DPF diagnostika

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 01.10.2014 07:40

Taky ne, asi dodán ekoteroristem
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od ZaQik » 01.10.2014 09:21

tak pak se nemuzeme divit, ze to forscan neumi
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od smoula » 01.10.2014 09:29

Pánové, segra má TDCI 66kW rv 2011 a tam ej už s výroby. Viděl jsem naživo :cry:

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od hihi » 02.10.2014 01:04

Mám to z D a taky z výroby. Ad Forscan - udivuje mě, že to 80kW verzi umí, ale 66kW ne. Asi mylně jsem předpokládal, že se "hlásí" stejně.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 02.10.2014 06:36

Neměly to ve 2011 už všechny?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

askovran
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19.09.2016 14:11
Bydliště: Rychvald

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od askovran » 19.09.2016 14:56

Ahojte. Jsem tu nový.
V březnu roku 2016 jsem koupil forda focuse 1,6 TDCi 66kw 90 koní, rok výroby 09/2010. Zajímalo by mě, zda má, či nemá DPF. Tuto problematiku řeším asi měsíc a nemohu se dopátrat. Zkusil jsem následující tipy:
1 - koncovka výfuku - u mě mírně zahnutá a špinavá
2 - zhruba v místech pod řadicí pákou není žádný váleček
3 - kontrolka DPF na palubní desce není (ledaže by ji zastoupila kontrolka nesprávné funkčnosti motoru)

Zajásal jsem, že DPF asi v autě nemám, psal to i jeden recenzent, že 1,6 TDCi 66kw si vystačili bez DPF aby splnily normu EURO IV. Podle techničáku mám V. Když jsem jel na emise, tak mi tam řekli ať zkusím zregenerovat filtr pevných částic, protože jim to ukazuje nějaké hraniční hodnoty.

Napsal jsem do forda, dal jim vin a vysvětlil celou problematiku. Paní odpověděla, že moje auto DPF nemá. Tak jsem jí odepsal, že super, díky, ale že nechápu, proč teda technik na emisích říkal to, co jsem už psal. Na to odpověděla, že se omlouvá, že moje auto by mělo mít filtr pevných částic, ale z nepochopitelných důvodů ho nemají v systému zaevidovaný.

Nějak skokově zvýšenou spotřebu při jízdě jsem nijak nepozoroval, navíc, stejný úsek se nedá projet úplně stejně a za stejných podmínek, takže +/- 0,2 momentální spotřeby to asi nebude. Když nastartuji auto, tak tam skáče 0,6, 1,2, 0,6, 1,2 a to přisuzuji studenému motoru.

Podle vin jsem se snažil něco zjistit, ale nikde jsem nenašel údaj o DPF. Navíc etis mi nějak nechce ukázat nic. Tak nevím.

Mám ho tedy nebo snad ne?

VIN: WF0SXXGCDSAB87912

Díky všem, co mi pomohou.

Adam
Askovran - Ford Focus combi 1,6 TDCi, 66kw, r.v. 09/ 2010

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od vladko » 19.09.2016 16:05

Ahoj, dle VIN máš CDPF (filtr bez aditiva).
Ford, ve kterém jsi se ptal by měl zavřít nebo aspoň propustit zaměstnance.
Takže jestli ti na emisích řekli, že máš hraniční hodnoty, chce to na diagnostiku a získat nějaké provozní data filtru (dif. tlak, teploty, četnost regenerace). Tam se dozvíš, jestli ti DPF dosluhuje nebo jestli je problém ohledně hraničních hodnot jiný.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
Kufmajstr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 20.02.2012 11:19
Bydliště: Brno

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od Kufmajstr » 19.09.2016 17:26

Dneska jsem vymenil dpf za novy a dolil eolys.Eolys jsem pres elm config nastavil doplneni nadrzky,ale nenasel jsem kde nastavit novy dpf,poradi nekdo?Mam elm config i forscan
Fofo II combi titanium 1.6 TDCi 80kw r.v.2008


Obrázek
Obrázek

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od vladko » 21.09.2016 07:52

Ahoj ve Forscan jak jsou funkce tak kromě doplnění aditiva je tam funkce na reset naučených hodnot. To je ta funkce co hledáš.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

askovran
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19.09.2016 14:11
Bydliště: Rychvald

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od askovran » 21.09.2016 15:29

vladko píše:Ahoj, dle VIN máš CDPF (filtr bez aditiva).
Ford, ve kterém jsi se ptal by měl zavřít nebo aspoň propustit zaměstnance.
Takže jestli ti na emisích řekli, že máš hraniční hodnoty, chce to na diagnostiku a získat nějaké provozní data filtru (dif. tlak, teploty, četnost regenerace). Tam se dozvíš, jestli ti DPF dosluhuje nebo jestli je problém ohledně hraničních hodnot jiný.

Ahoj, díky.
Kámoš má diagnostiku USB ELM327, tak snad něco zjistíme. Příjde mi zbytečné a neekonomické valit motor do otáček na trojku, čtverku nebo netobože doma stacionárně šlapat po plynu a držet ho ve 3 nebo 4 tisících otáčkách. Celkově je všechno to EGR a DPF jedna velká kravina, co tak čtu.

Myslím si ale, že jsem s tímto autem neudělal chybu. Jezdí dobře, nic nedrčí, necuká to, jede to a vypadá to dobře. Těžko říct, jak se k němu choval původní majitel s teoretickým nájezdem 30 tkm ročně. Našel jsem ho v bazaru v Ostravě a s manželkou nás učaroval. Ročník 2010, najeto 160 tkm (současnost je 170).

Jezdím s ním do práce, jedna trasa 20km (cca 50/50 město, mimo město) a myslím, že se motor i dokáže zahřát a prohřát. Příjde mimi a tak se uvažuje, že minimálně jednou do měsíce uděláme jízdu na Jižní Moravu za babi a dědou, takže to snad trochu zregeneruju.

Jen nechápu ty rozdíly v cenách DPF (kdyby bylo nejhůř a musel bych jej kupovat). Na jednom webu za 8250,- a na dalším 14500,- a na dalším 22 000,- ??? Snad to není žádné šméčko, nebo myslíte někdo, že jo?

Jinak včera se mi asi stala regenerace...dojel jsem do práce, chvilku nechal volnoběh a ze stálých 0,4l/h se to najednou zvedlo na 0,8 - 1,0l/h a motor jakoby změnil trochu zvuk. Pak asi po minutě to kleslo někde mezi 0,6-0,7l/h. Zažil jsem to poprvé za těch 10 tkm, při jízdě jsem si toho nějak nevšiml.

Už bych se neměl moc rozepisovat, tak se když tak omlouvám.

Díky všem za slovo do pranice.
Askovran - Ford Focus combi 1,6 TDCi, 66kw, r.v. 09/ 2010

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od ZaQik » 21.09.2016 16:11

za minutu regeneraci neudelas .... motor se pokusil a asi to neslo - schvalne si nacti chyby z PCM
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Mobb77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 15.03.2015 08:22
Bydliště: Bílá Hlína, okr. Mladá Boleslav

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od Mobb77 » 04.04.2017 19:17

Měl bych na vás prosbu o radu. Mám focuse r.v.2007, 1,6tdci 80kw. Kdysi jsem nechal DPF deaktivovat a odstranit. V březnu jsem se rozhodl opět filtr aktivovat s tím že jsem koupil nový od Bosalu, nové hadice k senzoru a potřeboval jsem přehrát soft aby to fungovalo. Nechal jsem soft přehrát a vše vypadalo dobře. Po příjezdu domu jsem si nechal zkontrolovat nastavení filtru a zjistily jsme že nám diagnostika ukazuje vzdálenost do zaplnění filtru 2546km, což mi přišlo divný, tak jsme nastavily vynulování a teď to ukazuje 99745 do úplného zaplnění což mi příde dobrý. Jenže regenerace se děje co 250km+/- což asi není normální. Tak hledám chybu...... Může být tento jev daný tím že se autem ujelo cca 150km než se softvéru změnil?, vynulování filtru se odehrálo po cca 300km, celkem je na novém filtru najeto nějakých 500-700km. Předem děkuju za reakce.
Ford Focus TDCi Kombi, MK2- 1.6 80KW

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od Joni » 05.05.2017 10:30

Trochu problematiku oživím: nasnímal jsem Forscanem nějaké hodnoty z FACM (jednotka aditiva) po doplnění nádrže 20-ti litry.
1. řádek: čerpadlo aditiva zapn.
2. řádek: uzávěr palivové nádrže - je tam vidět zavření nádrže hned na začátku
3. řádek: puls měření množství v nádržce aditiva (mám plnou)- nevím, jak se bude chovat při min. hladině.
Čerpadlo aditiva spustilo cca po 155s po uzavření nádrže (mě jsem už zapnuto zapalování)
A teď, co bych rád věděl: na 20L nafty jelo čerpado aditiva cca 6,5s. Kdo to znáte - je to reálné?
Přílohy
Dávka aditiv.jpg
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

askovran
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19.09.2016 14:11
Bydliště: Rychvald

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od askovran » 18.05.2017 09:57

ZaQik píše:za minutu regeneraci neudelas .... motor se pokusil a asi to neslo - schvalne si nacti chyby z PCM

Ahojte, tak jsme s kámošem na to sedli a v diagnostice je vše OK. EGR, Vstřiky, DPF, tlaky...všechno v zelených číslech. Auto stále jezdí, vlak jsem k němu ještě nepotřeboval. Nyní najeto 180209km - dnes (18.5.2017) mi začal regenerovat filtr. Co tak pozoruju, občas se regenerace děje při jízdě ve městě, při dálnici ani nevím, zda se něco děje, ale v poslední době mě může naštvat, když ráno dojedu do práce, přejedu závoru do areálu, kde parkuji a začne regenerovat. Spousta lidí mi tvrdilo, že to není možné, že se regeneruje za nějakých vhodných podmínek, když je dobrá teplota atd atd...a už vůbec ne prý při parkování a nízké rychlosti.

Je toto velký problém, nebo je to prostě fuk?...když je třeba, tak to prostě zregeneruje a hotovo. Jinak to trvá cca do 5 minut. Dojedu na parkoviště, chvilku podržím plyn v neutrálu na nějakých 2800 otáčkách, pak ještě chvilku počkám a spotřeba spadne na obvyklých 0,5, 0,4, 0,3 za hodinu a zvuk motoru je už pak taky normální. Vypnu motor a fičím do práce. Nevím, jestli mi nějaká regenerace unikla, ale ta předchozí byla ve 170209km a mezi tím jsme jeli do Brna, takže dálnice. Občas se stane, že jedeme do Brna, tak to držím na 4. převodový stupeň, cca 2800 otáček asi 10-15 minut a pak jedu normálně. Pak dáme nějaké delší jízdy tam...Uherské Hradiště atd a pak při cestě domů to začne ve Vyškově u Brna regenerovat než najedu na dálnici...tak mě to štve. Ale kilometrově sedí interval 490km.

Díky za názory.
Askovran - Ford Focus combi 1,6 TDCi, 66kw, r.v. 09/ 2010

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: DPF diagnostika

Příspěvek od Joni » 12.02.2018 18:34

Pro oživení: k novému DPF od Bosal-u jsem dostal takovýto "dokument" pro zjišťování problémů s DPF.
Přílohy
DPF Bosal.jpg
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů