Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 06.02.2020 15:33

https://www.youtube.com/watch?v=unfOlpm_02I tady je zajimave shodnoceni motoru, myslim ze vyraz "nabruseny skuter" mluvi za vse :lol:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Raww
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 02.01.2020 10:24
Bydliště: Jihlava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Raww » 07.02.2020 09:11

321910336 píše:Pružnost je jedna věc, ale pak je fajn držet motor v oblasti nejvyššího výkonu při potřebě maximální akcelerace a přiblížit se tomu co v praxi dělá CVT převodovka, ta má úplně ideální průběh.
Přesně :palec_nahoru:
Toto lze pěkně zažít třeba v hybridu (Mondeo HEV, Toyota HEV...) V těchto autech plynovým pedálem "říkáte" autu jaký výkon chcete a podle toho točí motorem a k tomu adekvátně převodovka volí převodový poměr pro kola. Za jízdy pak vlastně zjistíte, že při běžné jízdě s davem většinu času motor (atmosférický benzín) točí od 1200 do 2300ot/min, dálnici (140km/h) pak kolem 3000ot/min. Zatímco když potřebujete fakt mazat, tak vytočí motor na max. výkon (cca 6000ot/min) a ten drží dokud máte plyn na podlaze.
Výše bráno při "vybité" trakční baterce. Samozřejmě, že hybrid se chová ještě trochu jinak v závislosti na pomoci elektromotoru, který mu dává svůj maximální krouťák od nulových otáček.
Ford Mondeo 2019, HEV, iVCT, 138kW, Titanium
Ford Transit Custom 2016, 2,2TDCi 74kW
Ford Focus II, 1,6i 74kW, automat
Bylo: Ford Mondeo Mk5 2016, 2,0TDCi 132kW, 4x4, PowerShift, Titanium
Bylo: Ford Mondeo Mk3 2007, 2,5V6 125kW, automat, Titanium

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 19.05.2020 17:29

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 19.05.2020 18:25

Že bych měl pravdu, že vývoj oturbených babet byla cesta do slepé uličky. Nyní jsem zvědav na názor těch, co si to nechtěli připustit.🤣🤣🤣
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.05.2020 13:36

On to někdo zazdí, to se neboj :bebng:
Hlavně by měli zvažovat celkovou ekologickou náročnost (nejen spotřebu paliva) a vypadly by z aut debility typu chytré nabíjení, start/stop apod. Fakt jsem přesvědčen, že jednoduchá atmosféra je pro jízdní režim velké části lidí nejvhodnější. A pokud by to mělo dopad i do zlevnění aut, tak hlavně budou rychleji odpadávat staré kouřící krumply a to by byl pro ekologii největší pozitivní efekt.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 20.05.2020 20:34

ballu píše: 19.05.2020 18:25 Že bych měl pravdu, že vývoj oturbených babet byla cesta do slepé uličky. Nyní jsem zvědav na názor těch, co si to nechtěli připustit.🤣🤣🤣
Ne, neměl jsi pravdu :lol:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 21.05.2020 05:45

Z jednoho článku na bulvárnějším serveru dělat závěry. :roll:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 21.05.2020 06:32

tuhle uvahu ma Frank-Steffen Walliser a plati zrejmne jen(zatim) pro motory Porsche, zaujalo mne napr. "3-4x vetsi katalyzatory", ci "bude to mala chemicka prumyslova tovarna" :dih:, no a cena toho vseho bude asi zajimava, co udelaji ostatni vyrobci pro bezneho smrtelnika se teprve uvidi :nixw:
https://www.whichcar.com.au/news/bigger ... ng-for-911
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie


fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 04.08.2020 20:26

Objevili Ameriku😄
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 05.08.2020 08:10

Pro někoho Amerika, když mu lhali při koupi. Další si tu Ameriku nepřipustí, ztratil by ego, že si něco takového koupili.
Jen postrádám návod,🤣🤣kde ty pavouky vyhnat, na D1, nebo někde jinde, kde záměrně kolem měst je snižována rychlost pro emise. Začarovaný kruh, hezky pojmenovaný v diskuzi pod článkem.😂😂 Spolehlivé Babety, jak zmíněno, již ve 40 tisících problémy😂😂😂
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 05.08.2020 08:50

Na dálnici za 3 a 130 kmh-1
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 05.08.2020 10:17

:palec_nahoru: přesně tak, ale aby problém nevznikal, musí se tak jezdit stále. Pak je otázkou spotřeba a emise. 🤣🤣🤣
A jsme na začátku, životnost motoru, nebo spotřeba.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 05.08.2020 10:28

Obávám se, že samotné otáčky k "vymetení pavouků" aneb zatížení motoru nestačí.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 07.08.2020 19:40

Presne..otacky neni to same co zatez. Je potreba spalovat nechudou smes, aby se vypaloval karbon, tj. hodne benzinu.
Parametry sice lepsi, ale proti tomu seznam, co nesmim a co musim. Kazdy at si vybere, ja otrok auta byt nechci :-D
Hodne se mlci o tom, ze spotrebam pomohly delsi prevody, ci 6q prevodovky. Tim mohli zacit u neprimovstriku a pulka uspory paliva by byla doma i bez těch kurvitek.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů