Problém s filtrem pevných částic

Odpovědět
vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 31.05.2018 12:52

Já se řídím hlavně selským rozumem a až pak servisními informaci. Co mám zkušenosti tak i v nich se najdou pěkné perly.
A jak postnul dusan tak Forscan jasně píše že po resetování hodnot NESMÍ být provedena statická regenerace.
Moje zkušenosti jsou nedělat ji. A dále se musí každý sám za sebe rozhodnout zda ji udělá či ne na základě informací, které tady a jinde získal ;-)
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od dusanlulka » 05.06.2018 17:06

Dnes bolo nadviazane skype spojenie MNICHOV-MICHALOVA a prebehla regeneracia DPF
„Pod dozorom skuseneho osetrovatela“ som to spustil ale cez forscan regeneracia po cca. 5min.
Zlyhala pre nejaje Uxxxx chyby (pravdepodobne som pohol USB konektorom.
Po ochladeni som to spustil cez focom vsetko prebehlo OK. Za cca.6min
.(horelo to aj v tlmici ako nasledok 50 000km. Bez filtra ale mal som po ruke (cista nahoda :wink: )hadicu a ochadil som sem tam tlmic.)
Ale hlavne jeho komentar bol super uz viem co sa deje a preco sa to deje.
Reset filtra bez servisnej regeneracie je dost zlozita zalezitost doma to zvladne malo mechanikov.
Nestaci zmazat stary filter treba zadat optimalne hodnoty pre novy inak nebude pracovat spravne.
Hladina oleja sa nezmenila tak ho menit nebudem ma 500km.

https://youtu.be/mD7UrpQSVSo

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 06.06.2018 12:37

Jak já slyším jak to auto točí jak blbé na místě tak je mi vždy smutno.
Jsem sice starý pardál takže slovenština byla všudypřítomná a kousek od hranic s vámi, ale některé tvé věty si do kontextu nedám :lol:

Jinak jestli to není tajné, zajímalo by mě jaké parametry se tak můžou nastavovat pro nový filtr.
Řekl bych, že pro nový filtr by se měly nastavit vždy výchozí parametry jaké jsou u nového auta a ty by snad měla mít ŘJ uložené. Takže povelem reset by se měly nastavit snad automaticky.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od dusanlulka » 06.06.2018 17:26

Kamarat je cca.25r. automechanik v mnichove preto spojenie cez internet a radil ako mam
postupovat.("pod dozorem skuseneho osetrovatele " je citat s filmu S tebou mě baví svět)
Ak som ho dobre pochopil po zmazani stareho filtra je RJ. pripravena na ulozenie udajov noveho.
Ale ak zacnes normalne jazdit tak parametre su skreslene.Filter sa regeneruje casto a ovela skôr
odide katalyzátor co znamena aj koniec filtra.
Oni maju nejaku masinku ktora vygeneruje parametre noveho filtra a tie vlozia do RJ.

Pocas servisnej regeneracie kontroluje RJ parametre filtra.
Po dosiahnuti pozadovanej teploty a tlaku sa prerusi dodatocne vstrekovane paliva
ale otacky este chvilu zostanu na 4 000 ak je vsetko OK zacnu pomaly padat a RJ zacne
ukladat parametre noveho filtra.
Netvrdim ze toto plati vseobecne ale na 1,6tdci jedine amaterske riesenie.
Podla jeho slov min. polovica novych DPF predcasne konci pre zbabranu montaz.
(ak nesledujem spravanie DPF cez focom tak som spokojny a nic neriesim)

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 08.06.2018 08:12

Hlášku jsem pochopil, ale tohle jsem nedal dokupy:
(horelo to aj v tlmici ako nasledok 50 000km. Bez filtra ale mal som po ruke (cista nahoda :wink: )hadicu a ochadil som sem tam tlmic.)
:D

Stejně pořád nechápu jaké hodnoty ŘJ potřebuje zjistit.
Předpoklad, všechny nové filtry (beru v potaz originály) mají stejné vlastnosti.

Tudíž i nucená regenerace po montáži by měla mít vždy stejný průběh a výsledkem by měly být stejně dosažené parametry, které jsou údajně potřebné pro správné nastavení.
Z toho mi plyne, že servisním nastavením nového filtru se prostě zapíšou výchozí hodnoty a je to.

I když pořád netuším jaké by to měly být. Pro filtr je důležitá jediná věc a tou je dif. tlak a ten se měří průběžně. A regenerace se pak spouští buď při dif. tlaku nad nějakou mez ( ta by snad taky měla být po celou dobu životnosti stejná) za daný časový úsek nebo v pravidelných intervalech.
Ten interval bude buď pořád stejný po celou dobu životnosti filtru nebo se možná přizpůsobuje v čase jak se filtr postupně ucpává.

Dle mého to co popisuje kolega ohledně častých regenerací i přes montáž nového je způsobeno právě neprovedením toho resetu. Takže auto si myslí, že tam má pořád ten starý a tak ten pravidelný interval bude stále pořád krátký.

Jsou to jen moje teoretické úvahy. Prostě by chtělo vědět, co tedy přesně za údaje ta ŘJ při novém filtru potřebuje nastavit.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od dusanlulka » 08.06.2018 09:28

2014 som filter prevrtal a tak sa sadze usadili v tlmici a zacali tam horiet tlmic bol fakt hodne rozpaleny.
Hadicu som mal pripravenu lebo som predpokladal ze sa to stane.
To ze staci zmazat stary filter a bude vsetko OK bol aj môj nazor ved novy a regeneracia je blbost.
Robia to tak ze v RJ. prehraju soft filtra tak ako ma nova RJ. a regeneracia nieje potrebna.
Ked som mu volal ze je problem z novym filtrom hned vedel co sa stalo ale necudoval sa
lebo je to vraj bezna vec aj u skusenych mechanikov zmazat stary a ak to nebude dobre
tak sa to zvedie na nekvalitnu nahradu.
Co presne sa pocas regeneracie prepise to je na mna vela.

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 08.06.2018 11:21

Teď už to chápu. Zmátla mě ta tečka za 50 000 km :-)
No pokud jsi ho měl převrtaný tak za tím DPF se nic neusadilo. Všechno vyletělo už dávno ven :-) Tlumič nezachytí nic, jsou to jen přepážky aby rozbily zvuk. Občas bývá ještě dvojitý obal s nějakou výpní pro tlumení ale tím to neprochází.
Rozpálené to bylo proto, že ti směs hořela i ve výfuku. Protože normálně ten plamen nepustí DPF právě skrz ty miniaturní kanálky.

Bohužel nemám nikoho známého u fordu, takže se zřejmě nikdy nedovím(e) co a proč se musí po výměně udělat.
Dík za pokec ;-)
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od dusanlulka » 08.06.2018 11:47

Mne to nedalo a znova som ho otravoval.
Resetom zmazes dolne hranice tlaku ktore sa prepisuju po kazdej regeneracii.
A teraz jednoducho: Zaviazu ti oci a postavia na zaciatok chodby o ktorej vies ze je dlha
10 krokov po dvoch krokoch su dvere v pravo po piatich dvere v lavo 10 krokov koniec. Ale ak
ta postavia na tebe nezname miesto mas problem spravis dva kroky a dvere tam nebudu
nevies kde sa nachadzas mas sa vratit alebo pokracovat.
Aj RJ je na tom podobne.
Nezalezi ci je filter org., nahrada alebo je trocha prevrtany (vlastna skusenost)
nebude pracovat spravne.
Naposledy upravil(a) dusanlulka dne 08.06.2018 16:53, celkem upraveno 1 x.

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vladko » 08.06.2018 14:21

Jasně, chápu že si ŘJ pamatuje dolní hranici které dosáhl posledně, aby se při příští nepokoušel regenerovat níže, protože to už asi nepůjde (+- nějaká odchylka) a jen by auto trápil déle než je třeba.
Resetem se ty hranice smažou na výchozí hodnotu, protože očekává, že filtr půjde při první regeneraci vypálit až k ní (téměř). Tedy stačí aby auto jezdilo a při první normální regeneraci regeneruje k této výchozí hranici.
Statická při novém filtru začíná na slepém bodě stejně jako první provozní.

Jediné co by mohlo mít význam je, že statická může přepisovat dolní hranici o větší rozdíly oproti té provozní.
A tedy v případě, že někdo udělá reset (nastaví ideální výchozí hodnoty) a dá náhradu DPF, která už při začátku má dolní dif. tlak vysoko (bo blbá náhrada) tak by mohlo dojít k tomu, že se auto bude opakovaně pokoušet o provozní regenerace, ale nikdy je nedokončí, protože nebude schopno v daném čase dosáhnout těch výchozích hodnot. To by tedy mohl být ten případ, kdy pomůže statická protože provede regeneraci a její výsledek ať je jakýkoliv nastaví i kdyby to odpovídalo už napůl ucpanému filtru. A provozní pak budou probíhat již správně, tedy dokončí se ve stanoveném čase a auto se nebude pokoušet je pořád opakovat při každé příležitosti.

Ještě jednou díky za diskuzi. Myslím, že nějaký pokrok v teorii jsme dosáhli ;-)
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Milan656
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.11.2017 18:05

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Milan656 » 30.06.2018 11:49

Chlapi, nedávno jsem pořídil Focuse s bazaru a za 3 měsíce kontrolka motoru - návštěva aut. servisu byly doplněny aditiva...dobrý, říkal jsem si, provozní kapalina i když, ne zrovna levná...Chvíli klid a půl roku od koupě znova kontrolka motoru...neorig. servis vyčetl plný dpf... jiný servis pres delphi diagnostiku nedokazal spustit regeneraci a dignostika mu ukazovala P242f, P2458, P2459. Usoudili, že se statická regenerace nespustila kvůli nízké hladině aditiv. Návštěva aut. servisu na reklamaci doplnění aditiv. Diagnostika trvala skoro hodinu a se závěrem, aditiva byly doplněny, čítač resetovany už při první návštěvě(3 měsíce od koupě) ale že je kompletně zaneseny dpf...Odeslán na vyčištění a byl vracen, že je v nempráci udělaný neodborny zásah tudíž ikdyby ho vyčistili nedoporučuji ho na auto montovat zpět...nezbylo mi nic jiného než koupit nový od bosalu a začít reklamaci v bazaru(stále probíhá)... pro jistotu jsem pořídil elm327 bt, najel jsem cca 2000km a dvakrát se mi na torque objevilo p2548, pořídil jsem kabel a fordscan a zarazila mě životnost filtru 26000km...Napadlo mě, že neresetovali naučené hodnoty dpf...Je má úvaha správná? Dif. tlak je 0,1 kpa pri volnobehu, pri seslapnuti plynu se tlaky mění, tudíž sem usoudil že čidlo a hadicky dif. tlaku jsou ok. Jediný co jsem nestihl osledovat teplotní čidlo jestli se hodnoty mění. Můžu dát reset hodnot filtru bez nucené regenerace a mělo by dále probíhat všechno jak má? Nebo je problém těch 2000km? Aditiva forscan ukazuje 100% a 2l ale jelikož, co jsem se dočetl že tam je pouza hlídání nízké hladiny, soudím že ukazuje pouze 100%-0% 2l-0l....Ještě jednou z opakuju, co bych potřeboval vedet, zapomněli v servise resetovat hodnoty dpf? A můžu je resetovat teď, za aktuálního stavu?

Milan656
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.11.2017 18:05

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Milan656 » 30.06.2018 19:05

Tak teplotní čidlo funguje, jen sem vypozoroval, že hodnota Dis_ashfull zvyšuje...tedy zvyšuje se mi kilometraz, kdy bude filtr zaplněn...opravdu mne s toho vychází, že servis nenastavil hodnoty nového filtru.

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od hihi » 30.06.2018 19:22

Já bych to neřešeil... Když cokoliv neautorizovaného říká životnost 26 tis. km, tak je to pro mě nicneříkající informace, na kterou bych kašlal. Ale:
K resetu: jo, klidně provést (jen můj názor). Nejsem odborník, já to chápu tak, že aktuální hodnoty tlaku se načtou jako "prázdný" filtr. Mám to u jednoho auta za sebou a neřekl bych, že to čemukoliv vadilo. Jezdí a funguje (regeneruje) normálně už desítky tisíc km. A jestli to pak číslo ve Forscanu zvedne na 100 000 (což tuším udělá), tak pro ten pocit.. :-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Milan656
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.11.2017 18:05

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Milan656 » 01.07.2018 11:22

Jo, díky asi to udělám ale spíš pro ten pocit aby mě tam neskakala chybová hláška po každé regeneraci.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od vita_k » 02.07.2018 07:02

Má se za to, že hlídani hladiny je podle čerpání aditiva. Tzn hlídání hladiny není, žádný plovák
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Milan656
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.11.2017 18:05

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Milan656 » 02.07.2018 10:12

Tak co sem se dočetl, je tam nějaký snímač, který pozná jen nízkou hladinu eolysu a jen pokud je nízká hladina vyhodí chybu.... jestli řídící jednotka sama odpočítává od procent i litrů a forscan to pozná, tak je někde chyba...eolys mi doplňovaly v lednu a v červnu sem byl na reklamaci jak výše popisuju....tudíž by už něco mělo chybět....tak to mě navadí ještě na jednu věc.Ve forscanu je u aditiv ještě parametr gauging- off...nemohla by být příčina, proč to jednotka neodpocitava?

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti