EGR 2.2 TDCi 129 kW chyba P0490

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
Odpovědět
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 130
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

EGR 2.2 TDCi 129 kW chyba P0490

Příspěvek od otík » 23.01.2019 15:47

Ahojte,

po vyčtení chyb z diagnostiky Forscan/ Fordiag jsem objevil chybu P0490 - Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit High (= ventil se otevírá příliš málo),
Příčiny:
- Short to ground (zkrat k GND/ na kostru)
- Short to battery voltage (zkrat k baterce)
- Bad connector with pushed out pins (špatný konektor)
- Corrosion in connector (koroze/oxidace v konektoru
- Fouled EGR pintle (zanesená EGR klapka)
- Failed EGR solenoid (špatný EGR solenoid/ pohon)
- Bad EGR (špatné EGR)
- Faulty ECU or computer (chabná ECU/ PCM)

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0490

Auto se ale chová naprosto normálně, na STK bez problémů. ALE:
- spotřeba je kolem 7,5l/100km a víc (a to to nijak nehoním, jen cesta práce/ město a cca 2x týdně trasa 20km a víc)
- strašně dlouho se zahřívá (= teď v těch mrazech při -10 až-15°C ráno se ručička teploměru na palubce nepohne ani po ujetých 10km. Když stojím na místě tak na volnoběh se neudrží na místě a teplota klesá - toto klidně i po hodině jízdy po dálnici. Termostast měněný loni v zimě.
- baterka se lehce vybíjí neustále, teď poránu mě diagnostika ukazuje 11,9-12,1V, může to být touto chybou? Někde jsem našel, že chyba může rovněž odkazovat na zkrat na +pól baterie, nebo na zkrat v zapojení pohonu serva, dokonce i na lambda sondu; případně zanesený chladič EGR. Díval jsem se od el. schematu, je tam pojistka F12 a před ní ještě relé R2, které spíná PCM. Teoreticky, kdyby bylo relátko OK , tak v klidovém režimu bych po vyhození pojistky F12 neměl naměřit žádný proud. Zatím nevyzkoušeno.
Dále jsem z el. schematu vyčetl, že EGR je připojeny na 5 pinech: dva jsou pro pohyb ventilu samotného a zbývající tři jsou dva konce potenciometru + jezdec:
https://www.fordownersclub.com/uploads/ ... 0a7ff3.PNG
https://www.fordownersclub.com/uploads/ ... 6a6297.png

Má tu někdo možnost dát přehled voltů ve stavu ventilu zavřeno a otevřeno a volty pro pohybové ústrojí, případně tušíte, co s tím?
Zatím vím jen, že při zavřeném stavu diagnostika ukazuje 4,09-4,11V a s otevíráním klesá.
Zajímalo by mě taky v jakých režimech se EGR využívá a kdy má být vlastně otevřený na plno = 100% a kdy je zase zavřený = 0%.

Jinak nějaké fotky jsou zde:
https://www.drive2.ru/l/503914701298598382/
https://www.drive2.ru/l/471380152232706167/
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti