Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Motor, převodovka, řízení, nápravy, ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
romperstromper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.12.2022 20:06

Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od romperstromper » 06.12.2022 20:14

Ahoj,mam problem s fusionem 2007, 1,3, 51kw.Po nastartovaní motor chcipne hned, pokud nedžím plyn ve vyšších otačkách, po puštění plynu opět chcípne. Diagnostika pise chyby P0511 a P0643. Auto ted stalo dva dny a nastartovat už nešlo....až na po několikaty pokus jsem to nahodil....Vyměnil jsem ventil volnoběžných otaček ale problem přetrvava, že by byla nekde prodřena hadička či hadice jsem si nikde nevšiml...Saní je čisté.tesnění u klapky a ventilu bylo OK. Pokud načtu chybu a vymažu ji,vypnu kliček a zapnu kliček tak se chyba P0511 objevi znovu.až po zkoušce nastartovaní naskočí i chyba P0643. Svíčky jsem měnil cca 2 mesice zpět. Vzduchový filtr měněn.nevite kde by mohl být problém?

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od Jemar » 06.12.2022 20:36

Ten ventil volnoběžných otáček opravdu při zapnutí zapalování opravdu funguje? Může být třeba problém s jeho kabeláží.

romperstromper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.12.2022 20:06

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od romperstromper » 06.12.2022 21:34

jde to nejak zjistit jestli funguje a není problém s kabelaží?ten pupodní ventil byl jakoby vysunuty(zasekly) oproti novému.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od Jemar » 06.12.2022 21:55

Když se demontuje ventil a otočí plunžrem k sobě, tak po zapnutí zapalování se musí plunžr pohnout do výchozí polohy pro start motoru. Po vypnutí zapalování by ho měla pružina vrátit zpět.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23326
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od ZaQik » 07.12.2022 07:13

nemuze byt spatna PCM? nedelals s ni neco? chyba P0643 byva, pokud je napr. i spatne ukostreni nebo nekde praskla jedna z pojistek pro PCM ... to by mohlo delat jako vedlejsi efekt i chybu P0511 (ta ale vetsinou byva kvuli cidlu, ventilu, kabelazi nebo netesnostem)

a jednou jsem P0643 mel u spatne autobaterie (stacilo poradne dobit)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

romperstromper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.12.2022 20:06

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od romperstromper » 07.12.2022 08:10

Jemar píše: 06.12.2022 21:55 Když se demontuje ventil a otočí plunžrem k sobě, tak po zapnutí zapalování se musí plunžr pohnout do výchozí polohy pro start motoru. Po vypnutí zapalování by ho měla pružina vrátit zpět.
díky. dneska zase rozeberu a vyzkouším.

romperstromper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.12.2022 20:06

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od romperstromper » 07.12.2022 08:12

ZaQik píše: 07.12.2022 07:13 nemuze byt spatna PCM? nedelals s ni neco? chyba P0643 byva, pokud je napr. i spatne ukostreni nebo nekde praskla jedna z pojistek pro PCM ... to by mohlo delat jako vedlejsi efekt i chybu P0511 (ta ale vetsinou byva kvuli cidlu, ventilu, kabelazi nebo netesnostem)

a jednou jsem P0643 mel u spatne autobaterie (stacilo poradne dobit)
než to rozeberu tak zkusím pořadne nabit a prohlednout pojistky zda neni nejaka praskla.
S PCM jsem nic nedělal...

Díky za rady

romperstromper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.12.2022 20:06

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od romperstromper » 07.12.2022 14:41

Jemar píše: 06.12.2022 21:55 Když se demontuje ventil a otočí plunžrem k sobě, tak po zapnutí zapalování se musí plunžr pohnout do výchozí polohy pro start motoru. Po vypnutí zapalování by ho měla pružina vrátit zpět.
vyndal jsem ho a při zapnuti a vypnutí klíčku se nehybe, takže by byla chyba v kabeláži?
Má se hybat to jak je vyznačeno na obrazku?
Přílohy
ventil.jpg

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od Jemar » 07.12.2022 15:42

Kdysi jsem dělal video na Focus MkI, tam je vidět, jak se pístek pohybuje. Je to jen zapnutím a vypnutím klíčku. Délka pohybu pístku je řízena ŘJ motoru na základě dat čidel teploty motoru a teploty a hmotnosti nasávaného vzduchu MAF nebo tlaku vzduchu MAP.

Odkaz

Andrew17
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 19.09.2016 17:53

Re: Ford fiesta 1.3, 51KW- po nastarovaní chcípne motor

Příspěvek od Andrew17 » 16.02.2024 10:10

U mě to byl snímač teploty chladicí kapaliny.

Odpovědět

Zpět na „Motor + Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti