Právě je 23.07.2019 01:08



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Senzor součástí minus pólu baterie 
Autor Zpráva
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 06.05.2011 17:25
Příspěvky: 700
Bydliště: od Olomóce
Odeslat Senzor součástí minus pólu baterie
Mám Fiestu ST ale mají to asi všechny ecoboost motory. Dle ebay je to sensor. Je přímo součástí minus polu baterie má to 2 pin konektor jeden drát jde od plus přes pojistku a druhy jde někam do svazku nejspíš k řj motoru. Mohl by mi někdo znalí říct co to je? Dík
Příloha:
67507.jpg
67507.jpg [ 47.1 KB | Zobrazeno 107 krát ]

Příloha:
67507_1.jpg
67507_1.jpg [ 53.68 KB | Zobrazeno 99 krát ]

_________________
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project


21.11.2018 19:35
Profil E-mail
Admin
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30.05.2010 17:33
Příspěvky: 15817
Bydliště: exit 82 na D0
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
senzor dobijeni baterie

_________________
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.


21.11.2018 19:37
Profil
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23.07.2011 11:32
Příspěvky: 8055
Bydliště: Liberec
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
BMS alias kurvítko :mrgreen: začni asi tady číst viewtopic.php?p=1138943#p1138943

_________________
Je: Ford Focus III FL 1.0 EB r.v.2016
Byl: Ford Focus II 1.8 TDCI Kombi r.v. 2006
Facebook: Ford Club Liberec


21.11.2018 19:39
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 06.05.2011 17:25
Příspěvky: 700
Bydliště: od Olomóce
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
Dík za odkaz na vlákno :palec_nahoru:

Takže když bych to shrnul co jsem vyčetl, jedná se o senzor systému inteligentního dobíjení akumulátoru, který zjednodušeně řečeno funguje tak, že dobíjí baterii přednostně jen při deceleraci, takový pseudo eco systém využívajíce odpadní energie při jízdě. Což má za následek nedostatečné dobíjení a v podstatě permanentní podbití akumulátoru, které může vést (vede) k významnému snížení jeho životnosti.

Řešení:
-Vyndat pojistku (v mém případě odstranit komplet), systém bude v chybě, ale dobíjení bude fungovat normálně tzn. jako ve starších vozech, kdy alternátor drží konstantní napětí něco kolem 14,6-14,8V tedy baterie se dobíjí permanentně.

-Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.


Pochopil jsem správně :?:

_________________
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project


22.11.2018 11:34
Profil E-mail
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23.07.2011 11:32
Příspěvky: 8055
Bydliště: Liberec
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
Ano, pochopil jsi to spravne :perfect:

_________________
Je: Ford Focus III FL 1.0 EB r.v.2016
Byl: Ford Focus II 1.8 TDCI Kombi r.v. 2006
Facebook: Ford Club Liberec


22.11.2018 11:36
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 27.10.2012 10:01
Příspěvky: 632
Bydliště: Milowitz
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
6666667 napsal:
-Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.
já to řeším - zakoupená autonabíječka Ctek MXS 5,0 - jednou do měsíce nabíjím baterku do plna . Jednou za 1/2 roku udělám RECOND mode . A nejlepší bude ještě vypnout Stop/Start :wink: , Pojistku jsem nevytahoval :wink:

_________________
Je - Ford Focus III combi ST-Line 110kW/134kW r.v.2018
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -85kW/92kW ,r.v.2007
Byl - Ford Focus I combi 1,8-16v -85 kW LPG ,r.v.2000
Byla - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v -76kW LPG ,r.v.1990


22.11.2018 11:56
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 2821
Bydliště: Praha 9
Odeslat 
Pred panelakem idealni varianta :-D

_________________
------ Ford Escort 1.6 16V GHIA MK7 ------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium X MK3 --
--------- online jsem většinou zde ----------
-----> Diagnostika ForDiag, Forscan <------


22.11.2018 12:24
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 27.10.2012 10:01
Příspěvky: 632
Bydliště: Milowitz
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
nebudeš tomu věřit ,ale i před panelákem se to dá řešit ,třeba dlouhou prodlužkou (tedy pokud neparkuješ kilometr od domu :lol: ) :wink: nejednou jsem tak nabíjel baterku , než jsem si koupil garáž :wink:

_________________
Je - Ford Focus III combi ST-Line 110kW/134kW r.v.2018
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -85kW/92kW ,r.v.2007
Byl - Ford Focus I combi 1,8-16v -85 kW LPG ,r.v.2000
Byla - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v -76kW LPG ,r.v.1990


22.11.2018 12:33
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 06.05.2011 17:25
Příspěvky: 700
Bydliště: od Olomóce
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
Abych doplnil, po odstranění toho senzoru se rozsvítila kontrolka dobíjení. Altik dobijí permanentně neměnných 13.5V. Což není ideální, ale zajití to, že se nebude brát z baterky. Mám totiž malou závodní baterii v kufru a ten systém by mi ji vycucal jak nic.

_________________
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project


27.11.2018 09:13
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 19.02.2019 21:35
Příspěvky: 71
Bydliště: Někde mezi D0
Odeslat Re: Senzor součástí minus pólu baterie
Napadla mě myšlenka, hodit na pin3 toho dobíjení resistor (potenciometr) a jeho zkratovací tlačítko. Předpokládám, že to měří napětí mezi baterkou a altíkem a to budou malá napětí a potečou skor nulové proudy.
Předpokládám, že auto dobíj do nějaké základní kapacity a poté smart-kurvítkem. Tedy pokud by pokleslo napětí pod 14V, zapnul bych resistor podvrhnul více vybitou baterii. Nemá někdo poznatky, zda je to správné možné řešení? Trvdé odpojení smart-kuvítka asi není řešení.

Ford Galaxy MK3 2014, je zde stené řešení s třípinem 1,2,3 a 3 je napětí 12V?
Kam ten 3.pin vede, jistě lepší napojit v autě než tahat z motoru?
Zde prý již nejde jen vyndat pojistku. Nebo raději odpojit i vodiče 1 a 2?

Já mám auto jako víkendovku, tedy během jednoho až dvou měsíce možá 4-8 krátkýcj jízdl po cca 10km a poté normálně 300-500km + dovolené. Tedy potřebuji před odstavením baterii opravdu dobít jako vypálit více zanesený DPF.

Baterie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?p=1159986#p1159986
DPF: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=168&t=49475

mám 2pin a teda asi bez pojiskty a předpokládám bílej půjde do GEMu. Stále koketuji s myšlenou, tam dát silnější potenciometr a zkusit při dobíjení malinko dát odpor a zkusit vypozorovat, zda by nějaká hodnota nedokázla baterku dobíjet lépe. Nevěřím, že po studeném startu těch 13.8V (ma Convers+) na dobití stačí. Chtěl bych i zablokovat "dobíjení" 12V, tedy vybíjení. Na ekologii typem ušetříte 1l nafty na 1rok mě už možná stálo carsharing, Baumax, kabely, carshering, start, teda cca 2l benálu.


15.03.2019 12:50
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.075s | 16 Queries | GZIP : Off ]