DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od CHiP » 30.06.2019 15:22

jivo píše:Vypalovani zacina cca nad 74% pokud jsou splneny podminky a to zahrate auto a chvilku jizda cca 2500otacek a pokud se nejezdi po dalnici, dokaze se pozdrzet az do cca 90%.
Asi jak u koho, mě se regenerace spouští naprosto debilně. Buď se filtr vypaluje ihned po vyjetí od baráku, regenerace se spustí cca po 1-2km s teplotou vody lehce přes 40°C :D Nebo když jedu např. z PHY do HK tak na dálnici na tempomat se žádné vypalování nekoná a spustí se až když sjedu do města a začnu se hrkat v koloně na semaforech :roll: A v neposlední řadě se regenerace spouští v předposlední vesnici před barákem po 200km cestě. Takže pak místo abych zajel na dvůr, kroužím po vesnici nebo si zajedu 2x do sousední vesnice a zpátky, aby se DPF vypálil :roll: jak u magorů :mrgreen:
Než se mi loni v létě vypalování DPF rozbilo, tak se regenerace filtru spouštěly v létě každých cca 1000km, to se ještě dalo přežít. Od opravy ve Fordu se regenerace spouští nyní každých 300-400km, takže téměř každé druhé či třetí nastartování motoru. Už mě to fakt nebaví, a tohle debilní vypalování DPF je jeden z důvodů, proč chci Mondeo po prázdninách prodat...
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 30.06.2019 15:46

Co ja bych dal za regeneraci kazdych cca 400km. Ale cemu to vadi ? Me jen vadi, ze to zatim nedokazu pozdrzet a v 50% se spousti v tech nejhrosich scenarich 5min (u me cca +3% zaplneni) pred idealnima podminkama.
To, ze si to zvedne spotrebu o par dl na tech 200km atd neresim. Ale jak pises, jen to umet nejak pozdrzet. Na busu se nam rozsviti zlute filtr a bud na to muzem srat a vypali se sam, nebo ho muzem bloknout a pak odpalit. Super reseni, ktere automobilky (plne chapu proc) nedelaji. Ale obavam se, ze jinde narazis jeste hur. Treba co jsem videl passata, tak mel nadobku na Adblue v kufru. Mrkni nekde jak vypadaji ty cerpacky AdBlue nebo hrdla. To je jeste horsi reseni.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od CHiP » 30.06.2019 23:12

Prostě mě ty regenerace otravují... když se regenerace spustí v blbou dobu, například při rozjezdu na první rychlostní stupeň, tak auto trhne jak když se neumím rozjet, když běží regenerace tak auto lehce pocukává, když se na regeneraci vykašlu a nechám auto stát na volnoběh, tak se při další jízdě opět spustí... naftové auto už nechci, chci koupit něco benzinového ještě bez filtru :mrgreen:
Co jsem tankoval AdBlue do busu, tak tam to bylo celkem OK, hrdla na naftu a adblue byly vedle sebe (mělo to ale jednu nevýhodu, občas někdo natočil naftu do nádrže na adblue nebo adblue do nafty :D )
A u kamionu to bylo už naprd. Hlavní nádrž na naftu na Scanii nalevo a nádrž na adblue napravo zastrčená za druhou přídavnou nádrží na naftu, takže hadici od adblue protáhnout mezi kabinou a návěsem, obejít auto, a tankovat adblue (a nebo místo protahování hadice po natočení nafty otočit soupravu a najet ke stojanu obráceně :mrgreen: )
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 06.07.2019 04:00

Tak dnes jsem byl překvapen, že jsme se dostal až k hodnotě 43%. Bohužel při vyhánění pavouků z motoru ve Slapáku (on se ten silný 120kW na našem tankodromu a krátkých či rozkpaných dálnicích blbě protahuje. Ale těch +20% se děje i při poklidné jízdě podálnici na 6stku nebo ve městě.
Chyba cca 7min:
YouTube Video
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 24.11.2019 22:55

Dle Forda je vše OK a i při jízdě DPF funguje a je čistý. Servis zkusil upgradovat firmware z FFE na FFG, což asi zlepšilo dobíjení baterie a menší nešetrně smart-charging, ale problém +20% zaplnění zůstal. Prý to občas pomůže, pokud se někdo vrtal ve FW, což u mě ne.

Ale prý pártakových zákazníků měli a jeden měnil EGR (ačkoli byl dle diagnostiky vpořádku) a již nepřijel, tedy OK.
A vědí o zákazníkovi, kteý si nechal dát záslepku a prý to pomohlo. Měnit EGR za 17000, co kdyby nebo dávat záslepku nechci. To ruční a poctivé čištění EGR stále neproběhlo.

Stále nikdo nevyřešil ?
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 31.12.2019 10:51

Stále jsem nikam nepokoročil, ale začínám se připravovat, že je moje DPF načaté. Sice dle Forda je vše OK a po vypálení je čistý, ale mám teď od jednoho uživatele jeho data z Mondea a porovnání je naprosto jiné. On má teď v zimě vypalování po více jak 757km na Mondeu s euroV, mně po ujetí pouhých 136km za chvilku opět čeká. Motor oba 2.0 TDCI a já pouhých 123.000km, on nepatrně více 140.000km. Já Galaxy tedy s nepatně větší záteží motoru než jeho lehčí aodporu vzduchu méně náročné Mondeo.

Jeho hodnota DPF_LOAD je po vypálení cca o více jak 10% nižší než moje (43 versus 31). Co mám info, tato hodnota má ukazovat celkové zaplnění filtru, zatím moje sledovaná DPF_SOOT_LD je nějaká cyklická ukazující stav v režimu mezi vypálením.
Já dosahuji hodnoty DPF_LOAD 60% (tedy +15%) u někdy nad 35% SOOT_LD, tedy po cca +/-15% od vypálení, kde to poskočí o dalších +20% on se dostane k DPF_LOAD 60% (+25%) až u hodnoty kolem 70% SOOT_LD tedy +50%. Což znamená ,že mých +15% je +35%SOOT_LD a jeho +25% je +50%SOOT_LD, tedy přiblině stejné. Problém je v mé vysoké hodnotě DPF_LOAD po vypálení.

Plánuji tedy statické vypálení DPF, jen škoda že jsem čerstvě po výměně olejů, i když u euroV to snad takový marast nebude. Pokud někdo dá nějaké rady, jen lépe.
DPF Mondeo po 750km
DPF Mondeo po 750km
DPF Galaxy 135km
DPF Galaxy 135km
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 31.12.2019 13:33

Tak DPF-LOAD si zije vlastnim zivotem. Daval jsem nedavne s hodnotou 66% a po delsim stani a dvou studenych startu jsem o 10% nize.
Obrázek

Sent from my Redmi Note 6 Pro using Tapatalk
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jenikHK » 31.12.2019 15:44

Zajímavé - jen nápad :idea: - nemůže prostě jen blbnout tlakové čidlo před/za DPF? Nemám tušení, jestli je použité jedno čidlo diferenciální a nebo jsou dvě :?:
Hodnoty může vykazovat zdánlivě v pořádku (takže v toleranci pro ŘJ), ale lehce posunuté, takže udává větší rozdíl tlaků před a za filtrem a pak auto chybně vyhodnocuje stav zaplnění.
Třeba je to slepá cesta, ale kdo ví...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

RosemanCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 21.08.2011 14:28
Bydliště: Praha

DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od RosemanCZ » 31.12.2019 19:41

Jestli se nepletu, tak s Euro V Te nafta v oleji trapit nemusi, DPF ma narozdil od Euro IV svuj vstrikovac a nejde to tedy normalni spalovaci cestou a olej se naftou nezasira... :nixw:
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi Trend, r.v. 2007 (MKIII)

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 02.01.2020 01:59

To cidlo me take napadlo, ale dle servisu je vse OK, hadicky neporusene. Zkusim jeste dohledat a mrknout se na kabely u cidel. To DPF_LOAD skace+/- 10%. Ted jsem ho sledoval a po sundani plynu se to "dovypali" na 38% a pak skace ruzne . Zde je delsi video z vypalovani a po nem.

Ale opravovat pokus omyl moc nechci. Pry mam zkusit novy EGR, coz je 17000CZK, cidlo je 5000CZK a zaruka zadna. Spise muze nekdo mrknout, ze to skakani je OK? Pokud nebude, tak bych to cislo zkusil. Auto je jen 120.000km a 5let stare.

DPF_LOAD
Po vypaleni az 56%
az po 2km dalnice sleze na 46%
a drzi dalsich cca 20km (predchozi jizda pri sviznejsi rychlosti behem asi 40km dosahla pres 60% a zaplneni DPF_SOAT_LD o +20% a tedy znovu vypalovani bylo jiz po pouhych 103km dalnice s jednou cca 3h zastavkou).
teprve po konci dalnice a sundani nohy z plynu (nejezdim cihla, ale nebrzdim a nechavam dojet) sleze k 38%. Pak jsem koukal a skakalo 36% - 48% a dojel jsem po dalsich 20km s hodnotou LOAD 45% SOOT_LD 28%.

YouTube Video


Pozdejsi chyba +20% v cca 19min, behem dalsi jizdu DPF_LOAD spadlo zase az na 51%
YouTube Video


Koukam, ze polaci maji stejne problemy. Uz jsem na 5te strane a zkuseni zmenu EGR, zaspeleni, nekteri nove turbo, nove senzory a nic. Vse jen pokus omyl. Ale tech stran to ma 11.
https://translate.googleusercontent.com ... 6hSac9zXfw
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 14.01.2020 13:39

Stále řeším a dostak jsme tip, že časté vypalování dělá Verva. Že po tankování V-Shell Power se obvyklích 80-150km změnilo i na 700km. Zkusím, ale u mě se i něměcká a rakouská neprémiová nafta s VIF chovala skoro stejně. Vyzkouším tedy Shell V-Power i to OMV a uvidíme. Ale nádrž je teď docela plná Verva disesel a potrvá to, než se to vyjede a cca 2x otočí.

Teď v mrazech jsem najel 336km , i když DPF_SOOT_LD 78% jízdy spíše mimo dálnice a v zimě má být nájezd vyšší. Co jsem vypozoroval nedávno, tak přijízdě po dálnici se sice DPF_SOOT_LD vypálí na krásných +/-28%,ale DPF_LOAD jenom kolem 50%a neklesne. Během pár km povyskočí na 60% a SOOT_LD se přepočítá na +20% a jsem před vypalováním. Toho jsem si všiml při nedávné jízdě, kde pak bylo další vypalování po cca

Pokud je po nájezdu nějaké brzdění motorem a ne držení stále cca 140km/h tak se po 20min DPF_LOAD sníží něco kolem 35%. Nemí být ale motor stále v záběhu. Toho jsem si všiml minule, kdy jsme chvilku po vypálení auto trošku projel ca 160km/h a další vypálkení bylo po pouhých 103km jízdy dálnicí s jednou 3h zastávkou. Vaporizér bude asi OK, teplota těch 620-645 stupňů má. Vyzkoušel jsem do kopců i poříádně přidat a při tomto režimu se na 410 stupňů dostanu také. Bohužel to v našich podmínkách déle udržet moc nejde, to auto jede jak drak a pořádných kopců na to moc není.

Video 1: Jízda před vypálením a vypalování filtru na okreskách ve 29min čas 18:11-18:15
YouTube Video


Video 2: Postupné snížovaní DPF_LOAD po vypálení DPF po předchozí vypálení. Spadnutí na LOAD 31% asi 10min po vypálení. Konec vypalování Vaporizér OFF předchozí video 18:15 LOAD 48% okreska s bržděním motore a 18:19 po 4minutách od vy pálení LOAD 31%
YouTube Video


Video 3: Předchozí vypalování po 103km čas 18:17-18:24 , kdy DPF_LOAD při jízdě po dálnici dolu prostě neleze. Po dojezdu do Prahy začne padat a na 38% spadne až po 15min 18:24 konec Vaporizeru, 18:35 konec dálnice LOAD 46% 18:39 po dlouhých 15min od vypálkení brzdění motorem LOAD 38%
YouTube Video
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Winman
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2020 11:04

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od Winman » 28.02.2020 11:48

Vyřešil se teda nějak tento problém?

Děkuji

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 04.03.2020 22:28

Stále ne, teď zkouším Shell Power a vypadá to, že se nájezd to prodlužuje. Stále ale tápu. Tedy on se prodloužil zimou již od října, ale těch úletů vypalování po minimálním nájezdu je méně.
Ale uvidíme až opravdu časem, ty tři pálení na Shell je asi málo. Občas dokázala pořádný nájezd i Verva .

Prémiovou naftu beru z důvodu absence řepky s tou biosložkou II. genrece a starou EuroOIL nechci. Před tím auto jezdilo na mix německé obyč (dovolená značková všehochuť) a Verva, později jen Verva. Cena Verva s kartičkou ale vypadala lépe než ten Shell Power.
Do Verva i Shell Power dávám 1\2 doporučeného množství VIF (má být snad 20ml na 20l a já dávám 10ml na 20l. Teď došla plechovka z jara, mám novou. Je možné, že jim na trase přes AutoKelly zmrzla a bylo to i tím. Tedy došlo ke dvou změnám. Ale co uvidíme až později. Občas jsem zapomněl a tedy nepozoroval změnu.

Katalyzátor je také asi OK, nedávno sjem zkoušel italský servis na D1 a dostal se na teplotu za katem přes 500. Stále ale platí, že u teplého motoru (v otáčkách) čislo extrémně vyleze a drží. Dokázal se při tom vyšplhat k a možná i přes 80% a divil jsem se, se nevypalovalo. Poté LOOT opět spadlo snad ažna 54%. Mému čítači LOOT prostě vadí pořádný kouř. Mám ale doje, že nad 500 stupńu jsem je předtím jen jízkdou nedostal.
YouTube Video


Teď jsem vypaloval "studený motor", tedy bufika a brzkých cca 8km jízd a já musel prodloužit jízdu po dálnici na cca +2x7km a dojezdo do worku z kopce. Dostal sjem se na krásných snad 26%SOOT_LT a 29% LOOD. Takové hodnoty jse už neměl dlouho a nájezd výjmečných 379km, předchozí jen 168km a také vše na Shell Power. Čidla pohledme v autorizáku na žádost při garančce kontrolovali a hodnoty odpovídají a vzhledově nepoškozená. Servis přehrál placen2 nový FW motoru (nepomohlo) a doporučoval nový EGR, ačkoliv tento se jeví jako bez problémový, dotoho jsem nešel.

YouTube Video
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 26.04.2020 13:12

Tak co jsem přešel z Benzina Verva pozoruji nepatrné navýšení nájezdu mezi vypalováním. Co jsme jezdil střídavě německá nafta a Verva beyl nájezd průměrně 180-230km. Načistou Vervu cca 236, 225, 244, 309, 271, 315, 282 , 369,209, 103. Co jsem měl teď Několik vypalování čistě na Shell, tak 336, 360, 234, 167, 379, 287, 295, 319, 373. Dovolil bych si tvrdit, že ta Shell V-Power asi trošku pomahla, nebo se to vyčistilo . Je také možné, že se motor po roce ježdění na kvalitní naftu (netuším co němčour tankoval) dočišťuje. Holt teď o dovolené asi nebude co porovnávat.
Zkusím ale možná zpět Vervu jak se budou chovat nájezdy.

U mě je problém, že po vypálení skončí DPD_SOAT někdo u 50% a pokud je auto v záhlu na dálnici, brzo přestřelí těch 60%. Pokud se plyn ne šolichá, spadna někam ke 30%. Tato hodnota i dle zátěžemotoru dokáže skákat +/- skoro 15%.

Jako novinku přidávám video přerušené regenerace, opět se začalo vypalovat cca 500m před konce D3 směr Praha a tu cisternu jsem nepředjel. Tedy na konci nržděnína cca 70km/h a pak kopeček dolu a Miličín. Ale vypalování se 2x obnovilo (video spuštěno až poté a dovypálilo).
YouTube Video
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od CHiP » 29.04.2020 16:54

jivo píše: 26.04.2020 13:12Co jsem měl teď Několik vypalování čistě na Shell, tak 336, 360, 234, 167, 379, 287, 295, 319, 373. Dovolil bych si tvrdit, že ta Shell V-Power asi trošku pomahla, nebo se to vyčistilo . Je také možné, že se motor po roce ježdění na kvalitní naftu (netuším co němčour tankoval) dočišťuje. Holt teď o dovolené asi nebude co porovnávat.
Zkusím ale možná zpět Vervu jak se budou chovat nájezdy.
Není to také tím, že se venku oteplilo? :nixw:
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů