Ať už tu na fóru, nebo jinde na internetu.
Na otázku zdali toto téma není duplicitní je lehká odpověď, je i není a jelikož se filtr dělí podle motorizace a pak na další poddruhy myslím, že je vhodné vytvořit téma i zde.
Odkazy zde zveřejněné nemají povahu reklamní ani prezentační, ale pouze informativní za účelem ušetřit ve snaze úplnosti informace.
DPF..co to vlastně je?
DPF zachytává pevné karcinogenní nečistoty ve výfukovém systému a buďto kilometrově nebo tlakem sám regeneruje. Protože každý samočistící cyklus není stoprocentní, zůstávají ve filtru nespálené zbytky usazenin. S opakujícími se cykly dochází k vrstvení sazí, až nakonec filtr přestane sloužit úplně.
Ucpaný filtr se projevuje zpočátku nižším výkonem, vyšší spotřebou a v poslední fázi imobilitou auta. Při ignoraci projevů ucpaného filtru může dojít i k vážnějšímu poškození motoru! Průměrná provozuschopnost DPF je kolem 100 000 ujetých kilometrů (podle typu DPF)
Na trhu je dnes spousty firem, které nabízejí jak už vyndání a přepsání řídící jednotky, tak i samotné čištění filtru do uvedení 98% stavu nového se zárukou třech let nebo 100 tis. km.
Největší problém je, že existují i motorizace, které se bez DPF nevyráběly, takže program, kterým si necháte přehrát ŘJ nemusí být oficiální a může nadělat více neplechy než užitku.
Nabízí se otázky: Vyndat? x Vyčistit? x koupit repliku?
Odpovědi jsou na každém jednotlivě.
Někdo jej radši vyndá a buďto jeho ŘJ je ta z těch co se dají přeprogramovat, nebo dělá problémy.
Někdo si jej nechá vyčistit a buďto jezdí daších 100 tis. km a nebo mu po chvilce zase odejde.
Někdo koupí repliku a buďto funguje nebo ne..
Dokonce jsem našel přípravek, kterým se to dá i vyčistit
http://www.liqui-moly.cz/files/img/clean-dpf-02.pdf
Příklad repliky
http://www.cats2u.co.uk/product_info.ph ... s_id=34648
Témata, kde se o DPF mluví...
JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Graf emisí po odstranění DPF
Téma mimo fórum
forum.fordclub.org
Problematika
nepravidelne trhanie pocas jazdy-FAPOFF
Seznam firem, které provádějí úpravy či čištění DPF
http://www.dpfe.cz
http://www.servis-dpf.cz
http://www.odstranenidpf.cz
http://www.fapoff.cz
http://www.fapoff.sk
http://www.fap-dpf-filtry.cz/
http://www.opravadpf.cz/
http://www.chiptuning.cz/clanek-odstran ... castic.php
Nemám na jednotlivé firmy doporučení ani zkušenost, jejich zveřejnění je pouze informativní!
Články na webu...
http://www.skodahome.cz/garaz-skoda/186 ... zenku.html
http://www.autoweb.cz/filtr-pevnych-cas ... me-reseni/
http://www.autoweb.cz/problemy-s-filtre ... -renovace/
http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-66797
http://www.auto.cz/rozhovor-odstraneny- ... tiku-66388
Auta bez DPF jsou zdraví nebezpečná!
Problémem u aut bez DPF je obrovská produkce škodlivin. Dieselová auta oproti benzínovým sice díky nižší spotřebě produkují méně CO2, na druhou stranu ovšem vypouštějí až stonásobně více prachových částic! A ty jsou vzhledem ke svému složení silně karcinogenní. Vezmeme – li v úvahu, kolik aut se s demontovaným filtrem pevných částic prohání ulicemi našich měst, kolik dětí musí dennodenně dýchat rakovinotvorné saze vypouštěné do ovzduší nezodpovědnými řidiči, pak je nad slunce jasné, že takový stav se musí řešit.
I proto se chystají legislativní změny, které se diskutují už i na půdě parlamentu a vypadá to, že situace spěje ke stejné filozofii, jakou vyznává i zbytek Evropy. Navrhované změny by se měly například projevit tím, že pracovníci STK budou školeni a vybaveni technologiemi pro odhalení, zda ve voze je či není instalován DPF, policisté budou moci zjistit (ne)přítomnost DPF přímo v silničním provozu, atd. Takto odhalené vozidlo bude samozřejmě označeno za nezpůsobilé k provozu, z čehož majiteli auta povedou další investice.
Postupně budu aktualizovat první stránku.Na Kladně jsme spokojení nebyli, hlavně přístupem, a tak jsme ještě volali do Bystřice. Tam prý jsou na DPFka nejlepší. Jejich technik nám řekl, že galaxy už obecně nepřijímaj...Počty si přesně nepamatuju,ale říkal,že se do galaxy dávalo třeba 7 různých kusů ŘJ a z toho 4ks neumožňují úpravu. Proto už je neberou vůbec,aby neměli tyto problémy. V našem případě se to zkrátka muselo uvést zpět. Foki tvrdil,že to také nejde,ale že bude přibývat nafta do oleje. To se sice nedělo,ale auto po nějaké době padlo do nouzáku..
Aktualizováno ke dni 3.10.2012