Kontrolka ESP a chyby v SASM

Karoserie, lak a vše kolem ...
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3042
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Kontrolka ESP a chyby v SASM

Příspěvek od Stanley_vy » 19.06.2020 20:49

Cca dva týdny zpět se mi cestou rozsvítila kontrolka ESP. Po dalším nastartovaní motoru zhasla, ale ráno se objevila znovu. Po cca 40 km zhasla a už se nerozsvítila. během toho, co svítila, se dalo ESP normálně tlačítkem vypnout (teda alespoň se tato informace zobrazovala na displeji, předpokládám, že reálně nefungovalo) a nemělo to rozsvícenou kontrolku žádný vliv. Protože před rozsvícením jsem parkoval s koly vytočenými v plném rejdu doprava a během dnes silně pršelo, říkal jsem si, že snad někam vnikla voda.

Po cca týdnu ráno kontrolka nezhasla znovu. Opět stejná situace (plný rejd vlevo, noční déšť). Tentokrát vydržela kontrolak svítit déle a tak jsem vyčetl chyby:

Kód: U3000 - Řídicí modul

Dodatečný příznak závady:
- Proud obvodu mimo rozsah

Kód: U0428 - Neplatná data obdržená od SASM

Dodatečný příznak závady:
- Informace o události

Kód: U0416 - Neplatná data obdržená od VDM

Dodatečný příznak závady:
- Informace o události


Detail výpis z Forscanu přidávám v příloze.

Chyby se po vymazání objevovala znovu, takže jsem provedl neúspěšně vnitřní test jednotky SASM:

Kód: U3000 - Řídicí modul

Dodatečný příznak závady:
- Proud obvodu mimo rozsah

Jednotka: Jednotka senzoru úhlu řízení


Spustil jsem proto kalibraci senzoru natočení volantu, která napotřetí proběhla úspěšně a kontrolka zhasla. PO cca dvaceti kilometrech se rozsvítila znovu (rozjezd z křižovatky s koly v levém rejdu).

Dotazy:

1) Řešil někdo něco podobného?
2) Je rozdíl mezi SAS a SASM nebo je obojí "kroužek" pod volantem?
3) Co radíte zkontrolovat?
Přílohy
ESP.pdf
(59.88 KiB) Staženo 40 x

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 17959
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Kontrolka ESP a chyby v SASM

Příspěvek od ZaQik » 20.06.2020 08:02

SAS a SASM je jedno a to same - ridici jednotka pod volantem, ze ktere "kouka" packa blinkru a steracu

zrejme neposila spravna data do ABS o poloze volantu ... muze byt nekde volny drat, muze byt i zoxidovany, muze byt spatna jednotka ... diagnostikou si zobraz live data a koukni, jestli je spravne prenasena poloha volantu + muzes zkusit udelat kalibraci ... samozrejme muzes zkouknout konektor do SASM a mezi SASM a krouzkem, co prenasi informace z volantu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3042
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Kontrolka ESP a chyby v SASM

Příspěvek od Stanley_vy » 22.06.2020 08:14

Díky.

Při svítící kontrolce jsem live data zkoušel a myslím, že podle ní byl volant pořád napravo. Po úspěšné kalibraci zhasla, ale po cca 20 km se rozsvítila znovu. Zkalibroval jsem znovu a teď je cca 100 km klid, tak uvidím.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3042
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Kontrolka ESP a chyby v SASM

Příspěvek od Stanley_vy » 24.06.2020 13:39

Update: Kontrola se rozsvítila znovu a nebylo možné udělat už ani kalibraci (opakovaly se stejné chyby). Včera jsem proto rozebral plasty na sloupku řízení, odpojil konektory, prostříknul kontakty a složil zpět. Poté už se objevila jen chyba o chybějící kalibraci, která úspěšně proběhla a podle live dat během krátké projížďky vše funguje jak má (viz screen). Dnes jela přítelkyně s autem na Vysočinu a ESP nesvítí (ťuk ťuk).
ESP.jpg

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host