Vyčištění DPF filtru a doplnění aditiva

Odpovědět
Uživatelský avatar
majik013bn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 31.05.2012 13:20

Vyčištění DPF filtru a doplnění aditiva

Příspěvek od majik013bn » 27.01.2013 15:18

Caute.chcem sa podelit a moju skusenost s chemickym cistenim DPF + dolieval som aditiva DPF. Mam ford focus combi 2.0 tdci rv 2007 auto ma nabehane 170000km dpf dom zatial nikdy neriesil.pred tromi tyzdnami som natankoval plnu nadrz nastartoal a odisiel po asi 10 minutach som si vsimol ze mi svieti cervena kontrolka vedla kilometrovnika a na palubaku pise engine system fault.chod motora nezmeneny vsetko v norme.skusal som aj startovat vsetko ok.zastavil som skusil som odpojit baterku ale vzdy tam chyba bola, na funkcnost to nemalo ziaden vplyv.k veceru som zasiel na diagnostiku a vysledok bola nizka hladina aditiva.chybu sme zresetovali.zacal som rozmyslat co dalej ci dolievat aditivum alebo ho vyhodit prec ved uz ma 170000km a kazdy tu strasi ze uz to je po smrti atd ale bohuzial nikto mi nevedel povedat ako sa bude auto chovat po odstraneni samozrejme kazdy kto to robi mi hned argumentoval ze kolko veci tym usetrim ako mi auto pojde, vykon hore spotreba dole atd ale na konkretne otazky co ak to nepojde co ak bude regenerovat dalej mi nikto nedal odpoved a nakoniec z nich vyhrklo ze vzdy sa to da vratit naspet (povodny soft)takze 100% to nie je nikdy a kedze ja som problemy nemal tak som sa rozhodol ze iba dolejem aditivum a skusim ho pozriet v akom to je stave a chemicky precistim filter...zacal som preto teda studovat vsetky dostupne info ake som nasiel na nete aby som vedel co dale jzacal som preto zhanat eolys ktory som zohnal za 120 e 3litre eolys 176...je to sada aj s hadicami...mam prirucky ako na to a vtej je to pekne laicky popisane ako na to na hadiciach su spojky aj na vstup aj na prepad takze pomylit sa neda je tam aj navod vyresetovat interval vymeny aditiva.ja som to robil cez palubny pocitac s otvaranim nadrze...nasledovala kupa chemie na cistenie dpf je to nemecky vyrobok kupil som 55 litrov 4 litre som pouzil.filter som demontoval von a nejaky extrem to nebol a to mam 170000.bol velky rozdiel medzi vstupom do filtra a vystupom...takze ucinnost toho je dost velka ostal som prekvapeny.filter sa nachadza v strede pod autom v predu je na dvoch skrutkach v zadu je tiez na dvoch.snimace netreba vyberat z neho von staci odpojit hadice plus jeden senzor.filter som vybral von urobil na spodok provizornu zaklapku aby mi nevytiekla z neho kvapalina a nalial do neho 4 litre nechal som to tak 12 hod ,ocakaval som nejaky velky pokles kvapaliny ale klesla asi iba o 1cm sem tam som zatriasol....rano som klapku vybral a cez vyfukovu stranu som s wapkou asi hod wapkoval..vysiel riadny sajrajt von..filter som nechal asi 2 hod odstat a namontoval na auto...isiel sa previest vsetko ok tak ako predtym len asi 15 min som dymil na bielo (para).zdoraznujem ze s filtrom som problemy nemal robil som to len preventivne takze nemozem tvrdit ze mi ide auto lepsie ide tak ako doteraz len mam lepsi pocit ze som ho vycistil a teda predlzil jeho zivotnost.na aute som odvtedy spravil asi 2000km a vsetko je ok.tolko moj postreh.kvapalina stala 89e je to priamo na dpf.
IMG_0288.JPG
Příloha IMG_0288.JPG je dlouhodobě nedostupná.
IMG_0295.JPG
IMG_0299.JPG
IMG_0297.JPG

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od V12 » 27.01.2013 18:34

Moj 2.0TDCI 05/2007 DPF este nemal. Gratulujem k uspesnej regeneracii. Dvojliter ma oproti 1.6TDCI obrovsku vyhodu - filter je samostatny a nie je v jednom telese s katalyzatorom. Co je ale podstatne - je pod autom, takze teplo z neho negriluje motor, neprehrieva sa olej, tym padom nekarbonizuje atd. atd. atd. V kazdom pripade som rad, ze toto kurvitko moj motor nemal.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Sagic » 27.01.2013 19:18

Neni vse tak ruzove, naopak sem se docetl ze umisteni pod vozem neni stastne v souvisejici kvalite regenerace. Spravne navrzeny motor s DPF ma tento filter co nejblize za turbem :wink:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od V12 » 27.01.2013 20:11

Suhlasim, len to turbo, kat a DPF nesmia byt pred motorom :wink:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Sagic » 27.01.2013 20:53

S tim zase souhlasim ja :mrgreen:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
majik013bn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 31.05.2012 13:20

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od majik013bn » 27.01.2013 21:26

Ano presne tak preto som zhanal focus jedine dvojliter...aj ten ma svoje muchy to je normalka ale 1.6 som sa bal uz podla toho ze ich je plny internet na predaj...ale zase kamarat ma 1.6 hdi rv2008 nabrhane 194000km a bez problemu ale zase hladina mu stupa pri regeneraciu vzdy...

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Nicco » 27.01.2013 22:35

Predpokladam, ze auto mas z dovozu. To co Nemec rokmi ukladal, teraz si vsetko vypustil u nas doma do rieky, hlavne myslim tie tazke kovy, co vznikaju palenim Eolysu :x
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od V12 » 28.01.2013 08:52

A co myslis, ako sa likviduju DPF demontovane z aut pri vymene v autorizaku ? Cele je to iba sprosta eko loby, pretoze pri planovanej zivotnosti auta ten motor nevyhuli tolko bordelu, ako sa vyprodukuje na vyrobu DPF filtrov, aditiv a odpadu vznikajuceho pocas regeneracie. Ked k tomu pridam nutnost menit turbo po 150 tisic km, lebo olej je nariedeny naftou, tak sa situacia zhorsuje este viac. Proste je to somarina.

Sagic :
A ked sa pouzije pridavny vstrekovac nafty priamo v telese DPF, je uplne jedno, kde ten filter je.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Komi » 28.01.2013 10:59

2 postrehy:
nezdielam tvoj optimizmus ze auto ma len 170000km - ak bol aditiv riadne doliaty pri 120000km, tak by mal vydrzat cca do 190000km ale to by sa nik nenamahal stacat, takze zrejme viac km...ja som dolieval pri 125000km len malicko cez 1 liter , aj ked ma 2,0 cca o 20percent vacsiu spotrebu, je to spocitane tak aby do servisu po 60000km tych 1,5 litra co sa minie po zahlasenie poruchy vydrzalo
na tych fotkach vyzera filter ako Fe plech hrdzavy-oprav ma ak sa mylim - u 1,6 je original krasny nerezovy - bez hrdze a plechace hrdzavejuce su 2vyroba - aj ja mam teraz taky - predpokladam ze aj u 2,0 je to tak, potom by si mal mat filter uz vymeneny
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Nicco » 28.01.2013 11:31

V12 píše:A co myslis, ako sa likviduju DPF demontovane z aut pri vymene v autorizaku ? Cele je to iba sprosta eko loby, pretoze pri planovanej zivotnosti auta ten motor nevyhuli tolko bordelu, ako sa vyprodukuje na vyrobu DPF filtrov, aditiv a odpadu vznikajuceho pocas regeneracie. Ked k tomu pridam nutnost menit turbo po 150 tisic km, lebo olej je nariedeny naftou, tak sa situacia zhorsuje este viac. Proste je to somarina.
Neviem ako likviduju DPF demontovane z aut pri vymene v autorizaku, ale urcite nemaju v oficialnom postupe, aby to vywapkovali do kanala.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
majik013bn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 31.05.2012 13:20

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od majik013bn » 28.01.2013 13:46

Neviem auto mam cca rok a pol a podla toho ako som povoloval filter tak tam podla mna este nikto zasahy nerobil ale kto vie je to dovoz ...ale ked studujem forum tak by sa mi yjadzovali ine problemy turbo vstreky dvojhmota egr atd...zatial som ziaden nudzak nemal nabehal som 35000 km...cas ukaze...mal som akurat jediny teraz problem s tym doliatǐ aditiva...a mimochodom v autorizaku v nemecku nemuseli vzdy doliat aditivum do plna ked koncila zaruka ...

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od vita_k » 29.01.2013 09:58

Chtel bych se zeptat jestli bylo v navodu, ze po chemickem cisteni se ma pouzit voda - wapka. Nekde jsem cetl, ze se vodou struktura filtru ponekud poskodi a pak se to bleskove za*ira...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
majik013bn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 31.05.2012 13:20

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od majik013bn » 29.01.2013 21:04

Pri navode na pouzitie ku kvapaline je postup a tom je napisane ze po 12 hodinach kvapalinu vyliat a wapkou vystriekat vsetky necistoty von.... Tie sadze sa zmenili na hnede akoby blato a to islo pekne von... Je to tak v postupe...

Atomik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.01.2012 22:18

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od Atomik » 17.02.2013 12:18

Uvažuji o stejné preventivní "očistě" DPF. DPF nechci vytloukat a sw upravovat.Preventivně chci v dohledné době udělat rozvody a s tím bych nechal "sfouknout" očistec DPF. Auto C-max 1.6 TDCI 80 kW Titanium 2008,vybráno a osobně dovezeno z Němec před rokem,s autem nikdy žádný problém,vše funguje jak má...Dovezeno s 92t km,dnes má 118t km.Auto jezdí z 90% na Maxxmotion a občas VIF.
Otázka pro znalce: filtr pev.částic je ve společné "bandasce" v dolní části /pod katalyzátorem/ nebo nahoře?Nebo je to společný blok? Podle mne logicky dole pod katíkem.Jde mě o to,kolik čističe tam mám nalít,abych zbytečně nezatopil katalyzátor čističem nebo je to jedno...Výplach wapkou udělat spodem nebo může i vrchem přes katalyzátor a propláchnout obě dvě "brzdy" motoru...?
Díkec

Uživatelský avatar
majik013bn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 31.05.2012 13:20

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od majik013bn » 19.02.2013 21:59

Ja som mal pri tej kvapaline postup ze zaliat az po vrch nechat posobit a wapkou vystriekat z vyfukovej strany vsetko von...a mal b si to mat v jednom kuse...

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů