Kolísání otáček

Odpovědět
Uživatelský avatar
pidomir
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19.06.2012 22:33

Kolísání otáček

Příspěvek od pidomir » 24.01.2014 20:20

Zduř,
je hezké si vždy pročíst celé fórum a dle rad od Vás všech si opravovat auto. Nicméně nyní tu mám opět u sebe problémek. Koupil jsem auto s vířivými klapkami po smrti a s kolísáním otáček. Spotřeba tou dobou byla kolem 12l/100km. Nechal jsem vyměnit vířivé klapky za pár šušní, nechal jsem vyčistit volnoběžný ventil (při odpojení auto chcípne, takže je O.K.) a při montáži klapek mi zjistili, že v sacím potrubí je někde nějaká díra, kterou zacelili a hle, auto má spotřebu v kombi provozu 8l/100km a to ho nešetřím, klapky se sice začínají ozývat znovu, ale hlavně znovu začínají blbnout otáčky.
Když jedu a auto je zahřáté, vyřadím na neutrál a mám zaplá světla a ventilátor, při dobrždování mi otáčky z nějakých standardních volnoběžných (800ot.) klesnou až třeba ke 300ot. a samozřejmě se sníží výkon ventilátoru a světla pohasínají. Občas se mi stalo i, že auto chcíplo, tím jak byly otázky nízké. Přemýšlím, kam bych se měl zaměřit. Jak jsem již psal volnoběžný ventil je O.K. A ještě nevím, jestli to s tím souvisí, ale když mám auto zahřáté a mám hodně popojíždění, tak se mi třeba stane, že napotřetí nemůžu během chvíle auto nastartovat. Chvíli mu to trvá a pak naskočí. Předem všem díky za postřehy.
Ford Mondeo kombajn 2001 1,8i 92kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od Ma.rt » 25.01.2014 13:38

a zkousel jsi resetovat RJ? (odpojit baterku aspon na pul hodiny)...
a co plyn.pedal, nejde ztuha? jeste by to mohla delat klapka
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pidomir
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19.06.2012 22:33

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od pidomir » 25.01.2014 22:02

No to už jsem několikrát zkoušel a bez efektu. Ještě jsem někde četl, jestli nemám málo náplně v chladiči, že sahara tak má tendenci být pořád zapnutá. Koukal jsem, že mám náplň na rysce minimum, což si myslím, že není takový problém. Pedál jde normálně.
Ford Mondeo kombajn 2001 1,8i 92kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od Ma.rt » 26.01.2014 10:30

minimum je zastudena, kdyz se to natlakuje, vyleze to k max. ale to nebude ten problem. ale ta klapka muze byt jednou z pricin, i kdyz pedal jde normalne, je to u konce tahla plynu, musi se to vyndat a podivat se, jestli to tesni, jinak to pak prisava vzduch. Pak je jeste vzduch. hadicka na motoru nahore zezadu, ta rada praska a pak to taky dela problemy s volnobehem. tu sundej a podivej se :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

suflikant
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 20.01.2012 11:07

Re: Kolísání otáček

Příspěvek od suflikant » 30.03.2016 18:10

ahojte,
mondeo, 1,8, 2003, po nastartovani 1200 ot. postupne klesaju na 850 potom sa dho drzia a klesnu na 750. Po vypnuti zohriateho motora a opatovnom nastartovani 850 ot cca 30 sek. potom otacky padnu do normalu 750 ot. Robi to asi 2 mesiace v servise si neveia dat rady. Na diagnostike ziadna vypisana chyba.Pri otackach 850 a vyssie vykazuje bohatu zmes, na emisiach vysoke CO.Motor po odpojeni volnobezneho ventilu zhasne, hadice v poriadku. Dakujem za vase rady.

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů