DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od ballu » 20.02.2013 22:48

Na liště je ventilek jako na pneumatice, stačí jen podržet měřák na tlak v pneu - nejrychlejší způsob. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 19.08.2010 20:26
Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od jenikl » 21.02.2013 08:28

Tlak jsme merili jeste nez jsme to dali do servisu, ktery mi to taky potvrdil.. Ty bublinky mi prijdou taky divny, presne jak jsi psal, byt tam dira, jde benzin ven. Spotreba nenarostla, zustavalo to i pres pomalou jizdu stejny.. Zkusim jeste natankovat plnou nádrž a zkusim, co to udělá, ale není řešení jezdit s půl nádrží, tim problém neostranim.. Už vidim, jak jedu v létě na jih do Chorvatska a každých 250-300km tankuju..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od Brehowicz » 21.02.2013 08:32

Pokud bych na to šel logicky-ve kterém místě přesně je čerpadlo (od kterého místa to je už pod tlakem-nad nádrži ,nebo v ní na dně,nebo někde mezi)???

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od ballu » 21.02.2013 10:27

Plnou, nebo nádrží v půlce to nebude a nemá to vliv. Samotný mechanismus čerpadla je v nádrži stále ve stejné poloze a je mu jedno , jesti je nad ním hladina benzínu 5 cm nebo 30 cm . Je to tak zvané ponorné čerpadlo. Kdyby čepadlo bylo nahoře nádrže a vždy muselo nasát nějaký sloupec benzínu , tak to by hladina v nádrži měla vliv na kvalitu dodávky do motoru. Jestli jsou bublinky na liště a benzín nikde neteče, je výtlak z čerpadla OK, něco bude na vracečce. Nepamatuji, jestli jde vracečka přímo na čerpadlo , ale myslým si že jo . Vracečka je přímo napojená k ústí nasávání čerpadla v nádrži, to znamená že ti na 10000% chytá čerpadlo falešný vzduch přes vracečku. Než ti garážmistři začnou vrtat do auta, nechť nejprve začnou těsností vracečky, tam to na milión % nasává falešný vzduch a přitom palivo neuniká a čerpadlo tlačí vzduch s benzínem. Bingo :huraa: :huraa: :huraa:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od Brehowicz » 21.02.2013 10:45

Ten přivod vracečky je skutečně přímo na čerpadlo.
Přílohy
Palivová pumpa Mondeo MK3 2.0i.jpg

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od ballu » 21.02.2013 13:38

Ono je přívod na motor a vracečka dá se řící, uzavřená smyčka, kde stále benzín koluje v okruhu a jen z nádrže do něj přisává množství benzínu spotřebovaný motorem. To pak vzniká tlak v přívodu a podtlak ve vracečce, protože čerpadlo saje benzín nejprve z vracečky a pak doplní z nádrže, tím pádem jakákoliv netěsnost , prasklina ve vracečce neudělá kapání benzínu ale přisává vzduch. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od zeli » 21.02.2013 21:49

@ballu: s prvni vetou souhlasim, se zbytkem musim bohuzel nesouhlasit, ve vracecce je nejenom ze stejny tlak jako v trubce co vede k motoru, ale na te vracecce je dokonce pretlakovy ventil diky nemuz se udrzuje v palivovem vedeni stejny tlak...ani vyssi, ani nizsi, ale ten spravny. Logicky tam podtlak byt nemuze, to by to kolovalo dost tezko a vysavalo by to z nadrze vzduch do palivoveho vedeni.
To s tim kolovanim je na tvych milion procent spravne, proto jsem psal, ze ten bilej plastovej kos se jednoduse rychle vycerpe, kdyz ten benzin nechas tect do sklenice. Nasavani z nadrze do kose nejde tak rychle. Resp. rychle jde jen kdyz je pul nadrze a vic, protoze to do kose natece shora. Kdyz to musi nasat spodkem, tak to jde pomalu.

@jenikl: jezdit s plnou nadrzi neni reseni, ale podstatne to usnadni diagnozu. A myslim skutecne alespon polovicni, lepe plnou. Pak dej vedet co to dela. Ale jelikoz jsi psal i neco o vymene cerpadla, tak predpokladam, ze sita byly cisty a bordel z nadrze byl odstranen. Ale tak uvidime. Sam jsem cerpadlo pomerne intenzivne resil, tak jem zvedavy na tvuj vysledek. Ty sitka se fakt rychle zanaseji, kdyz se tankuje necisty benzin a co cert nechtel, bordel se hromadi presne pod cerpadlem kde je sejto a protoze je to tam jeste dost natesno, tak to nejde ani poradne vyplachnout nejakym vrtenim. Mysi se regulerne vyndat cerpadlo, poradne vycistit OBE sitka a odsat svinstvo z nadrze. A hlavne uz tam zadne dalsi nedodavat :)

Kdyz by nekdo chtel, najdu fotky cerpadla a mozna i popis funkce.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
jenikl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 19.08.2010 20:26
Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od jenikl » 22.02.2013 09:28

Mám benzín přímo od výrobce, na benzínách téměř netankuji, takže bordel se mi vyhýbá.

Čerpadlo mi vyčistili a dali zpět, já už se k němu nedostanu, páč nemám zdviž a venku to teď není ideální.. Zkusím sehnat hadičky, co jsou zvenku nádrže i s Tčkem co vede benzín k motoru, jinak už mi nic nenapadá.
Navíc už jsem celým Fordem tak otrávenej, že to asi necham jak je a prodam to.

Jen mi mrzí peníze, co jsem do toho za rok a půl nacpal - motor, sání, termostat, katít, lambda, čerpadlo, přední ložiska, zadní náboj a další nový věci.. Navíc mám doma připravený starší kompresor na klimu a komplet sadu spojky i s dvouhmotou (z bouračky - najeto 49t km).. Zadní lampy, nárazník a 18ky alu..

Vyhozený prachy oknem :wallbash:

Dneska mi přivezou nový benzín, tak uvidim, naleji do nádrže 40 litrů a uvidim, když nic, jde z domu, je to k ničemu..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od zeli » 22.02.2013 18:07

No, kdyz ten benzin od vyrobce nalejes treba do starsiho plechovyho kanystru, tak to je stokrat horsi nez tankovat na benzince, to te muzu ubezpecit. O cistote benzinu se presvedcis, kdyz ho prefiltrujes pres jemne platno, pak uvidis co v nem je a co ne. Ze na pohled od "vyrobce" vypada ciste neznamena, ze cisty je. Obavam se, ze jsme uhodili hrebicek na hlavicku, odpovida to i tvym problemum z minulosti. Nebylo to poprve, co se ti to stalo, jak jsem cetl. Benzinky maj mozna shitovej benzin, ale urcite je dobre filtrovanej v tech stojanech. Jestli jsi videl to sitko na cerpadle, jak je jemne, neda se to oznacit za sito, je to jak filtr na kafe.
Takze dej plnou nadrz 58 litru a jestli budes mit 300km uplnej klid, tak jsme doma pane.
Nezbavuj se auta, do kteryho si investoval a vis v jakym je stavu, buhvi co koupis priste.
BTW ciste pro zajimavost kolik mas najeto ze jsi menil skoro vsechna loziska? Taky jsem totiz menil 2 predni a jedno zadni (zadni sou drahy), auto ma najeto docela dost, ale stav lozisek mi prisel dobry (urcite nebyly vyschly, vypadaly jako novy), nejspis mi tam hucej gumy nez loziska. MK3 je na tom s hlukem spatne :(
Jo, souhlasim, ze pristup do nadrze je hodne zku.... a uplne bezduvodne :!:
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
jenikl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 19.08.2010 20:26
Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od jenikl » 22.02.2013 18:39

Neuhodil jsi hřebíček na hlavičku - při stáčení je filtrovaný a sám ho nalívám přes sítko, takže tudy cesta nevede.. Navíc všechny kanistry máme nový a plastový, plecháč nemáme ani jeden - používáme je jen na benzín, takže bez příměsí čehokoliv jinýho. Co je v nádrži nevim, když byla dole, tak jsem to neviděl. Ale uvidim, naliju to zítra a pak napíšu..

Přední ložiska jsem měnil ve 175.000km, zadní náboj jeden taktéž ve stejnou dobu a i motor. Přední kola měly vůli, zadní náboj hučel a v zatáčce to přestalo, taky měl vůli, po výměně to přestalo.

Myslim, že to bylo stočený, když jsem to koupil, podle stavu motoru, jak padl, tak to podle vnitřku mohlo mít tak o 50-100t víc.. Vůle na pístních čepech a na šálách taky.. Při chodu to klepalo..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od zeli » 22.02.2013 22:48

Jestli je filtrovany, tak dobre tedy :) Nicmene to sitko nezabrani vsemu, jak rikam, kdybys videl ten filtr na cerpadle, stezi pochopit, ze pres to nejaka tekutina projde :)
Za test s plnou nadrzi nic nedas...stejne bys to tam jednou nalil. Je teda ale fakt divny, ze jestli je cerpadlo i privod do nej v poradku, tak kde se ten tlak ztraci, vzdyt jsou to jen trubicky :) Pak uz zbejva jen pretlak. ventil, ale kdyz i po vymene cerpadla se nic nezlepsilo :oops:

Aha, ja vuli na loziskach nemel, jen jsem se naslepo pokousel odstranit hluk od kol.
No koukam, ze auto mas znovicirovany, tak snad se nedas odradit a rozlousknes to, byla by to skoda poslat pryc po takovyhle generalce :wink:
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
jenikl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 19.08.2010 20:26
Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od jenikl » 26.02.2013 10:59

Tak jsem nalil do nádrže ca. 45 litrů a je plná. Nastartovat to šlo docela v poho, ikdyž mi chvíli přišlo, že to jde jen na tři, po chvilce to bylo ok..

Jel jsem s tim ca. 6-7km domů a do 4000ot to bylo ok, pak už to nechtělo táhnout.
Zkoušel jsem to pak ohřatý točit na místě a do 6500-7000ot k omezovači se dostanu jen na vteřinu, když otáčky vyletí nahoru, pak je znát, jak motor nemá dost benzínu a jakoby se začne dusit a jít nepravidelně.. Jak to padne k ca. 4000ot, tak to zase běží perfektně.. Ale do otáček se mu prostě nechce..

Zkusím se s někým domluvit, jestli by mi nesundal znova nádrž, nevycucnul benzín a nevyčistil ji a popř. i sítko na čerpadle.. Blbý je, že se auto musí zvednout, dát nádrž dolů a je to taková nezáživná práce..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od ballu » 26.02.2013 13:24

Než začneš rozborku, kup v prodejně pro zahradní kutily nádobu na postřik s pumpičkou / do 150Kč/, napoj na lištu , od nádrže zaslep ,natlakuj, nejlépe za jízdy spolujezdcem a vyzkoušej , nejrychlejší způsob jak vyloučit špatnou dopravu benzínu z nádrže. :( Když to bude OK, nemusíš pracně sundávat nádrž a můžeš se věnovat ověšením serepetiček na motoru. Očisti čidla kliky a vačky, těch 4000 ot. a výše mě nějak nesedí, to je to rozmezí přechodu na mapu s jiným nastavením , klapky, předstih, bohatost směsy, někde vynechává zpětná vazba což diagnostika nevyhodnotí. Příklad - žárovka svítí, ale málo, kdyby byla špatná tak nesvítí vůbec , ale v tomto případě je špinavá, proto svítí málo. Blbě ale i tak se to dá vysvětlit. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od zeli » 26.02.2013 19:34

To je divny. BTW kdyz je plna nadrz, tak je cerpadlo potopeny a plny benzinu, takze sitko je mimo hru. To ze to nejde tocit ani na volnobehu uz neni problem dodavky paliva si myslim. Na volnobeh to urcite nepotrebuje tolik benzinu jako motor pod zatezi. Tam bude nejaky jiny problem. Co presne ti na tom vlastne nejde? Mas jenom problem s tahem motorou nad 4000 otacek? To nahrava ucpanymu vyfuku (taky zkontrolovat vzduchac, pripadne vyndat a na otestovani to nechat prazdny a otevreny). BTW s plnou nadrzi muzes krasne zkoumat, jakej mas tlak paliva a jestli jdou bublinky. U ty plny by to melo bejt tak jak to ma bejt :wink: Odpojil bych treba vystup palivovyho filtru, k cerpadlu pripojil autobaterii a muzes si to krasne ozkouset, ani nepotrebujes pomocnika, jen par dratu a lehnout si k tomu.
Co problem v zapalovaci soustave...nemuze bejt?
BTW jestli jsem zase mimo tak sorry :wink:
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
jenikl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 19.08.2010 20:26
Bydliště: Heřmanova Huť, Plzeň-sever

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Příspěvek od jenikl » 02.03.2013 11:28

No je to divný, tim že sem dolil nádrž do plna, tak se to zlepšilo, ale stejně to nejede jak by mělo..

Co mi řekli v servisu (než jsem dolíval nádrž do plna), tak tlak byl na railu nulovej, tak nevim, co si myslet, nešlo jim to ani nastartovat..

Sám už do toho hrabat nebudu a někam to dam, garáž mám na auto malou, mam v ní dvě motorky, jednu rozebranou a velkou garáž budu stavět na jaře, tzn. lehnout si k tomu venku, což v tomhle bordelu a zimě ani náhodou..

Napadlo mi ještě, že bych to zavezl do Forda v Domažlicích a obětoval peníze, třeba by to vyřešili..
Ford C-Max 2,0 TDCi 100kW Titanium BJ10/2008-EZ02/2009

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů