Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 18.12.2020 09:41

Neodpojoval bych hadičku že sání (tím bys vyřadil ovládání obou klapek), ale přímo ze solenoidu.
Na ovládání vířivých klapek by měl být zadní a připojení podtlaku je vpravo (ve směru jízdy).
Šlo by to řešit i odpojením konektoru, za cenu rozsvícení kontrolky motoru.

Případně můžeš zkusit i prohodit solenoidy mezi sebou. Ale je stim stejně práce, jak s výměnou.

Jak jsem už psal dříve, u našeho auta se vadny solenoid virivych klapek projevoval cukanim kolem 2700-2800 otáček při akceleraci.
Po výměně motor znatelně ožil uz kolem 2000 a jede pod plynem bez váhání.
Vadný Solenoid jsem rozebral, na nic nepřišel. Mechanicky na první pohled i elektricky v pořádku, ale na autě nefungoval dobře (podezříval bych teplotu na motoru).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 18.12.2020 19:44

Odpojením konektoru od solenoidu za chodu motoru, ti žádnou chybu nehodí. Pokud není vyloženě ve skratu. Nemá zpětnou vazbu, pro kontrolu polohy klapky. Odpojoval jsem konektory u obou klapek na mondeu Mk4 2007 a žádná chyba ani při diagnostice.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 19.12.2020 07:27

Jde o mechanické zaseknutí klapek o stěnu sání, zvětšenou vůlí na osce. Uvolnění dojde až při větší zátěži motoru, otevřením škrtící klapky plynu a zvětšením proudícího vzduchu v sání.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od stano. » 19.12.2020 21:14

No takze takto, dovolim si citovat presne prispevky:
ballu píše: 20.04.2009 19:12 Mně ne , klobouk dolů Wizimu, však on vyštuduje i ten palubák.
ballu píše: 08.05.2009 20:20 Já pravdu nemám to pozjišťoval výzkumný pracovník Wizi, já jen s jeho svolením jsem to zde zveřejnil.
ballu píše: 09.05.2009 10:10 ....Já před panelákem akorát mohu kontrolovat kolik přibylo škrábanců na laku od těch autoškolních rychlokvašek.
ballu píše: 09.05.2009 12:42 ..... Před hodinou jsem se byl podívat do motoru, co je třeba odmontovat pro úpravu. Ale kašlu na to . Wizi mně dohodl u mechanika, co mu to dělal, že to naplánuje i pro mne. Tak to budu dělat v Jeseníku asi toho 22.5. Má to v ruce , ví co kde a já u paneláku tak kulové.....
Hej. Sam jedinecny si to vyriesil a dokonca si si to sam spravil. Ze?

No a podme dalej. Potom tam tvrdis, ze klapky su na volnobeh otvorene a vo vysokych otackach sa zatvaraju :dih: Samozrejme, ze si tuto hlupost vies aj nadherne zdovodnit. Samozrejme, treba hned s tym ohejtovat nieco, tentoraz emisie:
ballu píše: 09.05.2009 16:00 To máš pravdu, ale dumem , proč ten podtlak je v místě, kde to nedává smysl, žádná trubka k posilovači atd. Spíše se přikláním k emisím , je to mechanicky přiškrcený výkon nad 4500 ot. protože při logicky plně otevřeném sání to musí trhat asfalt. Aby k tomuto nedocházelo a z plného výkonu nemusel zaseknout motor omezovač tak to škrtí pomocí podtlaku plynule přes upadávající klapky. Toto je jediné logické vysvětlení, protože jiným způsobem výkon a krouťák daný konstrukcí motoru neovlivníš. ŘJ která je nastavéná na směs těžko přemluvíš aby dávala méně. čím více vzduchu tím čidlo směsy dá i více benzínu do vstřiku. Jediná možnost a toto je to řešení , že za klapkou pedálu plynu je další ta naše podtlaková která pak nad určité otáčky ten vzduch tam nepustí a tím není vzduch není i beneli a výkon a EMISE klesají.
To je zase můj nějaký výmysl, že. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ballu píše: 09.05.2009 20:40 Dle mne, nejjednodužší způsob jak ukočírovat emise. Počítají se na mg/ km a při plném otevření sání by to ten llimit překročilo. Pro názornost z jiného soudku, proč jse sání děláno co nejkratší s co největčím průměrem, aby nasávaný vzduch měl co nejmenší odpor. U jiných kár to může být složitější elektronikou a nebo celkově omezeno průřezem sání. A ten podtlak je daný jako u kompresoru, čim větší točky tím větší množství jak nasávaného tak vytlačovaného vzduchu. Zvýším odpor proudění vzduchu na výstupu - zvýší se tlak. Opačně když stížím přístup nasávaného vzduchu - zvýší se podtlak a tím menší plnění válce. Ford prostě nechává do půlky otáčkového rozsahu motoru volnost ale pro emise druhou část ve vyšších točkách klapkami omezuje hranici emisí a tím i výkon. Teoreticky , kdyby ty klapky nebyly tak nad 4500ot jako by se dávalo jen půl plynu. Přesněji plný plyn je 100% nasávaného vzduchu do 4500 ot , nad pak klapky plynule snižují ze 100% na 50% a tim ikdyž pedál plynu dělá díru v koberci jde tam jen tolik, aby při měření to hranici emisí nepřekročilo. 8O
ballu píše: 10.05.2009 08:32 ....Třebu u té 1,6 tato konstrukce klapek není třeba, protože se i tak dostane do max emisního limitu. Jelikož funkce těchto klapek nikde není popsaná, tak jen dedukujem co mají za význam a jak se projeví odstranění , pro jejich poruchovost a možnost rozbití motoru, na chod a spotřebu motoru. :D
Když nad tím přemýšlím, tak nebudu daleko od pravdy, protože kdyby to bylo někde napsaný že pro emise to přiškrcuje výkon, tak to okamžitě každý odmontuje a ekologové si budou rvát vlasy i s prodejci Ford , protože nějaká emisní norma 4 by šla do kytek a tím neprodejné dle nesplnění norem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takze zdoraznim, aby niekto nahodou nebol uvedeny do omylu: Klapky su pri vypnutom motore otvorene. Po nastartovani sa otvori solenoid a privedie podtlak na membranu tiahla klapiek - na volnobehu pritiahne tycku a klapky ZATVORI. Potom vo vyssich otackach sa postupne OTVARAJU.
Ze motor pri 5000 otackach a zatvorenych klapkach tak nejako nepojde je myslim jasne. Ked ich aj nahodou prud vzduchu do valcov neotrhne, tak cez tu strbinu okolo nich toho vzduchu do motoru fakt vela nepojde.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 19.12.2020 22:12

Vidíš, jak ti to jde, ale zapomněl jsi na podstatnou věc. Psal se rok 2009, kdy se nad klapkama opravdu laborovalo, i v servisech na MK lll hleděli jak na zjevení. V tu dobu na fordfans tehdy byly jen tři tato auta. Tehdy se řešilo, jak co vůbec funguje, proto se psaly i chybné závěry a nejenom já. Výměnu jsem dělal spolu s mechošem, a to pro jen jednu základní věc. V tehdejší době jsem neměl vybavení a hlavně kloub na prodloužení goly na spodní šroub u paroží.
Ale samozřejmě zase musíš prudit všeználku, a jako vždy jsi přeskočil jak zajíc z jedné brázdy do druhé.
Otázka a odpověď zněla, kdo od koho tahal rozumy ohledně klapek v roce 2011, když jsem je s mechošem vymontovával v roce 2009. A jak to motor bez klapek funguje, jaké měl emise, samozřejmě víš nejlépe, protože tento motor vlastníš, klapky jsi odmontoval taky, tak máš právo zde žgrindat hovadiny. V tomto ti ani tvůj věrný kamarád gůgl nepomůže.
Již několikrát jsem tě žádal, vyser se na mou osobu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od stano. » 19.12.2020 22:43

Ano, viem ako funguju. Lebo som ich vlastnorucne riesil. Netahal som rozumy od Wiziho a nestal pri mechanikovi :P
Takze, prisiel si na to ty alebo si tahal rozumy od Wiziho? Spravil si si to na svojom aute, alebo ti to robil mechanik? :P Vidis, mal som pravdu :P
Nesir bludy. Potom sa neozvem.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 20.12.2020 08:26

Místo odpovědi , otázka.
Jen se potvrzuje, jak je psáno od několika zdejších dříve. Nikdy neodpovíš, ale já odpovèděl a kdo si mé odpovědi , tebou zkopírované přečte, najde odpovědi i tam. Ale ono je třeba si na té "2-4" stránce přečíst celou debatu a né to vytrhnout z kontextu, co psal jen já.
Máš poslední varování, vyser se na mne, jinak to budu řešit jinak.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 05.01.2021 14:33

Tak mi volali ze servisu. Podezření je na výřivé klapky v sání :-( Sundají sání a uvidí se, vše ostatní je prý O.K. Takže si jdu připravit prasátko na rozbití :-(

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 05.01.2021 16:22

ballu píše: 19.12.2020 07:27 Jde o mechanické zaseknutí klapek o stěnu sání, zvětšenou vůlí na osce. Uvolnění dojde až při větší zátěži motoru, otevřením škrtící klapky.
Diagnostika na dálku.🤣
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 05.01.2021 16:57

To se ještě neví, pokud budeš mít pravdu, tak to samozřejmě napíši a dostaneš moje uznání :wink: Ted jen otázka, kolik to bude stát :-( Klapky tam chci, nechci je nechat vymontovat. Takže asi nové sání :-(

Nebo co myslíte? Něco mi říkali, že možná by to šlo i opravit. Je velký cenový rozdíl(díly na opravu) vs. nové sání? Pokud je rozdíl 1-2tis, tak bych to asi neřešil a nechal tam dát nové sání, at jsem v klidu a do smrti auta už to snad řešit nebudu muset. Vymontovat a jezdit bez nic nechci. Auto je poté prý línější v nizkých otáčkách a to nechci. další věcí je, prý jiné emise a nerad bych za dva roky na STK řešil, že neprojdu emisema a opět sání dolů a koupit nové.

