Právě je 19.10.2019 21:32



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
 Torque Pro - PID Editor 
Autor Zpráva
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 10.02.2010 23:59
Příspěvky: 6102
Bydliště: Soporna, SK
Odeslat Torque Pro - PID Editor
Skumanim vselicoho mozneho aj nemozneho som nahodou objavil moznost, ako v Torque vytvarat vlastne vypocitavane hodnoty. Od toho uz bol iba krok k napisaniu vzorca pre relativne spravny vypocet vykonu na kolesach, alebo dokonca aj na klukovke. Kedze som stale nedosiel na sposob, ako vytvorit screenshot mojho SGCX II, tak to aspon popisem.
- spustit Torque
- menu, Nastavenia-Spravovat Extra PIDy/Senzory
- menu, Pripojit svoj PID, a teraz pride to zaujimave
- zadat hexadecimalnu adresu senzoru, alebo nechat prazdne, ked chcem pouzit kombinaciu viacerych PIDov
- zadat nazov, pod ktorym bude PID v zozname
- zadat skrateny nazov, ktory bude v budiku
- zadat minimalnu, maximalnu hodnotu a mierku
- zadat jednotku veliciny (psi, bar, HP, kW atd.)
- zadat rovnicu, pomocou ktorej je vypocitavana hodnota. PIDy mozu vracat viac hodnot v hexadecimalnom formate za sebou bez oddelovania. Prva hodnota je A, druha B atd. pokial sa cita priamo PID. Ak je vysledna hodnota vypocitava z viacerych zloziek, treba pouzit vzorec - napr. (A+256*B)-14.7 Ked chcem ale PIDy kombinovat, dam adresy senzorov do hranatych zatvoriek, nasledne mozem pouzit matematicke operatory na pracu s nimi. Ako priklad udavam vypocet vykonu potrebneho na jazdu urcitou rychlostou alebo s urcitym zrychlenim, pretoze standardna velicina vypocitavana cez TORQUE nezohladnuje aerodynamicky odpor (vysledkom je 0 HP pri jazde konstantnou dvojstovkou, co je samozrejme blbost) :

(1.36*0.00001*[0D]*[0D]*[0D]+[ff1226])*1.15 kde :

vysledok je v konskych silach (HP)
[0D] je PID pre VSS - senzor OBD rychlosti
[ff1226] je interny PID pre hruby vykon na kolesach - jedna sa o interny PID Torque vypocitavany zo zmeny rychlosti a hmotnosti pomocou znamych vztahov F=m*a, resp. P=F*v, pricom autor zabudol uvazovat s aerodynamickym odporom, ktory sa pocita :
Fd=0.5*ro*ACx*v^2 kde :
ro - hustota vzduchu, pre vyssieuvedeny vzorec uvazujem hodnotu 1.23 kg/kubik
A - sucin redukovaneho celneho profilu a koeficientu Cx, pre FFII a Mondeo Mk. IV je to cca 0.77
v - rychlost vozidla v metroch za sekundu - tu pozor, pretoze VSS vracia km/h, treba preratat na m/s

Kedze hodnoty A a Cx, resp ich sucin ACx nie je kam zapisat, pracujem s nimi ako s konstantou vypocitanou :
0.5*1.23*0.77/3.6^3*0.001*1.36*1.15, kde :

1.23 -priemerna hustota vzduchu
3.6^3 je prevod rychlosti z km/h na m/s umocnene na tretiu, dovod vid vyssie ohladom Fd a P
0.001 je koeficient pre prevod vykonu z wattov na kilowatty
1.36 je prevodovy koeficient z kW na HP
1.15 do vypoctu zanasa fakt priemernych 15%-nych strat prenosu z klukovky na asfalt, v tom je zabaleny valivy odpor pneu, odpor vo vsetkych loziskach atd. Ked ma niekto pre svoje auto presny udaj percenta strat, moze pouzit ten, vysledok bude presnejsi

- ostatne udaje nechame nevyplnene a PID ulozime
- v RealTime Information potom tento novy PID uz znamym postupom pridame do layoutu, v zozname je pod menom zadanym v PID editore. Ak chcem tento udaj logovat, nie je problem ho pridat aj do logu v menu Nastavenie-Logovanie a Upload-Vybrat, co logovat

Dufam, ze tento navodik niekomu pomoze, sorry za slohove cvicenie a mensiu fyzikalnu prednasku (ja viem, Hawking a Feynman prednasali lepsie :mrgreen: )

Vzorec sa da dalej upravit tak, ze vysledkom bude velky budik s hodnotou rezervy vykonu, ako to ma Rolls Royce :mrgreen:

_________________
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO


22.10.2014 10:07
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 12.03.2011 22:18
Příspěvky: 8447
Bydliště: v Hradci Královým
Odeslat Re: Torque Pro - PID Editor
Tak já si jdu udělat doktorát z fyziky a IT, abych věděl o čem to sakra vůbec píšeš :mrgreen:

_________________
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek


22.10.2014 19:29
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 10.02.2010 23:59
Příspěvky: 6102
Bydliště: Soporna, SK
Odeslat Re: Torque Pro - PID Editor
Pisem iba o tom, ako opravit hlupu chybu vyvojarov, ktori zabudli na odpor vzduchu.
Tu je tiez nieco na tuto temu :
http://torque-bhp.com/wiki/PluginDocumentation
Nasiel som to teraz po 3 dnovom badani :dih:

_________________
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO


22.10.2014 19:31
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7470
Odeslat Re: Torque Pro - PID Editor
Vsetkemu rozumiem okrem tohto:
(1.36*0.00001*[0D]*[0D]*[0D]+[ff1226])*1.15
Co tam je 0.00001 ?

Este doplnim, ze to tvoje ACx sa vacsinou uvadza ako CxA alebo CdA.
Cd / Cx / cw - drag coeficient, koeficient odporu vzduchu
A - frontal area, celny prierez
Koeficient CxA/CdA nazyvaju aj ako drag area.

Cx pre FoFo I sedan je 0.320, ale A nemozem pre FoFo I nikde najst...

A toto by malo fungovat aj v Torque Lite, nie?

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


22.10.2014 19:43
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 10.02.2010 23:59
Příspěvky: 6102
Bydliště: Soporna, SK
Odeslat Re: Torque Pro - PID Editor
Je to sucin 0.001*0.5*1.23*0.77/3.6^3
Nie som si isty, ci Lite ma PID editor. Myslim, ze je len v Pro verzii.
To A skus pozriet na http://www.carspector.com alebo http://www.automobile-catalog.com

EDIT 1 :
nasiel som nieco zaujimave :
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Veh ... _Drag_List
podla tohto sa redukovany celny profil A pocita ako sirka x vyska x 0.84. Ta sirka je otazna, ci so zrkadlami, alebo bez nich, zdravy sedliacky rozum mi hovori, ze by to malo byt bez.

Jedna otazka :
Tebe frci Torque s FFI '99 ?

EDIT 2 :
Sirka do A vstupuje bez zrkadiel, po preskumani niekolko desiatok diagramov z brzdy (zdroj http://www.profituning.sk) pre rozne auta je potrebne pocitat s celkovymi stratami nie 15%, ale 20%

_________________
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO


23.10.2014 05:46
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7470
Odeslat Re: Torque Pro - PID Editor
Mam tam Custom PID. Ked budem mat cas, povrtam sa v tom.

Vypocet A: sirka * vyska * 0.84 :
sirka (bez zrkadiel) * vyska = obdlznikovy profil a kedze auto nema hranaty profil, davaju to *0.84

Ano, mne Torque ide normalne. Samozrejme nie vsetky PIDy. Ja mam z konca roku 1999.

Koeficient A (celny prierez) som nasiel 2.06 m2, ale to je ako estimated value, takze asi len nejako priblizne dopocitana ako pises vyssie.

A este co som nasiel:
Citace:
It's worth noting that there is no standard that manufacturers must use to measure either Cd or frontal area. One rule of thumb, w x h x .81 is incorrect for most cars, (because it does not account for differences in roundness or degree of trapezoidal shape of the greenhouse). Many manufacturers use the actual frontal area of the car and its tires, and do not include any part of the air under the car. Mirrors are often, but not always, included.

In a wind tunnel, Cd cannot be measured directly. It is calculated from drag force (which is measured directly) and frontal area. If two manufacturers happened to make exactly the same car, but one uses mirrors in its frontal area, and the other does not, then the Cd values will be different.

The Prius was measured independently at .30 by a contractor to Chevy (IIRC) when the Volt was being developed. The Toyota number is .25, which I don't doubt. Pretty huge differences for the same car.

Wind tunnels can have either stationary floors or be moving floors, and calculations can be adjusted accordingly (or not). Even when adjusted, the effects are not easily and accurately transferred from one car to another, because the under-car flow effects different cars in different ways.



EDIT: Koeficient A som nasiel 2.016 - 2.08m2. Najdoveryhodnejsie bolo 2.016m2. Vzhladom na to popisane vyssie, necham cislo 2.02 a hotovo. Mam kryt pod motorom a tym budem mat Cx urcite mensie, takze A.Cx aj tak bude nepresne.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


23.10.2014 19:52
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 10.02.2010 23:59
Příspěvky: 6102
Bydliště: Soporna, SK
Odeslat Re: Torque Pro - PID Editor
Malo by to sediet. Velmi by ma ale zaujimalo, ako to Torque pocita. Pretoze ked som s tym experimentoval, fungovalo to nejako divne s oneskorenim minimalne 1 sekundy. Z toho mi potom vychadza, ze rychlost berie z GPS, co nie je to prave orechove. Mozno bude zaujimavejsie pocitat vykon z ENGINE LOAD ([04] alebo [43], nie kazda PCM ho ale poskytuje. Moj vypocet ma este jednu chybu - ked zlozis nohu z plynu, neukazuje nulu. To je ale len taka drobnost.

_________________
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO


24.10.2014 11:55
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.243s | 10 Queries | GZIP : Off ]