1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od jenikHK » 15.11.2022 22:04

V "Jak na to" je poměrně dost nepřesností a chyb, tím bych se tak moc neřídil.

Ještě mě napadlo odpojit lambda sondy, zda to zoufalé chovaní motoru skutečně souvisí s během bez zpětné vazby od lambda sondy.

A závěrem si dovolím citovat již dříve linkované téma:
Jemar píše: 22.09.2019 09:55 Poměrně velké procento problémů při startu má na svědomí palivové čerpadlo. Motory 1.8 a 2.0 Duratec nemají vratné palivové potrubí, jako ostatní Durateky, ale mají stálý tlak paliva na liště (3,6 - 4 bary). Pokud je tlak nižší, motor funguje s chudou směsí a hrozí problémy s podpalováním ventilů a zároveň, čím nižší teplota vzduchu, tím je potřeba pro start více paliva a při nižším tlaku se ho tam dostane méně než je potřeba a tím může docházet k samovolnému zhasnutí motoru.
První věc, kterou bych udělal je, změřit tlak paliva na vstřikovací liště. Jak na tom palivový systém je, napoví i tabulka palivových adaptací motoru (umí ji vyčíst třeba ForDiag).
Co to střílení do výfuku? Chudá směs a nebo problém v zapalování?

Prostě: pořádně změřit tlak paliva a ideálně i adaptace
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 16.11.2022 04:37

To strieľanie nieje pravidelné. To sa stáva len keď nato príliž dupem keď ho dusí. Vynechávanie zápalu tam nieje. Aby som to upresnil, to trhanie nieje také že zrazu vynechá niektorý válec. To proste motor stratí výkon na 1-2sekundy a potom sa rozbehne

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 16.11.2022 04:40

Ešte k tomu čerpadlu. Ak by dávalo slabý tlak, netrhalo by to aj po zahriatí motora? Alebo by problém neeliminovalo viacnásobné zapnutie zapaľovania pred štartom?

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 16.11.2022 04:45

Vyzerá to na tých 3,5 +-
Přílohy
Screenshot_20221116-044448-552.png

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od jenikHK » 16.11.2022 06:38

Jestli to je takovej manometr, jako byl na ruční pumpě z OBI, tak je presnej tak zhruba +- 0,5 bar.
Čili klidně může bejt tlak 3 a nebo taky 4. V tomto případě ovšem zásadní rozdíl. Na tohle měření vezmi něco kloudného, ideálně s rozsahem max 5bar a pokud možno s chybou měření menší, než daná tolerance tlaku (5%).
Prostě bez řádné diagnostiky problém vyřešit nepůjde.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12889
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od stano. » 16.11.2022 07:25

Roman9696 píše: 16.11.2022 04:40 Ešte k tomu čerpadlu. Ak by dávalo slabý tlak, netrhalo by to aj po zahriatí motora? Alebo by problém neeliminovalo viacnásobné zapnutie zapaľovania pred štartom?
Netrhalo. Korekcie budu uletene, ako som pisal. A pod plnym plynom vo vysokych otackach strati tah.

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 16.11.2022 07:29

No skúsim vymeniť čerpadlo. Ale vo vysokých otáčkach to necuká. Defakto ani nad 2tis

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Jemar » 16.11.2022 08:21

Tady je odkaz na video, kdy je čerpadlo total mimo. Dávám to sem pro inspiraci, jestli je možné u tvého motoru vypozorovat nějaké příznaky nižšího tlaku paliva na vstřikovací liště.
https://youtu.be/vrOaRn-fK4Q

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 16.11.2022 08:31

No mne tlak nijak nekolíše. Pp naštartovaní je stabilne 3,5. Ani za jazdy sa nemení takže ťažko povedať. Skúsim ho vymeniť a uvidíme.

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 667
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od gecko-x » 16.11.2022 18:17

Start uplne v pohode, studeny motor jede pěkně. Ale jak se zahrejevyrazna ztrata výkonu az v extremu jsem se nemohl rozjet do kopce. Pricny prah prejizdis na 1, pac 2.st by se skoro z nuly nerozjel....
Tohle byly presne me problemy a v kombinaci s nizsim vykonem na LPG uplna katastrofa. Za chladneho pocasi jeste se jet dalo, ale v létě děs....
Laboroval jsem se sanim, selenoidama, podtlakem ovladani klapek v sání...vse slepa ulička....
Po tomto vikendu mam vyřešeno....spatne ventilove vule v kombinaci s podpalenym ventilem.
Takze GO hlavy za 4tkc a vymena.
Auto jede jak raketa, volnoběh ukázkový...

Treba nekomu tahle slohivka pomůže 😀😀
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 16.11.2022 18:20

Ja mám presne opačne. Pri pohýnaní za studena potrebuješ redukciu😂 a za tepla absolutne žiaden problém. Bo čerpadlo už mám. MM takže z tých lepších. Vymením a uvidime

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 18.11.2022 08:54

Takže, čerpadlo vymenené, adaptácie zmazané a auto štartuje stále rovnako :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 667
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od gecko-x » 18.11.2022 11:46

Mas tam LPG?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 18.11.2022 11:48

Lpg je momentálne odpojené. El. Aj hadice

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12889
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od stano. » 18.11.2022 11:50

stano. píše: 15.11.2022 20:37 Strc do hrdla nadrze lievik, alebo nieco, aby bola otvorena - nech sa vyrovna tlak. Potom startuj. Nejaky rozdiel?

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů