Elektrický předehřev motoru na 220V
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Elektrický předehřev motoru na 220V
Je tu někdo kdo zkoušel namontovat elektricky předehřev motoru na 220V? Na jiných forech (Volvo, Škoda, Nissan, Renault, ...) si to docela vychvalují. I když se tato výbava montuje spíš ve Skandinávii, u mě to má s mysl kvůli kratším trasám a teď v zimě se motor nestihne ani prohřát (zvyšuje se mě spotřeba a zkracuje se interval mezi regeneracemi). Galaxy MKIII by to teoreticky mělo umět taky, v návodu jsem našel úryvek s obrázkem, viz příloha
Osobně se mě líbí toto řešení = ohřev vody + čerpadlo: https://www.carheating.cz/e-shop/predeh ... 30v-1500w/.
DEFA to má asi promakanější (ohřívají blok motoru, nebo chladící kapalinu), ale taky podstatně dražší: https://www.defa.com/product-category/e ... ting-kits/
Po bližším studiu mě napadá několik otázek:
- kam to v motoru 2.2 TDCi 129kW nejlépe namontovat?
- je lepší to zapojit sériově nebo paralelně? Mě přijde vhodnější paralelní zapojení, ale je asi o něco složitější na zástavbu.
- jak to funguje s olejem po takto prohřátém motoru (motor teplý, olej studený)
- ten stejný předehřev jsem našel i na Alliexperesu, stejný tvar, stejný popisky, ale čtvrtinová cena - je to jen fake, nebo někdo u nás na tom chce vydělat?
- našel jsem i další výrobce, např.http://www.predehrevmotoru220v.cz - máte s tím někdo zkušenosti
Díky za tip.
. Resp. co vlastně zahrnuje tato výbava?Osobně se mě líbí toto řešení = ohřev vody + čerpadlo: https://www.carheating.cz/e-shop/predeh ... 30v-1500w/.
DEFA to má asi promakanější (ohřívají blok motoru, nebo chladící kapalinu), ale taky podstatně dražší: https://www.defa.com/product-category/e ... ting-kits/
Po bližším studiu mě napadá několik otázek:
- kam to v motoru 2.2 TDCi 129kW nejlépe namontovat?
- je lepší to zapojit sériově nebo paralelně? Mě přijde vhodnější paralelní zapojení, ale je asi o něco složitější na zástavbu.
- jak to funguje s olejem po takto prohřátém motoru (motor teplý, olej studený)
- ten stejný předehřev jsem našel i na Alliexperesu, stejný tvar, stejný popisky, ale čtvrtinová cena - je to jen fake, nebo někdo u nás na tom chce vydělat?
- našel jsem i další výrobce, např.http://www.predehrevmotoru220v.cz - máte s tím někdo zkušenosti
Díky za tip.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23435
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
existuje i palivovy predehrev (zapojeny seriove), ktery byva u leveho predniho kola - takze napojeni hadic je dobre mit u prepazky kabina-motor (je tam nejvic mista)
obecne lze rici, ze se ohriva voda, ktera se cerpadlem honi chladicim okruhem, kdy se prohreje blok motoru (vcetne casti oleje) - konkretni reseni si vyber sam
neznam nikoho, kdo by dodelaval to, co popisujes - kdyz uz dodelat vodni predehrev, tak palivovy, protoze se da pouzit "kdykoli" a ne jen v dosahu zasuvky
obecne lze rici, ze se ohriva voda, ktera se cerpadlem honi chladicim okruhem, kdy se prohreje blok motoru (vcetne casti oleje) - konkretni reseni si vyber sam
neznam nikoho, kdo by dodelaval to, co popisujes - kdyz uz dodelat vodni predehrev, tak palivovy, protoze se da pouzit "kdykoli" a ne jen v dosahu zasuvky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Díky za reakci. Předpokládám, že se bavíš o bufiku. To jsem kdysi zvažoval taky, ale jednak je to podstatně nákladnější investice a taky sehnat komplet origo sadu v dobrém stavu, tak aby komunikoval i s autem, není úplně snadné.
Jedině, že bys měl na mysli bufik s externí nádrží. I toto řešení jsem viděl.
Řešení s připojením na 220V je taková berlička (klasický bufik je určitě lepší), ale přišlo mě to lepší než nic....
Jedině, že bys měl na mysli bufik s externí nádrží. I toto řešení jsem viděl.
Řešení s připojením na 220V je taková berlička (klasický bufik je určitě lepší), ale přišlo mě to lepší než nic....
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
-
- Junior
- Příspěvky: 437
- Registrován: 23.01.2018 19:06
- Bydliště: Liberec
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
na Avensisu jsem si nechal udělat Defa warm up. Konektor na připojení vedle mlhovky v nárazníku. Já byl spokojen. Ohřátí motoru, uvnitř ventilátor a řídící jednotka na baterii, takže když vyhodnotil nízkou voltáž, tak zároveň během vytápění uměl ještě dobíjet baterii.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
To sis tam dodělával sám a kolik tě to stálo?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Zajímavý že DEFA na Galaxu 2.2 ohřev motoru nemá (alepoň jsem nenašel), ale na Mondeo 2008 2.2 TDCI už ano: http://old.defa.com/vfp/eh/413836.pdf
. Mi to montovali ve Fordu ve Finsku v r. tuším 2007 (první zimu jsem to ještě dal bez) do FF mk1.
Někdy je předehřev motoru jen přichycen na blok motoru (namontován "do díry" v bloku motoru), pro některé motory ohřívá chl. kapalinu a musí být tedy i čerpadlo.
Druhý díl do skládačky je předehřev interiéru (doporučuji): https://www.defa.com/product-category/e ... r-heaters/
Zapojí se to na stejný kabel ke ktrerému je připojen předehřev motoru. Je to takový fén na vlasy v autě - topná spirála s větrákem.
. Mi to montovali ve Fordu ve Finsku v r. tuším 2007 (první zimu jsem to ještě dal bez) do FF mk1.
Někdy je předehřev motoru jen přichycen na blok motoru (namontován "do díry" v bloku motoru), pro některé motory ohřívá chl. kapalinu a musí být tedy i čerpadlo.
Druhý díl do skládačky je předehřev interiéru (doporučuji): https://www.defa.com/product-category/e ... r-heaters/
Zapojí se to na stejný kabel ke ktrerému je připojen předehřev motoru. Je to takový fén na vlasy v autě - topná spirála s větrákem.
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
to Stehnak: co je podle tebe efektivnější, resp. co více zkrátí dobu ohřátí motoru na provozní teplotu při stejných klimatických podmínkách: ohřev bloku motoru, nebo ohřev chladící kapaliny? Díval jsem se na ten odkaz a ohřívač pro můj motor má "jen" 300W. Není to málo, když průtokové pracují s výkonem 1500W a víc?
Mě jde vyloženě o zkrácení doby zahřátí motoru, protože mě na to v zimě nestačí ani 10km, navíc do práce jezdím většinu času z kopce.
Mě jde vyloženě o zkrácení doby zahřátí motoru, protože mě na to v zimě nestačí ani 10km, navíc do práce jezdím většinu času z kopce.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2988
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
To je luxusní - ani jsem neměl tušení, že se elektrické průtokové ohřívače dělají - bomba! Znám jen ohřívače do bloku, v zimě to pomůže dost, ale toto je jinačí liga.
Samozřejmě je průtokové řešení daleko lepší:
- ohřívá celý objem kapaliny a cirkuluje kapalinu skrz topení, čili ihned po zapnutí zapalování, resp. ventilátoru topení, topí
- ohřívá motor rovnoměrně (nejen lokálně)
- má vyšší výkon
Je třeba myslet na to, že olej zůstává studený, nicméně se ohřeje daleko rychleji na provozní teplotu, vzhledem k tomu, že je motor předehřátý od chladící kapaliny.
Samozřejmě je průtokové řešení daleko lepší:
- ohřívá celý objem kapaliny a cirkuluje kapalinu skrz topení, čili ihned po zapnutí zapalování, resp. ventilátoru topení, topí
- ohřívá motor rovnoměrně (nejen lokálně)
- má vyšší výkon
Je třeba myslet na to, že olej zůstává studený, nicméně se ohřeje daleko rychleji na provozní teplotu, vzhledem k tomu, že je motor předehřátý od chladící kapaliny.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Junior
- Příspěvky: 437
- Registrován: 23.01.2018 19:06
- Bydliště: Liberec
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Nechával jsem si to dělat, myslím ve Vinoři. Kompletně to stálo 15K. ještě jsem měl v autě hodiny a daly se nastavit časy na spuštění. Čistě jen ohřev byl kolem 6K, bez těch serepetiček co jsem měl.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
.. A co to máš konkrétně za typ? Jaké s tím máš zkušenosti? Jak to používáš?
Rozepiš se prosím.
Rozepiš se prosím.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Já na tebe půjdu z jiné strany. Proč jsi šel do tohoto motoru, chceš přidávat ohřev atd, musel jsi vědět že z bodu "A" do bodu "B" odjedeš na startér.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
To víš, že jsem to do předu věděl. Ale sháněl jsem tehdy Galaxy a kvůli rodině se 7 místy. Nabídka trhu v té době byla taková, že ze všech Galaxy na trhu bylo tak 20% 7 mistných a z toho mála byly tak 2-5 s benzínem 2.0i. Nicméně každé mělo najeto min 300 tis km a víc a nebo byly mimo můj rozpočet. Většina benzínových Galaxy byla navic s motorem 2.5 Turbo. A ten jsem nechtěl.
Tenhle motor byla tehdy daň za skvělé zachovalé auto.
Tenhle motor byla tehdy daň za skvělé zachovalé auto.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Tak to jo, díky za vysvětlení, jiný by se nasral.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6590
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Proc, spotreba?
Pamatuju dobu, kdy tchan strkal varic pod vanu a pomahalo to
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23435
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
vratime se zpet k predehrevu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti