S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6703
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
Všímám si, že hodně S-maxů, Galaxy, Mondí nebo Edge má porblém s bočnicí sedáku řidiče. S-Max a podobné modely mají ve výbavě Titanium nebo ST-line moc pěkně tvarovaná sedadla s výrazným bočním vedení jak opěráku, tak sedáku. Sedák při neopatrném nastupování dostává hodně zabrat. Uvnitř pod vrstvou molitanu je kovová výztuž, o kterou se molitan časem prodře. Byl to i můj případ.
Poměrně dlouho jsem sledoval vrakoviště, abych našel sedadlo s vystřeleným airbagem, ale dobrým stavem sedáku.. No, je to bída. Ikdyž má tento model už nějakých 6 let, pořád je na vrakovištích zastoupen dost vyjímečně. Sjížděl jsem i Allegro a našel i pěkné sedadlo - ale tam prodejce pro změnu nebyl ochoten prodat samotný sedák - přestože jsem mu nabízel peníze jako za sedadlo celé... No, nebudu to napínat. Začal jsem pátrat na internetu a zjistil, že by asi šel sehnat ten molitan nový. Dejte si ale velký pozor na to, že sedáky (levý a pravý) mají mírně odlišný tvar - o potahu nemluvě. Původní myšlenka totiž byla, že jednoduše prohodím molitan spolujezdce a řidiče - tak jak jsem to třeba v minulosti udělal na Focusu.... Po drobných zmatcích v objednacích číslech a popisech v ETISu jsem využil služeb djdekla molitan objednal. Molitanů existuje samozřejmě více verzí. Klasické a sportovně tvarované a také vyhřívané a nevyhřívané. Molitan sedáku s výhřevem vyjde na cca 5000 Kč a to platit asi nechcete. Samotný molitan bez výhřevu je potom kolem 1200 Kč. Zajímavé je, že molitan spolujezdce je asi za polovinu ... Takže správné objednací číslo (FINIS) pro molitan "sportovního" sedadla řidiče bez výhřevu je 1918677. Ještě jednou díky za asistenci, djdekl.
Tak teď už zbývá to jen přehodit . Hned na začátek můžu napsat, že je to jednoduché. Práce asi na 2 hodinky, kdy nejvíc času sežere odlepení vyhřívací dečky z původního molitanu. Dobrá zpráva hned na začátek: sedadlo není potřeba demontovat, jde to docela v pohodě i v autě. Odpojíme konektor sedadla. Následně odšroubujeme 2x šroub (vepředu a vzadu, viz foto) bočního plastu sedadla. V oblasti nad kloubem opěradla je plast zaháknutý, je potřeba vyháknout směrem nahoru. Po vycvaknutí odpojíme konektor ovladače sedadla. Popisuju plně elektrickou sedačku, u ručního ovládání je to trošku jinak. Ale v příloze je i návod z ETISu, kde je popsáno i ručně ovládané sedadlo. Za návod ještě jednou mockrát díky jedné dobré duši.
Nyní je potřeba oddělat sedák z kovové konstrukce. Sedák drží pouze potahem, není nikde přišroubován. Vepředu je po obvodu zacvaklý do plechové konstrukce a je potřeba vyháknout. Jediný problém je vepředu, kde je uchycení krytu, který při demontáži zavazí. Odděláme jeden bok sedáku, kousek shrneme potah a dostaneme se ke šroubu. To stejné potom z druhé strany. Zezadu je sedák chycen stejným způsobem - je potřeba zespodu sedadla vyháknout. Poté už jen odpojit konektor výhřevu a sedák je venku.- Přílohy
-
- sedák.pdf
- (289.31 KiB) Staženo 102 x
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6703
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
Přistoupíme k demontáži potahu ze sedáku. Tady je situace o dost jednodušší než u jiných modelů. Žádné železné kroužky - potah je pěkně zacvaknut do plastových držáčků a v oblasti vepředu uprostřed potom drží na suchých zipech. Pro sundání stačí troška násilí - je to jednoduché... Na potahu je vidět rozdrolený molitan. Na další fotce je vedle sebe starý a nový sedák. Je to docela rozdíl..
Nyní je potřeba odlepit dečku výhřevu. Ta, na rozdíl od jiných model, u kterých jsem měl tu čest měnit nebo dodělávat výhřev, drží opravdu dobře. Dečka je trošku jiná, není tam mřížka jemných drátů, ale poměrně tlustý drát. Nemusíte se bát, že byste jej přetrhli - přesto ale opatrně. Mě to šlo dolů jen za cenu toho, že se to slouplo i částí molitanu, kterou jsem pak musel pracně oddělat. Asi největší zdržovačka z celé montáže.
Pro nalepení na nový sedák jsem použil klasickou kobercovou oboustrannou pásku. Opravdu není nutné, aby to drželo jako přibité - podrží to samotný potah. Ale tato páska drží dobře a osvědčila se mi už na Focusu, S-Maxu, B-maxu...
Na a pak to už jen opačným postupem namontovat do auta a kochat se "novým" sedadlem. Tuhost nového molitanu je úplně někde jinde a chvilku jsem si musel zvykat, že je sedák užší. Ale vypadá to 100x líp - a to ten můj sedák byl ještě relativně v pohodě - u kolegů s Modeem nebo S-maxem, které jsem tu měl to bylo mnohem horší. Takže doporučuju výměnu - určitě ulevíte i potahu, který pak nedostává tak zabrat..
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23442
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
obdivuji ponechani sedadla v aute po celou dobu vymeny
(diky za navod)
(diky za navod)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2605
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
Super! Nevis, zda Vignale sedacky maji taky na boku molitan? Mam pocit, ze by tam mohl byt nejaky nafukovaci vak nebo neco podobnyho, protoze se da regulovat tuhost a sevreni tehle boku... Kazdopadne ten kraj sedadla je fakt hodne na rane a nevim, jak bude vypadat za dalsich 100tis. km.
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6703
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
Kdybych ho tam nenechal, tak nadělám víc škody než užitku. Je o něco větší a o hodně těžší než třeba u Focusu. Jen bych něco odřel.. Šlo to v pohodě i bez toho - sem tam jsem si dle potřeby popojel nebo nastavil výšku nebo sklon..ZaQik píše:obdivuji ponechani sedadla v aute po celou dobu vymeny
(diky za navod)
Vignale, resp. masážní sedadla to budou mít určitě jinak - minimálně objednací číslo molitanu.
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6703
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
Jeden zajímavý poznatek k sedákům.. Doplňoval jsem výhřev na B-Maxe a zbyly mi sedáky. Po nějakém čase, kdy byly u autodráhy jsem se rozhodl že půjdou z domu. Ani zadarmo je nikdo nechtěl, tak jsem je vyhodil.. Sedák řidiče má rám z pevného tlustého rámu, nešel mi rozpůlit, aby se vešel do popelnice.. No a spolujezdec nic než jen samotný molitan . Možná proto je tam ten rozdíl v ceně řidič vs spolujezdec.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2988
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: S-Max MK2: Výměna molitanu sedáku řidiče
Dost možná ve Fordu počítají s tím, že řidič jede v autě vždy, ale spolujezdce každý nebere
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů