Zdravím, ten překlad zabral trochu času. Škoda,že jsem se sem nepodíval dříve. Než jsem koupil FF, tak jsem na netu prošmejdil kde co. Tady je podobný, možná podrobnější, popis:
Diagnostický mód přistrojové desky
Slouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce
Aktivace:
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
• Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů
• Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
• Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)
• Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. test
2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů
3. 8888: zkouška LCD displeje
4. rs22: verze ROM
5. E001: verze NVRAM
6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže
7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu
8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu
9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru
10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu
11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .
12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.
13. L219:
14. 103F
15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)
16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)
17. 14.9: napětí v elektrické síti
18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.
19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.
20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).
21. Cr-h: stav relé, zapalování
Kódy chyb (DTC) přístrojové desky:
9202 Fuel pump module circuit
9204 Fuel pump module short to
9342 PCM is defective
9317 Battery voltage high
9318 Battery voltage low
9359 Ignition Run/ACC circuit failure
A143 NVM memory failure
A477 Module configuration failure
D041 Invalid data for vehicle speed
D027 Invalid data for engine RPM
D073 Invalid data for engine coolant
D262 Missing speed, tacho, engine temperature or odometer count
D123 Invalid data for odometer
Poznámka: Jako vedlejší účinek spuštění tohoto testu se vynuluje denní počítadlo!
Diagnostický mód palubního počítače
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
• Stiskněte a podržte tlačítko "S" vedle displeje palubního počítače
• Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
• Držte tlačítko "S" po dobu cca 5 vteřin
• Jednotlivým mačkáním páčky "INFO" se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. Kontrola displeje a zvukového signálu
2. Kontrolka všech žárovek palubního počítače
3. Zobrazuje aktuální rychlost v km/h
4. Zobrazuje okamžitý průtok paliva v litrech za hodinu
5. Zobrazuje okamžitou spotřebu v litrech na 100 km
6. Zobrazuje počet litrů zbývajících v nádrži
7. Zobrazuje napětí z plováku v nádrži - ve voltech
8. Zobrazuje opravnou konstantu pro úpravu údaje z plováku - v procentech
9. Venkovní teplota ve stupních Celsia
10. Osvětlení displeje - HI (zapnuto) / LO (vypnuto)
11. Napětí v elektrické síti
12. verze ROM
Automatické zamykání (pouze od roku 2002)
Všechny vozy od roku výroby 2002 jsou vybaveny tzv. automatickým zamykáním. Tato funkce uzamyká všechny dveře, pokud nastartujete motor a současně je rychlost automobilu 7 km/h nebo vyšší. Tuto funkci lze aktivovat v servisu přes WDS nebo také následujícím postupem:
• Otočte klíček zapalování do polohy "II"
• Třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
• Znovu třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
• Otočte klíček zapalování do polohy "II" - měl by se ozvat pípnutí (programování připraveno)
• Jednou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích - toto zapne/vypne automatické uzamykání
• Dlouhé pípnutí - automatické zamykání zapnuto, krátké pípnutí - automatické zamykání vypnuto
• Pro ukončení programování nastavte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" - krátké pípnutí
Kontrola připnutosti pásu u řidiče (pouze od roku 2002)
Slouží k upozornění, že řidič za jízdy nemá připnutý bezpečnostní pás. Tato funkce je v autě pouze, pokud svítí po zapnutí zapalování v právé části přístrojové desky 2. kontrolka shora (pod pravou směrovkou). Jestliže ano, lze pak funkci vypnout/zapnout:
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
• Otočte klíček zapalování do polohy "II"
• Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
• Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
• Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
• Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
• Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
• Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
• Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
• Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
A ještě jsem našel toto:
Spotreba na motoroch ZE-TEC
Následujúce riadky patria iba majiteľom značky FORD, ktorý majú motor ZE-TEC.
.......často sa stretávam s vetou „ten môj ZE-TEC – to je žrút benzínu“.. takže čím to je?
Akonáhle odpojíte batériu na pár hodín, alebo robíte niečo s motorom , či ste mali auto u klampiara a ten mal baterku odpojenú 2 dni , počítač sa nastaví do tzv. núdzového režimu .... auto stratí výkon a len žere ... ale nieje nič stratené. Dole popísaný postup nám dali v našom skvelom servise FORD-RAŠINO Hodonín , takže urobte všetko ako je tam napísané a keď sa Vám spotreba neupraví tak ho urobte ešte raz ! lebo ste to asi neurobili správne.
Tento reštart počítača je len na motory ZE-TEC ! Takže majitelia iných motorov nech skúsia niečo iné
))
1. NA 1 HODINU ODPOJIŤ BATÉRIU (stačí 1 pól )
2. PRIPOJIŤ, NAŠTARTOVAT, NECHAŤ NA VOĽNOBEH 3 MINÚTY
3. 2 MINÚTY DRŽAŤ OTÁČKY 1200ot/MIN (mierne zvýšený voľnobeh)
4. NAJAZDIŤ S AUTOM 8 AŽ 10 KM V METSKOM CYKLE (rozbiehať sa, zastavovať, podraďovať, radiť – všetky režimy jazdy)
5. CELÝ CYKLUS BEZ VYPNUTIA MOTORA !!!!!
6. ďalších 100km už môžete jazdiť bežne a spotreba sa upraví .....
Zatím jsem nic nezkoušel, FF mám cca 3 týdny(1,6 combi 01 - musel jsem trochu počkat, je po nich sháňka, ale spokojenost ) a je od Fokiho
Stenly
----------------------------
fabia 1,2 HTP (47kW)- služební
Fiat UNO 1,0 -->felda 1,3 combi--> FF 1,6 combi