Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 01.03.2012 23:04

Pokracovanie z http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 84#p734284

Kranich :
Ked mas vo voze system beziaci na WinCE 6 s bluetooth hardware, OBDGauge by na tom mal frcat. Staci dokupit BT ELM327 a ideees. Upozornujem, ze mnohe cinske klony maju problemy a je lepsie kupit nieco overene aj za cenu vyssej obstaravacej ceny.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Kranich11
Junior
Junior
Příspěvky: 214
Registrován: 22.04.2010 21:46
Bydliště: Brno a okolí :)

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od Kranich11 » 01.03.2012 23:08

Bluetooth to má též, jen nevím do jaké míry by to bylo schopné komunikovat.. ale :)) :)) jo zítra se pokusím něco sehnat.. Díky !
Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 01.03.2012 23:12

Dav píše:Dik moc za podrobne vysvetleni, ukazuje mi to Intake Air, jen jsem nevedel, co to presne znamena. Myslel jsem si, ze je to nejaky tlak v sani :)
Na na notebooku jsem zkousel hodne programu, jen na windows mobile nic bohuzel nejede, tedy nic jak Torque. Asi si take budu muset poridit androida :wink:
Jj, na WinMobile su nejake softiky, ale obvykle nie pre ELM327. Jediny, ktory som nasiel je uz spomenuty ScanMaster PPC. Momentalne je zohnatelny za 15 EUR z http://www.wgsoft.de/en/menu-scanmaster-ppc-links.html.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 01.03.2012 23:13

Kranich11 :
Skus OBDGauge, to by malo chodit. Musis ale zistit, na ktorom porte je RS232 emulovany cez BT.
Free download z http://qcontinuum.org/obdgauge/
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 02.03.2012 08:54

Pridavam graf z dnesnej mojej jazdy z domu do zamestnania. Vsimnite si pomaly narast teploty chladiaceho media aj napriek teplote vzduchu 10 stupnov nad nulou. Skratka kachle :twisted:

- tmavomodre - turbo boost
- bledomodre - rychlost
- cervene - teplota chladiacej zmesi
- fialove - teplota vzduchu
Přílohy
OBDGaugeLog.png
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 02.03.2012 16:06

Len tak zo srandy pridavam report zo sprintu 0-100. Opat sa cudujem, ako dobre to moje auto ide :mrgreen:
Přílohy
DragReport.pdf
(38.33 KiB) Staženo 761 x
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 03.03.2012 11:04

Nech ziju jazdene diesle !!! Podarilo sa mi lepsie pustit spojku a tak sprint 0-100 bol za 8.4 sekundy !!! Meral som 2x na tom istom useku - jednym smerom, aj druhym, aby bol vyluceny vplyv vetra a klesania / stupania. Zabozrut pod kapotou NIE JE nijako nachipovany a neverim, ze po 170k km nema par pokapanych kobyl. Na zaciatku je vidiet mierny preklz ( :oops: ), potom sa chytil a vysledok je v prilohe.
Přílohy
FFII_12_03_03_01.pdf
(38.61 KiB) Staženo 850 x
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sobull
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od Sobull » 03.03.2012 12:12

Mám tomu rozumět tak, že řadíš v 35 na dvojku a v 70 na trojku? Kolik točí na trojku ve 100km/h? nechce se mi to jít zkoušet :D

A k tématu: Androida mám, ELM taky ale jen na USB. Než začnu hledat torque... komunikuje to s autem přes USB nebo na ten program potřebuju BT ELM?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 03.03.2012 15:18

Si vedla. Rozjazd z dvojky s miernym hrabanim pri vypnutom ESP. Tocim tesne pod obmedzovac - cca 70km/h a potom pri polovicnom plyne sup trojku. Ta v obmedzovaci da cca 120. Ked som sa rozbiehal z jednotky, bolo to prave technicakovych 9.2. Jedno usetrene radenie skratilo cas o cca 3/4 sekundy. S 2.0TDCI je zbytocne rozbiehat sa na jednotke, pretoze by iba hrabal a cas by bol cez 10 sekund (vyskusane - jednotka vyletela do obmedzovaca a kym som stihol ubrat, kurilo sa od gum, po ubrani to ihned padlo do turbodiery). Na dvojke ma ten motor tolko krutiaku, ze sa rozbieha s miernym preklzom.

Torque vie chodit vyhradne cez BT. Takze s USB Ti to nepojde. Keby si ale mal Androidovsky tablet PC s USB vstupom, mohlo by to fungovat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 11.03.2012 21:19

ScanMaster dokaze merat vykon pomocou akceleracie z pociatocnych otacok na cielove na jeden prevod bez radenia. Skusil som to, opat 2x na tom istom useku tam a spat. Pocita to ale nejako divne, zda sa mi, ze pridava minimalne 20%. Podotykam, ze moje auto NIE JE chipovane. Report v prilohe.
Přílohy
Dyno.pdf
(45.09 KiB) Staženo 560 x
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 18.03.2012 12:08

Svojho casu tu prebehla debata na temu brzdenia pod plynom - ci je to vobec mozne z dovodu odstavky dodavky paliva pri zaradenej rychlosti po stlaceni brzdy. Ta ista debata prebehla prednedavnom aj na SK fore, niekoho moze zaujimat vysledok praktickej skusky FFII 2.0 TDCI 05/2007 :

Obrázek

Engine_APP_B - poloha plynu
RPM - otacky
MAP - preplnanie (absolutne)
FRP_C - tlak paliva v raile
ABS_MPB - tlak v brzdovom systeme
LOAD_PCT - vypocitana zataz motora

Jedna sa o 2 momenty, kazdemu zodpoveda dvojica grafov. Na tom vyssom je poloha plynu, otacky, tlak preplnania a tlak paliva, na tych nizsich je zasa tlak v brzdovom systeme a vypocitana zataz motora. Ako vidiet, na FF 2.0TDCI motor taha aj po sliapnuti na brzdu...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zajo21
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 567
Registrován: 29.11.2010 12:14
Bydliště: Dubnica n/Váhom / BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od zajo21 » 19.03.2012 13:25

Ahojte, chcem sa spýtať ako pošlem graf z app Torgue do notasu ?

Nedávno som sa hral s app Torgue, dal som -> Graphing, potom X - Engine RPM Y - Turbo Boost, po jazde som mal výsledný graf, ale problém bol v tom že som ho nevedel poslať do PC.
V menu som našiel iba Share tak som to skúsil poslať mailom ale v maily nebolo nič :nixw: , preto chcem vedieť ako sa dá ten graf poslať do PC ??
FOrd-FOcus II, 1.6 TDCi, 66 KW, Black-Panther Obrázek galéria -> TU
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 20.03.2012 23:11

Skusal som zohnat nieco s Androidom, no nepodarilo sa mi. Ak si dobre pamatam, tak Torque uklada logy niekde do filesystemu. Skus nieco zalogovat, pusti Moje subory a hladaj.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od bufer » 22.03.2012 12:53

OK, máš pravdu, toto vlákno je vhodnejšie.
Ja mám tiež ELM bluetooth a noťas s USB buetooth, takže v tom je pes zakopaný. ScanMaster ELM a ObdScope (Symbian - Nokia) idú v pohode. Neskúšal si náhodou s tým Scanxl aj 1.6 tdci?
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 23:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327

Příspěvek od V12 » 22.03.2012 13:57

1.6TDCI nie, skusal som ale Mondeo 2.0TDCI a to sa mi ani nepripojilo. Nemal som cas sa s tym velmi hrat, nakopol som teda ScanMaster a k vysledkom sa dopracoval cez neho. Na velku radost majitelky bolo vsetko OK.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a SW“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: fousek2, oscaar a 1 host