OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Příspěvek od Jurawood » 19.01.2019 22:19

Tohle vlastně není problém ale vlastnost zapojení. Již jsem o tom tady četl a chtěl bych pár rad.
OBD komunikace normálně běží, při přepnutí na LPG spadne, zamrzne, nebo např. s mým USB ELM327 začne ukazovat nesmysly - rušení, hodnoty kmitají...
Jednotka co ford montoval, LPG BRC Plug&Play se vyznačuje, že nemá žádná další čidla pro lambdu, teploty motoru ani adaptace. Přesto jednotka tyto údaje čte přímo přes obd.

Navštívil jsem STK, kde na emisích jsem se s technikem musel málem pohádat, protože si musel vzít starý kabel a připíchnot se indukčním smímačem k fajfce aby četl otáčky. :lol: a dal mě patřičně najevo, že ho to obtěžuje, prý mám všechno špatně, ať si to spravím apod.

Problém nastává, pokud použiji levný čínský ELM327 klon, s kterým normálně čtu adaptace, lambbdu a to i při přepnutí na LPG !!!

Takže ELM327 kompatibilní s ELMconfig, forscanem apod. NEFUNGUJE.
STK čtečka OBD emisních závad NEFUNGUJE.
Levný čínský klon funguje.

Na jakém protokolu defaultně běží tyhle BT-ELMy?
Po vykuchání ,piny 2-10 (PWM) ani 3-11 (HS-CAN) nejsou připojeny.

Tuším, že by komunikace měla běžet po MS can, piny 6-14 CAN
Obrázek

BRC je připojena dle manuálu na (screenshot) na 6-14 CAN a možná na K-line pin 5.
https://ctrlv.cz/8Zg5

Nemůže třeba ford posílat základní obd data přes k-line? Nechápu to.

Ještě by mohl být rozdíl v tomhle
ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbaud)

Možná levný čínský ELM jede na jiné konfiguraci a kompatibilní ELM komunikuje stejným protokolem, ale v jiné rychlosti, nebo velikosti slova?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 536
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Příspěvek od Tomin123 » 20.01.2019 13:35

Piny 2+10 jsou pro starsi Fordy (Mondeo do MK3, Focus do MK1). To neres.
Piny 3+11 nejsou HS-can, jak pises, ale MS-CAN a slouzi pro jine jednotky, ne pro motor. To neres.
K-line Ford nepouziva pro OBD diag. Napr. Mondeo MK3 jeste na K-line melo diag. airbagu apod.,
ale nikdy ne motoru. (mozna tak u TDI Galaxy, protoze to je VW motor)

Protokol na HS-CAN u Fordu je standardni. Tedy konkretne ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud).

Problem je ale v necem jinem. Ten ISO15765 ma vice dokumentu, ne jen ten "-4".
A tam se popisuje nejen spodni vrstva komunikace, ale i vyssi vrstvy.
(Je to jako kdyz s nekym mluvis cesky, nebo anglicky, ale to jeste NEspecifikuje O CEM se bavis. To O CEM a JAK se pak v anglictine bavis je ta "vyssi" vrstva komunikace.)

Na hodnoty motoru se muzes ptat ruzymi dotazy (dano tou vyssi vrstvou).
LPG jednotka to dela nejak a software s Tvym ELMem to dela nejak.
Povely a odpovedi na ne, ktere pak litaji po CANu, mohou kolidovat, ale take nemusi.

Bohuzel, u CANu je toto problem, protoze ECU odpovida vzdy s adresou dane jednotky, at uz je dotaz na ni formulovan jakkoliv. Konkretne vetsina ECU motoru pouziva adresy 7E0 (tam posloucha povely) a 7E8 pro odpovedi.

Priklad dotazu na hodnotu pomoci OBD2/EOBD protokolu:
diag.: 7DF 01 0c (7df=adresa OBD2 pro jakoukoliv ECU tykajici se motoru/prevodovky, 01=dotaz na hodnotu protokolem OBD2, 0c=cislo/PID hodnoty)
ECU: 7E8 41 0c 12 (7E8-8=7E0=adresa ecu motoru, 41=odpoved na dotaz 01, 0c=cislo PIDu, 12=hodnota PIDu)

jiny dotaz muze byt (treba z ELMu, podle pouziteho software)
diag.: 7E0 22 02 00 (7e0=adresa ecu motoru, 22=dotaz na hodnotu jinym protokolem, 0200=cislo/PID hodnoty)
ECU: 7E8 62 02 00 12 (7E8-8=7E0=adresa ecu motoru, 62=odpoved na dotaz 22, 0200= cislo PIDu z dotazu, 12=hodnota PIDu)

To co se u Tebe stane je, ze se DVE "diagnostiky" (LPG+ELM/nejaka jina diag./...) ptaji motorove jednotky na ruzne hodnoty ve stejnem case. Obe diag. pak poslouchaji co prijde za odpoved a nekdy se stane, ze dostanou odpoved na dotaz, ktery ale puvodne odeslala ta druha diag.
Pak muze byt ona diag. zmatena a ukazovat nesmyslne hodnoty.

Vidis tam to 41 oproti 62 v odpovedich ? Pokud pouzity software uslysi odpoved na nejaky dotaz ktery mu neprislusi (neni to odpoved na jeho puvodni dotaz), muze otestovat zda je to odpoved kterou ocekava a podle toho se korektne zachovat.
Ale nektere softy toto nedelaji a slepe ocekavaji spravnou odpoved.
V tom je zakopany pes.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Příspěvek od Jurawood » 20.01.2019 20:25

Tomin: moc děkuji za perfektní odpověď.
Vyjasnil jsem si tedy protokoly, jasně HS s MS jsem si prohodil.

Celkem chápu, že komunikace mezi ECU a LPG vyruší další připojenou diagnostiku.
Ale proč jen některou? V čem je ten rozdíl mezi ELM2.1 a ELM1.5 (mimochodem taky padělek, ELM nikdy firmware 1.5 nyvydal, poslední je 1.4).

Proč diagnostika neruší komunikaci mezi motorem a LPG? Ta je naprosto imunní.

Potřebuji jen něco na ukazování krátkodobých adaptací za jízdy na LPG. A origo ELM se nechytne, jenom ELM nekompatibilní. Lidi schání ELM co pojede s forscanem, scanmasterem apod. a já zase hledám ELM co s nimi nepojede, protože ten zase funguje při komunikaci s LPG jednotkou... Čert aby se v tom vyznal :-)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 536
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Příspěvek od Tomin123 » 21.01.2019 10:48

Jestli dobre chapu, tak origo ELM pouzivas s ForScanem.
Jaky soft pouzivas s tim levnym klonem ? Pokud to neni stejny software, tak
plati moje predchozi odpoved - problem je v software. A takovy problem muze byt i v pripade software na STK/emisich.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 536
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Příspěvek od Tomin123 » 21.01.2019 11:03

predstav si nasledujici komunikaci:

LPG posle do ECU: 7DF 01 0c (lpg se pta na otacky pomoci OBD2)
za 1ms
forscan posle do ECU: 7E0 22 11 65 (forscan se pta motor.ECU na 1165=otacky motoru)

napr. po 50ms ECUodpovi na oba dotazy:
7E8 41 0c 00 00 (odpoved pro LPG)
7E8 62 11 65 00 00 (odpoved pro ForScan)

Forscan i LPG prijimaji odpovedi na adrese 7E8, tedy oba uslysi obe odpovedi.
LPG prijme nejdrive to co ocekava a bude v tomto pripade spokojeny. (41 0c ...),
ale ForScan prijme nejdrive neco co NEocekava (na otazku 7E0 22 ... musi prijit odpoved 7E8 62 ...)
Software muze toto vyhodnotit jako "ruseni" a tuto prvni odpoved zahodit/nezpracovat a jit zkusit zpracovat az druhou odpoved. Pak je vse ok. Pokud tento test ale neprovadi, tak se pro dany software jevi komunikace jako "rusena".
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Příspěvek od Jurawood » 21.01.2019 16:34

Na čínské elmy používám torque. Je tam volba protokolu, ale mam defaultne autodetect.
Behaji ii s plynem.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... 2xiaExXNEU
Forscan vypise clon elm.
Kabelovy elm se s plynem hada. Objednal jsem ted tohle 1.5 pro verzi, top quality, tak uvidim...
https://www.ebay.com/itm/V1-5-Super-ELM ... Oolu9UFxZw
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a SW“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host