Opět ucpaný DPF

Odpovědět
Kugač
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 16.06.2020 23:45

Opět ucpaný DPF

Příspěvek od Kugač » 22.06.2021 17:49

Zdravím skupino, Vím, že jsem v rubrice Focus a mám Kugu 1, ale motory a jednotky tam jsou snad totožné (krom 4x4). Mám takový problém, Před zhruba 10 000 bylo auto na vyčištění origo filtru, který bohužel byl zanesen extrémně, takže vyčištění nebylo možné. Technik i přes svolení koupit origo Ford DPF filtr, koupil nějakou druhovýrobu za cca 12000kč. Po namontování se auto začalo chovat divně, regenerovalo klidně každý den (50-100km) často vyskakovala chyba oleje, protože se do oleje dostávala nafta (někdy klidně 2 litry) a teď vyskočila chyba zaneseného filtru, ale svítí pouze kontrola motoru bez červeného vykřičníku a auta v nouzaku. Před namontováním neorigo filtru se v autě měnil termostat, žhavičky, snímač diferenčního tlaku, hadice k turbu, EGR ventil, rozvody a hadičky k DPF (tohle údajně zabilo originální filtr). Přes Forscan jsem si všiml, že se filtr strašně rychle plní (vysoká kouřivost ?). Nerozumím hodnotám, ale první den po statické regeneraci auto na volnoběh ukazuje ve ForScanu DP_DPF =1-2kPa, druhý den už 13-15kPa což mi přijde jako obrovský rozdíl za jeden den.
Má otázka je, jestli za to může neorigo filtr, nebo jsem se dočetl, že je možné, že je problém na straně vstřiků popřípadě špatně fungujícího turba, nebo za všechny problémy může neorigo filtr. Přikládám zde odkaz na video - hodnoty DP_DPF při volnoběžných otáčkách a vytočení motoru na neutrál + záznam z ForScanu.
Jedná se o Ford Kuga mk1 2.0TDCi, 100kW, 2008, Euro 4 - takže by ještě neměl být pátý vstřikovač v DPF
Všem děkuji za pomoc

Log z Forscanu - http://leteckaposta.cz/474790279
Video - https://drive.google.com/file/d/1I0xMRI ... sp=sharing

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od fordkuga » 22.06.2021 20:34

Jestli máš pátý vstřikovač v DPF, jak se do oleje může dostávat nafta?
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Kugač
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 16.06.2020 23:45

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od Kugač » 22.06.2021 20:59

Píší, že ho nemám. Pátý vstřikovač má až Euro 5

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1416
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od Jemar » 22.06.2021 21:20

Nadměrné ucpáváni filtru je vždy důsledek něčeho. To něco se musí nejdřív opravit, aby to nezničilo i nový filtr. To něco, může být poměrně dost věci, jako netěsné vstřiky, špatný EGR ventil, termostat, snímače DPF filtru a určitě i něco dalšího.

Kugač
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 16.06.2020 23:45

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od Kugač » 23.07.2021 19:35

Menší update skupino. Auto bohužel opět v servise. Auto opět vypisuje chybu plného DPF filtru ihned po 10km co byl namontován originální fungl nový díl. Měněn byl EGR ventil, 2x čidlo diferenčního tlaku, zkontrolovány kabely k čidlu + hadičky/trubky, jednotka vyměněna i přehrána. Opravdu už nevím kde může být chyba i mechanik si neví rady a už se radí jinde. Auto pořád vykazuje chybu plného filtru u dvou rozdílných filtrů (jeden úplně nový a druhý měl najeto cca 80k km). Čidla se tam zkoušela z jiných aut kde fungovala správně, pořád nic. Nevíte náhodou kde může být zakopaný pes ? Díky

otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 163
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od otík » 23.07.2021 21:07

Nemá se po výměně DPF dělat kalibrace filtru přes diagnostiku?
Nikde to tu nepíšeš tak se jenom hloupě ptám....🤔
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Kugač
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 16.06.2020 23:45

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od Kugač » 23.07.2021 21:18

To nevím jestli je to nutnost, ale předpokládám, že mechanik co se živí opravami pouze Fordů několik let, by to určitě měl vědět. Přijde mi nereálné, aby zrovna u mé Kugy to neudělal, ale minimálně jsem to dělal já okamžitě když přijela ze servisu domů, tak jsem obnovoval hodnoty diferenčního čidla přes ForScan.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 19687
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od ZaQik » 24.07.2021 07:32

pokud jsi dal znovu naucit parametry kolem DPF, tak jeste zkus statickou regeneraci
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 363
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od dusanlulka » 24.07.2021 08:15


Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6359
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od Adow » 24.07.2021 21:00

A taky není moc dobrej nápad dělat to na trávě..

jardab2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: Opět ucpaný DPF

Příspěvek od jardab2 » 16.09.2021 21:01

Nevim, jestli je tu lepsi vlakno, mam ted 2. auto s 2.0TDCI 100kW tak trosku experimentuju.
U obou motoru byla v haji klapka v sani, na te strane pred chladicem. Zajimave je, ze se obe auta chovala jinak, to stare pri regeneraci cukalo a klesal extremne tlak v sani, asi se volna klapaka nahodne zavirala, u noveho to pro zmenu regenerovalo furt, nez jsem klapku vyhodil. Dnes prisla nova klapka, vymenil jsem a uvidime. Mam dojem, ze to bude ridit ty klapky spojite, protoze pri regeneraci ma klesat rizene tlak v sani, je to tak?
Co me zajima hlavne, pod tou klapkou je rozvedena spousty hadicek, vypadla mi jedna co vede k rizeni turba a turbo vubec nedavalo, taky dobre vedet, ze to reguluje pretlak v podstate od nuly.
Jak ty klapky maji fungovat normalne? Bez podtlaku je zavrena pred chladicem, otevrena za chladicem, pri chodu motoru na volnobeh se na tom nic nezmeni. Je to tak spravne? Uvidim, az dojde k regeneraci, jestli to bude nejak normalne fungovat. Tu klapku pred chladicem jsem vyhodil i u druheho auta, tam jsem regeneraci vynutil za jizdy protoze filtr uz je hodne spatny a teploty asi byly mensi, nez by mely byt bez priskrceni sani.
A jeste by me zajimalo, kam vsude vedou ty hadicky, je tam nejaky zasobnik podtlaku s dvema vystupy, od kazdeho je to rozdvojeno do 2 hadic, jedna je k rizeni turba, jedna nebo dve? k rizeni klapek a ta ctvrta netusim. Je to neprehledne, vi nekdo?

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti