Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2161
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 29.03.2020 18:13

Jaky primy vstrik a turbo naroubovany do atmo duratec? To sis nekde precetl, ze 1.6ka eb vychazi z atmosky, ale to je, chlapce, nakonec uplne jinej motor. To uz ma bliz favoritackej motor k motoru ze S1000.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2580
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 29.03.2020 18:37

Nechytej mě pořád za slovo.Každej snad ví co jde použít a proto ty problémy,stejně by to dopadlo kdyby na favorita naroubovaly turbo a přímej vstřik než když vyvýjej komplet novej motor.Nemůžeš paušalizovat problém jednoho typu motoru na všechny turba všech výrobců ikdyž ze začátku s tím mělo problémy vícero automobilek.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
321910336
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 890
Registrován: 21.01.2012 00:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 29.03.2020 18:58

Ma.rt píše:Jaky primy vstrik a turbo naroubovany do atmo duratec? To sis nekde precetl, ze 1.6ka eb vychazi z atmosky, ale to je, chlapce, nakonec uplne jinej motor. To uz ma bliz favoritackej motor k motoru ze S1000.
https://www.auto.cz/motory-ford-ecoboos ... itr-126884

tady je jasně uvedeno, že ty motory přímo vychází z atmo předchůdců, takže žádný nový vývoj jako u 1.0 EB, ale prostře upravily ty původní motory.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2161
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 29.03.2020 19:32

Ja nechytam za slovíčko. Jen prijde fakt usmevny problemy EB svadet na puvod v atmoskach, ktere jezdily predtim spolehlive :perfect:
Tekouci pumpa a spatne vstrikovani, ktere muze kapat, to je jiste taky vina puvodni atmosky.
Ze se ty motory snad vychytavaji a nove verze jsou spolehlivejsi, s tim vubec nepolemizuju.
Jeste jsem se od vas nedozvěděl, co tedy lepsiho v mondeu mk4 jsem si mohl vybrat na pocukavani s detmi, k metru a nejaky ten vylet a dovcu. Zatim ctu jen slinty a kdyz mate moznost poradit, tak je ticho.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 29.03.2020 19:37

jenikHK píše:Nesmysl :?: - chceš snad říci, že přeplňovaný motor nemá vyšší účinnost, než nepřeplňovaný?
Nebo snad myslíš účinnost spalovacího motoru pracujícího v malých zatizenich s Atkinsonovym cyklem ve srovnání s motorem pracujícím v Ottově cyklu? Jak s účinností souvisí to, kdy motor nastartuje?

BTW, použití Atkinsonuva cyklu se konstrukčně řeší právě variabilním časováním.
Myslim porovnanie napriklad 1.0 Ecoboost (preplnovany Otto) vs. 1.8 hybrid (Atkinson). Ale s tym, ze ten hybridny je spojeny s generatorom a potom kolesa pohanaju elektromotory, takze vzdy ho elektronika vyuziva v idealnych otackach pri najvyssej ucinnosti.

Ano, vyuzitie Atkinsona sa riesi casovanim. Len je rozdiel, ci posuvas sacie alebo aj vyfukove ventily. A pri "klasickych" motoroch sa vyuziva iba pri ciastocnej zatazi. Pri posune sania to ciastocne riesit cistenie ventilov od usadenin (ked to tu tak hejtujete, robi vlastne to iste, co nepriamy vstrek).

Suvis s tym, kedy si motor startuje je ten, ze pri posuvani sa v kolone alebo pomalej jazde ide preplnovany turbomotor nie v idealnych otackach, nie pri zatazi, ktora znamena najvyssiu ucinnost. Kdezto spominany hybrid si vtedy berie energiu z baterii a ked sa motor nastartuje, ide pri co najvyssej efektivite.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 29.03.2020 19:39

Ma.rt píše:Ja nechytam za slovíčko. Jen prijde fakt usmevny problemy EB svadet na puvod v atmoskach, ktere jezdily predtim spolehlive :perfect:
Tekouci pumpa a spatne vstrikovani, ktere muze kapat, to je jiste taky vina puvodni atmosky.
Ze se ty motory snad vychytavaji a nove verze jsou spolehlivejsi, s tim vubec nepolemizuju.
Jeste jsem se od vas nedozvěděl, co tedy lepsiho v mondeu mk4 jsem si mohl vybrat na pocukavani s detmi, k metru a nejaky ten vylet a dovcu. Zatim ctu jen slinty a kdyz mate moznost poradit, tak je ticho.
Myslis ten 2.0 Duratec, co skoro kazdy v terajsich najazdoch zerie olej?

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4199
Registrován: 28.01.2009 23:46
Bydliště: Brno

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 29.03.2020 19:40

Ješt k tomu článku, pro 1,6 a 2,0 EB motor byly použity jen bloky motorů z atmosfér. Zbytek vše nové.
Bývalo Mondeo 2,0L benzín

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2161
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 29.03.2020 19:45

Stano: jo, obcas zerou. Akorat soucasne motory zerou olej uz jako nove, tak co je lepsi?
Btw uz jsem to tu psal...mne duratec 1.8 po 200tkm nebral nic. Ted mam na 2.0 140tkm, taktez nic. Olej si měním po 10tkm a to je nejspis cele kouzlo. Porad ma tak olej cistici schopnosti a zadne krouzky se nepripecou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2161
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 29.03.2020 19:46

ballu píše:Ješt k tomu článku, pro 1,6 a 2,0 EB motor byly použity jen bloky motorů z atmosfér. Zbytek vše nové.
Presne..ale to asi je zde tezke vysvetlit. Dokonce domrvili i vodni pumpu :dih:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1159
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 29.03.2020 20:33

Myslim porovnanie napriklad 1.0 Ecoboost (preplnovany Otto) vs. 1.8 hybrid (Atkinson). Ale s tym, ze ten hybridny je spojeny s generatorom a potom kolesa pohanaju elektromotory, takze vzdy ho elektronika vyuziva v idealnych otackach pri najvyssej ucinnosti.

Ano, vyuzitie Atkinsona sa riesi casovanim. Len je rozdiel, ci posuvas sacie alebo aj vyfukove ventily. A pri "klasickych" motoroch sa vyuziva iba pri ciastocnej zatazi. Pri posune sania to ciastocne riesit cistenie ventilov od usadenin (ked to tu tak hejtujete, robi vlastne to iste, co nepriamy vstrek).

Suvis s tym, kedy si motor startuje je ten, ze pri posuvani sa v kolone alebo pomalej jazde ide preplnovany turbomotor nie v idealnych otackach, nie pri zatazi, ktora znamena najvyssiu ucinnost. Kdezto spominany hybrid si vtedy berie energiu z baterii a ked sa motor nastartuje, ide pri co najvyssej efektivite.
to je všechno v pořádku, jen neřešíš účinnost motoru jako takového, ale hybridizovaného pohonu jako celku. Bylo by smutný, kdyby to jako celek nefungovalo...

A já se ptám, co kdyby se namísto atmosféry s atkinsonem použil turbomotor pro hybrid?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2580
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 29.03.2020 21:41

Ma.rt píše:
ballu píše:Ješt k tomu článku, pro 1,6 a 2,0 EB motor byly použity jen bloky motorů z atmosfér. Zbytek vše nové.
Presne..ale to asi je zde tezke vysvetlit. Dokonce domrvili i vodni pumpu :dih:
A to byl právě ten problém,přímý vstřik a vyšší teplota spalování tudíž se patně chhladili válce a pak popraskaly a unikala chladící kapalina z toho perfektního nesmrtelnýho atmosférickýho bloku.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
miki21
moderátor
Příspěvky: 7880
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 29.03.2020 22:03

... protože na něj navěšeli nevyzkoušené kurvítka. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2580
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 29.03.2020 22:16

Zkurvítkovali ho celej,ale blok ze starý atmosféry nefunguje v moderním motoru.Je to hrachovina.

Dokonce jsou případy dvou generálek na jednom autě.Dvakrát prasklý válce.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2161
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 29.03.2020 22:45

Tvl ty teď mluvíš jako ballu! :Dancer: (A to je pro tebe pocta, mladej... :mrgreen: )

Ano, i dvě generálky dokáže zařídit ten šrot. Tak už se mi tak blbě nediv, že jsem si do MK4 vybral atmošku, která docela jede, moc nežere a hlavně se nese.e :perfect:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3432
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od smoula » 30.03.2020 08:12

Ma.rt píše:
smoula píše:Já mám třeba u 2.0i 107kW dlouhodobou 7,4-7,6L. Ale je to tím, že nejezdím město a kolony. Ale okraj Prahy a pod, kdy většinou jedu 70-110 :-) Ale pod 7, se s stím dostanu jen tehdy, když jedu dlouhou štreku, 80 tempomat a nechceš moc od toho motoru :-)
A kolik mas aktualni spotrebu pri 80?
Mezi 5,2-7,5l, záleží podle sklonu vozovky
Duratec 2.0i 107kW
TSI 1.5 110kW

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů