vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Uživatelský avatar
Lázňator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 12.04.2014 16:49
Bydliště: Měřín

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Lázňator » 31.12.2014 17:04

Protože mě ten šmejd podpálil auto a tím u mě skončila veškerá důvěra v DPF. Přijedu dom zaparkuju auto a koukám z pod auta se valí dým lehnu na zem a tam plamen chytla tlumící hmota nad DPF asi se uvolnila a padla na DPF tak hned na dvůr pro hadici a hasit ale ouvej vona je zima hadice sklizená a kohout zaizolovám takže další nápad hasiči ale než sem zatelefonoval tak mě napadl postřikovač naplnit v koupelně natlakovat a hasit moc to nešlo ale povedlo se následně rukavice a izolaci sem otrhal. Teď jezdím bez izolace veškeré teplo de ihned na tunel takže to asi taky není dobrý. Před měsícem sem byl s autem v Litoměřicích co kdyby to chytlo tam asi hasiči a pak vlakem dom?Štestí že to hytlo taky tak brzo co kdyby se to rozhořelo až bych byl doma u tel. auto v plamenech a barák taky.

Izolaci už mám ale v garáži a DPF de do hajzlu už v to nemám důvěru a abych po příjezdu chodil kontrolovat auto jestli něco nechytlo v tunelu to už mě nebaví DPF ven misto toho jen trubka nová izolace a mám klid na duši.


pozary.cz nejčastější příčina vzplanutí auta je elektrický zkrat nebo hoří tepelná izolace nad katalyzátorem, která se vlivem otřesů při pohybu vozidla tzv. „uklepe“ a spadne na rozpálený katalyzátor a následně shoří celý automobil.
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia+ 8/2005
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Nicco » 31.12.2014 21:49

U naftove ojetiny s milionem km odejde DPF, ale pricina je jinde - vstriky, turbo, cerpadlo,... a jak to vic kouri, tak se filtr hned ucpe, samozrejme nejjednodussi je hned filtr vykuchat a kour pustit do vzduchu, ale vada na CR systemu znamena i vyssi spotrebu a znizeni vykonu a zivotnosti motoru.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 01.01.2015 13:47

Blbost od Nicca - jako vždy. Motor bude mít delší životnost protože se omezí míchání oleje naftou.

Sw úprava určitě bude třeba. Chce to pořádně prozkoumat,jestli to vůbec někdo umí.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Jenyk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 129
Registrován: 19.08.2012 16:45

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Jenyk » 05.01.2015 19:47

Lázňator píše:DPF de do hajzlu už v to nemám důvěru a abych po příjezdu chodil kontrolovat auto jestli něco nechytlo v tunelu to už mě nebaví DPF ven misto toho jen trubka nová izolace a mám klid na duši.
Velmi inteligentní. Asi nejvýstižnější příspěvek z diskuse na dfensu: "Za druhý DPF není kurvítko, který tam je jenom jako tahadlo na peníze, ale jako zádržná síť na mikročástice, které vznikají při hoření palivové směsi, která je v nových dieselových motorech tak dokonale rozprášena a tak dokonale spálena (v rámci snižování spotřeby a zvyšování výkonu), že mikročástice tohoto bordelu bez problému procházejí lidskou sliznicí do plic a odtud putují rovnou do krve, kde působí rakovinotvorně. Proto, vždycky když tohle slyším, bych ty lidi nejradši rovnou zastřelil.

Takže tenhle pán si koupil auto, na které neměl a upgradoval ho tak, aby si rakovinu z jeho provozu mohli užít opravdu všichni."

Až si zase budete stěžovat, že to v téhle zemi stojí za hovno, každý podvádí a krade, požádejte své okolí o zrcadlo a podívejte se do něj.
Naposledy upravil(a) Jenyk dne 05.01.2015 22:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Nicco » 05.01.2015 21:41

Jenyk mas pravdu. Je to egoismus (sledování vlastního prospěchu a zájmu, případně i na úkor druhých). Hlavne ze majitel jezdi za 5L, co se deje za nim, to neresi.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 05.01.2015 22:30

Co je na tom egoisticke? Že nechce shořet? Možná trochu ano.
Nepodařilo se mu sehnat verzi bez filtru, tak si ji zařizuje.
Nebojte, nebude horší než originál bez fitru ;-)
Spálí méně nafty a tím budou i emise nižší. Není to báječné? Myslí i na kolegy z sk až pojede k vám na dovcu do tatier. :-D
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Lázňator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 12.04.2014 16:49
Bydliště: Měřín

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Lázňator » 06.01.2015 08:35

Jenyk píše:Takže tenhle pán si koupil auto, na které neměl a upgradoval ho tak, aby si rakovinu z jeho provozu mohli užít opravdu všichni.
Takový mám nejradši máme takovýho v práci tuhle četl že nadměrné konzumace masa způsobuje rakovinu střev tak přestal chodit na obědy a radši z domu nosí zrní. Ven chodíš s rouškou nebo bez roušky? Kolik vykouříš cigaret ho hospody chodíš a co geneticky upravený potraviny beztak kupuješ jen BIO co?A co starý Avie Liazky a Zetory nebo Trabanti ty sou v pohodě když soused nastartuje na jaře 7011 tak na ulici není 5 minut vidět já mu ten filtr věnuju ať si ho nasadí na 7011.

A co říkaš na bionaftu podle tohle článku zakázat VŠECHNY nafťáky že pane Jenyku zlatý eko Š120
http://auto.idnes.cz/skodlivost-bionaft ... tomoto_vok

A neboj na auto sem měl tak sem si auto koupil a za hotový žádná půjčka akorát nevím co tím sleduješ.
Nicco píše: Hlavne ze majitel jezdi za 5L, co se deje za nim, to neresi.
Nicco Za 5L rozhodně nejezdím a jezdit nebudu když v létě pustím klimu tak jedu za 7L to je eko? ALE za 5 už to není eko?Jak tohle vysvětlíš


A vita_k má absolutní pravdu jediný co tím sleduju je aby mě NEZHOŘELO auto což už sem jednou ZAŽIL viz příspěvek nahoře do dé doby sem DPF NEŘEŠIL
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia+ 8/2005
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Nicco » 06.01.2015 10:41

Na toto tema u jsem napsal hodne v jine sekci, tak jenom v skratce.
Primy vstrik nafty ma mensi pevne castice nez neprimy, tak neporovnavejte s Avii, taky zalezi na vstrikovacim tlaku a velikosti vstrikovacich trysek. Proto maji mit moderni diesely DPF a starsi ne.
S teorii ze vsechno skodi, tak nevadi ani kuchani, bez nekam. To je presne jako vsude se krade, tak kradu i ja, nebo vsude se vrazdi, zabiju i ja, stejne se nekdy musi zemrit.
A ze mas auto ve spatnem technickem stavu (hone najeto) a pada ti tlumici hmota na DPF to neni problem filtru. Mimochodem nad filtrem ma byt hlinikovy plech proti pozaru ne horlava tlumici hmota.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od spoofan » 06.01.2015 11:25

A kdyz se prodava auto s i bez DPF, tak ten kdo ho kuchne je hulvat, ale ten kdo auto koupil bez DPF je ok? Nemel by si ho tam vlastne domontovat?
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Slid » 06.01.2015 12:42

Mondeo MK3 Euro 4 je montovano bez DPF a Euro normu splnuje. DPF na mondeo MK3 je pouze volitelna vybava maji ho hlavne auta v nemecku, co jezdi hodne v centrech, firemni auta, taxiky, atd. Asi nejaka sleva ekologicka na dani.

Vseobecne vymontovani DPF je prasarana, to souhlasim. Ale u mondea MK3 mam celkem pochopeni, ikdyz na mondeu se tento system sere co mozna nejmene ze vsech aut s DPF/FAP.

Kazdopadne, mondeo s plne elektronickym EGREM vcetne podtlaku, bude mit problem. Co jsem cetl vsemozne na netu tak kazdy to resi, dal pryc DPF, prehrali se data v jednotce z mondea bez DPF, ale zacal byt problem s Egrem, protoze EGR OFF neumi udelat ani firma FAPOFF nebo teda cca pred rokem to neumela na mondeo mk3 s dpf, resil jsem to primo s panem z Bystřice nad Pernštejnem.

Sice jejich poutac je " Nejčastější na vypnutí jsou požadavky egr octavia a egr mondeo. U těchto vozidel můžeme z vlastní zkušenosti říct, že se jedná o nejčastěji vyřazované egr ventily. "" Ale nase mondeo neumi.

DPF jsem pryc davat nechtel, ale chtel jsem resit jen EGR OFF, bez nejakeho zaslepeni nebo odpojeni zastrcky od elektroniky motorku, aby se tvaril neustale zavreny a nesvitila kontrolka motoru, u mondeii se tyto egry dost serou a neni problem, aby vydrzel treba jen 60tis km, coz u nekoho jsou dve sezony a ve Fordu to moc dobre vedi, proto je krasne resi vymenym zpusobem za 13 tis, nastesti na Jaguara stoji pulku. A v UK, je to jeste za mene na Jaguara. Proto treba ja jsem koupil novej egr za 5500,- i s marzi prekupnika a pak uz EGR OFF neresil.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
Lázňator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 12.04.2014 16:49
Bydliště: Měřín

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Lázňator » 06.01.2015 13:16

Nicco píše:Mimochodem nad filtrem ma byt hlinikovy plech proti pozaru ne horlava tlumici hmota.
Tak sem to koupil a plech tam nebyl.

Slid píše:Mondeo MK3 Euro 4 je montovano bez DPF a Euro normu splnuje. DPF na mondeo MK3 je pouze volitelna vybava maji ho hlavne auta v nemecku, co jezdi hodne v centrech, firemni auta, taxiky, atd. Asi nejaka sleva ekologicka na dani.
No konečně sem se něčeho dobral Tvůj celý příspěvek mě dal víc jak poslední stránka hádek :palec_nahoru: A auto mám z německa
Nicco píše:Na toto tema u jsem napsal hodne v jine sekci, tak jenom v skratce.
Primy vstrik nafty ma mensi pevne castice nez neprimy, tak neporovnavejte s Avii, taky zalezi na vstrikovacim tlaku a velikosti vstrikovacich trysek. Proto maji mit moderni diesely DPF a starsi ne.
S teorii ze vsechno skodi, tak nevadi ani kuchani, bez nekam.
Tenhle tam mám já A spotřebu nezvyšuje a jezdím jen krátké trasy 10 km do práce a na nákup do Jihlavy občas t.j. 25km výtah článku:

Filtr pevných částic s otevřeným neřízeným systémem

Jedná se o minimálně rozšířený druh, v podstatě i nejméně účinný a hodící se spíše jako dodatečně montovaný retro-fit, s jehož pomocí se majitelé starších vozů mohli v některých zemích dočkat například daňových výhod. Tento typ filtru byl již z výroby použit u Subaru Legacy 2.0 D, ročníku 2008/2009.

S trochou nadsázky jde o řešení typu „Vlk se nažral a koza zůstala celá“. I zcela „prázdný“ otevřený filtr zachytí jen část výfukem letících pevných částic, průběh regenerace (de facto žádná neprobíhá) u něj nelze nijak řídit.

Nedosáhne-li tento filtr při svém zaplnění dlouhotrvající jízdou s motorem v určité zátěži samovolně teploty potřebné ke spontánnímu zapálení sazí (což je bez dodatečného vstřiku paliva hodně těžké), jednoduše se nezregeneruje nikdy a veškeré spaliny pak proudí „bypassem“ nefiltrovány ven.

VÝHODY:

absolutně „spolehlivý“
lze ho dodatečně aplikovat i na starší vozy
nehrozí poškozením motoru ani snížením výkonu při nasycení
neředí olej
nezvyšuje spotřebu
nepotřebuje žádné snímače
nevyžaduje žádné dodatečné náklady při provozu

NEVÝHODY:

nízká účinnost filtrace již v ideálních podmínkách (od 30 do 70%), při převažujících jízdách na kratší vzdálenosti dokonce nulová
výfuk od sazí (složitější prokazování horlivému policistovi nebo ouřadovi, že viditelná kouřivost je u tohoto druhu DPF opravdu normální)

fotky sou pučený z netu zítra dám svoje budu mít Forda na heveru
Přílohy
Taklhe to mám já tlumící hmota a potom až plech jen s tím rozdílem že za vlnovcem mám hned přesně viz foto č.2
Taklhe to mám já tlumící hmota a potom až plech jen s tím rozdílem že za vlnovcem mám hned přesně viz foto č.2
foto č.2
foto č.2
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia+ 8/2005
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Slid » 06.01.2015 13:46

Lázňator: to si blbe pochopil :D ja se s tebou nehadal, ja se jen ptal proc to chces delat :lol:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Nicco » 06.01.2015 15:09

spoofan píše:A kdyz se prodava auto s i bez DPF, tak ten kdo ho kuchne je hulvat, ale ten kdo auto koupil bez DPF je ok? Nemel by si ho tam vlastne domontovat?
Filozoficka otazka. Auto je EU3 a DPF byl prikoupen jako priplatkova vybava.
Dnes je na konci zivornosti a desaty majitel v poradi nechce za to dat ty penize. Je kuchani moralni, kdyz jeho soused ma to same, ale bez priplatkoveho DPF?
Podle mne neni, protoze i kdyz ty castice z EU3 nejsou tak male jako z 2200baroveho commonrailu EU5, tak furt tam jsou a pravdepodobne auto s DPF bude mit na stitku koeficient 0.5, takze by mohlo i do mestskych emisnich zon, ale filtr uz tam nebude. Mozna teoreticky Laznator je mensi zlocinec nez vita_k :?:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Slid » 06.01.2015 15:16

Nicco: Mluv o Fordu Mondeo od tusim 2004 - 2007 jsou EURO 4 bez dpf. DPF je pouze priplatkova vybava na tento vuz cili bude na voze od 2004 - 2007 na vyzadani prvniho kupujiciho, chapes to uz, o tom jim tady celou dobu jde :D
Nemluvi o mondeu s Euro 3 nemluvi o mondeu TDDI nemluvi o mondeu z roku 2001 :D a nemluvi ani o mondeu od novejsiho modelu od roku 2007 Chapes to uz?
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: vykuchany filtr pevnych castic (DPF)

Příspěvek od Nicco » 06.01.2015 15:53

Lázňator píše: fotky sou pučený z netu zítra dám svoje budu mít Forda na heveru
Ten plech by tam mel byt, na Mondeo nejsem expert, ale logicky, nad vyfukem nemuze byt koberec, tipuji ze plech upadl.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 5 hostů