diagnostika Torque

Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od Tomin123 » 07.09.2016 11:36

phofy píše:Jo narveš to tam, pokud máš PIDy. V nastavení tam je nastavení PIDů a dáš přidat :wink:
Bacha na to, ze kazdy typ motoru ma teplotu DPF nekde jinde. To ze to chodi na 1.8 jeste neznamena ze to same jde na 1.6. Vzdy rozlisujte pro jaky typ motoru ...
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo

Uživatelský avatar
Fofan
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1161
Registrován: 27.01.2013 08:31

Příspěvek od Fofan » 07.09.2016 20:04

Ted kde zjistit umisteni daneho pidu ze... Nejaky umi najit torque scan ale pokud chci specificky pid a nastavit ho sam,jak zjistim jeho umisteni cili adresu,cislo
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1161
Registrován: 27.01.2013 08:31

Příspěvek od Fofan » 08.09.2016 07:19

Jeste by me zajimala jedna vec, funguje vam nekomu tlacitko clear dtc? Chtel bych mazat chyby z plochy aplikace cili prez realtime information a ne prez fault codes. Jde to tam navolit, novy cifernik a uplne dole. Po zmacknuti tlacitko zezelena ale dtc se nevymaze
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1161
Registrován: 27.01.2013 08:31

diagnostika Torque

Příspěvek od Fofan » 09.09.2016 10:46

A mam tu dalsi otazky pro znale :D mozna spis na Tomina. Sleduju za jizdy kratkodoby smesovaci pomer,pohybuje se standartne kolem nuly a mam ho v hodnotach % max a min hodnota je u me +10.2% a -10.2% Zajimalo by me jestli timhle spolehlive vysleduju napr. kdyz uz bude znecisteny vzduchovy filtr. Pokud se hodnoty budou casteji drzet v minusovych cislech tak jednotka smes ochuzuje protoze tam jde oproti vzduchu moc paliva tudis by to mohlo vykazovat pricpany vzduchac nebo zavadu a znecistenou vahu popr. MAP mam pravdu nebo se mylim? Snazim se jen vic porozumet teto problematice ;)
Edit: prave sem zjistil ze mi torque neukazuje AFR namerene ale jen prikazane 14.77:1 nevi nekdo proc?
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od Tomin123 » 09.09.2016 16:55

ad Torque: u 1.6 Zeteca neni jeste wideband lambda, takze ecu nikdy nevi aktualni stav smesi. Vi jen (z uzkopasmove lambdy) ze je to chude, nebo bohate. Nevi ale jak moc chude / bohate.
To co sledujes na diag. je bud STFT (kratkodobe adaptace), nebo, mozna ze tam mas i prepocitanou bohatost v hodnotach "lambda", ale vzdy je to jen predpis, ne skutecnost.

Samo. za idealnich podminek je predpis dost blizko skutecnosti, ale s tim se nikdy nesmi pocitat.
Svadi to pak cloveka ke spatnym usudkum.
Az u wideband lambdy (ma napr. 2.5T a Ecoboosty) jsou, krome tech "predpisu" i hodnoty
skutecne namerene ve vyfuku.

Z kratkodobych adapt. (STFT nebo Fordi hodnota LAMBSE) rozhodne nepoznas zmeny na motoru.
Kratkodobe hodnoty se meni v radech desetin sekundy az sekund.

K tomu cos mel na mysli slouzi dlouhodobe adapt. (LTFT nebo Fordi KAMREF).
Pozor na to ze STFT a LTFT jsou hodnoty v procentech (0 = ideal),
zatimco LAMBSE je "lambda pomer", tam je ideal 1.00.

Kdysi jsem neco o adaptacich sesmolil zde:
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 17#p319917
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo

Uživatelský avatar
Fofan
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1161
Registrován: 27.01.2013 08:31

diagnostika Torque

Příspěvek od Fofan » 09.09.2016 19:49

Wideband je sirokopasmova? Ze je idealni lambda 1 a STFT a LTFT 0 vim,i tak sem cetl tvoje komenty a moc pekne si to vysvetlil na fordfans. Co tedy znamena cislo v procentech napr. u LTFT ktere dokladam na obrazku? Ta minusova hodnota zname ze je smes bohatsi a ze se jednotka snazi o -4.7% stahnout palivo vuci vzduchu nebo to naopak vraci hodnotu z lambdy,tedy ze vzduchu je o 4.7% min vuci idealni hodnote? V podstate to co sem ted napsal znamena porad to stejny ale me jde o princim funkcnosti,jednoduse co to cislo vlastne znamena? A Tomine ty se o ten 2.5T I5 nejak moc zajimas nebo se mi to zda? 8-) Edit: aha mas ho v mondeu, ja vuuul :D
Obrázek
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od Tomin123 » 09.09.2016 22:41

wideband: viz. google
napr. http://www.haltech.com/wideband-o2-sensors-explained/
nebo https://www.youtube.com/watch?v=XQYDwIWS6Ho

Tvych -4.7% znamena to, ze ECU ubira benzin (z puvodni ve fabrice nastavene hodnoty, tedy z kalibracni hodnoty) a dela to proto, aby dosahla idealni smesi lambda 1.00.
Tedy smes by bez teto adaptace byla jinak o 4.7% bohatsi nez ma byt (mela by lambdu 0.9.. = pod 1.00).

Ecu uzkou lambdou zjistuje jestli je ve vyfuku kyslik. Nerekne jestli je ho tam 5 nebo 10%, rekne jen kyslik ANO, nebo NE.
Kyslik ANO znamena chuda smes. NE znamena bohata.
Takze ecu porad hybe s bohatosti (pomoci STFT) tak, aby porad lambda prekmitavala
mezi bohatou a chudou.
Jenze co kdyz je STFT uz treba na +20% a lambda teprve prekmitne z chude do bohate ?
Znamena to tedy, ze ecu bude muset (v danych otackach a zatezi) priste zase pridavat +20% aby byla smes ok. Jenze v jinych otackach/zatezi to muze byt treba -15%.
A tak by STFT porad prekmitavalo z -15% na +20% a to nezanedbatelnou chvili trva. Celou tu dobu by byla smes neidealni.
A tady nastupuji hodnoty LTFT. ECU si techto +20% po delsi dobe zapise do prislusne bunky pro dane otacky/zatez. Kdykoliv pak motor navstivi tyto otacky, vezme se ihned hodnota +20% (do promenne LTFT) a benzinu se tak ihned nadavkuje o to vice.
Ale tyto vsechny zasahy se nedelaji proto aby byla smes bohatsi, nebo chudsi, ale
jen aby byla IDEALNI = lambda 1.00. Nikdy jinak.
Idealni vysledek je, ze se pak STFT meni jen minimalne -> vsechny vykyvy v davkovani pokryvaji/opravuji hodnoty v LTFT tabulce. Na STFT pak uz je jen to cyklovani se smesi kolem lambda 1.00. A motor se muze stale presouvat z ruznych otacek do jinych a stft by mela porad jen kmitat kolem 0%.
Ale to je jen ideal - ve skutecnosti se vzdy z nejakeho duvodu i to stft vykloni vice nez jen o jednotky procent. To je normalni. Lambda neni dokonale rychla, plyny se na ni dostanou taky az za 2,3,4 otacky, atd.

Najdi si na youtube nejaka videa kde bezi v grafu to STFT, napeti z lambdy a LTFT a sleduj co to dela. Z toho je to pochopitelne.
napr. toto: https://www.youtube.com/watch?v=sQyDolK-8VU
Tam je misto STFT hodnota LAMBSE (ma obraceny smysl: stoupa pri ochuzovani a klesa pri obohacovani !) ale jinak je princip stejny.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo

Uživatelský avatar
Fofan
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1161
Registrován: 27.01.2013 08:31

diagnostika Torque

Příspěvek od Fofan » 10.09.2016 10:44

To je presne to co me zajimalo a dava to fakt smysl 8-)
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3871
Registrován: 05.11.2010 18:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 14.09.2016 07:02

Nastavit vlastní PID jde v pohodě. Co nevíš? Kde ses zasekl?
Galerie: Mondeo 1.6 ecoboost https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=46148
focus II 07', 1.6tdci 80kw, no DPF
byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 659
Registrován: 22.11.2008 18:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od jarous350 » 15.11.2016 20:10

Ukazuje Torque i skutečnou teplotu chladicí kapaliny?
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Ladagalaxy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 195
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od Ladagalaxy » 04.02.2017 15:14

Trošku oživím téma.
Pořídil jsem si Torque Pro na Galaxy 2.0 TDCi 103 kW r.v.2012. V řídících jednotkách nemám žádné závady (FoCom), ale torque mě vypisuje 3 stejné chyby. Smažu, znova načtu a opět jsou tam. Nevíte prosím jak se toho zbavit ?
Druhý dotaz bych měl jak dostat do aplikace sledování DPF ?
Děkuji.
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium
Seat Alhambra 1.9 TDi PD 110 kW "autobus"

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3871
Registrován: 05.11.2010 18:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 04.02.2017 23:33

Co chceš na dpf sledovat?
Galerie: Mondeo 1.6 ecoboost https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=46148
focus II 07', 1.6tdci 80kw, no DPF
byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Mawerick81
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 27.04.2012 08:22

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od Mawerick81 » 05.02.2017 00:33

Zdar,, mam MK3 Mondeo medzifacelift,, kamarat mi upravit ELM aby islo na mojom mondeu,, a Torque nenasiel ziadnu chybu v ECU a Fordiag ano,, kde je chyba?

Uživatelský avatar
Ladagalaxy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 195
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od Ladagalaxy » 05.02.2017 08:49

vita_k nevím co všechno se dá sledovat. :oops:
Ford Galaxy 2.0 TDCi 103 kW Titánium
Seat Alhambra 1.9 TDi PD 110 kW "autobus"

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostika Torque

Příspěvek od Tomin123 » 06.02.2017 17:03

Mawerick81 píše:, a Torque nenasiel ziadnu chybu v ECU a Fordiag ano,, kde je chyba?
Muze to byt vice pricin.
1, Torque muze cist chyby s pomoci OBD2/EOBD protokolu a Tvoje konkretni chyba (nebo chyby) nemusi spadat do tech co se povazuji za emisni a tedy se nemusi reportovat v OBD2 protokolu.
(Fordiag cte chyby servisnim protokolem a tam se vraci vzdy vsechny chyby)

2, Tvuj interface ktery si pouzil ve spojeni s Torque neprijmul spravne odpoved od ECU
a tak nic nezobrazil.
V OBD2 protokolu to totiz chodi tak, ze pokud nejsou zadne chyby ulozene, tak ECU proste NIC nevraci na dotaz na chyby
a tak sw nemuze rozeznat zda ECU neodpovedela (=zadne ulozene chyby), nebo zda se odpoved od ECU nezachytila/neprecetla.
(Mondeo MK3 komunikuje pres Ford SCP/PWM sbernici a ta dela Cinskym produktum obvzlast problemy.)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a SW“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host