2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
- patekradek
- Člen klubu
- Příspěvky: 183
- Registrován: 16.02.2018 20:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Tak jak již nadpis napovídá , mím problémem jsou studené starty v teplých dnech.(v zimě se to nikdy nestalo)
Při prvním ranním startu auto začalo zlobit(již před kokem v létě jsem si tohoto parkrát všimnul)
Nastartuji, auto si normálně bručí a po pár vteřinách začne jít motor nepravidelně až zhasne.Před pár týdny jen kolisali otáčky, ted již zhasinal uplně.
Šlo tomu pomoci lehkým přidáním plynu, ale to uplně není řešení s jakým bych se spokojil :-/ a dosti mě to znervózňuje.
Po překonání raního startu je vše v pořádku.
Stav řešení.. tlaky na válcích v pořádku na desetinu stejné
vstřiky vyčištěny a také v pořádku
svíčky mají cca 2000km
diagnostika nic nenapíše ..... nechápu ... jakože vůbec nic
servisák dnes eště řešil něco s váhou vzduchu , ale myslím že pak mi řekne že už neví
pokud by šlo o špatný přísun paliva tak by byl problem naopak ve vysokých otáčkach pokud se nemílím ????????
Budu vděčný za jakýkoliv námět či radu, bo tohle auto je opravdu náročný koníček
Při prvním ranním startu auto začalo zlobit(již před kokem v létě jsem si tohoto parkrát všimnul)
Nastartuji, auto si normálně bručí a po pár vteřinách začne jít motor nepravidelně až zhasne.Před pár týdny jen kolisali otáčky, ted již zhasinal uplně.
Šlo tomu pomoci lehkým přidáním plynu, ale to uplně není řešení s jakým bych se spokojil :-/ a dosti mě to znervózňuje.
Po překonání raního startu je vše v pořádku.
Stav řešení.. tlaky na válcích v pořádku na desetinu stejné
vstřiky vyčištěny a také v pořádku
svíčky mají cca 2000km
diagnostika nic nenapíše ..... nechápu ... jakože vůbec nic
servisák dnes eště řešil něco s váhou vzduchu , ale myslím že pak mi řekne že už neví
pokud by šlo o špatný přísun paliva tak by byl problem naopak ve vysokých otáčkach pokud se nemílím ????????
Budu vděčný za jakýkoliv námět či radu, bo tohle auto je opravdu náročný koníček
mondeo combi 11/2011 2.0 ecoboost 149kW
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej )
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej )
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Je vidět, že tento motor vychází z 2.0i duratecu, protože mě se to děje taky a nejsem sám. V podstatě se považuje za vlastnost.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- patekradek
- Člen klubu
- Příspěvky: 183
- Registrován: 16.02.2018 20:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Kdyby to byla vlastnost tak by to snad dělalo od začátku a ne az po 220tisících snad
mondeo combi 11/2011 2.0 ecoboost 149kW
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej )
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej )
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
To co říkáš je logické.
Avšak to, že zatím nikdo na nic za ty léta nepřišel a šlápnutí na plyn při startování to spraví se očividně považuje za dostatečné řešení
Avšak to, že zatím nikdo na nic za ty léta nepřišel a šlápnutí na plyn při startování to spraví se očividně považuje za dostatečné řešení
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- patekradek
- Člen klubu
- Příspěvky: 183
- Registrován: 16.02.2018 20:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Tak jsem googlil
nějaké možnosti:
proplachovací ventil palivové nádrže (což vůbec netuším co je)
software PCM aktualizován na nejnovější verzi. Kromě toho bych resetoval všechny úpravy PCM pomocí vhodného diagnostického systému specifického pro Ford. Poté musí být proveden samoučovací postup PCM. U tohoto typu motoru musí motor běžet při volnoběžných otáčkách po dobu nejméně 30 minut. Během tohoto postupu musí být vypnuty všechny spotřebiče elektrické a mechanické energie (například klimatizace), které ovlivňují volnoběžné otáčky.
pojistkova skřín možná kabelový svazek
MAP, MAF, snímačem polohy kliky (MAP MAF nevím, ale polohu kliky bych myslím viděl na diagnostice, kdyby byl problém)
odrýt kryt palivového čerpadla. Najdete drát / zástrčku, bude pravděpodobně zkorodovaná a pravděpodobně tam bude vlhkost. Vyčistěte ji, vložte dielektrické mazivo a problém možná vyřešen
Já bych podle přiznaku bral tu zkorovodanou zastrčku ci spatny svazek, ale kdyby spatne podavalo palivo tak by to snad diagnostika taky ukazala ne ?
nějaké možnosti:
proplachovací ventil palivové nádrže (což vůbec netuším co je)
software PCM aktualizován na nejnovější verzi. Kromě toho bych resetoval všechny úpravy PCM pomocí vhodného diagnostického systému specifického pro Ford. Poté musí být proveden samoučovací postup PCM. U tohoto typu motoru musí motor běžet při volnoběžných otáčkách po dobu nejméně 30 minut. Během tohoto postupu musí být vypnuty všechny spotřebiče elektrické a mechanické energie (například klimatizace), které ovlivňují volnoběžné otáčky.
pojistkova skřín možná kabelový svazek
MAP, MAF, snímačem polohy kliky (MAP MAF nevím, ale polohu kliky bych myslím viděl na diagnostice, kdyby byl problém)
odrýt kryt palivového čerpadla. Najdete drát / zástrčku, bude pravděpodobně zkorodovaná a pravděpodobně tam bude vlhkost. Vyčistěte ji, vložte dielektrické mazivo a problém možná vyřešen
Já bych podle přiznaku bral tu zkorovodanou zastrčku ci spatny svazek, ale kdyby spatne podavalo palivo tak by to snad diagnostika taky ukazala ne ?
mondeo combi 11/2011 2.0 ecoboost 149kW
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej )
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej )
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2988
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Když už ta paralela s Duratec motory - kdy byla naposledy vyčištěna škrtící klapka? Pro jistotu: jak jsou na tom svíčky?
Jinak překlad je to krkolomný, ale zřejmě mají na mysli elmg. ventil nádobky s aktivním uhlím. Zkrátka po startu dojde propláchnutí zachycených výparů z paliva v nádobce.
SW v PCM je dost zásadní, jak jsem psal už jinde, v našem případě vyřešil problémy volnoběhu studeného motoru.
Zkrátka: Spíš než problém paliva to vidím na problém v regulaci (vzduchu). Jen trochu zanesená klapka má při malém otevření (na volnoběh) dost odlišné parametry průtoku, než by měla mít. Plus se může přidat opotřebení vnitřních převodů.
Naopak bych nepodezříval problém s čerpadlem v nádrži - je vlastně jen podávací pro vysokotlaké čerpadlo.
Jinak překlad je to krkolomný, ale zřejmě mají na mysli elmg. ventil nádobky s aktivním uhlím. Zkrátka po startu dojde propláchnutí zachycených výparů z paliva v nádobce.
SW v PCM je dost zásadní, jak jsem psal už jinde, v našem případě vyřešil problémy volnoběhu studeného motoru.
Zkrátka: Spíš než problém paliva to vidím na problém v regulaci (vzduchu). Jen trochu zanesená klapka má při malém otevření (na volnoběh) dost odlišné parametry průtoku, než by měla mít. Plus se může přidat opotřebení vnitřních převodů.
Naopak bych nepodezříval problém s čerpadlem v nádrži - je vlastně jen podávací pro vysokotlaké čerpadlo.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Pojďme na to logicky....
Děje se to v případě, že někam dojedeš, zhasneš to a za chvilku chceš nastartovat. Nejde, točí... A to ale pouze někdy.
Pro mě osobně z toho vyplývá, že auto si dá špatnou směs a nedokáže zapálit. Až impuls plynem dá směs bohatší a chytne.
Ono opravdu nemusí být nic vyloženě špatně, já už to neřeším, děje se to sporadicky a řešení je okamžité.
Děje se to v případě, že někam dojedeš, zhasneš to a za chvilku chceš nastartovat. Nejde, točí... A to ale pouze někdy.
Pro mě osobně z toho vyplývá, že auto si dá špatnou směs a nedokáže zapálit. Až impuls plynem dá směs bohatší a chytne.
Ono opravdu nemusí být nic vyloženě špatně, já už to neřeším, děje se to sporadicky a řešení je okamžité.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.05.2011 14:07
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Mám s 2.0i úplně stejný problém a než jsem přišel na tu vychytávku s přidáním plynu, tak jsem z toho také byl nervózní. V podstatě teď už startuju s nohou připravenou na plynu a když slyším, že start neprobíhá tak jak má (odhadem 1-2x z 20 startů hlavně v létě, v zimě OK), tak mu trochu pomohu plynem a jede se. A takhle už 40t km dá se říct bez problémů, takže vlastnost .
Jednou se mi stalo u podélného parkování, že se auta v řadě po pár dnech "posunula" přeparkováním a já stál vlastně přes 2 místa. Tak jsem jen sednul do auta normálně nastartoval a popojel 2 metry abych nebyl za trubku a hned zhasnul. To jsem asi neměl dělat, případně pak chvili počkat s nastartovaným motorem, protože to tak rozhodilo váhu vzduchu nebo adaptace nebo něco jiného (nevím ), že po 3 dnech, co jsem potřeboval odjet, tak to prostě nechtělo chytnout ani s plynem. Až po velmi dlouhém přemáhání se nakonec povedlo. Na štěští jsem potřeboval jet daleko a tím dobil baterku.
Edit: samozřejmě diagnostika vždy bez chyby.
Jednou se mi stalo u podélného parkování, že se auta v řadě po pár dnech "posunula" přeparkováním a já stál vlastně přes 2 místa. Tak jsem jen sednul do auta normálně nastartoval a popojel 2 metry abych nebyl za trubku a hned zhasnul. To jsem asi neměl dělat, případně pak chvili počkat s nastartovaným motorem, protože to tak rozhodilo váhu vzduchu nebo adaptace nebo něco jiného (nevím ), že po 3 dnech, co jsem potřeboval odjet, tak to prostě nechtělo chytnout ani s plynem. Až po velmi dlouhém přemáhání se nakonec povedlo. Na štěští jsem potřeboval jet daleko a tím dobil baterku.
Edit: samozřejmě diagnostika vždy bez chyby.
Ford Mondeo mk4 (2007), Titanium, benzín 2.0, 107kW, liftback
Ford Focus I. (1999), Trend, benzín 1.6, 74kW, hatchback
Ford Focus I. (1999), Trend, benzín 1.6, 74kW, hatchback
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
tohle se mi stalo za 4 ,5 roku tak 5x presne jak pises, cca 1-2h po chcipnuti motoru, podle me cidla maji jeste nastaveno, ze motor je teply, jenze neni. Takze vzduchu malo a nechyta to.enjoy píše: ↑15.07.2020 23:03 Pojďme na to logicky....
Děje se to v případě, že někam dojedeš, zhasneš to a za chvilku chceš nastartovat. Nejde, točí... A to ale pouze někdy.
Pro mě osobně z toho vyplývá, že auto si dá špatnou směs a nedokáže zapálit. Až impuls plynem dá směs bohatší a chytne.
Ono opravdu nemusí být nic vyloženě špatně, já už to neřeším, děje se to sporadicky a řešení je okamžité.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2988
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Sorry za offtopic, ale:
Ty vogy, chlapci, to je jak startovací rituály u karburátorové Jawy... Preplavis málo, nechytne. Preplavis moc, uleje se. Studený bez plynu, teplý s plynem, prokropit pro sichr svěceným olejem
Opravdoví borci startují napoprvy (tzv. Na první šlápnutí) i polostudeny (nebo poloteply) motor, po hodince stání, kdy je to furt moc teplé na preplaveni karburátoru .
Motor se vstřikováním musí chodit jak vínko na pár protočení za všech teplot a jestli ne, tak není vše jak má být.
Ty vogy, chlapci, to je jak startovací rituály u karburátorové Jawy... Preplavis málo, nechytne. Preplavis moc, uleje se. Studený bez plynu, teplý s plynem, prokropit pro sichr svěceným olejem
Opravdoví borci startují napoprvy (tzv. Na první šlápnutí) i polostudeny (nebo poloteply) motor, po hodince stání, kdy je to furt moc teplé na preplaveni karburátoru .
Motor se vstřikováním musí chodit jak vínko na pár protočení za všech teplot a jestli ne, tak není vše jak má být.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
No se neraduj. 1.8ky to dělají taky Je to stejny motor. Mne se to stane cca 1x za rok,proste blbej moment po chcipnuti, jak pisu. Cidla maji motor jeste za teply, takze to chyta blbě. Za vadu bych to asi nepovazoval. Cidel je tam tri p...ele. pokud by to dělalo casto, tak je to na zvazeni, ale pokud v rj nejsou ulozeny chyby, tezko se to bude hledat.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2988
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Jojo, znám to. Trápilo mě to po koupi. A to tak, že docela dost.
Ale od vyčištění škrtící klapky a přesazení převodů klapky a výměny svíček vše + v autě je aktualizován FW v RJ motoru. Ale FW nic neřeší, když nefunguje pořádně mechanika.
Pokud je to sporadicky, tak budiž, ale tvářit se, že to tak má být, je, přinejmenším, podivné.
Ale od vyčištění škrtící klapky a přesazení převodů klapky a výměny svíček vše + v autě je aktualizován FW v RJ motoru. Ale FW nic neřeší, když nefunguje pořádně mechanika.
Pokud je to sporadicky, tak budiž, ale tvářit se, že to tak má být, je, přinejmenším, podivné.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Byt to tak rozhodně nema.
Klapku jsi úplně sundal pri cisteni?
A to presazeni jsi udelal směrem, ze se otvira driv nebo pozdeji?
Klapku jsi úplně sundal pri cisteni?
A to presazeni jsi udelal směrem, ze se otvira driv nebo pozdeji?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2988
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Těleso klapky bylo venku z auta, ale klapku jako takovou (myšleno plech) jsem nevyndával.
Vše vyřeší relativně bezpracně čistič karburátoru nebo EGR ventilu, sprej v ceně cca 100Kc vydrží tak nadvakrát.
Poloha klapky zůstala (určuje ji ten pružný doraz), ale pootočil jsem mezikolo v převodovce mezi motorkem a klapkou.
Přece jen v sání jsou pulzace, zabírají spolu stále stejné zuby a tohle pomůže vymezit vůle na klapce.
Mám od toho vyčištění 20.000 km, stálo by za to udělat kontrolu, jak to v sání zase vypadá...
Viz moje galerka, první stránka, zcela dole:
viewtopic.php?f=239&t=47790
Vše vyřeší relativně bezpracně čistič karburátoru nebo EGR ventilu, sprej v ceně cca 100Kc vydrží tak nadvakrát.
Poloha klapky zůstala (určuje ji ten pružný doraz), ale pootočil jsem mezikolo v převodovce mezi motorkem a klapkou.
Přece jen v sání jsou pulzace, zabírají spolu stále stejné zuby a tohle pomůže vymezit vůle na klapce.
Mám od toho vyčištění 20.000 km, stálo by za to udělat kontrolu, jak to v sání zase vypadá...
Viz moje galerka, první stránka, zcela dole:
viewtopic.php?f=239&t=47790
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období
Pekny prekvapuje me, ze v cmaxu je 1.8 s ib5..mondea maji mtx75.
Ta klapka v tom stavu pred čištěním delala problemy? Dosedaci plochy vypadaji ciste
Ta klapka v tom stavu pred čištěním delala problemy? Dosedaci plochy vypadaji ciste
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti