4 minuty. Během této doby snímače nízkého tlaku v pneumatikách vysílají v pravidelných intervalech každých 15 sekund. Po zbytek jízdního cyklu tyto snímače vysílají jednou za 60 sekund nebo když je zaznamenána změna tlaku v pneumatice, a to dokud se vozidlo nezastaví a systém monitorování tlaku v pneumatikách se nevrátí do klidového režimu.
K upozornění na nízký tlak v pneumatikách dojde při 25% - 35% vypuštění a sestává se z oranžové a červené kontrolky a příslušného hlášení, které se objeví na displeji palubního počítače. Na displeji palubního počítače (centra informací a zpráv) se také objeví dodatečná informace o umístění postižené pneumatiky nebo pneumatik.
Systém monitorování tlaku v pneumatikách přejde do klidového režimu poté, co rychlost vozidla klesne pod 20 km/h na 15 minut. V klidovém režimu snímače nízkého tlaku v pneumatikách vysílají kódovaný signál do CJB každých 13 hodin. Pokud se tlak v některé pneumatice během těchto 13 hodin sníží o více než 0,06 bar, snímač nízkého tlaku v pneumatice bude vysílat častěji, protože se tlak v pneumatice ztrácí.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: TPMS rada
Mě jeden maník v pneuservisu vysvětloval,že TPMS funguje obdobně něco jako je platba mobilem přes NFC. Mobilem se musím přiblížit k terminálu aspoň na 4cm, aby se aktivoval čip v mobilu a auto se musí rozjet na určitou rychlost, aby ř.j.začala vysílat a probudila senzor.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host