Elektrický předehřev motoru na 220V

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od otík » 05.01.2021 12:25

Je tu někdo kdo zkoušel namontovat elektricky předehřev motoru na 220V? Na jiných forech (Volvo, Škoda, Nissan, Renault, ...) si to docela vychvalují. I když se tato výbava montuje spíš ve Skandinávii, u mě to má s mysl kvůli kratším trasám a teď v zimě se motor nestihne ani prohřát (zvyšuje se mě spotřeba a zkracuje se interval mezi regeneracemi). Galaxy MKIII by to teoreticky mělo umět taky, v návodu jsem našel úryvek s obrázkem, viz příloha
Výstřižek.JPG
. Resp. co vlastně zahrnuje tato výbava?
Osobně se mě líbí toto řešení = ohřev vody + čerpadlo: https://www.carheating.cz/e-shop/predeh ... 30v-1500w/.
DEFA to má asi promakanější (ohřívají blok motoru, nebo chladící kapalinu), ale taky podstatně dražší: https://www.defa.com/product-category/e ... ting-kits/
Po bližším studiu mě napadá několik otázek:
- kam to v motoru 2.2 TDCi 129kW nejlépe namontovat?
- je lepší to zapojit sériově nebo paralelně? Mě přijde vhodnější paralelní zapojení, ale je asi o něco složitější na zástavbu.
- jak to funguje s olejem po takto prohřátém motoru (motor teplý, olej studený)
- ten stejný předehřev jsem našel i na Alliexperesu, stejný tvar, stejný popisky, ale čtvrtinová cena - je to jen fake, nebo někdo u nás na tom chce vydělat?
- našel jsem i další výrobce, např.http://www.predehrevmotoru220v.cz - máte s tím někdo zkušenosti

Díky za tip.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od ZaQik » 05.01.2021 12:55

existuje i palivovy predehrev (zapojeny seriove), ktery byva u leveho predniho kola - takze napojeni hadic je dobre mit u prepazky kabina-motor (je tam nejvic mista)

obecne lze rici, ze se ohriva voda, ktera se cerpadlem honi chladicim okruhem, kdy se prohreje blok motoru (vcetne casti oleje) - konkretni reseni si vyber sam
neznam nikoho, kdo by dodelaval to, co popisujes - kdyz uz dodelat vodni predehrev, tak palivovy, protoze se da pouzit "kdykoli" a ne jen v dosahu zasuvky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od otík » 05.01.2021 13:25

Díky za reakci. Předpokládám, že se bavíš o bufiku. To jsem kdysi zvažoval taky, ale jednak je to podstatně nákladnější investice a taky sehnat komplet origo sadu v dobrém stavu, tak aby komunikoval i s autem, není úplně snadné.
Jedině, že bys měl na mysli bufik s externí nádrží. I toto řešení jsem viděl.

Řešení s připojením na 220V je taková berlička (klasický bufik je určitě lepší), ale přišlo mě to lepší než nic....
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

hudyss77
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 23.01.2018 19:06
Bydliště: Liberec

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od hudyss77 » 05.01.2021 19:09

na Avensisu jsem si nechal udělat Defa warm up. Konektor na připojení vedle mlhovky v nárazníku. Já byl spokojen. Ohřátí motoru, uvnitř ventilátor a řídící jednotka na baterii, takže když vyhodnotil nízkou voltáž, tak zároveň během vytápění uměl ještě dobíjet baterii.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od otík » 05.01.2021 19:24

To sis tam dodělával sám a kolik tě to stálo?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od Stehnak » 05.01.2021 20:48

Zajímavý že DEFA na Galaxu 2.2 ohřev motoru nemá (alepoň jsem nenašel), ale na Mondeo 2008 2.2 TDCI už ano: http://old.defa.com/vfp/eh/413836.pdf
. Mi to montovali ve Fordu ve Finsku v r. tuším 2007 (první zimu jsem to ještě dal bez) do FF mk1.
Někdy je předehřev motoru jen přichycen na blok motoru (namontován "do díry" v bloku motoru), pro některé motory ohřívá chl. kapalinu a musí být tedy i čerpadlo.
Druhý díl do skládačky je předehřev interiéru (doporučuji): https://www.defa.com/product-category/e ... r-heaters/
Zapojí se to na stejný kabel ke ktrerému je připojen předehřev motoru. Je to takový fén na vlasy v autě - topná spirála s větrákem.
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od otík » 05.01.2021 22:34

to Stehnak: co je podle tebe efektivnější, resp. co více zkrátí dobu ohřátí motoru na provozní teplotu při stejných klimatických podmínkách: ohřev bloku motoru, nebo ohřev chladící kapaliny? Díval jsem se na ten odkaz a ohřívač pro můj motor má "jen" 300W. Není to málo, když průtokové pracují s výkonem 1500W a víc?
Mě jde vyloženě o zkrácení doby zahřátí motoru, protože mě na to v zimě nestačí ani 10km, navíc do práce jezdím většinu času z kopce.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od jenikHK » 05.01.2021 23:03

To je luxusní - ani jsem neměl tušení, že se elektrické průtokové ohřívače dělají - bomba! Znám jen ohřívače do bloku, v zimě to pomůže dost, ale toto je jinačí liga.

Samozřejmě je průtokové řešení daleko lepší:
- ohřívá celý objem kapaliny a cirkuluje kapalinu skrz topení, čili ihned po zapnutí zapalování, resp. ventilátoru topení, topí
- ohřívá motor rovnoměrně (nejen lokálně)
- má vyšší výkon

Je třeba myslet na to, že olej zůstává studený, nicméně se ohřeje daleko rychleji na provozní teplotu, vzhledem k tomu, že je motor předehřátý od chladící kapaliny.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

hudyss77
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 23.01.2018 19:06
Bydliště: Liberec

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od hudyss77 » 07.01.2021 17:55

Nechával jsem si to dělat, myslím ve Vinoři. Kompletně to stálo 15K. ještě jsem měl v autě hodiny a daly se nastavit časy na spuštění. Čistě jen ohřev byl kolem 6K, bez těch serepetiček co jsem měl.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od otík » 07.01.2021 18:15

.. A co to máš konkrétně za typ? Jaké s tím máš zkušenosti? Jak to používáš?
Rozepiš se prosím.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od ballu » 07.01.2021 23:02

Já na tebe půjdu z jiné strany. Proč jsi šel do tohoto motoru, chceš přidávat ohřev atd, musel jsi vědět že z bodu "A" do bodu "B" odjedeš na startér.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od otík » 08.01.2021 06:21

To víš, že jsem to do předu věděl. Ale sháněl jsem tehdy Galaxy a kvůli rodině se 7 místy. Nabídka trhu v té době byla taková, že ze všech Galaxy na trhu bylo tak 20% 7 mistných a z toho mála byly tak 2-5 s benzínem 2.0i. Nicméně každé mělo najeto min 300 tis km a víc a nebo byly mimo můj rozpočet. Většina benzínových Galaxy byla navic s motorem 2.5 Turbo. A ten jsem nechtěl.
Tenhle motor byla tehdy daň za skvělé zachovalé auto.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od ballu » 08.01.2021 06:49

Tak to jo, díky za vysvětlení, jiný by se nasral.😂
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od Karel2 » 08.01.2021 08:11

otík píše: 08.01.2021 06:21 Většina benzínových Galaxy byla navic s motorem 2.5 Turbo. A ten jsem nechtěl.
Proc, spotreba?

Pamatuju dobu, kdy tchan strkal varic pod vanu a pomahalo to :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Elektrický předehřev motoru na 220V

Příspěvek od ZaQik » 08.01.2021 08:18

vratime se zpet k predehrevu :nunu:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů