1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od jenikHK » 18.11.2022 22:39

Myslíš blbosti? Bohužel osobní špatná zkušenost - mám jeden manometr, který by měl být dost přesný na měření tlaků 2-2,7 bar s rozsahem 3 bar a stupnici má po 0,05 bar - a přesto měří s chybou 0,2 bar (za to po 0.05bar), byť to má mít toleranci2.5%. Přesnost (lépe tolerance) měření není dílek stupnice!
Ale k věci:
Pokud by stejnou přesnost měření 2.5% měl i ten tvůj manometr (podle fotky mám ovšem pochyby) a má rozsah 10 bar, je chyba měření +/- 0.25 bar s tím, že chceme měřit 3.8 +- 0.2, udaných výrobcem.
Za mě teda měřák pro danou aplikaci nevhodný, neboť nejistota měření je větší než tolerance - s jedinou výjimkou: leda bys měl porovnání, že na 3.8 skutečně ukazuje 3.8 a to konzistentně.

A ještě k těm svíčkám, jak vypadají po normální jízdě, po úplném prohřátí motoru na provozní teplotu, řekněme 20km?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Jemar » 19.11.2022 08:00

Roman9696 píše: 18.11.2022 19:57 Nová klapka + egr + vyčistemé cesty. Napriek tomu sa sporadicky (od 100 do 2000km) zobrazí chyba p0400.
Najnovší soft
P0400 je nízká účinnost katalyzátoru, takže v budoucnosti bude na výměnu.
V podstatě se musí jednat o problém možná tří komponent: palivo, vzduch, ŘJ motoru. Chci se zeptat na ten software v ŘJ. To je neupravovaný originál?
Opravdu patří k tvému motoru? Je z ověřeného zdroje?
Kontrola ventilové vůle je otázka dejme tomu hodiny s minimálním vybavením. Jelikož auto jezdí na LPG, určitě by mě ta kontrola velice zajímala, ať už je to LPG s přímazem nebo ne. Nic není bezproblémové, přímaz není všelék a nemusí fungovat vždy správně. Samotné tlaky ve válcích napoví, ale není to úplně 100% informace. Co se mi podařilo neoficiálně dohledat (zdroj Mazda), tak by se tlaky měly pohybovat u dvoulitru někde kolem 1,720 kPa (minimum 1,204 kPa, maximální rozdíl mezi válci by měl být 196 kPa). Ventilové vůle by měly být u studeného motoru na sání 0,22 - 0,28 a na výfuku 0,27 - 0,33 mm. Ventilové vůle jsou od Fordu z ETISu.
Ještě píšeš nová klapka. Funguje správně? Jelikož jak píšeš motor nemá volnoběžný ventil, klapka nastavuje množství vzduchu pro spuštění motoru. ohatost směsi pro start motoru obstarává software motoru protože lambda sondy v tu dobu ještě nefungují. Výměnou palivového čerpadla (došlo k výměně celého kompletu čerpadla nebo jen samotného motoru čerpadla?), by mělo dojít ke stabilizaci tlaku kolem 4 barů. Pokud byl měněn jen motor čerpadla, nemusí se to díky postupnému ucpávání jemného palivového filtru na tlaku paliva projevit.

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 19.11.2022 08:59

Softwér nahrávali bo Forde v Košiciach tak typujem že by mal byť správny.

Klapku som menil len z dôvodu že to po štarte skapína. Robilo to so starou, robí to aj s novou. Čo sa týka katalizátora, ten menil bývalí majteľ pred predposlednou emisnou. Na poslednej emisnej v júni prešlo auto úplne bez problémov.

Pozriem sa ešte na tie vôle ale osobne si nemyslím že by tam bol problém. Naposledy som s tým mal problém na fiate ale to zle štartoval. Tento motor paradoxne naskočí na pretočenie ale po pár sekundách behu zdochne. Skúsim sem nejak nahrať video

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 19.11.2022 09:09

https://uloz.to/file/VmLV743i729n/vid-2 ... 5QAQt5ZD==

Tu som nahral video štartu. Vo videu počuť palivové čerpadlo pretože to ešte nemám zakrytované a poskladané

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Jemar » 19.11.2022 12:52

Čidlo teploty je určitě v pořádku? Mě to přijde jako když má motor pro start málo paliva. Pokud motor samovolně zhasne pro další start automaticky přidá ŘJ na bohatosti směsi. Za mě bych zjistil, jestli čidlo teploty motoru a čidlo tlaku vzduchu nebo MAF (nevím co tam konkrétně je) fungují správně. Možná může být problém i v kabeláži k čidlům. Pokud čidla jednotka nevidí, umí si dosadit přibližné hodnoty zakomponované v programu.

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 19.11.2022 13:04

Čidlo teploty som menil. Podľa diag ukazuje pri 5 stupňoch vonku, 5 stupňov tepkotu motora. Čo sa týka MAP, diag neukazuje žiadnu chybu. Podľa diag je tesne po štarte 28-30kpa tlak v saní. Teplotu tiež ukazuje v pohode tak neviem. Môžem skúsiť ho vymeniť za nový ale či to pomôže?

Ale kabeláž je každopádne ok.

Či je bohatá zmes alebo nie, ťažko povedať. Ked som dal dole sanie celé bolo mokré od benzínu ale kedže mám primaz ventilov kľudne to mohla byť aj zmes toho oleja s benzínom. Ťažko povedať

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Jemar » 19.11.2022 13:16

Pak se už vzdávám, nic dalšího mě nenapadá

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od gecko-x » 19.11.2022 13:20

Ja vsazim na ventilové vůle...
Uzil jsem si s tim svoje...a to mam tvrzeny sedla, z výroby LPG
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 19.11.2022 13:22

Veď práve. Už som mal 10 aut. Od fabie 1.4 mpi po passat 2.8. Hodnu 1.2 s 8 sviečkami, Mitsubishi 1.1, Escort 1.8td, Všetky TDI, 3x opel, 2x fiat. Ovcu RS s 1.8t. Drvivú väčšinu s LPG ale tak dementné auto ako tento Cmax som nikdy nemal. Zrazu začal cukať a nikto nevie prísť na to prečo. A už keď ani Autorizák Fordu to nevie dať dokopy tak posledný nech zhasne svetlo :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 19.11.2022 13:25

gecko-x píše: 19.11.2022 13:20 Ja vsazim na ventilové vůle...
Uzil jsem si s tim svoje...a to mam tvrzeny sedla, z výroby LPG
No vyskúšám cez výkend pomerať ale nemyslím si že v tom bude problém. Ako som písal, už som riešil problém s vôľami ale prejavovalo sa úplne ináč

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od gecko-x » 19.11.2022 13:28

Ale ja na to auto nenadavam, nemyslim si, ze je to fordem...
Problem je VŽDY! mezi sedackou a volantem....
U me to bylo jen o tom, ze jsem neudelal servis, jak jsem měl...
Kdybych nechal zmerit ventilove vule hned, kdyz jsem nechal delat komplet seevis LPG, tak se na to prislo hned....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 19.11.2022 15:16

Ale to je len fordom ! Ked už v autorizáku ford za mesiac neprišli nato kde je chyba tak kde? Mám druhý ford za 15 rokov ale myslel som si že tá značka sa niekde posunula ale prd. Toto neje bežná chyba že nevymeníš olej, alebo filtre alebo ti vyskakuje nejaké chybove hlásenie ktoré ignoruješ. Rok auto chodilo v pohode, absolutne žiaden problem a jedno ráno sadnem do auta a zrazu skape, dusí a bez zjavného dôvodu. Toto je proste šunt. Renault by sa od neho mohol učiť😂

Inák ak by ho niekto chcel tak sa určite dohodneme 🙂 auto je z vonku aj vnútra krásne, zachovalé a málo jazdené

Skontrolujem teda tie vôle ventilov a uvidíme ale na 99,99% je chyba niekde inde.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od jenikHK » 19.11.2022 22:38

Čekat od autorizovaného servisu, že vyřeší takovouto věc je hodně naivní - co jim nevypíše diagnostika, to neví.
Když už, tak vyhlášený servis, který se na Fordy specializuje.

Jo, než to pošleš ze skály, dej vědět - za přepis tě toho zbavím, ušetříme ti nervy a další výdaje :lol:
Ale napřed ať jsou v cajku ty ventily!
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od stano. » 19.11.2022 23:32

Daj cenu a lokalitu :mrgreen:

Roman9696
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 05.09.2022 12:33

Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart

Příspěvek od Roman9696 » 22.11.2022 20:15

Takže, dnes som sontroloval ventilove vôle a sú ok. V rámci tolerancie. V tomto chyba teda neje. Takže naspäť na začiatok.

Adaptačné hodnoty. Moja čínska diag za 5e my ukazuje na voľnobehu keď to dusí dlhodobú adaptáciu -10 a krátkodobú 10,9.

Vymazávajú sa teda adaptácie odpojením batérie? Pretože aj po odpojení baterie sú rovnaké.

A ďalšia otázka na diagnostiku. Kúpil som z CH focom ale ten je nepoužitelný kedže funguje len na winxp. Ktorou inou diagnostikou by sa tie adaptácie dali vyčítať a zresetovať? Delphi alebo Forscan? Či stačí aj obyčajný program na mobil k ELM327?

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti