Stránka 1 z 1

OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Napsal: 19.01.2019 21:19
od Jurawood
Tohle vlastně není problém ale vlastnost zapojení. Již jsem o tom tady četl a chtěl bych pár rad.
OBD komunikace normálně běží, při přepnutí na LPG spadne, zamrzne, nebo např. s mým USB ELM327 začne ukazovat nesmysly - rušení, hodnoty kmitají...
Jednotka co ford montoval, LPG BRC Plug&Play se vyznačuje, že nemá žádná další čidla pro lambdu, teploty motoru ani adaptace. Přesto jednotka tyto údaje čte přímo přes obd.

Navštívil jsem STK, kde na emisích jsem se s technikem musel málem pohádat, protože si musel vzít starý kabel a připíchnot se indukčním smímačem k fajfce aby četl otáčky. :lol: a dal mě patřičně najevo, že ho to obtěžuje, prý mám všechno špatně, ať si to spravím apod.

Problém nastává, pokud použiji levný čínský ELM327 klon, s kterým normálně čtu adaptace, lambbdu a to i při přepnutí na LPG !!!

Takže ELM327 kompatibilní s ELMconfig, forscanem apod. NEFUNGUJE.
STK čtečka OBD emisních závad NEFUNGUJE.
Levný čínský klon funguje.

Na jakém protokolu defaultně běží tyhle BT-ELMy?
Po vykuchání ,piny 2-10 (PWM) ani 3-11 (HS-CAN) nejsou připojeny.

Tuším, že by komunikace měla běžet po MS can, piny 6-14 CAN
Obrázek

BRC je připojena dle manuálu na (screenshot) na 6-14 CAN a možná na K-line pin 5.
https://ctrlv.cz/8Zg5

Nemůže třeba ford posílat základní obd data přes k-line? Nechápu to.

Ještě by mohl být rozdíl v tomhle
ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbaud)

Možná levný čínský ELM jede na jiné konfiguraci a kompatibilní ELM komunikuje stejným protokolem, ale v jiné rychlosti, nebo velikosti slova?

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Napsal: 20.01.2019 12:35
od Tomin123
Piny 2+10 jsou pro starsi Fordy (Mondeo do MK3, Focus do MK1). To neres.
Piny 3+11 nejsou HS-can, jak pises, ale MS-CAN a slouzi pro jine jednotky, ne pro motor. To neres.
K-line Ford nepouziva pro OBD diag. Napr. Mondeo MK3 jeste na K-line melo diag. airbagu apod.,
ale nikdy ne motoru. (mozna tak u TDI Galaxy, protoze to je VW motor)

Protokol na HS-CAN u Fordu je standardni. Tedy konkretne ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud).

Problem je ale v necem jinem. Ten ISO15765 ma vice dokumentu, ne jen ten "-4".
A tam se popisuje nejen spodni vrstva komunikace, ale i vyssi vrstvy.
(Je to jako kdyz s nekym mluvis cesky, nebo anglicky, ale to jeste NEspecifikuje O CEM se bavis. To O CEM a JAK se pak v anglictine bavis je ta "vyssi" vrstva komunikace.)

Na hodnoty motoru se muzes ptat ruzymi dotazy (dano tou vyssi vrstvou).
LPG jednotka to dela nejak a software s Tvym ELMem to dela nejak.
Povely a odpovedi na ne, ktere pak litaji po CANu, mohou kolidovat, ale take nemusi.

Bohuzel, u CANu je toto problem, protoze ECU odpovida vzdy s adresou dane jednotky, at uz je dotaz na ni formulovan jakkoliv. Konkretne vetsina ECU motoru pouziva adresy 7E0 (tam posloucha povely) a 7E8 pro odpovedi.

Priklad dotazu na hodnotu pomoci OBD2/EOBD protokolu:
diag.: 7DF 01 0c (7df=adresa OBD2 pro jakoukoliv ECU tykajici se motoru/prevodovky, 01=dotaz na hodnotu protokolem OBD2, 0c=cislo/PID hodnoty)
ECU: 7E8 41 0c 12 (7E8-8=7E0=adresa ecu motoru, 41=odpoved na dotaz 01, 0c=cislo PIDu, 12=hodnota PIDu)

jiny dotaz muze byt (treba z ELMu, podle pouziteho software)
diag.: 7E0 22 02 00 (7e0=adresa ecu motoru, 22=dotaz na hodnotu jinym protokolem, 0200=cislo/PID hodnoty)
ECU: 7E8 62 02 00 12 (7E8-8=7E0=adresa ecu motoru, 62=odpoved na dotaz 22, 0200= cislo PIDu z dotazu, 12=hodnota PIDu)

To co se u Tebe stane je, ze se DVE "diagnostiky" (LPG+ELM/nejaka jina diag./...) ptaji motorove jednotky na ruzne hodnoty ve stejnem case. Obe diag. pak poslouchaji co prijde za odpoved a nekdy se stane, ze dostanou odpoved na dotaz, ktery ale puvodne odeslala ta druha diag.
Pak muze byt ona diag. zmatena a ukazovat nesmyslne hodnoty.

Vidis tam to 41 oproti 62 v odpovedich ? Pokud pouzity software uslysi odpoved na nejaky dotaz ktery mu neprislusi (neni to odpoved na jeho puvodni dotaz), muze otestovat zda je to odpoved kterou ocekava a podle toho se korektne zachovat.
Ale nektere softy toto nedelaji a slepe ocekavaji spravnou odpoved.
V tom je zakopany pes.

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Napsal: 20.01.2019 19:25
od Jurawood
Tomin: moc děkuji za perfektní odpověď.
Vyjasnil jsem si tedy protokoly, jasně HS s MS jsem si prohodil.

Celkem chápu, že komunikace mezi ECU a LPG vyruší další připojenou diagnostiku.
Ale proč jen některou? V čem je ten rozdíl mezi ELM2.1 a ELM1.5 (mimochodem taky padělek, ELM nikdy firmware 1.5 nyvydal, poslední je 1.4).

Proč diagnostika neruší komunikaci mezi motorem a LPG? Ta je naprosto imunní.

Potřebuji jen něco na ukazování krátkodobých adaptací za jízdy na LPG. A origo ELM se nechytne, jenom ELM nekompatibilní. Lidi schání ELM co pojede s forscanem, scanmasterem apod. a já zase hledám ELM co s nimi nepojede, protože ten zase funguje při komunikaci s LPG jednotkou... Čert aby se v tom vyznal :-)

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Napsal: 21.01.2019 09:48
od Tomin123
Jestli dobre chapu, tak origo ELM pouzivas s ForScanem.
Jaky soft pouzivas s tim levnym klonem ? Pokud to neni stejny software, tak
plati moje predchozi odpoved - problem je v software. A takovy problem muze byt i v pripade software na STK/emisich.

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Napsal: 21.01.2019 10:03
od Tomin123
predstav si nasledujici komunikaci:

LPG posle do ECU: 7DF 01 0c (lpg se pta na otacky pomoci OBD2)
za 1ms
forscan posle do ECU: 7E0 22 11 65 (forscan se pta motor.ECU na 1165=otacky motoru)

napr. po 50ms ECUodpovi na oba dotazy:
7E8 41 0c 00 00 (odpoved pro LPG)
7E8 62 11 65 00 00 (odpoved pro ForScan)

Forscan i LPG prijimaji odpovedi na adrese 7E8, tedy oba uslysi obe odpovedi.
LPG prijme nejdrive to co ocekava a bude v tomto pripade spokojeny. (41 0c ...),
ale ForScan prijme nejdrive neco co NEocekava (na otazku 7E0 22 ... musi prijit odpoved 7E8 62 ...)
Software muze toto vyhodnotit jako "ruseni" a tuto prvni odpoved zahodit/nezpracovat a jit zkusit zpracovat az druhou odpoved. Pak je vse ok. Pokud tento test ale neprovadi, tak se pro dany software jevi komunikace jako "rusena".

Re: OBD2 komunikace spadne při přepnutí na LPG

Napsal: 21.01.2019 15:34
od Jurawood
Na čínské elmy používám torque. Je tam volba protokolu, ale mam defaultne autodetect.
Behaji ii s plynem.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... 2xiaExXNEU
Forscan vypise clon elm.
Kabelovy elm se s plynem hada. Objednal jsem ted tohle 1.5 pro verzi, top quality, tak uvidim...
https://www.ebay.com/itm/V1-5-Super-ELM ... Oolu9UFxZw