Mondeo 2.2tdci - statická regenerace DPF

Odpovědět
bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 08:52
Bydliště: Tetín

Mondeo 2.2tdci - statická regenerace DPF

Příspěvek od bozda » 16.11.2017 10:13

Ahoj,

rád bych se zeptal a ujistil, zda u Mondea 2.2 tdci MkIV (2011) 147kW, ale i 129kW se neředí ani při statické regeneraci DPF motorový olej naftou? Vím, že od jisté doby tdci mají před DPFkem 5 vstřik a neprobíhá regeneace mokrou cestou, ale radši se chci ujistit, že to tak skutečně je a že u statické regenerace není nějaká vyjímka. Protože pokud se neředí, pak není nutnost po statické regeneraci olej, tak jako u předchozich modelů..
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Galaxy 2.2tdci - statická regenerace DPF

Příspěvek od otík » 26.03.2019 13:27

Hledal jsem vhodné vlákno pro svůj příspěvek, tak snad sem..
O co jde. Auto mě regeneruje průměrně po cca 450km (jezdím do práce cca 8km jedna cesta, občas delší trasy do 50-100km, do toho dálnice cca 50-100km) a vím, že se ten stav stále snižuje (míval jsem i 550km mezi regeneracemi) a množství sazí se po standardní regeneraci zvyšuje. Na kontrolu probíhající regenerace jsem si do auta dodělal kontrolku, používám diagnostiku Fordiag a program Forscan v mobilu přes BT.

Regenerace se mě spouští při zaplnění 33,0-33,3gramů a končí nyní na cca 12g, ale míval jsem i 8g. Rozdíl dokončené /nedokončené mám 10.
Nájezd mám nyní 242 983km.
Naftu beru dlouhodobě u Benziny, nebo u MOLu, posledních pár tankování beru u Benziny Verva naftu.

Když začne auto regenerovat, pokračuji normálně dál, pro jistotu zapínám ohřev sedaček, v létě klimu a výhřev obou skel, to vše kvůli zvýšení zátěže motoru. Otáčky motoru držím normálně kolem 2-2,5tis ot/min. Teploty při regeneraci jsou běžně 650°C, normálně bych řekl rozmezí 570-670°C. Vím ale, že saze se vypalují/ ubývají ještě při teplotách kolem 420-450°C.

Vzhledem k dlouhodobě klesajícímu nájezdu mezi regeneracemi a stoupajícímu zůstatku po regeneraci přemýšlím nad statickou regenerací. Bylo mě porazeno ji spustit a zároveň s autem jet (mám k diagnostice i USB kabel, z mobilu to nejde) právě kvůli odvodu vzniklého tepla. Chci se zeptat, zda to vůbec jde nebo zda to není blbost, protože při statické regeneraci si přece otáčky řídí program (Forscan) a když do toho pojedu, tak otáčky motoru řídím já...
Případně, co byste v takové situaci poradili. Nevím zda si nepletu statickou regeneraci a ručně vyvolanou regeneraci za jízdy. Výměnu dílů bych zatím viděl jako nejhorší variantu když nevím, kterému dílu končí životnost.

Auto mám Ford Galaxy, rv říjen 2008, EUR4, 2,2TDCi 129kW
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti