GO motoru Duratec HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 12.07.2012 10:52

Nenašel jsem téma, které se specificky zaobírá jen GO motoru, všude jsou jen zmínky že tu a tam...takže pokud máte někdo jakoukoliv zkušenost s touto operací, napište prosím:
1) proč jste GO nechávali udělat
2) v kolika km
3) co vše obsahovala
4) klidně po SZ kdo Vám ji dělal
5) pokud to není tajemství tak kolik to koštovalo. Je to takový doplňující údaj k bodu 3.
6) jak dlouho to trvalo
7) doba záběhu
8 ) doporučený olej pro záběh/provoz
9) jestli to splnilo očekávaný výsledek

A hned se zeptám -
1)dá se u Duratecu udělat výbrus, či se musí sehnat celý nový blok? Dle mého soudu nejspíš dá, někde jsem snad četl, že se prodávají pístní kroužky o třech různých průměrech.
Na Ebayi jsem našel ale jen jednoho rozměru pro každý motor... :arrow: :nixw: http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_ite ... 3mm%20bore
2) Jestli jsem správně pochopil z textu pod náhledem aukce, v případě Duratecu 1.8 je to cena 85 liber za kroužky pro všechny čtyři písty, v případě 2.0 ale 89liber za kroužky na jeden píst :bebng:
3) Přebrušuje se při demontáži pístů s ojnicemi u tohoto motoru automaticky klika a dávají se nové šály?
4) Kdysi se prodávaly Goetze kroužky, které se daly použít bez potřeby provádět výbrus. Sám jsem je měl kdysi na škodovce, spotřeba oleje slezla dolů a komprese se také zvedla, tenkrát to motor dost omladilo. Dělá se dnes něco podobného???
Díky všem za jakoukoli připomínku ke GO :bravo22:
Hned jednu přidám. Slyšel jsem, že jistá firma, zabývající se dlouhodobě záběhy motorů, používá po dobu záběhu motoru výhradně minerální olej. Využije se totiž krátkodobě jeho horších mazacích vlastností oproti syntetice, součástky se daleko lépe zabrousí, slícují a po dokončení záběhu nehrozí, že by se dále za provozu dotýkali jen malými plochami, kde by vznikalo velké teplo.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od jimm » 12.07.2012 14:06

ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 12.07.2012 14:36

Čau Jimmi, našel, bohužel Belmondo tu už přes měsíc nebyl, psal jsem mu i sz. Na jednom konkurenčním fóru to už už vypadalo, kluk si nechával v r. 2009 měnit kroužky a gufírka na stejném motoru, od té doby mu to prý mezi výměnami nezhltne ani slzu oleje. Bohužel mechanik, co mu to dělal je fuč. Takže stále sháním někoho s kladnými referencemi, co mi v motoru neprohází ojniční ložiska, nezláme nový kroužky a nešoupne místo nich starý, neutáhne blbě palici atd.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Ma.rt » 12.07.2012 21:51

hergot chlape, kolik mas najeto, ze premejslis o GO?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 12.07.2012 22:32

Já GO dělat nechci, jen se snažím shromáždit nějaké info o generálce duratecu. Mě čeká zatím tak výměna kroužků a gufírek, najeto 150tis.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Ma.rt » 13.07.2012 22:13

to ti uz zere olej? ja mam 170tis.km a nedolevam vubec. ale mych 170 je teda 100% realnych :wink:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Systemofamondeo
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 06.05.2011 08:10

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Systemofamondeo » 13.07.2012 22:52

Jaktože tak najednou začal žrát olej navíc je to 05 rok to je docela novota proti mě a to mě to taky pěkně papá olej
Ford Mondeo 2001 1,8 Duratec 92kW GHIA Liftback

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 13.07.2012 23:08

Žere, no. Posledních cca 6tis. to vylezlo na cca 0,5l/1000km. Ale myslím, že to až tak s kilometrama nesouvisí. Je to původem auto firemní, ježděné výhradně po městě, proto s relativně s malým nájezdem něco přes 20tis. km/rok. Město znamená, že motor se nechladil náporově ale vrtulí a olejová vana jakbysmet. A nespočet polostudených startů. A další a další necudnosti městského provozu. To vše na olej Ford formula, auto bylo až do prodeje servisováno u Frolíka a Rataje. Tam byly též ověřeny kilometry, mám tam známého a sedělo to i se serviskou, když jsem tam volal jako anonymní kupce. Známý mi potvrdil, že skládané stírací pístní kroužky jsou hrob duratecu a setkává se s tím často. Jinak motor jede jako z praku, je nádherně tichý a než se rozežral v oleji, měl přímo ukázkové emise. Holt smůla, ale nohu si z toho za krk nedám :mrgreen:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Ma.rt » 14.07.2012 21:38

to me nestras, ja po meste taky jezdim dost, takze i tech studenejch startu je asi nadprumerne. proto jsem si koupil benzin. predtim escort to samy, pri 190tis km sel jak hodinky, olej nezral. no tak se uvidi... ja si z toho taky prd delam :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Vito SoT
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.06.2011 12:48
Bydliště: West Midlands

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Vito SoT » 14.07.2012 22:21

Cau. Ja mel drive mondeo r.v. 2001, 2.0 benzin a prave kvuli spotrebe oleje jsem se ho zbavil. Melo najeto 125 tisic mil, coz je asi 200 tisic km a zralo to 1l oleje na 1000 mil. Takze kdyz jsem jel na dovolenou, tak jsem si bral 5l oleje na dolivani :roll: . Vsechno bylo celkem v pohode, ale ten olej...
Ted mam 1.8 focus a zatim vse ok (klepu na drevo). Od vymeny do vymeny 1 deci oleje.
Ford Focus 1.8 Zetec 2008

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 15.07.2012 08:09

U escorta jsem taky nedoléval, byl tam Zmetec 1.6 a až ve 170tis. si řekl o 1-2 deci mezi výměnami. A to jsem ho honil po dálnici ve vysokých točkách, kdy je požadavek na bezvadnou funkci stíracích kroužků největší. Jeden člen konkurenčního fóra musel v roce 2009 Duratec nechat překroužkovat a psal mi, že od té doby mezi výměnami ani kapku nedolévá. Původní stírací kroužky se prý vůbec nehýbaly. Auto má dodnes.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
filipnec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 05.12.2011 20:18

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od filipnec » 17.07.2012 00:00

Mě motor žral tak 1,5l na 1000 km. Měl jsem tam 10W40. Nechal jsem teda překroužkovat písty a zrepasovat hlavu. Dnes jsem si pro auto byl. Ze začátku se zdálo všechno ok, ale jakmile jsem ujel pár kilometrů a motor se zahřál, tak jsem trochu víc začal šlapat na plyn a ono to začlo docela dost cukat a škubat při razantním přidání plynu.
Takže teď nevím jestli je jen zanesený nějaký filtr nebo to je káblem od svíčky, či cívka zapalování.
To moje mondeo je hrozný šrot, furt něco ... Už mě to přestává bavit :(
Ford Mondeo Mk III r.v.2001 Duratec 1.8 92kW Liftback

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 17.07.2012 07:21

Nezoufej, to si ještě sedne :wink: . Kolik s tím máš najeto? Jinak já bych tak prvních tisíc kiláků jezdil jen lážo plážo, než se kroužky zaběhnou. Max.do 3000 ot. a občas zastavil na pumpě na kafe, nechat vychladnout vanu s olejem. Aby jsi ty nové kroužky neutavil a pak to nebylo ještě horší, než předtím :idea:
Můžeš o té své opravě napsat nějaké podrobnosti, jak jsem psal v prvním příspěvku? Jinak mě už to nejspíš taky neodvratně čeká, už mám domluvenou repasi hlavy a tenhle týden domlouvám motoráře na změření pístů, kroužků a pak se rozhodne, jestli měnit nebo jen vyčistit. Rád bych to sfouknul během září.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
filipnec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 05.12.2011 20:18

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od filipnec » 17.07.2012 09:26

No po té repasi mám najeto, tak jen 10 km :D Jsem si to vyzvedl teprve včera. Dneska to zajdu taky projet, jestli to furt cuká. Ptal jsem se v tom servise, jak bych to měl zajíždět a oni, že prej úplně normálně, tak nevím no :D

1) Jak jsem psal, vysoká spotřeba oleje.
2) Měl jsem najeto asi 154 200 km.
3) Překroužkování pístů a repase hlavy motoru.
5) pístní kroužky 3780,- repase hlavy 4800,- tesnění hlavy a motoru asi 1600,- práce 3350,-
6) Bez dvou dní celkem dva týdny.
7) Údajně to má trvat až 10000km než si kroužky sednou
8) Dali mi tam prej 5W30, protože to doporučuje výrobce :D Tak jsem jim na to řekl, že ten, co mi to prodal, tam taky furt lil fordem doporučený olej a jak to nakonec dopadlo :D
9) No zatím ne, auto cuká při zátahu v otáčkách asi do 3000 ot/min. Spotřebu oleje, jsem zatím neměl čas dlouhodobě měřit. Později dopíšu další poznatky.
Ford Mondeo Mk III r.v.2001 Duratec 1.8 92kW Liftback

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Yeshterr » 17.07.2012 09:45

filipnec píše:...jak bych to měl zajíždět a oni, že prej úplně normálně...
Teď jde o to, jestli mysleli "úplně normálně zajíždět" nebo "úplně normálně jezdit" :)
Každopádně po nových kroužkách bych to fakt těch min. 1tis. km (ne-li déle) nehonil, přeci jen je to kov na kov ve vysokých otáčkách a na těch malých styčných plochách se materiál velmi rychle ohřeje. Pak je nebezpečí, že se pouze lokálně prohřeje, neboť do té doby, než se slícuje s válcem, tak nesedí celou plochou a může dojít ke změně vlasností kroužku vlivem tepla. Něco jako zabíhání kotoučů u brzd. To by ale měli v servisu vědět. Jinak díky za report :wink:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů