Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 22:03

Tak podle toho, co pises se to chova, jak má...tim tuplem mi hlava nebere, proč pri volnobehu se motor dusi, kazdou 3. sekundu nezapali válec a motor sebou skubne a klepne tak, ze to mechos vyhodnotil jako pridrenou kliku. Motor jsem na zaklade toho vyměnil 😀
Kdyz odpojim hadicku od podtlaku k vnitrnim klapkám, tak se volnobeh uklidni a motor jen ševeli... :dih:
Jeste teda zkusim to spodní čidlo...sice si asi zlomim ruky, pac je k nemu pristup jak k penezum ve sporitelne, ale za pokus to určitě stojí
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 23:03

Ještě mě zajímá jedna věc. Neni to právě to samé čidlo, co měří teplotu nasávaného vzduchu? Páč to auto jede znatelně lip, když je chladněji.... že bych tim vyřešil 2 problémy 🤔
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 19.05.2022 06:14

Náhodou je - čidlo TMAP = Temperature, Manifold Absolute Pressure :arrow: Měří zároveň teplotu a tlak v sání.

Mj. taky jsem ho měnil, ale naprosto k ničemu - problém byl v našem případě ve špatně fungujícím solenoidu vířivých klapek. Kupodivu v zimě vcelku v pohodě, v létě a horku problémy gradovaly.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 19.05.2022 10:54

Ted jsem ho vymenil, bez výsledku... :dih:
Zkusim teda jeste jednou ty selenoidy
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 23.05.2022 09:14

Takže finále. Selenoid je špatný a po smazani adaptaci a odpojení napájení LPG je po problémech....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 23.05.2022 09:57

:palec_nahoru:
Taky jsem se a tím natrapil - a přitom taková blbost.
BTW, nový solenoidy jsem měnil po 2.5 letech zase - zase se začlo obejvovat cuknutí při akceleraci, zrovna když mají klapky otevřít.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 23.05.2022 12:22

Asi to bude tím, jak jsou ty solenoidy nad hlavou motoru. Na tom samém místě má mk3 modul zapalování a ten taky odchází jak na běžícím pásu. :wallbash:
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 656
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 23.05.2022 21:47

Focus ma ty selenoidy vedle motoru, ne nad hlavou
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 23.05.2022 22:39

Sice technicky vzato vedle hlavy, ale přišroubovaný na domečku výstupu chl. kapaliny z hlavy, takže to není úplně přátelské prostředí.
Jako chápu proč místo na motoru, ale...
Mondeo MK3 má solenoid vpředu na plastovém sání a z těch dvou, co mi jezdí v okolí, vydržely oba kusy fungovat zatím pouhých 17let.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Roman9696 » 26.10.2022 17:21

Zdravím riešim problém s 1.8 duratec he 92kw qbba. Po štarte hneď zdochne, náštartuje na druhý pokus a potom ho dusí až kým sa nezohreje. Myslíte ze by to v tom mohli mať prsty klapky?

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 26.10.2022 17:37

Ne, výřivé klapky nemají na volnoběh žádný vliv. Může být přidřený nebo vadný volnoběžný ventil, může být prasklá hadice od odvětrání klikové skříně, hadičky podtlaku k ovládání klapek. Chce to hledat kde to sičí při volnoběhu.
Chce to hledat.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Roman9696 » 26.10.2022 17:51

Ten motor nemá volnobežný ventil. Teda aspoň otom neviem. No vyskúšam odpojiť tie solenoidy a naštartovať či to pomôže. Ja práve nemám absolútne problém naštartovať. Motor naskočí, pobeží cca 2s na voľnobehu a zdochne. Na druhý krát naštartuje v pohode ale pri pridani plynu ho dusí. Za jazdy už neje problém.

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Roman9696 » 26.10.2022 17:56

Zabudol som dopísať že je to cmax 2004

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 26.10.2022 18:07

To je těžké, poznat co máš za auto jen podle motoru (nemám věšteckou kouli) . Tato diskuze byla založena na mondeo mk3 a ty se dělali 2001 - 2007. Pokud máš dva solenoidy, tak máš elektronickou škrtící klapku. Odpojením solenoidu ti nebudou fungovat klapky a pojede to ještě hůř. Tady se řeší jiný problém.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů