Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4672
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 05.01.2021 19:30

Já najezdil bez klapek přes 140 tisíc. 4 STK bez problému. Jak jsem rušil auto, tak i papíry z STK. Ukazoval jsem je na srazech jako kuriozitu.
Není pravda ohledně emisí, právě naopak, pokaždé mě měřili nadvakrát, protože si mysleli, že je sonda blbě nasunutá do výfuku, jaké to mělo nízké emise.
Myslím si, že jsem to tehdy zveřejnil na fordfans, který již neexistuje.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4143
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 05.01.2021 19:33

Dobře, tak emise ne, ale vadilo by mi, že ten je už tak líný a nedokážu si představit, že by byl ještě línější v nízkých otáčkách než je ted.
TSI 1.0 81 kW
TSI 1.5 110 kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4672
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 05.01.2021 19:43

Ty klapky vlastně pak nahrazuješ plynem, přesněji a lépe než to dovedlo podtlakové řízení klapek.
Že by to bylo líné od 2000 výše, ani náhodou. Krouťák nastupoval jež od 3800 ot. a držel do 5500ot.
Na sprintech jsem dával na prdel dvoulitrovým Rs ( Doubek a spol) a Krtek mě neudělal s 2,5L
Jestli nechceš do toho vrážet, vyndej klapky a dojezdi bez nich.
Aby jsi si nemyslel, že kecám, zeptej se miki21, djDekl. Byli u toho 3 ročníky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1479
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 05.01.2021 20:10

Moje zkušenost je taková, že odezva na plyn, tj. pocit "živosti" motoru je u MkIII Mondea s Duratecem o světelný rok jinde, než u MkII Focusu (Focus má el. škrtící klapku, Mondeo klapku na lanku, dále pak mj. Euro4 vs Euro3 atd...). Pokud se k tomu přidají ještě nefunkční (nebo chybějící) vířivé klapky, tak je to už dost zoufalé.

Jak jsem již uváděl dříve, v mém případě byla chyba v solenoidu, kdy auto cukalo v pásmu otáček, kdy se měly klapky otevřít. Kdyby zmizlo jen to, byl bych býval s opravou spokojen, ale jak motor ožil kolem 2000-2500 otáček mě vysloveně zaskočilo. Už jen tím, o kolik lépe se s tím rozjíždí.

Mám v okolí dvě MkIII Mondea a když do nich příležitostně přesednu, tak si připadám div ne jak v raketě, přitom je to "skoro" ten samý motor. Osobně bych ty vířivé klapky taky nechal (pro srandu je tam určitě nedávali) - nějaká práce s plynem je v běžném provozu rozhodně nenahradí a sprinty třeba já vůbec nejezdím :mrgreen:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4672
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 05.01.2021 20:27

To byl jen příklad. Doma mám ještě jednoho dvoulitra, spíše syn, tak se svezu. Má vše origo i s klapkama, najeto 190 tisíc, ale mohu odpovědně tvrdit, že ten můj bez klapek a o 70 tisíce více, jel oproti tomuto jak z praku. A to opravdu nekecám , dokonce bral i o půl litru méně.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8282
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od stano. » 05.01.2021 21:28

Nefungujuce klapky a motor s elektronickou klapkou nie su dobra kombinacia. Oni idu odstranit bez nepriazniveho vplyvu asi iba na tych s klapkou ovladanou lankom.

Uživatelský avatar
oscaar
Junior
Junior
Příspěvky: 215
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 05.01.2021 22:06

jenikHK ty rozdíly v živosti zrychlení motoru jsou jiné hlavně těma škrtícíma klapkama. Tvoje elektronická škrtící klapka reguluje otáčky jak na volnoběh, tak v celém spektru otáček motoru. A tím je efektivnější. Ale mondeo mk3 má volnoběh řešen jinak ! Volnoběh tu řídí volnoběžný ventyl, který pulzy otevíráním ventylu reguluje otáčky volnoběhu. Bočním kanálem propouští ventyl vzduch okolo klapky když je zavřená (ten kanálek má i tvoje sání akorát zaslepené). Je tu ještě jeden rozdíl, Tvoje klapka je rovná, ale mondeo mk3 má na jedné půlce klapky nálitek a v hrdle škrtící klapky je taková boule. Tím je zajištěno, že při otevření klapky do 1/4. Je klapka stále zavřená a zvíšené otáčky motoru stále reguluje ten volnoběžný vetyl. při dalším otevírání klapky víc jak 1/4 se klapka už začíná otevírat a v ten moment přebírá klapka regulaci otáček. Proto je reakce motoru na plyn taková gumova . Tuto techniku Ford používal už na Escortu. :D
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
jenikHK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1479
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 05.01.2021 22:55

Naopak, reakce na plyn je lepší u staršího řešení s lankem (a tedy i volnoběžným ventilem). Důvod je jednoduchý, emisními předpisy není motor tolik "uškrcen".
S odstupem času rád vzpomenu na sierru, kde mj. očista klapky i volnoběžného ventilu od karbonu z odvětrání motoru patřila k běžné servisní rutině pro udržení dobrého volnoběhu :mrgreen: Ale to jsme už off-topic od vířivých klapek.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2522
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Ma.rt » 06.01.2021 16:43

Já sání měnil někdy v r. 2010? Možná 2011? Stálo to na Mondeu MK3 i s prací 11 tis. Kč, tenkrát jsem věděl, že auto budu mít ještě dlouho, tak jsem do toho šel. Jinak jsme měli v rodině dvě 1.8ky, obojí s funkčními klapkami a každé jelo úplně jinak. Tenkrát jsem se divil klukům, proč říkají, že je 1.8ka líná :) Ta moje jela fakt pěkně (i když ne tak dobře jako dvoulitr), ta druhá byla taková ospalá, ale motor se mi tam zdál o něco tišší (měl ale o 100 tis. km méně). Když jsem své ve 200 tis. km dával pryč, jezdila pořád moc pěkně.
Dnes bych to klidně risknul i bez těch klapek, jak se zdá z reakcí nejen tady, ale i na netu, neměl by to být problém. Jen nevím, jestli to tak na focusu jde, když to tam funguje jinak než na Mondeu.
Jinak musím dát za pravdu, zlaté lanko. Už jsem si na el. plyn dávno tak nějak zvykl, ale na lanko to nemá ani náhodou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection = no features making your driver's life fu..ing

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4143
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 06.01.2021 17:45

Tak pokud by se člověk vešel do 11 max 13 s prací, tak bych si pískal. Ale furt počítám, že to bude tak 20. Přeci jenom, zkoumali i jiné věci a asi si tu práci taky naúčtujou :-( A zatím nevolali, tak jim dám čas do pondělka a pak už se fkat zeptám, zase nepotřebuju být bez auta několik týdnů.
TSI 1.0 81 kW
TSI 1.5 110 kW

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4143
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 09.01.2021 19:33

Tak klapky jsou prý O.K. a ještě něco vydrží a jsou to zaes nějaké ventily pod sáním nebo něco takového, co to řídí. No, každopádně už mě to nebaví, takže focus půjde :-(
TSI 1.0 81 kW
TSI 1.5 110 kW

Uživatelský avatar
jenikHK
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1479
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 09.01.2021 19:46

... takže nakonec stejná příčina, jak u mne - ono se ty solenoidy pečou na výstupu chladící kapaliny z hlavy, což jim "určitě dělá dobře"... Mk3 Mondeo má jeden na plastovém sání, kde to není tak vražedné prostředí.

Čili oprava do 1500,- - za mě dobrý :palec_nahoru:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4143
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 09.01.2021 19:53

No ale sundávalo se sání :-( takže zřejmě si tu práci naúčtuje :-( plus další věci, které zřejmě čekoval. Nebo nevím ted přesně, volal mi zrovna když jsem na teams meetingu a neměl jsem moc času se vybavovat a poslouchat. Uvidím v pondělí, až to bude opravené :-)
TSI 1.0 81 kW
TSI 1.5 110 kW

Uživatelský avatar
oscaar
Junior
Junior
Příspěvky: 215
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 09.01.2021 19:58

jenikHK píše: 09.01.2021 19:46 - ono se ty solenoidy pečou na výstupu chladící kapaliny z hlavy, což jim "určitě dělá dobře"... Mk3 Mondeo má jeden na plastovém sání, kde to není tak vražedné prostředí.
Ale na druhou stranu má Mondeo mk3, na tom samém místě kde máte oba Solenoidy modul zapalování motoru a ten taky často odchází...
Jaká náhodička že ?!
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4143
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od smoula » 09.01.2021 19:59

Já už se i začínám bát s tím autem jet někam dál. Není čtvrtrok, kdyby něco neodešlo. Jasně, dalo by se dojet domů, ale já jsem na to takovej pintlich, že to chci mít co nejdřív opravené a v pořádku :-(
TSI 1.0 81 kW
TSI 1.5 110 kW

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host