Zvýšení výkonu u TDCi-prosím pomoc

Co a jak vylepšit ...
Moderátor:miki21
Zamčeno
Uživatelský avatar
LH13
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 14.08.2011 08:42
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí

Zvýšení výkonu u TDCi-prosím pomoc

Příspěvek od LH13 » 11.03.2013 20:13

Doufám,že je tu pár lidí co by mi dokázali pomoci…
Je to trochu delší text,ale budu rád za radu,děkuji předem...
U svého auta jsem co se týče stylingu tak nějak u konce a jsem spokojen a teď bych také chtěl nějaké vylepšení co se týká performance. Co se týká věcí okolo,jako podvozek,brzdy,pneu atd. to si dokážu poradit a plno věcí je už povyměněno. Ale mě by v tuhle chvíli zajímal motor a bohužel v tomhle směru jsem naprostá lama. Ale vím,že je tu spousta kluků co se kolem tohoto motá a ví co a jak…
Zajímalo by mě tedy,jestli bych mohl trochu výkonově poposkočit a nebo od toho mám dát ruce pryč…
Kdo moje auto nezná,tak se jedná o Ford Focus hatch facelift rok 2008 a teď to hlavní motor je v tom naftová 1.8TDCi 85kw. Také by bylo třeba asi napsat nájezd a ten je reálných 185 000km.
Samozřejmě chápu,že nejjednodušší co udělat je chiptuning a to ne nějaký na parkovišti od nějaké pochybné firmy,ale u firem co mají aspoň trochu jméno a mezi moje kandidáty patří tyto tři úpravci,kteří co jsem četl tak u nás patří snad ke špici a mají vlastní brzdu,kde ihned dané auto odbrzdí apod. Jedná se o MVoleska (profituning) s tím by mi snad pomohl člen Votas,který tam jezdí další úpravce samozřejmě Dieselpower a poslední dobou dost kladných referencí slýchám na CampPerformance neboli mereni-vykonu.cz…
Také jsem přemýšlel o možnosti Bluefinu,ale tam se bojím,že kdyby to úplně nešlapalo jak má,tak co vím,tak to dokáže doladit snad jen Kois na Slovensku,tady v Čr moc prodejců není,snad jen firma JRtuning co se prodejem Bluefinu zabývá…
Pouštět se vůbec u tohoto motoru k chipu? Četl jsem,že 1.8TDCi vychází ze staré 1.8 ze Sierry a že je to taková stará dobrá škola,která moc chip nemusí. Snad jsem četl něco o litinovém bloku a snad,že v důsledku chipu se může vlivem většího teplotního zatížení zkroutit nebo prasknout místo okolo svodů…Jak říkám,nejsem znalec proto se ptám…
Ale zase na druhou stranu,kdyby to bylo tak špatné,tak např. Bluefin by nedělal chip pro tento motor,kdyby to mělo mít taková rizika. Já beru Bluefin jako světového a prověřeného úpravce. Potom je tu otázka,zda touto úpravou nespustím celou řadu problémů jako spojka,turbo atd. Bavíme se tu o úpravě z 85kw na cca 100kw co vesměs tyto firmy nabízí,žádný extrém. Mám najeto 185000km a bojím se,že tato hranice je už moc vysoká,nebo se pletu?
Jinak kdyby se tato úprava provedla,tak ji nedělám pro to,že bych jezdil jako prase a pořád měl pedál plynu na podlaze. Chtěl bych mít jen větší výkonovou rezervu,např. při předjíždění apod. Nevím jestli také má na to vliv,že pokud bych měl auto nachipované a ten výkon občas využil než kdybych to měl pod parou pořád??? Samozřejmě bych dodržoval zásady jako zahřátí motoru a následně i dostatečné dochlazování,než chcípnu motor a tak.
A otázka s tím spojená? Kdyby se člověk rozhodl jít cestou chipu,tak jaká by byla vhodná další úprava společně s tímto? Myslím, co by nebylo od věci udělat společně s tímto,abych tomu ještě pomohl. Např. zaslepení EGR ventilu, odstranění katalyzátoru tzv. DE-cat,úprava výfukové soustavy, vzduchový filtr pro přívod více vzduchu apod. prostě co by nebylo od věci udělat společně s chipem, u tohoto motoru?
Dobré téma jsem našel tady,je to pro mondeo 2.2TDCi:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 72&t=29759

Budu rád když mi někdo zkušenější ohledně úprav motorů poradí a vím,že je tu hodně kluků co se kolem toho točí...sice se tu honí výkon u STček a RS ale názor určitě na tuto problematiku budete mít. Prosím zdržte se komentářů typu měl sis koupit STčko, kup si pořádný auto,když ti to nejede apod.
Spíš jsou jen dvě varianty 1.) nedělat to,je to velké riziko se do toho pouštět u tohoto motoru a smrdí to velkýma investicema do budoucna a proč? 2.)ano nevidím problém v tom udělat tuto úpravu a jestli s tím i spojit některé úpravy viz. text výše aby to auto lépe jelo...

Vím,že jsem se více rozepsal ale chtěl bych to už nějak rozřešit,jestli auto nechat jak je a nebo zkusit trochu posílit....

Některým členům,jsem tuto zprávu poslal i přes SZ, myslím si o nich,že by mi v tomhle problému mohli zasvěceně poradit...a nevím jestli to tu všechno pročítají.

Díky všem za postřehy....v tomto ohledu si nechám poradit.
Ford Focus FL 1.8TDCi 85kw,HB,rok 2009
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zvýšení výkonu u TDCi-prosím pomoc

Příspěvek od stano. » 11.03.2013 20:24

Odborne ti neviem odporucit. Ale:
- bude to drahe.
- skrati to zivotnost motoru. O kolko, to netusi nikto. Samozrejme bude zalezat, ako s tym budes jazdit.
- ak zacne nieco blbnut, bude tazsie urcovat zavadu.

Nechcem ta odhovarat. Zavaz si to.
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF

lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8413
Registrován: 12.03.2011 22:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Zvýšení výkonu u TDCi-prosím pomoc

Příspěvek od lucky.jack » 11.03.2013 20:47

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé