Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Odpovědět
Firr.RR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 24.10.2014 10:14

Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od Firr.RR » 01.12.2014 20:47

Buď jsem hnidopich a nebo mám nějaký menší problém při rozjezdu, jak se studeným tak teplým motorem, projevuje se to tak že při záběru, když jsou otáčky pod 2tis dojde k poklesu otacek a následnému nepříjemnému cuknutí, někdy doprovázeného i probliknutím světel, a v případě že mám aktivovaný asistent rozjezdu do kopce tak je téměř nemožné rozjet se plynule. Když dám více plynu/otáček tak je vše bez problému (bez cuknutí jen otáčky trošku padnou a hned pokračujou vzhůru - normální stav). Nadrhou stranu když se na to soustředím a hraju si jemně s plynem a spojkou tak je také vše v pořádku. A abych nebyl napaden že nečtu a nepoužívám tlačítko hledat, tak jsem samozřejmě hledal ale nic moc užitečného nenašel, začal jsem stokrát zmiňovaným zapalováním takže svíčkami (originály), pak jsem dal i všechny čtyři nové cívky (NGK), nějaké zlepšení po resetu RJ proběhlo, ale nic moc závratného. Řešil jste to někdo, nebo jsem jen vemeno co se neumí rozjíždět?
Dále mám podezření na volnoběžný ventil, zatim se mi stalo jen dvakrát, že když jsem dojížděl na světla z kopce, tak při zastavení mi houpaly otáčky v rozmezí 800-500, po uvolnění brzdy, nebo jemném prošlápnutí plynu (oboje sem udělal najednou) se vše srovnalo. Tak jestli by tento ventil nemohl mít na svědomí i ten problém při rozjezdu.
Samozřejmě vím že rady od počítače bez diagnostiky jsou střílení odboku, ale radši se nejdřív zeptám zde na fóru jesi to už náhodou někdo neřešil, než půjdu do místního autorizáku ford který bohužel nemá moc valnou pověst, tak aby mi jen nepředložili nesmyslný seznam toho co je bezpodmínečně nutné vyměnit, aniž by odhalili co to dělalo.
Ford Mondeo mk4 ghia; 2.0 duratec 107 kW

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od enjoy » 01.12.2014 20:57

Mam stejne auto a stejnou motorizaci a po temer dvou letech se nejsem pravidelne schopen rozjet bez zhoupnuti. Jedine s velkym citem na plynu a spojce. Obvykle musim spojku temer pustit a znovu lehce seslapnout, abych se rozjel ciste.
Takze, bud jsme oba zackove, kteri se neumi rozjet a nebo je to vlastnost vozidla:-)
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od Ondrej1 » 02.12.2014 08:24

Taky s tím někdy bojuju, hlavně po přechodu z dizlového auta. Prostě to musím při tom rozjezdu přidat otáčky cca na 1200ot/m a pak je v rozjezd v pohodě.
Tohle auto volnoběžný ventil už nemá, směs je regulována elektronicky délkou vstřiku a el. škrtící klapkou.
Můžeš zkusit vyčistit škrtící klapku, může být zanesená a pak i menší bordel budě dělat problémy.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Firr.RR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 24.10.2014 10:14

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od Firr.RR » 03.12.2014 10:15

Takže spíš vlastnost, než vada. Díky za upřesnění ohledně volnoběžného ventilu, vycházel jsem z jednoho fora kde řešili kolísání otáček při brždění u mk III (údajně maj být motory totožné) a tam to zapříčinil onen ventil, tak jsem předpokládal že tam mám to samé. Mrknu na tu škrtící klapku (je tím myšlena ta v sání, jak s ní u mk III před fl bylo mnoho potiží??). Ale pro ty rozjezdy si myslím, že by pomohlo o něco zvíšit volnoběžné otáčky, což je tedy asi věc "softwérové" kalibrace či nastavení ŘJ, jesi se nepletu.
Ford Mondeo mk4 ghia; 2.0 duratec 107 kW

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od Ondrej1 » 03.12.2014 15:09

Ano, je to ta klapka za vzduchovým filtrem.
MKIII má klapku řízenou lanovodem a je zde pouze elektronické zjištění polohy klapky, MKIV již má klapku řízenou krokovým motorkem (pedál je spojen s klapkou elektronicky).
Může tam být i nějaká netěsnost a přisává to falešný/nezměřený vzduch.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od Dreede » 03.12.2014 15:44

:D bojujem presne s tým istým problémom. Odstránil som ho na pár stoviek km po tom ako som komplet prečistil škrtiacu klapku a resetoval ECU, no za chvíľu to bolo späť. Jedine mi prestali kolísať otáčky.
Aby som sa plynule pohol bez toho, že budem mať vysoké otáčky musím povoliť spojku a potom ju zase jemne zatlačiť, inak to nie je možné (okrem vyšších otáčok). So ženiným polom s 1.4 sa pohýnam plynule, resp. aj s firemným, s každým autom okrem môjho :bebng:

Nemôže to byť dvojhmotou?
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od enjoy » 03.12.2014 15:48

Hele já jí mám asi načatou, protože už jí slyším.. tak až jí na jaře vyměním, tak dám vědět :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Firr.RR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 24.10.2014 10:14

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od Firr.RR » 10.03.2015 18:07

Servus, tak už jste panové někdo řešil tu dvouhmotu jestli nahodou ten pes není zakopaný zde?
Ford Mondeo mk4 ghia; 2.0 duratec 107 kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od V12 » 12.03.2015 17:51

Mal som FFII 2.0i s tym istym motorom, no tento problem sa nepreukazal. Kedze auto najazdilo prvych 90 tisic km vyhradne po Bratislave, dvojhmota tiez nebola idealna, ale zatial OK. Cize predpokladam, ze tou to mat nebudete. Treba to napichnut na IDS diagnostiku a poriadne sledovat zive data pri rozbehu - poloha plynu, poloha skrtiacej klapky skutocna, ziadana, tlak v brzdovom systeme a vystup z G senzora systemu ESP. Stretol som sa s vadnym G senzorom, ktory z nicoho nic rozsvecoval kontrolku ESP akoby auto slo smykom. Servis chcel menit vsetko ohladom ESP za 2500 EUR, vyriesila to vymena iba cidla za 500 EUR aj s robotou. Tiez to pri rozbehu vselijako cukalo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Cuknutí při rozjezdu (NE SVÍČKY ANI CÍVKY)

Příspěvek od Dreede » 13.03.2015 10:22

Tak to ma zaujíma, pretože mi ESP začalo brzdiť ľavé predé koleso pri ostrejšom, avšak úplne stabilnom prejazde. Do druhej strany to nerobí. Keď vypnem ESP, tak je všetko ok. Neskúšal som ako sa chová pohýnanie s vypnutým ESP, skúsim aj to. Mne sa zdala byť spojka ok po vyčistení klapky, no opäť sa to vrátilo :)
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti