Nízký výkon 2.2 tdci 147kW - problém vyřešen

Odpovědět
bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 08:52
Bydliště: Tetín

Nízký výkon 2.2 tdci 147kW - problém vyřešen

Příspěvek od bozda » 02.01.2017 17:08

Ahoj všem,

takže problém s výkonem mého 200 koňového Mondea vyřešen.
Pro úplnost postnu vlákno, kde jsem se o tom zmiňoval:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 68&t=45831

Dávám sem tenhle post jako radu pro všechny, kteří by náhodou řešili nízký výkon svého 2.2 tdci turbodiesla. Protože řešení někdy skutečně může být banalitní a triviální...
Chyba:
===PCM DTC P0546:17-6C===
Code: P0546 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High - Bank 1 Sensor 1
Která mi na autě zůstala i po mazaní diagnostikou byla způsobena jednoduše odpojeným zeleným konektorem za motorem - viz přiložené foto motoru (není to dobře vyfoceno), ale ten konektor se moc nedá splést.

Nechápu, kterej mechanik se v tom šťoural, ale mě až teď napadlo sundat kryt motoru a ejhle najednou na mě vykoukl nezapojený šlauch, který nemohl patřit jinam.
Nuže jsem ho zapojil do onoho konektoru.
Vymazal chybu, načetl znovu a vyjel na jízdu na dálnici....

Světe div se, výkon auta dle Torque měření má skutečně nyní 30-40% výkonu zpět a odpovídá 200 koním. Zátah na 3-6 stupeň je nyní úplně jinde. Zrychlení z 80 na 120km/h na 4st není 8-9sek, ale okolo 5.5s. Dokonce i v tomhle počasí z 0-200 zrychleno za 35 sekund, což bych se z původní chybou/odpojeným senzorem nedostal ani pod minutu...

Takže ponaučení pro příště je, lépe se porozhlédnout po motoru. Více zkoumat. Nevěřit tomu, že chyba by neměla mít vliv na výkon, jak mi bylo z více stran avizováno, více kontrolovat a prostřikovat všechny možné konektory atd..

Jsem nyní happy a doufám, že ty asi 4k km, co jsem s tím takto najel a bůhví kolik km původní majitel, který věděl prd, nezpůsobilo na motoru díky tomu nějaké škody. Nejvíc se bojím, že díky tomu bylo zatíženo mnohem více turbo, který vypsalo před tímto jednu chybu přetlaku...

Snad toto zjištění třeba pomůže někomu dalšímu.

BTW to TomFocus..už si nemyslím, že 2.2 tdci 147kW motorizace v Mondeu klame tělem a má nižší výkon, než deklarovaný...Ono se to nezdá, ale pokud člověk není úplně technicky vzdělán a nemá extra zkušenosti a srovnání s podobným výkonem ve velkém autě, tak tato ztráta výkonu je taková, že vám vrtá hlavou, ale nejdete přímo do servisu. Auto se rozjíždí celkem dobře, ale hlavně na 5 a 6st máte pocit, že pružnost tam není, krouťák tak 2/3nový, ale když se auto rozjede, tak jede, kopec nekopec.
Samotného mě to udivilo, jak auto ožilo...
Mno nic končím elaborát..

Mějte se.
Přílohy
Motor.jpg
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti