1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Aktuálně řeším problém na svém Galaxy. Motor 1.8 TDCi 92 kW, najeto doložených 166k km (Belgie). U nás tankovánba jen Verva nebo Efecta či Euroil, jednou v Rakousku Shell a teď MaxxMotion Diesel. Auto má jinak rovnoměrný chod motoru i tah, nečoudí (emise ve 160 tis. km bez problémů)., startuje na poprvé.
Motor sporadicky cuká, cca sekundové snižení výkonu). Teď po asi 6000 km vyskočila dvakrát chyba Engine Malfunction + ESP, diagnostika mimo jiné píše chybu P1201:00-68 (viz výpis) a auto jelo evidentně na tři válce. Má někdo zkušenosti, případně radu na co se v domácích podmínkách mrknout, než vyrazím do servisu? Zatím jsem vyčetl, že je dobré:
1. Zkontrolovat kabeláže a konektory ke vstřiků, případně vyčistit
2. Zkontrolovat napětí na baterii (s ohledem na více chyb v komunikaci s PCM a taky na občas déle svítící kontrolku baterie po nastartování)
Díky za názory a tipy.
Motor sporadicky cuká, cca sekundové snižení výkonu). Teď po asi 6000 km vyskočila dvakrát chyba Engine Malfunction + ESP, diagnostika mimo jiné píše chybu P1201:00-68 (viz výpis) a auto jelo evidentně na tři válce. Má někdo zkušenosti, případně radu na co se v domácích podmínkách mrknout, než vyrazím do servisu? Zatím jsem vyčetl, že je dobré:
1. Zkontrolovat kabeláže a konektory ke vstřiků, případně vyčistit
2. Zkontrolovat napětí na baterii (s ohledem na více chyb v komunikaci s PCM a taky na občas déle svítící kontrolku baterie po nastartování)
Díky za názory a tipy.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Koukni na kabeláž, pak bych pokračoval přepadovým testem a kouknul bych do filtru jestli tam nemáš piliny. Další možnost je že ti odešlo piezo ve vstřikovači, což si myslím já, že to bude tvůj problém
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Kabeláž jsem zkontroloval. Viditelne poškozená není. Prostrikl jsem preventivně konektory vstrikovacu. Taky vidím jako nejpravdepodobnejsi příčinu piezo, vzhledem.k tomu, že auto jinak jede mám má, spotřeba v normě, žádný coud a jiné známky opotřebení. Takže test vstrikovacu mě nejspíš nemine.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Jestli bude KO piezo, tak te nemine novy vstrikovac, mam za to ze se tohle neda repasovat, ale uz si to nepamatuju, je to uz pres 5 let co jsem to resil na svym
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
To jsi mě potěšil. Zaujalo mě ještě, že všechny vstrikovac maji na sobě dva kódy, první kod je na všech totožný, ale druhý je snad na každém jiný. Nevím zda to může být indikace toho že už nejsou původní. Stejně jako to, že na kabelazi ke třetímu vstriku je odmítána pásek bílé izolacky (nezkoušel jsem sundat).
Ještě doplním, že palivak jsem měnil před cca měsícem a snad by si všimli, kdy by tam byly piliny.
Ještě doplním, že palivak jsem měnil před cca měsícem a snad by si všimli, kdy by tam byly piliny.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Ok. Díky.
Když koukám na ceny nových vstřiků, tak to asi risknu a zkusím za 1.800 Kč jeden použitý. Před tím, ale musím znovu vyčíst chyby, jestli se to opakují.
Když koukám na ceny nových vstřiků, tak to asi risknu a zkusím za 1.800 Kč jeden použitý. Před tím, ale musím znovu vyčíst chyby, jestli se to opakují.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Když sem je tenkrát repasoval, tak to dopadlo špatně... Takže se tam dali všechny 4 nový. Po repasu se auto chovalo ještě hůř jak před repasem
Sám velendorf říkal, že tyhle vstřiky repasovat je problém, oni umí vyměnit vnitřky atd... ale problém je pak v piezu a to se nedá ani změřit a ani nijak ověřit. Na stolici se jim chovali repasovaný vstřiky dobře a v autě špatně a nebyl sem sám co měl takovýhle problém
Sám velendorf říkal, že tyhle vstřiky repasovat je problém, oni umí vyměnit vnitřky atd... ale problém je pak v piezu a to se nedá ani změřit a ani nijak ověřit. Na stolici se jim chovali repasovaný vstřiky dobře a v autě špatně a nebyl sem sám co měl takovýhle problém
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Vzpomínám, že jsi měl se vstřikovači ěnjaké patálie. Z výše uvedených důvodů se mi právě nechce moc řešit testovaní a případný repas, a riskl bych výměnu jednoho vstřiku za jetý, pokud se chyba bude opakovat.
Zlaté Ecoboosty.
Zlaté Ecoboosty.
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Koukni na vstrikovac, na tom kovovém (stříbrném) těle mezi plastovým konektorem a tou černou částí je napsané číslo. Je to strašně špatně vidět a bývá to tam orezlé. Pokud to číslo končí trojkou, rovnou ty vstřikovače vyměň všechny. Pokud dvojkou, zkus tankovat jenom eurooil nemo maxxmotion a přidávej VIF. Mně to pomohlo.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Mám ty končící trojkou. Co je na nich špatně?
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Je to novější - vadný typ, už se nevyrábí. Existuje pro ně speciální "opravný" firmware do řídící jednotky (alespoň tedy pro focuse, ale hádal bych že i pro mondeo). Pro Focuse 1,8 TDCI SID 206 má označení 7M51-12A650-BNA. Pokud si půjdeš koupit nový vstřik (u fordu jedině výměnou za původní) dostaneš ten s dvojkou na konci. Tyhle vstřiky s trojkou mají nějaký problém v tom piezo členu, který prostě cuká až odejde. Začne to padat do nouzáku a mám dokonce pocit, že to souvisí s teplotou, studené to v podstatě nedělá. Jakmile to chytne jeden, postupně odejdou všechny. Bohužel.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
No, vstřikovače zatím vyhazovat nebudu. Hlavně mi nejde do hlavy, jak by se mohly jeden od druhého "nakazit". Dávalo by mi ale smysl zjistit, zda byl "opravný" FM i na Mondeo/Galaxy a zkontrolovat, jestli je v autě nahraný (akorát nevím, jak toto zjistit).
Od té doby, co jsem očistil konektory vstřikovačů, zatím v pořádku (cca 400 km). Hlavně teda ta závislost na teplotě tam nebyla. Poprvé to bylo po asi 250 km dálničního "sprintu" v omezení (šestka, lehká noha, 90km/h), podruhé zase asi na dvojku nebo trochu asi 100 m od ranního startu (takže se studeným motorem).
Od té doby, co jsem očistil konektory vstřikovačů, zatím v pořádku (cca 400 km). Hlavně teda ta závislost na teplotě tam nebyla. Poprvé to bylo po asi 250 km dálničního "sprintu" v omezení (šestka, lehká noha, 90km/h), podruhé zase asi na dvojku nebo trochu asi 100 m od ranního startu (takže se studeným motorem).
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Mno, neříkám, že se nakazí, ale počet cyklů již zřejmě dosahne kritické hodnoty. Později to cukání začalo být silnější, až to začne padat do nouzáku.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5335
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.8 TDCi - engine malfunction + ESP
Ano, to by dávalo smysl. Počet cyklů na jednotlivých vstřikovačích by měl být stejný a životnost těch piezo segmentů +/- taky.
Až vyčtu chyby, tak uvidím, zda se po minulém "engine malfunction" (před cca 600 km) něco zapsalo do chyb a zda je to opět na stejném vstřikovači nebo jiném.
Až vyčtu chyby, tak uvidím, zda se po minulém "engine malfunction" (před cca 600 km) něco zapsalo do chyb a zda je to opět na stejném vstřikovači nebo jiném.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host