Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 10904
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od stano. » 16.05.2022 16:15

Virive su otvorene. Po starte sa podtlakom zatiahne tiahlo na doraz a zavrie ich. Je to vidno aj na motore, zboku, vedla skrtiacej klapky.
Dlzka sania neviem ako je default, zda sa mi, ze dlhe. Tam je tiahlo myslim vodorovne, zospodu.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 575
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 16.05.2022 20:51

Sledoval jsem, jak se ty klapky chovají u mondea Mk4. Když jsem to sání transplantoval z C-Maxe do mondea mk3. 😂
Při vypnutém motoru jsou výřivé klapky otevřené a druhá klapka je v poloze krátké sání.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
gecko-x
Junior
Junior
Příspěvky: 427
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 11:28

Tak ted nevim. Mam tu jedno sani sa kdyz jsem vyvrtal diru a strcil tam kameru, tak v klidove poloze jsou oboje otevřené, rzn ze vnitrni jsou na dlouhe sání. Nebo se pletu?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 10904
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od stano. » 18.05.2022 11:40

Ako som pisal, ja si to tak pamatam. Vypnuty motor a volnobeh ma dlhe sanie. Vo vyssich otackach sa otvara podtlak na preklopenie klapky na kratke sanie.
Virive by mali byt naopak, po starte podtlak zatiahne tiahlo a neskor sa uvolnuje.

Uživatelský avatar
gecko-x
Junior
Junior
Příspěvky: 427
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 11:48

:(
Takze je něco špatně, pac me to hned po nastartovani spodni klapky zavře. A na volnobeh jsou zavřené, ale mely by být otevřené...
Ted kde je problem? Selenoid po nastartovani klapky zavře, tzn, ze je funkční. Jen ovladaci signal je špatný?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 10904
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od stano. » 18.05.2022 12:00

Vychodzia poloha pri vypnutom motore v pripade dlzky sania je ASI dlhe sanie. Pisem, ze sa mi zda, ze je to tak. Na 100% neviem. Potvrdil si, ze v demontovanom sani je to dlhe, takze asi potvrdene.
V kazdom pripade, v nizkych otackach je dlhe sanie, vo vysokych kratke.

Virive klapky ti po starte zatiahne? Nemas vymenene tie solenoidy alebo hadicky k nim?

Uživatelský avatar
gecko-x
Junior
Junior
Příspěvky: 427
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 12:50

Nn, selenoidy i hadicky jsou jak mají být.
Je zvláštní, ze selenoid od tech vnitrnich dostane, asi od RJ motoru, signal a otevre ventil a pusti podtlak do ovladani, které zavře klapky, takze kratke sani...bavim se o volnoběhu. A tim se mi motor zacne dusit a skoro chcipa...
Forscan mi pak ukaze, ze temer kazdou 3s vynecha zápal....
Kdyz selenoid odpojim, tak volnobeh a zapaly ok, ale zas to nechce jet 🥴
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1883
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 18.05.2022 14:34

Pozor: Zavřené klapky přepínající dlouhé/krátké sání = dlouhé sání, tak to má na volnoběh a v nízkých otáčkách být.
Vysoké otáčky :arrow: otevřené klapky :arrow: krátké sání

Co jsou vnitřní klapky, vnější klapky, horní, dolní? Docela se v tom ztrácím :nixw:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 575
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 18.05.2022 17:01

Když jsem sledoval, jak se chová to mondeo Mk4 . Po nastartování jsou oba solenoidy aktivní, obě membrány jsou sevřené podtlakem v sání. Výřivé klapky jsou přivřené a klapka délky sání v poloze dlouhé sání. Při cca 3000 ot./min. se solenoid na výřivé klapky vypne a výřivé klapky se otevřou. Druhý solenoid vypíná cca u 3800 ot./min. a to změní dlouhé sání na krátké.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
gecko-x
Junior
Junior
Příspěvky: 427
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 18:44

Mam to na focus 2008.
Ano, po nastartovani jsou oba selenoidy aktivni, tzn, ze obe membrany jsou podtlakem zmenene polohy. Tzn, horni(vyrive) jsou přivřené. Ale spodní (vnitřní, delka sání) se zavrou na dlouhé. A v tom vidim můj problém. Motor ma malo vzduchu a zacne se dusit a vynechavat zápal. Ale co s tim?
Kdyz odpojim hadičku, membrana ztrati podtlak a klapky se otevrou a motor bezi, jak ma....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 575
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 18.05.2022 20:01

A kontroloval jsi tu hadičku od sání do motoru po solenoidy a od nich po membrány. Jestli není ta hadička popraskaná? Podobně se mě to chovalo na podzim, když jsem jí měl prasklou. Jemně to syčí a taky se to dusilo. Se studeným motorem ještě víc, v ten moment motor jede s chudou směsí. Solenoidy sají podtlak před škrtícíma klapkama mezi 2 - 3 válcem. Je jasné, že v ten moment váha vzduchu zkresluje informace o objemu vzduchu. Co proudí do motoru.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
gecko-x
Junior
Junior
Příspěvky: 427
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 20:13

Hadicky byly to prvni, co jsem vyměnil...tam taky problém není. Kdyz je odpojim, nebo konektory selenoidu, je videt jak se membrany prenastavi...
Jak píšu výše...po nastartování mi vznikly podtlak a prepnute selenoidy prenastani klapky. A ty vnitrni, si myslim, by ten selenoid nemel přenastavit....neco dava signál tomu selenoidu, aby udelal, co nemá... RJ motoru? A nevim proč...
Ldyz na volnobeh odpojim tu hadicku od selenoidu vedouci ke spodni membráně, tak se motor uklidní....je se s tím nedá jet
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 575
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 18.05.2022 20:40

Ano, solenoidy ovládá řídící jednotka motoru, stejně jako EGR ventil. A co ta zahnutá hadice, co vede od separatoru - odvětrání klikové skříně do kolektoru sání. Na kolektoru sání je pod ovládáním klapek ještě snímač tlaku v sání, nebo váha vzduchu. Pokud máš možnost zkusit z jiného auta. Nemusí být vadný ale už nemusí správně měřit tlak atd.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
gecko-x
Junior
Junior
Příspěvky: 427
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od gecko-x » 18.05.2022 21:10

Hadici odvetrani klikovky jsem dal loni se sanim novou, original (1318kc za 10cm gumy jsem dlouho rozdychaval).
Ten snimac muzu zkusit vymenit, mam ho tu jeste jeden....
Diky za tip :bravo22:
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1883
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 18.05.2022 21:43

Na ten T-MAP mrkni, zkus chování s jiným kusem.
A s hadicí odvětrání bloku jsme si užili na Mondeu MK3 taky. Necelý rok byl takový divný volnoběh, studený motor měl snahu chcípnout, občas zhasl úplně.
A pak bum bác, hadice praskla úplně, motor začal přisávat faleš a volnoběh přes 2000.

Ale jestliže jsou klapky přepínající délku sání bez podtlaku otevřené a na volnoběh se zavřou přivedením napětí na solenoid, je to naprosto správné chování, neb dlouhé sání je v nízkých otáčkách žádoucí.
Podobně vířivé klapky, bez podtlaku jsou otevřene, na volnoběh ale mají být zavřené - hned po startu se překlopí.Pokud to takto funguje, chybu v tom nehledej.

Napadá mě snad už nějaká vada v sání, která by jej blokovala v dlouhém režimu - dost možná výrobní, nějak si nedovedu představit, že by se v sání něco uvolnilo?
Nebo že by ten motor nasál hadr? :nixw:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti