Právě je 28.03.2020 13:24



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 568 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Další
 Budoucí vývoj automobilismu 
Autor Zpráva
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01.04.2009 17:21
Příspěvky: 7775
Bydliště: Třinec
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček. :totlsmile:

_________________
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.


25.03.2020 18:11
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 20.01.2012 23:10
Příspěvky: 865
Bydliště: Přerov
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.

1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní

_________________
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG


25.03.2020 18:20
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 25.04.2008 18:25
Příspěvky: 2052
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
miki21 \$m[1]:
A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček. :totlsmile:


Uz jsem Ti myslim jednou psal, ze je mam taky :Dancer:
Ale moc to se spotřebou nekoreluje. Kolikrat prijedu treba za 6 a pry mam radit driv :irre:

_________________
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001


25.03.2020 18:49
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 16.10.2009 18:27
Příspěvky: 2448
Bydliště: střední čechy
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
321910336 \$m[1]:
Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.

1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní


Přijde mi,že už nevědí čeho se chytnout.Já mám v litru přes čtyři litry taky a každý svého štěstí strůjcem,kdy mění olej.

_________________
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019


25.03.2020 19:09
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 25.04.2008 18:25
Příspěvky: 2052
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Niceho se chytat nemusim, jsou dnes motory, ktere maji treba jen 3,5l oleje a neni to az tak vyjimecne.

_________________
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001


25.03.2020 19:23
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 28.01.2009 22:46
Příspěvky: 4084
Bydliště: Brno
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Někdo z konstruktérů kdysi prohlásil, není problém udělat rychlé auto, ale ubrzdit ho.
To samé u motorů, není problém udělat výkoný motor, ale uchladit ho. Neuchladíš, zadřeš. Ve starých knihách o závodních motorech to bylo suprově popsáno. Již u určeného obsahu motoru, jakou variantu volit, volba vrtání ,zdvih a počet válců, neuvěřitelné čarování s chladícími kanálky v hlavě.
A toto se v dnešní době odrbává, a vše se snaží řešit elektronikou, na vše čidla. Pak stačí jen jedno posrané čidlo z katóóda holomóc, a motor má infarkt.

_________________
Bývalo Mondeo 2,0L benzín


25.03.2020 20:24
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 28.01.2009 22:46
Příspěvky: 4084
Bydliště: Brno
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ma.rt \$m[1]:
321910336 \$m[1]:
Nezapomeň, že tam jeden válec chybí, takže ty válce vzhledem k objemu zas tak malé nejsou.

co?? :) Litr ma tretinky, takze valce jak u trinactistovky.

Já mám jen dva válce :lol:
99 vrtání a 70 zdvih :lol: a taky 100 koní a to chybí dva válce :lol:

_________________
Bývalo Mondeo 2,0L benzín


25.03.2020 20:36
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 20.01.2012 23:10
Příspěvky: 865
Bydliště: Přerov
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Myslím, že to docela odpovídá tématu.
https://www.youtube.com/watch?v=WwlNqaz9q_0

_________________
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG


25.03.2020 20:45
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 14:30
Příspěvky: 1063
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
BTW, svody integrované do hlavy není z konstrukčního hlediska žádná výhra.
A primovstrikovych atmosfericky plněných motorů není úplně málo. Jen jaksi z principu postrádají to kouzlo jednoduchosti a začly se rozšiřovat +- ve stejné době, jako přeplňované.
Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


25.03.2020 21:22
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 25.04.2008 18:25
Příspěvky: 2052
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford v r. 2003 zacal delat primovstrikovy 1.8sci, dostalo to 6kvalt a uspora proti klasicke 1.8 papirove asi 0,7/100km, realne nic. Uz tehdy se vědělo, ze je problem s karbonem pri spalovani chude smesi. Motor byl mnohem složitější a pokud clovek resil poruchu, i servisy s tim mely co delat a casto auto dlouho stalo.
Jak uz jsem psal, kombinace přímého a neprimeho vstrikovani cast problemu vyresi, ale porad to bude slozity a zbytecne drahy motor s minimálním pozitivním (jestli vubec) prispevkem do skladby emisi.

_________________
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001


25.03.2020 22:23
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 18:55
Příspěvky: 7509
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
jenikHK \$m[1]:
Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.

Ake? Viem iba o 1.4 multijet.

Ma.rt: A tie vase ospevovane Skyactiv su co? To maju este viac kurvitok v sebe, nielen variabilne casovanie ventilov, ale aj variabilny zdvih. Priamy vstrek. EGR. Dvojhmota. A plne fora problemov.

_________________
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


25.03.2020 23:21
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 20.01.2012 23:10
Příspěvky: 865
Bydliště: Přerov
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ještě Renault 1.0 aby mohla dáčka jezdit na LPG

_________________
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG


25.03.2020 23:43
Profil E-mail
Test driver
Test driver

Registrován: 25.04.2008 18:25
Příspěvky: 2052
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano: Já skyactive opěvuju jen v tom smyslu, že to docela drží na to, jak je to složité. A v podstatě neříkám nic jiného, že byla chyba zabít atmošky s nepřímým vstřikem, protože pro to není ani jeden racionální důvod. Naopak - ty motory u mnoho lidí budou mít mnohem mírnější dopad do ekologie než ty moderní. A tím, že z principu berou o něco víc, tak si je nekoupí asi nikdo na nájezd 50 tis. km ročně po dálnicích.
Jinak EGR a dvojhmota je v autech sakra dlouho. Dvojhmota už je třeba v Mondeu 20 let. A na ní je zrovna vidět, že postupem času se naučili dělat ty dvojhmoty kvalitnější, ze začátku se taky pěkně sypaly, hlavně v naftách. Stejně tak si tím prochází i ty moderní motory, ale kdo nevidí ty průsery, kterými si to prošlo, tak asi těžko pochopí názor, že někdo obětuje pár decek paliva a krouťák odspoda za statisticky jasně prokázanou spolehlivost.

_________________
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001


26.03.2020 10:15
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 18:55
Příspěvky: 7509
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Posledny odstavec: Ved to je vyvoj. Aj tieto maloobjemky budu o par rokov vychytane a bez problemov (v ramci moznosti). Ci uz pred davnymi rokmi nemali nasadzovat commonrail, nechat komorkove dizle? Nenasadzovat dvojhmotu? Nedavat DPF, ani katalyzator? To by sa vonku nedalo dychat. Ci len hejtovat kazdy pokrok? Tak sa vratme na stromy. Ano, mozno sa ukaze, ze priamovstrek zakape. Zostane nepriamy vstrek, ale vylucne v kombinacii s elektro ako hybrid. Ale aby sme sa niekam dostali, spravime aj kroky, ktore sa ukazu ako chybne.
K pokroku: Nastuduj si historiu a ako sa ludia stavali k prvym autam. V porovnani s konmi. Auta boli pomale, komplikovane, drahe. Bola predstava, ze v buducnosti bude mat kazdy doma kona. Tie krcmove reci si viem predstavit....

_________________
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


26.03.2020 13:27
Profil E-mail
.
.
Uživatelský avatar

Registrován: 16.07.2017 17:01
Příspěvky: 246
Odeslat Re: Budoucí vývoj automobilismu
Je to marné. Oni bezhlavě obhajují, co mají (měli) doma a nebo to, co neexistuje. Bez ohledu, jaký krám nebo kravina to je. Takový hospodský folklór.

_________________
Ford Focus ST 2014


26.03.2020 13:59
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 568 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.079s | 12 Queries | GZIP : Off ]