ELM 327 s Android

Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od LeonardoTM » 14.08.2018 15:27

Po změně telefonu doplňuji odzkoušené funkční kombinace na FoFo II, r.v. 2008, 1.6 TiVCT:
TFL: Prestigio (2013, Android 4.1), Samsung Galaxy (2018, Android 8.0)
HW: http://www.dx.com/cs/p/elm327-bluetooth ... ace-126921
SW: https://play.google.com/store/apps/deta ... liviadrive
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od LeonardoTM » 20.08.2018 12:08

LeonardoTM píše:Po změně telefonu doplňuji odzkoušené funkční kombinace na FoFo II, r.v. 2008, 1.6 TiVCT:
TFL: Prestigio (2013, Android 4.1), Samsung Galaxy (2018, Android 8.0)
HW: http://www.dx.com/cs/p/elm327-bluetooth ... ace-126921
SW: https://play.google.com/store/apps/deta ... liviadrive
No, tak ani ne po týdnu musím říci, že jsem ten adaptér nějak přechválil. Nejprve začalo vypadávat spojení a dnes po víkendové odstávce jsem nastartoval a po asi 5 km jízdy (zhruba někdy, když se zahřál motor na provozní teplotu) to zahlásilo znepokojující hlášku "Engine malfunction" a začalo to škuvat v nízkých otáčkách, což mě dost vyděsilo. Tak jsem adaptér vytáhnul a při nejbližší příležitosti vypnul motor. Po znovunastartování hláška zmizela, ale už nemám nervy to zkoušet dále, ten krám jde z domu... (čili podobné zkušenosti jako jiní uživatelé o stránku před z 02/2018)
Přílohy
FFII_Engine-malfunction-message.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od dusanlulka » 20.08.2018 12:29

Tusim som varoval pred mini elm aj na tomto fore
mal som podobnu skusenost.

Uživatelský avatar
Honza11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 31.01.2019 15:18
Bydliště: Praha

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od Honza11 » 16.03.2019 13:46

Ahoj,
mohu se prosím zeptat jestli je ELM327 jediný spolehlivý modul a nebo můžu koupit i nějaký menší? Chci wifi, pouze pro můj telefon a budoucí 2din rádio a zobrazování hodnot. Sám upravovat nic nechci. Vím, že na to bezdrát ani není vhodný.

Otázkou tedy je, zda například tady https://goo.gl/dTcHiG musím koupit ten oranžový velký modul nebo můžu koupit ELM327 ale v menším v tom odkazu?

Druhá věc, už si nepamatuji, zda je modul stále pod proudem a vysílá wifi i když odejdu od auta? Je pak tedy potřeba modul vytahovat nebo ne?

Dík moc

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Android diagnostika TDCI 2.0 euroV Galaxy/S-Max09-15 Mondeo

Příspěvek od jivo » 22.11.2019 15:25

Moje základní občasné diagnostikování jízdy pomocí aplikace ForScan Lite, která je pro mě postačující a přehledná. Používám kvalitní lepší adaptér českého půvou ve verzi BT/USB od Tomina z ForDiag, který v rozumné ceně dodává i software k možností zápisu dat jako osciloskop či nastavování hodnot auta. Pokud máte o toto zájem, domluvte se na dodání BT i USB rozhraní pro jeden převodník. Doporučuji převodníky dva, to přehazování je otravné. Můj telefon umí nahrávat screenrecord, tedy data mám k pozdějšímu čtení a je to přehledné.
Základní obrazovka ForScan po spuštění.
Základní obrazovka ForScan po spuštění.
Po zapnutí musíte do SETTINGS a nastavit parametry připojení. Zda BT/Wifi zda chcete podporu MS/CAN (pokud máte kabel a víte co to znamená). MS/CAN je rozšířená sběrnice, na kterou potřebujete speciální adaptér a pokud na ni zapisujete v nevhodnou dobu, můžete ud2lat mraky chyb. Zase dokáže vyčítat i více údajů. Pokud si nejste jisti, dejte None, pokud občas chcete dejte Auto a budete při připojenídotázáni. Kabel ForDiag má automaticku podporu, na některých musíte dodělat HS\MS switch. Něco si o tom můžete přečíst v tomto vlákně na nastavování parametrů vozidla. Lze v SETTINGS nastavit i demo mód a při připojení se Vás aplikace zeptá, zda chcete přepnout doreálného módu, lze tedy vyzkoušet i bez auta.

Připojíte se pokliknutím symbolu zásuvky vpravo nahoře a modré auto musí zezelenat. Poté lze funkčnost vyzkoušet výběrem parametru VEHICLE a načte se Vám kompletní konfigurace.
Lze uložit symbolem diskety vpravo nahoře a bude vybráni zda uložit nebo sdílet. Uklá se do adresáře Downloads/FORscan. Tam jsou i Vaše konfigurace.

Pokud vše funguje, lze se podívat na chyby v jednotkách po vybrání parametru ERRORS. Nahoře máte trojúhelníček s lupou na opětovné načtění a se symbolem reload na smazání.

To nejdůležitější, získávání a zobrazení hodnost s popisem bude v následujícím příspěvku. Ovládání parametrů
TABLE
DASHBOARD
GRAPH

je stejné, jen jiné zobrazení. V reálném módu lze konfigurace ukládata načítat, v DEMO to moc nefunguje. Možnost načtění je i v zobrazení, ale ta nefunguje. Načítat a ukládat lze jen v configuraci dat.
Naposledy upravil(a) jivo dne 22.11.2019 16:38, celkem upraveno 1 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Android diagnostika TDCI 2.0 euroV Galaxy/S-Max09-15 Mondeo

Příspěvek od jivo » 22.11.2019 15:25

Já používám na sledování pouze budíky DASHBOARD a vypadá to nějak takto :
Vlevo nactene budiky s hodnotama<br />vpravo jejich nastaveni
Vlevo nactene budiky s hodnotama
vpravo jejich nastaveni
Vyberte budíky a nic neuvidíte. Nahoře máte šipku jako RUN a vedle ozubené kolečko jako SETUP tři tečky pro ZOOM/SAVE/OPEN, kde to ulož/načti nefunguje. Postup je stejný jako u TABLES/GRAPH a lze vyzkoušet vše.
Vyberte ozubené kolečko SETUP a budete mít prázdnou obrazovku podobnou jako je nahoře vpravo.
Vyberte plus a vybírejte si hodnoty. Lze hledat dle textu a já svoje popíši na konci. Co tam mám částečně vidíte nahoře na výběru. Malým červeným X mažete, vpravo je posuvník na posouvání. Lze tedy i později řadit.
Zde poté nahoře u třech teček uložte a můžete používat dál. Doporučuji pak soubor z Downloads/FORscan zazálohovat.
Poté vyberte vlevo nahoře šipku zpět u auta a budíky se načtou. Šipkou RUN spustíte čtení hodnot.

ZDE BUDE VIDEO, MAM TAM PAR SMS a STRIHAM A DODAM POZDEJI.

Moje nastavení:
TOTDIST : Celková ujetá vzdálenost
VSS : Rychlost vozidla
RUNTM: Běh motoru od startu
OUTTMP: Venkovní teplota
ECT: Teplota chladící kapaliny
RPM: Otáčky motoru
LOAD: Jak je motor zatížen.
VNTP: Nastavení lopatek turbodmychadla (sledujete, zda jedou v plném rozsahu, u mě <10 a >90%, tedy OK
MAINECUV : Napětí systému, tedy volmetr.
APP_D: Jeden z údajů o poloze plynu. Jsou tam asi 4 a každý ukazuje jinak. Asi plyn, nastavení klapky, skutečnost
FRP: Tlak paliva
MAP : Senzom MAP, tlak vzduchu
VAPORIZER_MES: on/off zda u euroV je žhaven DPF k vypalování. Tedy sepnuté relé.
DPF_LOAD: Zanesení filtru, toto nějak necjápu, beri hodnotu DPF_SOOT_LD
DPF_SOOT_LT: Cyklické zanesení, u mě 24-88%, vypalovat nikdy nezačalo auto pod 72%
DP_DPF: Paricální tlak mezi před a za filtrem.
EGR_ERR: chyba požadavku a nastavení EGR, občas naskočí něco málo a hned se srová, asi OK, ALE ...
EGR_PCT: EGR má mraky parametrů, zde nastavení nebo požadavek.
EGT11/12: Teplota před a za DPF. Při vypalování až nad 650 stupňů.
INJ_BAL1-4: Nějaké parametry reg.vstřiků - toto zatím neznám
GRIL_A_CMD: Požadavek na nastavení žaluzie chladiče.
FLI: Stav paliva v nádrži, u mě odhadem 1%=1.05litrů. Když nádrž už tekla, tak nebylo ani 70%.
MIL_DIS: unetá vzdálenost s chybou motoru (kontrolka svítí - neznám).
NOTCSDDTDT: Počet chyb při testu, asi jen s kontrolkou, protože pár banalit mám.


PID z jiného motoru, kde ne vše u mě funguje najdete zde. Chce to zkoušet a doplňovat.

!!! VÍCE HODNOT !!!
Nevšiml jsem si, že při nastavování mám vybráno pouze PCM, tedy motor. Pokud chcete více hodnot, změňte na ALL a musíte vybrat vše opět.
Naposledy upravil(a) jivo dne 04.01.2020 23:14, celkem upraveno 3 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Android diagnostika TDCI 2.0 euroV Galaxy/S-Max09-15 Mondeo

Příspěvek od jivo » 22.11.2019 16:42

Ostatní známe PID na diagnostiku:
budu doplňovat postupně.


Zatím výtah z mého auta a mojí diagnostiky. Bacha, že Vášmodel může mít trošku jiné jednotky, jiné FW a tyto pidy nezná. !!!

Zde zatím veškeré PID z androidí diagnostiky na TDCI 2.0 120kW 2014 euroV u jednotky PCM - tedy motoru (odkaz obrázek 4875x1645 <3MB)
Náhled, možná nečitelný (malá velikost)
Náhled, možná nečitelný (malá velikost)
PIDů na kabelové verzi je mnohem více (odkaz obrázek 2302x2493 <3MB)
Náhled, možná nečitelný (malá velikost)
Náhled, možná nečitelný (malá velikost)
Naposledy upravil(a) jivo dne 12.01.2020 22:23, celkem upraveno 1 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Android diagnostika TDCI 2.0 euroV Galaxy/S-Max09-15 Mondeo

Příspěvek od jivo » 12.01.2020 21:48

Trošku jsem hodnoty přesunul, některé nastavil na hodnotu jen TEXT, čím jsme si udělal takovou linku na rozdělení DPF nahoře a motor dole.
Smazal některé pokusné hodnoty, co mně nic neříkají.
A našel hodnotu NAPĚTÍ v AUTĚ. Je to ta větší hodnota jako C_VOLT a je to údaj z BCMii.C_VOLT, tedy hodnota nabíjecího napětí z GEM, nebo-li Body Control Module. Dle mého Voltmetru je skutečné napětrí na baterii o cca 0,15V vyšší, naopak palubka v Convers+ ukazuje o cca 0.1-0.2V nižší. Budu muset nechat přeměřit pořádným voltmetrem. Zajímavé, že jednotky si drží další úroveň napětí, asi zrovna nějaký odběr. Alejednotky si drží teď s vypnutým smart-charing cca 14.25-14.50V. Nabíjecí napětí cca 14.3-14.8V. I po teplém startu trvá dosti dlouho, než sleze na těch 14.4V.
ForScan
ForScan
Seznam jednotek:
PCM - Powertrain Control Module Bus: HSCAN
OBDII - On Board Diagnostic II Bus: HSCAN
SASM - Steering Angle Sensor Module Bus: HSCAN
ABS - Antilock braking system Bus: HSCAN
HCM - Headlamp Control Module Bus: HSCAN
PCM nebo PSCM - Power Steering Control Module Bus: HSCAN
BCMii - Body Control Module Bus: HSCAN
AHCM - Auxiliary Heater Control module Bus: MSCAN
DABM - Digital Audio Broadcast Module Bus: MSCAN
CMR - Camera Module Rear Bus: MSCAN
RHVAC - Rear Heating Ventilation Air Conditioning Bus: MSCAN
SRM - Speech Recognition Module Bus: MSCAN
PDM - Passengers Door Control Unit Bus: MSCAN
DDM - Drivers Door Module Bus: MSCAN
PAM - Parking Aid Module Bus: MSCAN
HVAC - Heating Ventilation Air Conditioning Bus: MSCAN
ACM - Audio Control Module Bus: MSCAN
IPC - Instrument Panel Control Module Bus: MSCAN
RCM - Řídící jednotka airbagu

viz: https://www.wiki.autodiagnostik.cz/N%C3 ... notek_Ford
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Riddick
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 10.01.2014 13:25
Bydliště: Sedliště, okr. F-M

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od Riddick » 07.02.2021 07:56

Mám ten malý bílý ELM 327 v1.5 a pres ELMconfig jsem uděl tohle
z BT/VC High + BT Audio + USB na BT/VC High + BT Audio + USB + Navi a při zapisování to hodilo chybu a už nefunguje vubec nic.
Mam: Ford Mondeo 1.6 Ti-vct 93Kw, r.10/09
Mám: FoFo 1.6 74Kw, r.00
Bylo: VW Passat 1.9TDi 81Kw, r.99
Bylo: FoFo 1.8 TDDI 66Kw, r.00
Bylo: Ford Mondeo 2.0 TDDI, 85Kw, r.01
Bylo: Seat Toledo 1.9TDI 81Kw, 1M2, r.99
Bylo: Hyundai Lantra 1.5GLS r.94

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od ZaQik » 07.02.2021 08:10

to jako bezdratovy? pres bluetooth?

zkus BTmodulu sebrat napajeni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od jenikHK » 07.02.2021 08:24

Jakou máš navigaci?
Když jsem řešil změnu konfigurace BT modulu spolu s navigací FX a dal zapsat do BT modulu
BT/VC High + BT Audio + USB + Navi, tak se modul odmlčel.
Stačilo ale zapsat správnou, což je BT/VC High + BT Audio + USB + Navi (low) a zase se rozeběhnul.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Riddick
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 10.01.2014 13:25
Bydliště: Sedliště, okr. F-M

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od Riddick » 07.02.2021 08:53

Ano pres Bluetooth jsem ho spojil s netbookem, kde mam nainstalovaný ELMconfig 2.15. Načetlo to 44 modulů + ještě nějaké další věci. Mezitím všechno blikalo a tak. Jak to dokončilo, tak všechno fungovalo v pořádku, ale lekl jsem se a ukončil to a vypnul a vše fungovalo. Nedalo mi to ale a načetl jsem to znova a přepnul to v BCM pomocí ELMconfigu
z BT/VC High + BT Audio + USB na BT/VC High + BT Audio + USB + Navi a pak dal zapsat. Při zapisování to uplně na konci hodilo chybu. Funguje okno spolujezdce, světla při zapalování na III, radio při zapnutí tlačítkem a to je tak vše. Zkoušel jsem odpojit baterku na hodinu, prošel jsem pojistky a všechny jsou dobre.
Volal jsem do jednoho servisu a jeden mi řekl, že to mužou být spálene jednotky za desetitisíce a další chce přehrát všechny jednotky.

Jen teda upozorňuji bacha na ten malý bílý přijímač ELM327.
Jinák funguje dobře. Zápis do jednotek s ním ale nedělat.
Mam: Ford Mondeo 1.6 Ti-vct 93Kw, r.10/09
Mám: FoFo 1.6 74Kw, r.00
Bylo: VW Passat 1.9TDi 81Kw, r.99
Bylo: FoFo 1.8 TDDI 66Kw, r.00
Bylo: Ford Mondeo 2.0 TDDI, 85Kw, r.01
Bylo: Seat Toledo 1.9TDI 81Kw, 1M2, r.99
Bylo: Hyundai Lantra 1.5GLS r.94

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od ZaQik » 07.02.2021 09:03

smazals centralni konfiguraci ... sezen si nekoho, kdo Ti to prehraje zpet ... a ELM327 komunikujici pres BT nikdy nepouzivej na zmenu konfigurace
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1726
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od ScorpionSX » 08.03.2021 20:08

Spomínal som to aj v mojej galerke ale pridám to aj sem, hoci to je skôr odporučenie pre iPhonistov, ale je k dispozícii aj BT verzia pre Android:
https://www.aliexpress.com/item/1874800254.html - adaptér, dodanie z Polska v mojom prípade za 3 dni
Čo sa týka aplikácií, tak osobne som zvolil klasiku Forscan aj keď je platený, ale dá sa použiť napr. OBD Auto Doctor, ktorý je aj zdarma s reklamami.
Neskúšal som a asi ani neodporúčam cez adaptér niečo meniť v konfigurácii, je to skôr na základnú diagnostiku s adaptérom, ktorý nezaberie takmer žiadne miesto v aute a telefón má asi každý stále so sebou :wink: (plus pre mňa je podstatné že funguje s iPhonom)
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Zvíře
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 12.05.2017 23:10

Re: ELM 327 s Android

Příspěvek od Zvíře » 19.10.2021 18:26

Nevíte někdo prosím, jak správně nastavit parametry v Olivia drive - elm327? Například okamzitou spotrebu to ukazuje 5-6l/100km i při brzdění motorem.
Mondeo mk4 turnier 2.0 duratec LPG

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a SW“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů