Příspěvek
od davidkovar » 22.06.2014 22:28
Ahoj,
mám dotaz ohledně možné závady okolo turba nebo vstříkování.
Zhruba před měsícem jsem spozoroval úbytek výkonu na svém autě a při akcelereci je cítit kolísání výkonu. Přitom mi nepřipadá že by mi auto více čoudilo a spotřeba při normální jízdě taky nenarostla. Původní předpoklad byl na prasklou hadici, ale zvukový projev tomu nenasvědčuje (před 4-mi měsíci jsem měnil hadici co je hned za IC a to šlo slyšet celkem dost velký fukot).
Byl jsem na diagnostice a žádnou závadu to nevypisovalo. Mimochodem byl jsem na ni u pana Pivčíka z Ostravy - Michálkovic.
Při ježdění s diagnostikou se vše tvářilo normálně, tlak turba byl perfektní, a taky na railu. Průběh výkonu byl zajímavý. Jakmile jsem na trojku překročil 3000 ot/min, tak byl cítit pokles a začal výkon jakoby pulzovat (prostě to chviličku jelo lépe a pak hůře).
Verdikt byl, vyměnit palivový filtr, že by mohl být ucpaný.
Ten jsem vyměnil, ale nějak to nepomohlo, sice skoro zmizela ona pulzace výkonu na trojku, ale žeby autíčko jelo lépe se mi nezdá. Navíc bych řekl, že se mi nějak zvěztšila turbodíra. Ta už teda je od doby kdy jsem vypozoroval to snížení výkonu.
Co se týká výkonu celkově, tak povětšinou je vlažný, prostě když na to dupnu na 4. a 5. tak se moc neděje a někdy zase jede jak z praku.
Ještě jsem vypozoroval, že když na to šlapu a otáčky nechám vyletět na max 3000, tak to jede docela dobře, ale není to pravidlo, je to prostě jak kdy.
Jinak vstřikovače byly měněny před cca 3-mi roky a je na nich nalítáno takových 30 000. Všechny filtry jsou vyměněné, konektory na které jsem dosáhl jsem několikrát povypojoval a zase zapojil, regulace turba funguje.
Asi vypozoroval, kdy dochází k onomu poklesu výkonu a kdy to zase jede normálně. K poklesu výkonu a následné pulzaci dochází v horkých dnech. Když je teplota tak do cca 20, tak auto jede normálně a výkon je perfektní. jak je ale přes 25 tak to prostě zlobí, nechce jet a při překročení 3000 ot/min dojde k poklesu výkonu a následuje jeho pulzace.
Ještě doplním že jsem čistil váhu vzduchu, kdy druhá spirálka byla dost zasraná. Po tom čištění se mi trochu zhoršily starty tak, že po nastartování je cítit, že chviličku lítají otáčky cca 50 - 100 ot/min, pak se vše ustálí a je to v pohodě.
Nevíte někdo co by to mohlo být?
Mondeo MK III, 2004, TDCi 96kW, 6-ti kvalt, kombajn