Právě je 18.08.2019 15:11



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
 Padající teplota chladící kapaliny mondeo mk4 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: 02.05.2017 13:16
Příspěvky: 3
Odeslat Padající teplota chladící kapaliny mondeo mk4
Zdravím,

Popis problému (jak to začalo):
Začalo to tím se auto nechtělo ohřívat po ujetí 20 km. Při jízdě z kopce klesala teplota chladící kapaliny do modré části. Při zastavení na volnoběh třeba na semaforech, klesla teplota i do modré části.

Shrnu dosavadní provedené opravy:
1) Bylo vyčištěno a zprůchodněno vedení výfukových spalin od EGR ventilu k výměníku.
2) Byl vyměněn termostat. (Zakoupen byl ORIGINÁL Ford).

Po těchto opravách se auto zahřeje opravu daleko rychleji než předtím. Řekl bych tak cca okolo 10 km je teplota na ukazateli convers ve středu šedého pole.

Když ale zastavím po cca 20 km jízdy na parkovišti, auto nechám na volnoběh, při venkovní teplotě -10°C, tak teplota klesne po 15 minutách úplně dolů do modré části ukazatele teploty v convers. Topení je nastaveno na 22°C bez AC. Zkrátka si teplotu neudrží.

Minulý rok v zimě takový problém na vozidle nebyl. Až nyní. Problém je sice z části vyřešen, ale stále to není, tak jako předtím.

Už nás napadá, že by mohl být unavený elektrický příhřev. (1717061 - PTC heater s výkonem 1kW).
Minulý rok v zimě bylo po nastartování v kabině vozu daleko rychleji teplo než nyní.

Může mít tento příhřev vliv na udržení teploty motoru?

Info o vozidle: Ford Mondeo mk4, 2.0 TDCi, 2014
Díky za rady.


Doplnění:

dnes ráno jsem si vzal teploměr a změřil jsem teplotu z výdechu v kabině a čas jak rychle se vzduch bude ohřívat.
Venkovní teplota -2°C. Teplota ohřevu nastavena na HI a ventilátor na poloviční chod.
Výsledek měření:
po 2 minutách běhu > teplota z výdechu mezi 8°C až 9°C
po 5 minutách běhu > teplota z výdechu mezi 30°C až 31°C
Dle mého názoru není PTC příhřev úplně v pořádku a mohl by mít vliv na udržení teploty chladící vody.

Po dojezdu na parkoviště jsem zkusil vypnout vnitřní topení a sledoval jsem jestli dojde k poklesu teploty.
Ani po 20 minutách se teplota nezměnila.

Problém s padáním teploty je asi spojený se špatnou funkcí PTC příhřevu.


Doplnění 2:

nedalo mi to a pokusil jsem se topení vytáhnout a sáhnout si jestli topí.
Nepodařilo se ho vytáhnout celý, ale jen kousek a prsty se dalo sáhnout.
Po nastartování se topení rozpálilo , že se na něj ani sáhnout nedalo. Napětí kleslo při zapnutém topení na 13,5V.
Vrátil jsem ho tedy zpět s tím, že to ráno vyzkouším.
A co myslíte nic, žádné teplo z výdechů nešlo a napětí opět na 15V.
Kontakty jsem nerozpojoval jen jsem sundal ten krycí plech a dva šroubky co drží příhřev.
Nic víc, nic míň. Vše jsem vrátil zpět a dotáhl s citem.

Tak proč to po vrácení zpět nehřeje? :wallbash: Proč?
Může být nějaký kontakt u příhřevu v háji?
Je možné kontakty na příhřevu zkontrolovat případně opravit, nebo je to neopravitelné?

Prosím poraďte.


Naposledy upravil mlzil dne 08.02.2019 07:17, celkově upraveno 3

05.02.2019 10:51
Profil E-mail
Admin
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30.05.2010 17:33
Příspěvky: 15892
Bydliště: exit 82 na D0
Odeslat Re: Padající teplota chladící kapaliny mondeo mk4
chtelo by to nekoho, kdo ma stejny motor ... obecne je nafta na volnobeh pri teplote pod nulou na tom spatne - moc tepla navic neda :nixw:

PTC si bere elektrinu na ohrev vzduchu proudiciho do kabiny, na teplotu motoru nema vliv (resp. muze prenesene nutit drzet motor vyssi otacky kvuli pozadavkum alternatoru)

_________________
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.


05.02.2019 12:25
Profil
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 15:30
Příspěvky: 754
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Padající teplota chladící kapaliny mondeo mk4
...pamatuju s naftovym focusem:
- teplota kolem -5, výjezd z parkoviště u OC. Vse pred Vánocemi zasekané - poskakovali jsme c a hodinu a motor se neohral na provozní teplotu. Zbytkove teplo slo beze zbytku do topeni, zadne velke teplo ale na palubě nebylo
Teplota komem -20, motor se na provozní teplotu nedostal ani po 100km na dálnici.

Při delsich sjezdech se taky motor ochlazoval - naftovy se proste proplachuje bez škrcení stale stejným množstvím vzduchu...

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


05.02.2019 13:04
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 19.10.2016 10:26
Příspěvky: 114
Odeslat Re: Padající teplota chladící kapaliny mondeo mk4
mlzil napsal:
Když ale zastavím po cca 20 km jízdy na parkovišti, auto nechám na volnoběh, při venkovní teplotě -10°C, tak teplota klesne po 15 minutách úplně dolů do modré části ukazatele teploty v convers. Topení je nastaveno na 22°C bez AC. Zkrátka si teplotu neudrží.

Minulý rok v zimě takový problém na vozidle nebyl. Až nyní. Problém je sice z části vyřešen, ale stále to není, tak jako předtím.

Už nás napadá, že by mohl být unavený elektrický příhřev. (1717061 - PTC heater s výkonem 1kW).
Minulý rok v zimě bylo po nastartování v kabině vozu daleko rychleji teplo než nyní.

Může mít tento příhřev vliv na udržení teploty motoru?


Dle mého názoru naprosto normální chování u naftového motoru bez pomocného topení (ať už na palivo či na elektriku). Chovalo se takhle moje předchozí auto, chová se takhle Mondeo s vypnutým Webastem. Jak je venku -10 a méně, tak topení do kabiny nezatížený motor velmi rychle ochladí i po delší jízdě.

V -15 a nastaveném ventilátoru na plné obrátky přestává topení na volnoběh topit a teplota padá dolů i u benzinové Fábie :D Také jsem si nejdříve myslel, že je termostat KO, ale i po 15km jízdy byla hadice k chladiči (i chladič) ledově studený, až po snížení rychlosti ventilátoru o jednu rychlost se motor ohřál na provozní teplotu...

Jestli se dobře pamatuju, tak tu někdo psal, že PTC je před výměníkem topení, takže odpoveď by měla být ano, PTC ovlivňuje teplotu motoru - pomáhá ho rychleji ohřát. Ale toto nemám ověřené, jen si vzpomínám že jsem to tu na foru někde už četl :idea:

Rychleji ohřát kabinu a motor, zejména ve velkých mrazech, se dá se zapnutou vnitřní cirkulací.

_________________
Ford Mondeo kombi MK IV, 10/2012, 2.2 TDCi 147 kW, Titanium + Webasto + Winter packet (od 2016)
Škoda Fabia I, 07/2004, 1,4 16V 55 kW, Elegance + ESP + AUTOMAT (od 2018)

bylo: Citroen Xsara, 10/1997, 1,9 TD 66 kW, Exclusive (2006 - 2016)


06.02.2019 20:07
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.078s | 14 Queries | GZIP : Off ]