Vybitá baterie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 16404
Poszewka jedwabna 40x60
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od ZaQik »

dej baterii auta na nabijecku a uvidis, jestli pres noc udrzi kapacitu nebo jestli ji vybijes pri startovani ... a zmer si ten odber v klidovem rezimu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

To je dobrá poznámka. Cca před 14 dny jsem to tak měl a baterka byla nabitá a nabíječka byla přepnuta do udržovacího režimu s napětím 12,9V. Startování pak bylo okamžitě. Ale párkrát se mě už stalo, že ani za cca 12h jsem baterku nenabil.

Ještě mě napadá, může mít vliv na životnost baterie když mám přepínač světel stále v poloze A, včetně startování, nebo předchůdcem dodělávané LED denní světla ?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

Tak dnes zmeřen odběr v klidovém režimu zamknutého auta s přepínačem světel v poloze A, no a výsledek je 0.021 až 0.019A. Sklidnění trvalo cca 20-30 minut. Pak už se hodnota neměnila. Tímto považuji elektroniku auta za dobrou.
Takže teď je řada na baterce. V 16h jsem ji dal nabít a uvidíme zítra.

Edit: ve 22:30h odpojena nabíječka, plný stav-nabito, udržovací napětí 13V. Uvidíme zítra. Venku je -2 stupně, baterka není připojena na auto.

Edit 31/12, 22:30h: ráno na baterce bylo 12,65V, teď večer tam je 12,62V. Teploty venku -2 sž +2°C.
Zítra baterku připojím jak je na auto a provedu zátěžový test. Bude mě zajímat:
1) pokles napětí při startování po cca 15 min od připojení a vypnutí všech spotřebičů
2) pokles napětí na baterce při zátěži na volnoběh: zapnout hlavní světlomety + oboje mlhovky + vyhřívání obou oken a zrcátek + vyhřívání obou předních sedaček naplno.

Ještě bych se chtěl zeptat, nevíte jak otestovat správnou funkci alternátoru?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

Tak jsem včera po obědě provedl zátěžový test, venkovní teplota cca 2°C, auto nemá BMS.
Ale nejdřív po pořádku, omlouvám se za obsáhlost, ale chtěl jsem podchytit co nejvíce stavů:

1) napětí těsně před připojením = 12,59V, čas 13:40h
2) napětí těsně po připojení = 12,51V
- Po dalších 5min a po odemknutí auta = 12,01V
- Po dalších 5min = 12,21V
- Po dalších 5min = 12,22-12,27V (nějaké relátka pořád cvakaly)
- Po dalších 10min = 12,39V (to už jsem seděl v autě, vše uvnitř vypnuto; v cca minutových intervalech se rozsvítila kontrolka parkovačky tak na 10-15s, při tom spadlo napětí na 12,22V, jinak 12,37-12,39V
3) Průběhy napětí s motorem:
- Při zapnutém zapalování zapalování = 12,02V
- V průběhu startování se mě nepodařilo napětí odchytit (motor naskočil okamžitě okamžitě)
- Po nastartování, volnoběh 800ot/min, bez zátěže = 14,35V
- Při 2500-2700ot/min, bez zátěže = 14,33V
- Volnoběh se zátěží (= potkávací světla a mlhovky - obojí přední+zadní, vyhřívání předního a zadního skla, obě vyhřívaná zrcátka, pomocné el. topení, výhřev obou předních sedaček naplno, ventilátor naplno, žhavení) = 12,90-13,30V
- Při 2500-2700ot/min, se zátěží = 14,18-14,32V
- Zpět volnoběh se zátěží = 14,29V, při vypnutí čelního skla = 14,18-14,34V)
- Pak volnoběh bez zátěže = 14,30V
4) Průběhy napětí po testu bez motoru a bez zátěže:
- hned po vypnutí = 13,05V, čas 14:30h
- po 5 minutách = 12,37V
- po dalších 5 minutách 12,38V
- po dalších 5 minutách 12,44V
5) Od 14:55h pak zpět na nabíječce, v 16:45h už plně nabito a přepnuto do stabilizačního režimu, napětí 12,80-13,10V

Chtěl bych poprosit někoho erudovaného o komentář ohledně chování baterky a alternátoru. Z mého pohledu je baterka měkká = při zátěži jde hned výrazně dolů.
Alternátor si myslím, že je OK.
Co mě ale zarazilo byl výrazný pokles napětí se zátěží na volnoběh. I motor měl projev jakoby se trochu dusil.
Ještě si uvědomuji,že někdy za tmy hůř svítí světla.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 108
Registrován: 19.02.2019 21:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od jivo »

Mohu jen potvrdit podobny prubeh. Mam bufika a tedy studene odemceni jen kolem 11.8V. A to jsme stara skola a pred vypnutim motoru vypnu radio, vetraky a tedy odber by mel byt minimalni. Zatim se startovani nikdy zadny problem a chyta okamzite.

Po dojezdu 13V a rychle pada az na 12.4V. Po uzamceni cinska GSM hlasi 12.6V a i v tomto mrazu po dvou dnech stani 12.5V (GPS ma ustrel jak prase a ukazuje auto o cca 1km jinde). Baterie "nova" z Kvetna Exide Premium 800A 85Ah a take jsem cekal vetsi drzeni napeti.
Ono to vypada dosti blbe, ale jak jsem zjistoval tak je to hold asi normalni. Nekdo nekde psal, ze pri otevreni dveri snad probehne i zhaveni apod. U me pri otevreni jakychkoliv prednich dveri problikne LED vypalovani DPF. Proto jsem vetsinu zarovek vymenil za LED, kdy NoCAN erro maji i tak cca jen 60% spotrebu a do blbinek jako prisvit nohou apod dal obycejne levne.

Ale po vypnuti BMS mam napeti 14.4-14.8 (ted v mrazech 14.6-14.8) v jakych koliv otackach.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

Počkej, to mě chceš říct, že moje baterie je v pořádku, i když neudrží napětí?
Např. dnes ráno baterka napojena na auto a bylo tam jen 12,3V. Od včerejšího nabiti jsem s autem nic nedělal, jen přes noc bylo -10 stupňů.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 108
Registrován: 19.02.2019 21:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od jivo »

Zalezi jak to meris. Po odemceni auto to holt udela o tech cca az 0,5V mene. Ale jak jsem psal, melo by to i dobjet stale vice jak tobe (14.4V). Ja potvrzoval ten stav pred prispevku. Kolik ma musis merit pri zamcenem aute a po snad nejdrive 15-30min od zamceni. Do tech 15min to bude nejdrive rychle padat a pak se to pomalu dle odpojovani jednotek zvedat. Nabita by mela mit po zamceni a odpojeni jednotek 12.9V a pote padat na 12.6V a plno hodin drzet.
A bohuzel kapacita klesa s teplotou a kapacita s nejakym odbere je vysledne napeti na svorkach. Ja uz mam po 3dnech stani jen 12.4V.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

Tu čínskou srandu jsem dostal teď na Vánoce, akorát dodavatel je Lidl. Docela to funguje, teda když to funguje. Na ní mě ukazovalo dnes startovací napětí 11,87V. Zkoušel jsem si s tím dnes trochu hrát a je docela vidět jaký vliv na výkon alternátoru má teplota baterky/ motoru. Ze začátku při plné zátěži s volnoběhem (viz výše) to padalo i na 12,9V, ale jak bylo tepleji tak tak to pod 13,5-13,7V nešlo. S otáčkami nad 1800ot/min už to skočilo i na 14,3V. Tak já už fakt nevím co s tím .... :wallbash: :bebng:
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
Uživatelský avatar
phofy
moderátor
Příspěvky: 8298
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od phofy »

Co máš za baterku :?:
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

mám toto:
Přílohy
TAB_Starter_EN.pdf
(940.71 KiB) Staženo 19 x
IMG_20180304_133628.jpg
IMG_20180227_201839_hdr (3).jpg
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 108
Registrován: 19.02.2019 21:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od jivo »

otík píše:Tu čínskou srandu jsem dostal teď na Vánoce, akorát dodavatel je Lidl. Docela to funguje, teda když to funguje. Na ní mě ukazovalo dnes startovací napětí 11,87V. Zkoušel jsem si s tím dnes trochu hrát a je docela vidět jaký vliv na výkon alternátoru má teplota baterky/ motoru. Ze začátku při plné zátěži s volnoběhem (viz výše) to padalo i na 12,9V, ale jak bylo tepleji tak tak to pod 13,5-13,7V nešlo. S otáčkami nad 1800ot/min už to skočilo i na 14,3V. Tak já už fakt nevím co s tím .... :wallbash: :bebng:
Ono to chce hlavne poradnej multimetr a merit primo na baterii. Ja mam levnejsi multimetr, napeti na Convers+ a i ty cinske nabijecky. Vse ukazuje jinak (vcetne MAINECU na diagnostice). Uz to prestavam resit, uvidime jak se bude "nova" baterka chovat v tomto aute. Ale dle meho je tech 12.9V malo, stari auta dobijela 13.8 a novejsi by mela 14.4V. Ted v zime ty chytreji i vice. Ja kdyz mel uplne vytlucenou asi puvodni baterii, tak po nastartovani kabelama altik daval se smart-charge 15.2V. Chtelo by to elektrikare a poradne zmerit po staru, kolik ti to fakt dava poradnym multimetrem. Pokud mas starsi auto tak zkotnrolovat a ocistit kostrici body.

Tech dobijecich 12.9V je dle meho malo, ale otazka co vse bezelo. Ja treba nemam PTC ani el.predehrev a bufik takovej odber nema (jen bezi dlouho pred ze studene baterie). Tech 14.3V by mohlo byt idelanich pod 14.4V, jen chyba mereni. Co myslis startovacim napetim 11.87V netusim, ale to ja mam na Convers+ po odemceni a pri startu pada tesne pod 10V. Ale to je merak, kteremu se moc verit neda.

Precti si toto: https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Ten ubytek na 12.4V u me nebyl mrazem, ale opet jsem zapomnel vyndat BT diag adapter z konektoru a ten take neco zere. Po vyndani zadnima dverma a 4dnech stani uz zase 12.5V (tedy odhaduji neco pres 12.4V +/- 0.1V). Ale ten bufik a pote klicek s voltmetrem na Convers+ vzdy strasi a 2x 20km-30km na studene dobiti asi nestaci. Ale u chytreho dobijeni 2hod 15.2V uz bylo dle meho prilis.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
Uživatelský avatar
phofy
moderátor
Příspěvky: 8298
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od phofy »

Dobijí ti to správně :wink:
Spíš bych zkusil nějakou lepší baterku, třeba exide. Nevím jestli se téhle slovinský věřit.

Jinak ano, chce to měřit přímo na baterce multimetrem, a na to ti stačí multimetr v hodnotě 300-500 Kč :wink:
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

Borci, všechny hodnoty z mého testu, vč. měření v klidovém režimu jsou přes klasický multimetr (mám ho od našich elektrikářů z práce). Měřeno na + pólu baterky a na šroubu na kostře (vede k němu z -pólu kabel), protože samotný -pól je utopený hluboko pod palubkou. Jen včera jsem si hrál s tou krabičkou z Lidlu.

Teď jsem si ale vzpomněl, že mám v OBD konektoru trvale píchnutý Fordiag přes BT. Ale ten tam byl i v době měření klidovém režimu a auto bralo oněch cca 0,02A. I když přijdu k autu a chci se přes BT připojit k té hračce z Lidlu, tak vidím, že v éteru je i Fordiag (auto zamknuté, vše vypnuté). Ten Lidlovský měřák bral v klidu 1mA, u Fordiag ale nevím proudový odběr. I když čekám něco podobného.kolem to 1mA.

Ještě k tomu testu zátěží: našel jsem na netu hodnoty odběru některých spotřebičů, které jsem měl spuštěné v zátěžovém testu Podotýkám, že alternátor má výkon 150A:
potkávací světla a mlhovky - obojí přední+zadní, cca 35A
vyhřívání předního a zadního skla, 70+25A
obě vyhřívaná zrcátka, 4A
pomocné el. topení PTC, 80A
výhřev obou předních sedaček naplno,
ventilátor naplno,
žhavení

Nemám hodnoty všude,ale už teď jsem na 215A.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 108
Registrován: 19.02.2019 21:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od jivo »

To je to, co jsem psal. Ja mam bufika a nemam PTC. Takze sice baterku vyzdimu ted tim cca 15min predehrevem, ale motor ma jiz neco pod 40stupnu , v aute teplo a okno je odmlzene a staci az ted zapnout vyhrev na cca par desitek vterin pro vycisteni od tech map.

Co jsem vypnul BMS jsem to jeste nemeril, ale s tim nabijelo vzdy max i pres 15V hned po startu. Ale tech tvych 215A jenom minus PTC je 135A a i kdy zneco sebere elektronika, tak altik stiha. Zitra zkusim namerit se zapnutym sedadlem i oknem.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík »

Mám další posun. Byl jsem v pondělí tady ve ValMezu v obchodě s auto bateriemi, podívat se, kolik by tam stála Varta Silver Dynamic 85Ah/ 800A a případně ji i koupit. Pán měl ale jen baterie od Bosche. Že Bosch je levnější o cca 8% a Varta je tak akorát předražená na to co umí. Nechtěl jsem se s ním hádat co je lepší, ale raději jsem mu popsal svůj problém proč jsem vlastně chtěl novou baterku koupit.
Bylo mě řečeno, že podle mých příznaků se jedná o typické chování nedobité baterky (denní nájezd 10km do práce a totéž zpět, auto plné elektroniky, v zimě ohřev obou skel + sedaček, ...). Podle mého popisu je baterie dlouhodobě ve stavu 40-50% nabití, ale bez sulface.
Pán mi nejprve nabídl zátěžový test krátkodobě 150ampérovou zátěží a odborné dobití. Ale to jsem nakonec odmítl, protože s autem potřebuji jezdit a jemu by to trvalo min. 2 dny. Navíc takový test už jsem si udělal. Vysvětlil mě ale, že při mém stylu použití je dobré dát baterku 1x týdně na pořádnou nabíječku. Moji poznámce o nabíječce z Lidlu se jen lehce zasmál. Prý není špatná, ale z jeho zkušenosti nabíjí baterku jen na cca 80%. Což prý v zimě pro starty do -15st sice stačí, ale auto musí pak jezdit, aby se dobylo. Navíc v zimě proces nabíjení začíná až s určitou teplotou baterky. Snažil se mě přesvědčit o pořízení kvalitnější nabíječky a o častějším dobíjení na 100%. A taky hlídat si nabíjení od alternátoru.

Prošel jsem internet a v hodnotě testech vychází nejlépe nabíječka CTEK MXS 5.0 (https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heu ... s-5_0/#o=2). Hodně lidí na ni pěje chválu po celém světě. I když je cenově trochu jinde než ta z Lidlu, asi bych to zvládl.
Tato nabíječka má ještě alternativu TEST & CHARGE (https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heu ... harge/#o=2) - navíc testuje stav akumulátoru, alternátoru a chování při startování, která je ale ještě o cca 600Kč dražší. Vím, že totéž si můžu změřit multimetrem a mám to i s číselnou hodnotou. Tady jsou sice jen LEDky, ale zase je vše v jednom a pro orientační měření to asi stačí.

Tak jsem ve stavu rozhodování, kterou vzít.
Co byste doporučili vy? Díky za radu.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“