Výměna plynového pedálu

Chucek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28.02.2019 12:25
Bydliště: Prostějov

Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Chucek » 05.03.2019 16:22

Ahoj Forďáci,potřeboval bych vyměnit plynový pedál.Chci se zeptat,jestli se musí nový pedál nějak spárovat s řídící jednotkou,nebo ho jen připojím místo starého.Motor 2.0i,107Kw.Díky za odpovědi. 8)
Ford mondeo mk4 combi,2.0i,107Kw

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3915
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 05.03.2019 19:17

Nemusi

Chucek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28.02.2019 12:25
Bydliště: Prostějov

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Chucek » 05.03.2019 21:58

Díky...
Ford mondeo mk4 combi,2.0i,107Kw

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Ma.rt » 08.03.2019 18:02

Nad touhle otazkou vzdycky premyslim, kdyz menim pylovy filtr, kdy se musi odsroubovat plynovy pedal. Lepsi by bylo jej uplne odpojit, ale je tam obrazek, ze se to delat nema. Tak jsem si rikal, jestlo by se neco rozhodilo v ridici jednotce. Pokud nic, tak pak nerozumim tomu dopruceni nerozpojovat :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6703
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Adow » 08.03.2019 21:00

Je to v podstatě potenciometr, možná je to tak napřesno, že změnou odporu kontaktu (jeho opotřebením) dojde následně ke změně funkce celého pedálu.. Jinakĺ si to nedovedu vysvětlit.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od jenikHK » 08.03.2019 21:49

Já tomu rozumím tak, ze konektor je dimenzovan na jisty počet spojeni/rozpojeni. Zde tuším cccca 10x, takže pro výměnu filtru neni úplně dobré jej, vice-méně zbytečně, rozpojovat.
S tim souvisí zřejmě ten přechodový odpor, jak zminuje Adow.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Ma.rt » 08.03.2019 23:15

10 rozpojeni? Doufam, ze totez neplati pro konektory na svetlech :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3915
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 09.03.2019 08:25

Kontakty jsou tam zlaceny, takze se to pak osoupe a dava jiny hodnoty.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Ma.rt » 09.03.2019 08:51

zlatej plyn s lankem :) na druhy strane jeste je elektromotor na skrtici klapce, zbytecny prodrazeni v dobe, kdy se skrti kazda koruna (bohuzel casto v mene vhodnych oblastech) :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od jenikHK » 09.03.2019 16:35

Jenže s plynem na bowdenu se mnohem hur dosahuje prislusna Euro specifikace. A dal potřebuješ další nezávislý system na řízení volnobehu, volnobezny ventil. Takže ve výsledku muze byt elektronika dokonce levnější.
Ale osobně mam teda taky radši plyn na bowden a zrovna u Duratecu je to sakra znát.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Ma.rt » 10.03.2019 11:35

S temi emisemi mas asi pravdu. Mne tam vadi to zpozdeni. S lankem plyn reagoval okamzite. Sice jsem si zvyknul, ale kdyz presednu do starsi Fiesty, tak si rikam, ze ten plyn je paradni, i kdyz to auto zrovna moc nejede :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1094
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od robbert » 11.03.2019 07:50

Pokud ti vadí zpoždění u Mondea, tak si nikdy nesedej do Tuarega.
Tam je prodleva motoru a převodovky někdy až 3 vteřiny. To je teprve síla. A podle testu je to problém všech motoru s 3,0 TDI. Takže tady zlatý Ford.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Ma.rt » 11.03.2019 08:20

3 vteriny? Tak to je normalne životu nebezpecne... :-D jak jsem psal, uz jsem si zvyknul... co mi asi nejvic vadi, ze to trochu samo upravuje plyn pri rozjizdeni (ja se bezne rozjizdim na rovine z cca 1000 ot. a obcas se mu to asi nelibi) a pri meziplynu se musi pedal poradne proslapnout, abych ty otacky dostal, kam potrebuju. Jinak je fakt, ze pri ustalene rychlosti na tempomat je spotreba nizsi, nez kdyz jedu s nohou na plynu..mozna to je ten "ekologicky" efekt :-)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Chucek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28.02.2019 12:25
Bydliště: Prostějov

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Chucek » 11.03.2019 21:09

Tak pedál jsem vyměnil,ale můj problém trvá dál.Jde o to,že při nastartování za studena vyletí otáčky nahoru(to je zřejmě normální)ale jak jdou dolů,tak klesnou tak moc,až motor chcípne.Druhý start už probíhá v pohodě-otáčky jdou nahoru a spadnou tak na 900 asi a drží.Mohla by to dělat třeba ještě škrtící klapka?
Doteď jsem měl jen naftu,tak u tohoto motoru tápu.Díky za odpovědi.
Ford mondeo mk4 combi,2.0i,107Kw

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Výměna plynového pedálu

Příspěvek od Ma.rt » 11.03.2019 22:16

Tohle vypada, jako kdyby nefungovalo neco jako automaticky sytic :-) ja teda mam na studenem motoru volnobeh cca 1100 ot. 900 je podle me malo. Co diagnostika?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů