MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Odpovědět
Uživatelský avatar
spachal
Junior
Junior
Příspěvky: 323
Registrován: 24.07.2010 19:58
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od spachal » 16.08.2010 20:09

Zdravím, mam problém s Mondeem MKII 1996, benzín 1.8. Při studeném motoru na volnoběh chcípá motor. Zajímavé je to, že hned po startu je vše v pořádku, ale jakmile ujedu cca 100m a zařadím volnoběh, otáčky spadnou a motor chípne (pokud okamžitě nepřidám plyn). Následně je vcelku obtížné motor nastartovat, startér se protáčí opravdu dlouho, než 'se motor chytne'. Pak už ježdění přes den zcela bez problémů, pokud auto nestojí několik hodin bez nastartování.

Na čem to závisí:
- jednoznačně na teplotě. V zimě velmi špatné, v těch teplotách nad 30'C téměř žádný problém
- mám dojem, že za deště a vhlka to je horší

Na čem to nezávisí:
- benzím, ať tankuji kde tankuji, stejný problém
- svíčky a kabely ke svíčkám - měněno, žádný rozdíl

Diagnostika motoru nic nehlásí, zkoušeno jak v autoservisu, tak i opakovaně levnou ELM327.

Napadá někoho, na co bych se měl, kromě návštěvy Charouze ;], zaměřit? Předem díky za info! :]
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i

Uživatelský avatar
Lubak
Junior
Junior
Příspěvky: 405
Registrován: 02.09.2008 15:46

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od Lubak » 16.08.2010 20:14

Tak pokud píšeš kabely a svíčky měněny tak předpokládám, že máš Motorcrafty?
Nebot Zetec se s jinejma kabelama ani svíčkama nekamarádi to jen tak na okraj.
zaměřil bych se na volnověžnej ventil, demontovat , vyčistit nejlíp v techničáku pořádně a udělat reset RJ (odpojením baterky na 30 min) a pak zkusit auto projed ve všech režimech.
Problémy s volnoběhem se hodně řeší na http://www.fordfans.cz sekce motor, 1.8 v mondeu je identická a stejné problémy jako má Escort 1.6 16V
Ford Galaxy 2.0TDCi
Ford Escort RS 2000 - r.v. 1991 - dědeček

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od Wizzy008 » 17.08.2010 09:09

Zkusil bych taky změřit, ješstli z čidla teploty chladící kapaliny leze to, co má... Ono může kecat a přitom zůstat v očekávaném rozsahu.. I pomocí té ELM327 lze sledovat, kolik říká, že má chladící kapalina ráno púři studeném motoru a jak se to postupně zahřívá..
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
spachal
Junior
Junior
Příspěvky: 323
Registrován: 24.07.2010 19:58
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od spachal » 17.08.2010 10:24

Ahoj, díky vám za info, jsem ciste laik, ale logicky mi prave vychazi, ze pokud by problem byl v cemkoliv jinem, nez co souvisi s teplotou, mel by se tento problem projevovat kdykoliv, i pri zahrati motoru. Takhle mi to pripada, jako by pri spatnem vyhodnoceni teploty motoru, pouze v urcitem teplotnim rozsahu, je spatne davkovani paliva, je ho malo a motor chcipne. To by odopvidalo i tomu, ze jde nasledne spatne nastartovat, ackoliv i zcela ledovy motor nastartuje okamzite a bez problemu. Ale divam se na to jako laik, berte to s rezervou ;] ..

Obe teplotni cidla zkusim preventivne vymenit, dobry napad, dik! 'Reset' jsem samozrejme take zkousel, ale krome problemu s radiem ;] to nepomohlo ..
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od Wizzy008 » 17.08.2010 11:55

Obě...jako teplota chladící kapaliny ateplota vzduchu? Ta teplota vzduchu v sání by takovou paseku nenadělala. To čidlo na teplotu vody by mohlo. Ale i když to není žádná cena, ze které by se člověk věšel, tak než to rovnou měnit, tak bych se na to to přes tu diagnostiku podíval, jestli tu ELM327 máš někde po ruce.. To je otázka chvilky... Při sednutí do studeného auta musí z diagnostiky vylézt teplota motoru cca stejná, jako je okolí a po nastartování se zvedat na nějakých 95°C. Prostě logicky. Pokud je to tím čidlem, tak podle chování bych tipnul, že ukazuje stále zahřátý motor...
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
spachal
Junior
Junior
Příspěvky: 323
Registrován: 24.07.2010 19:58
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od spachal » 17.08.2010 16:19

Opet diky za info, zitra Monedeo pripichnu na ScanMaster a podivam se na ty udaje (a dam vedet).
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od buceek07 » 20.08.2010 11:36

Přidám se i já....cestou na dovolenou do českého ráje mi začal volnoběh vyset na 3000 a pomalu padal, nebo nepadal vubec a auto tak mírně pocukávalo jako kdyby byl zavzdušněnej palivovej systém ( den před dovolenou sem měnil palivák) a když sem nastartoval studenej motor tak sem mu musel trochu pomoct plynem aby nezdechl :bebng: a prvni rozjezd byl strašnej, vubec se to nechtělo rozjet nic nic a pak zas to vystřelilo jak pi.a ...auto jinak fungovalo uplně normálně, tak sem odjezdil celou dovolenou a včera doma sem rozebral volnoběžnej ventil vyčistil wdčkem a teď je to pohádka....volnoběh krásně tak jak má být, žádny kolísání, nebo cukaní...mám teď udělany i svičky orig. motorcraft, vzduch filtr, vyčištěnou škrtící klapku a sání, paliv. filtr a zkontrolovany kabely a auto teď jezdi uplně luxusně...sem teď tak spokojenej :!: :!: :!:
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
spachal
Junior
Junior
Příspěvky: 323
Registrován: 24.07.2010 19:58
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od spachal » 21.08.2010 23:04

Takze jsem se k mereni konecne dostal, bohuzel podle senzoru je vse v poradku :/. Respektive teplota zacinala na okolni, po tech ~100m byla na hodnote asi 45'C a linerne narustala az k cca 85'C (jizda po meste). Zkusim priste jeste zapnout vytvoreni grafu a podivam se, zda tam nekde neni nejaka anomalie nebo skok v teplote, sledoval jsem to jen jako hodnoty.
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od Wizzy008 » 22.08.2010 20:30

Hmm, tím bych skoro vyloučil to čidlo teploty...a tu levnější variantu...ta jednaosma v tvém autě je Zetec, no jestli chceš trochu neradostného čtení, tak se podívej tu..

http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=875
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
spachal
Junior
Junior
Příspěvky: 323
Registrován: 24.07.2010 19:58
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: MKII '96 1.8 benzin - při studeném motoru na volnoběh chcípá

Příspěvek od spachal » 23.08.2010 01:12

No, radostne cteni to opravdu neni, asi to necham tak, jak to je, ono se s tim da jezdit ;] .. Ale dik za info, v uvedenem vlaknu je i hodne jinych uzitecnych informaci, alespon pro me.
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk1+2“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host