Takže čekám s čím zavolají, nervozita stoupá :-(

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 05.01.2021 18:09

Již si to nepamatuju, ale tehdy to byl rozdíl mezi opravnou sadou a novým sáním s klapkama kolem 5 tisíc. Ceny šly od té doby určitě dolů.
O opravné sadě tehdy servisy ani nevěděli, že existuje. Byl to nějaký šop z Anglie.
Určitě ti poradí ten oný, co si to dělal sám, tak zná určitě i cenu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od stano. » 05.01.2021 18:27

smoula:
Najprv treba skontrolovat, ci sa tie klapky aj s domcekmi daju vymenit. Boli verzie sania, kde to nebolo vycvaknutelne a teda tam nic nevymenis, iba cele sanie. (to boli myslim este stare verzie, na mondeach, ktore nemali ani premenlivu dlzku sania, ale ruku do ohna za to nedam)
Vyzera to takto: https://www.ebay.co.uk/itm/SWIRL-FLAPS- ... 4384140134
Ford cislo: 1317276
Samotna kovova hriadelka a aj plastova paka z podtlakoveho ovladania by mala byt ok. Pripadne skontrolovat, ci po starte sa zatiahne zelena paka dole na doraz (vidno napravo od sania, vedla skrtiacej klapky). Ak nezatahuje uplne a klapky teda zostavaju pootvorene, tak je to v nizkych otackach uplne lenive, tazko sa s tym rozbieha a v meste na 4ke po rovine nevladze, auto spomaluje. To byva sposobene natrhnutou hadickou podtlaku, alebo membranou v podtlakovom ovladani. Moze byt aj ventil vadny, ten sa takto neprejavuje.

Rovno vymen aj 4x tesnenie okolo kazdej klapky 1119284 a este je jedno okruhle modre okolo diery pre EGR: 1119833 Po tolkych rokoch budu povodne tvrde a pravdepodobne po opatovnej montazi bude pod ne prisavat. Tak nech nemusi ist sanie zas dole, je to chujova robota.
(Finise su pre Focusa. Na 99,9% su rovnake pre vsetky duratecy, ale radsej si to skontroluj podla VINka).
Nemas za co.
Naposledy upravil(a) stano. dne 05.01.2021 18:31, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 05.01.2021 18:31

Díky všem, povím jím to až mi budou volat, co zjistili :bebng: Ještě mi furt vrtá hlavou, že by toto dělalo tu línou akceleraci ve středním spektru otáček a poté vystřelení od 4200. To by měla být chyba solenoidu u sání, ne? :hm a že by to odešlo najednou? :-(

Ohledně rachtání, ano, jako první mě napadlo sání, porotože to nebyl kovový zvuk.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 05.01.2021 18:39

Nooo, pěkný :roll:

Nový sání od Fordu za 19000,- asi nechceš.

Nové sání třeba od Metzger kolem 7500,- , pořád na můj vkus dost...

Kompletní sání (asi Čína?) Od 2000,-
https://www.ebay.com/itm/Intake-Inducti ... 890.l49292

Opravná klapka za 10 GBP kus :palec_nahoru:
https://www.ebay.com/itm/SWIRL-FLAPS-RE ... 890.l49292

Existuje i opravná klapka přímo od Fordu pro MkIII Mondea a mohla by být u novějšího sání ve Focusu stejná.
https://www.fordshop.cz/ventil-sacho-po ... lapka.html

Osobně bych cestou repase těmi klapkami od Forda. (pokud to jde) - to už to auto musí přežít...
Klapky bych nechal, v nízkých otáčkách jsou dost znát - na emisích nemají šanci nějaký rozdíl způsobeny absencí klapek naměřit.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 05.01.2021 18:58

No sání za 19, fakt ne :D Nebudu dávat sání v hodnotě třetiny zůstatkové ceny auta :D

Kdybych měl jistotu, že ta čína vydrží alespon 50tis km, tak nějak to plánuju mít, tak bych do toho šel. Klidně i tu 7čku bych byl ochoten dát, kdyby to
vydrželo.

Ale nejlepší by bylo, jak říkáte, ta opravná sada. To by vyšlo na dvojku plus práce.

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů