Atmosféra vs. downsizing motory
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6579
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
https://www.youtube.com/watch?v=unfOlpm_02I tady je zajimave shodnoceni motoru, myslim ze vyraz "nabruseny skuter" mluvi za vse
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Raww
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 02.01.2020 10:24
- Bydliště: Jihlava
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Přesně321910336 píše:Pružnost je jedna věc, ale pak je fajn držet motor v oblasti nejvyššího výkonu při potřebě maximální akcelerace a přiblížit se tomu co v praxi dělá CVT převodovka, ta má úplně ideální průběh.
Toto lze pěkně zažít třeba v hybridu (Mondeo HEV, Toyota HEV...) V těchto autech plynovým pedálem "říkáte" autu jaký výkon chcete a podle toho točí motorem a k tomu adekvátně převodovka volí převodový poměr pro kola. Za jízdy pak vlastně zjistíte, že při běžné jízdě s davem většinu času motor (atmosférický benzín) točí od 1200 do 2300ot/min, dálnici (140km/h) pak kolem 3000ot/min. Zatímco když potřebujete fakt mazat, tak vytočí motor na max. výkon (cca 6000ot/min) a ten drží dokud máte plyn na podlaze.
Výše bráno při "vybité" trakční baterce. Samozřejmě, že hybrid se chová ještě trochu jinak v závislosti na pomoci elektromotoru, který mu dává svůj maximální krouťák od nulových otáček.
Ford Mondeo 2019, HEV, iVCT, 138kW, Titanium
Ford Transit Custom 2016, 2,2TDCi 74kW
Ford Focus II, 1,6i 74kW, automat
Bylo: Ford Mondeo Mk5 2016, 2,0TDCi 132kW, 4x4, PowerShift, Titanium
Bylo: Ford Mondeo Mk3 2007, 2,5V6 125kW, automat, Titanium
Ford Transit Custom 2016, 2,2TDCi 74kW
Ford Focus II, 1,6i 74kW, automat
Bylo: Ford Mondeo Mk5 2016, 2,0TDCi 132kW, 4x4, PowerShift, Titanium
Bylo: Ford Mondeo Mk3 2007, 2,5V6 125kW, automat, Titanium
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
https://www.novinky.cz/auto/clanek/obje ... e-40324601
Že by konec oturbených sekaček?
Že by konec oturbených sekaček?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Že bych měl pravdu, že vývoj oturbených babet byla cesta do slepé uličky. Nyní jsem zvědav na názor těch, co si to nechtěli připustit.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
On to někdo zazdí, to se neboj
Hlavně by měli zvažovat celkovou ekologickou náročnost (nejen spotřebu paliva) a vypadly by z aut debility typu chytré nabíjení, start/stop apod. Fakt jsem přesvědčen, že jednoduchá atmosféra je pro jízdní režim velké části lidí nejvhodnější. A pokud by to mělo dopad i do zlevnění aut, tak hlavně budou rychleji odpadávat staré kouřící krumply a to by byl pro ekologii největší pozitivní efekt.
Hlavně by měli zvažovat celkovou ekologickou náročnost (nejen spotřebu paliva) a vypadly by z aut debility typu chytré nabíjení, start/stop apod. Fakt jsem přesvědčen, že jednoduchá atmosféra je pro jízdní režim velké části lidí nejvhodnější. A pokud by to mělo dopad i do zlevnění aut, tak hlavně budou rychleji odpadávat staré kouřící krumply a to by byl pro ekologii největší pozitivní efekt.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Z jednoho článku na bulvárnějším serveru dělat závěry.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6579
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
tuhle uvahu ma Frank-Steffen Walliser a plati zrejmne jen(zatim) pro motory Porsche, zaujalo mne napr. "3-4x vetsi katalyzatory", ci "bude to mala chemicka prumyslova tovarna" , no a cena toho vseho bude asi zajimava, co udelaji ostatni vyrobci pro bezneho smrtelnika se teprve uvidi
https://www.whichcar.com.au/news/bigger ... ng-for-911
https://www.whichcar.com.au/news/bigger ... ng-for-911
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9395
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 4779
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Objevili Ameriku
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pro někoho Amerika, když mu lhali při koupi. Další si tu Ameriku nepřipustí, ztratil by ego, že si něco takového koupili.
Jen postrádám návod,kde ty pavouky vyhnat, na D1, nebo někde jinde, kde záměrně kolem měst je snižována rychlost pro emise. Začarovaný kruh, hezky pojmenovaný v diskuzi pod článkem. Spolehlivé Babety, jak zmíněno, již ve 40 tisících problémy
Jen postrádám návod,kde ty pavouky vyhnat, na D1, nebo někde jinde, kde záměrně kolem měst je snižována rychlost pro emise. Začarovaný kruh, hezky pojmenovaný v diskuzi pod článkem. Spolehlivé Babety, jak zmíněno, již ve 40 tisících problémy
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Na dálnici za 3 a 130 kmh-1
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
přesně tak, ale aby problém nevznikal, musí se tak jezdit stále. Pak je otázkou spotřeba a emise.
A jsme na začátku, životnost motoru, nebo spotřeba.
A jsme na začátku, životnost motoru, nebo spotřeba.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2969
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Obávám se, že samotné otáčky k "vymetení pavouků" aneb zatížení motoru nestačí.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Presne..otacky neni to same co zatez. Je potreba spalovat nechudou smes, aby se vypaloval karbon, tj. hodne benzinu.
Parametry sice lepsi, ale proti tomu seznam, co nesmim a co musim. Kazdy at si vybere, ja otrok auta byt nechci
Hodne se mlci o tom, ze spotrebam pomohly delsi prevody, ci 6q prevodovky. Tim mohli zacit u neprimovstriku a pulka uspory paliva by byla doma i bez těch kurvitek.
Parametry sice lepsi, ale proti tomu seznam, co nesmim a co musim. Kazdy at si vybere, ja otrok auta byt nechci
Hodne se mlci o tom, ze spotrebam pomohly delsi prevody, ci 6q prevodovky. Tim mohli zacit u neprimovstriku a pulka uspory paliva by byla doma i bez těch kurvitek.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů