Turbo 1.8 tdci

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 23.05.2016 19:59

Ahojda, je zaměnitelné turbodmychadlo z Mondea verze 1.8 tdci 74kW a 92kW? liší se to vůbec nějak?
Šli byste do repase? Musí se čistit celý olejový systém? Repase stojí 8 tis ale když se to dělá celé- vyčištění celého systému, vany, výměna trubek- tak 20 tis... je to nutné když se turbo nezadře?

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 29.05.2016 08:51

Po prvotním ohledání v "turbo" servisu mi technik řekl, hmmm turbo vůli nemá, ale v hadici je trochu oleje ( špinavý prst) auto netáhne, jakoby se dusí a zabírá se zpožděním... nepíská :/ ... automaticky řekl - repase turba a práce 20k. regulace jde ale jen částečně... může být vydřený systém na naklápění regulačních lopatek... kvůli klimakompresoru jsem byl na vrakáči, kam přivezli mondeo z UK najeto 130k Milí... to samé...vibrace při přidání plynu cítitelné jen na neutrál. Turbo z vrakáče nemá smysl. Neměl jste někdo podobný problém? už mě to auto fakt štve.

Taxi-driver
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 20.05.2015 01:57
Bydliště: Brno

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Taxi-driver » 30.05.2016 05:01

Kolega ma stejny motor jako ten tvuj a pamatuju si, ze nekde splasil nove(repasovane) turbo za cca 7k.
MK4 2.0TDCI '08

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 30.05.2016 08:22

Diagnostika neukazuje žádný problém, turbo nepíská ... nemůže to být náááhodou EGR? Mě chtějí všichni něco vyměňovat ale nikdo neví CO autu je? Moje důvěra v opraváře po zprasených vstřikách už je fakt dost malá...

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od krenda » 30.05.2016 21:37

V podstatě to samé nám dělal firemní rencek a byl to EGR.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Taxi-driver
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 20.05.2015 01:57
Bydliště: Brno

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Taxi-driver » 31.05.2016 04:24

EGR taky menil...
Zkusil bych nejdrive tu zaslepku EGR jako nejmensi investici :idea:
MK4 2.0TDCI '08

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 31.05.2016 08:33

Když neví co tomu je, tak ať nemění turbo. Může být špatný i podtlakovy regulátor.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
x.line
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 879
Registrován: 03.10.2009 23:52
Bydliště: Jaroměř

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od x.line » 31.05.2016 11:20

typický přístup českých servisů: "noo, to bude asi tohle. Tak my to vyměnimíme" fik a nebylo to ono. " tak my zkusíme tohle" tadá, trefili se. Ale naúčtujou Ti obě věci :dih: :wallbash:
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 31.05.2016 12:31

Tohle turbo na Mondeu už není to co je na Focus II 74kW takže regulace je elektronická. Auto má dunivější zvuk a nejede jak by mělo - trvá než se turbo jakoby "natlakuje" (pocit, né funkce :) ). ALE vůli prý nemá a včera jsem koukal na olej a nezmizela ANI kapka za půl roku.
Na vrakáči, kde jsem měl možnost projet Mondeo 1.8 tdci 92kW s 180k km to byl propastný rozdíl ve výkonu, ale auto mělo taky vibrace. Tam už byla dvohmouta načatá a mlátila při vypnutí motoru. U mně to nedělá a spojka zabírá bez problémů...
Myslel jsem si, že je to EGR tak jsem jim ještě zavolal a oni mi řekli, že to auto nakonec mělo TAKY zaslepený EGR...
musí se to rozebrat, tady mi asi těžko poradíte. Díky!

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 01.06.2016 09:24

Nemohl by na výkon mít vliv takhle ucpaný EGR? Podotýkám, že není zaslepený... :shocked:
Přílohy
Můj EGR
Můj EGR

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 01.06.2016 23:27

...si tady dopisuju sám :) ... takže provizorní plastová záslepka EGR měla pozitivní vliv na auto... jsem 100% přesvědčenej, že turbo neslyším a že byl návrh opravy jen pokus vytáhnout ze mě prachy - respektive, že ložiska a impeler budou v pořádku, ale auto pocitově stále netáhne tak jak bych čekal/chtěl, jasně je to 74kW ale díra tam je pořád. Mohla by být zadřená regulace nastavitelných statorových lopatek na turbu - zadřený simering - to by se dalo opravit do 4tis Kč

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Andymaniac » 02.06.2016 09:44

Nevím jak se to projevuje tobě, ale asi mám obdobný problém na Focusu a zatím jsem na nic nepřišel. To auto prostě netáhne odspodu a když to potřebuješ odhrábnout z křižovatky, tak než to zabere, tak se to hrozně dusí. Jak to chytne tak 1400 ot, tak to vystřelí jako sviňa. Trochu pomohlo přehrát firmware v ř.j. motoru a zaslepit EGR. Ale pořád to není ono. Zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu a nic se nezměnilo, takže tím to taky nebude. Chtělo by to asi sledovat live data, ale nevím jak mají vypadat když je vše OK.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 02.06.2016 10:23

Vliv na výkon v dolním spektru otáček má nastavování statorových loptek.

Co jsem pochopil z diskuzí, tak se liší ovládání lopatek na turbu u Focusu a Mondea. Focus má ovládání lopatek na turbu "podtlakové" a Mondeo elektrické. Příčina poruchy ovládání je buď ten aktuátor nebo nebo zanesené turbo. Já se chystám nechat turbo vyčistit. Je to jen pokus - může být už přidřený ten kruh na kterém se to hýbe tzv. simering. Pak je asi nutná oprava.

Podívej se sem:

http://turboservisplzen.webnode.cz/cisteni/

jinak řeším ještě vibrace s tím, že to asi není dvouhmota, protože když sešlápneš spojku, tak se vyřadí - na anglických webech píší o únavě uložení motoru!!! silentbloky se pod váhou litinového motoru unaví a dělá to tohle - ani v Anglii to servis neumí identifikovat. Schválně se na to zeptám servisáka až se tam dostanu, jedu za někým do Rakovníka, kdo dělá jen Fordy (poslední šance).

Zaslepil jsem EGR a auto je krásně tiché, pískání zmizelo takže turbo vypadá zdravé, olej je stále po pul roce na stejné hladině, vůle na rotoru prý není. Nechám auto vyčistit (spaliny )- jezdilo to asi na blbou naftu někde v Dánsku pro zemědělce :) tak vsřikovače a čerpadlo už je po reprasi

pic :palec_nahoru:
Přílohy
vntlow.png

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Andymaniac » 02.06.2016 11:16

I můj Focus II po FL má ovládání turba elektrické. Vibrace řeším taky. Silentbloky jsem vyměnil, nevíce pomohl ten na převodovce pod autem. Sice se už nyní tolik neprojevují, ale pořád je vnímám, že tam jsou, akorát se tolik nepřenášejí na karoserii.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Karlost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 06.03.2016 10:11

Re: Turbo 1.8 tdci

Příspěvek od Karlost » 02.06.2016 12:53

jasně! přesně tohle jsem četl na Fordtalk, že to jsou ty zadní. Kolik tě to prosím stálo? Máš pravdu, že 2008 už bude stejné turbo, kor jestli máš 85kW - hrabal jsem se v autkelly :) a porovnával výrobní čísla... řešil jsem to kvůli vrakárně.

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti