Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2164
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stehnak » 20.04.2021 20:46

Sentik píše: 20.04.2021 19:30 No jo, ale s tim autem by se asi počítalo i v příměstským provozu a né jen a pouze město a tam jsou hodnoty zrychlení kolem 19s z 0-100 snad až nebezpečný.
Něco takovýho pustit do normálního provozu, to je peklo. Je hezký jak málo stačí na udržování daný rychlosti, ale je potřeba se na tu rychlost taky dostat a to tomuhle autíčku bohužel trvá dýl než průměrně zdatnýmu cyklistovi :mrgreen:
I když jedu mimo město, tak mě zajímá hlavně 0-50 (obec) a 50-90 (konec obce), 0-100 potřebuju akcelerovat málo kdy. No a pak v extrému 90-130 na rychlé předjetí.
Souhlasim, je to auto především do města a na občasnej vejlet kolem komína s důrazem se vyhýbat dálnicím, kde to opravdu je při cca 80km/h velmi nebezpečný. Škoda že si nemůžu u Leafa omezit výkon (80 kW)/krouťák (254 Nm), zajímalo by mě jak je to použitelný/otravný.
Naposledy upravil(a) Stehnak dne 20.04.2021 21:22, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8828
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 20.04.2021 21:14

Dacia Spring
33kW/44k @3000-8200rpm 125Nm @500-2500rpm
970kg
19,1s (0-100km/h)
29,39kg/kW

Fiat Cinquecento/Seicento 0.9s
29kW/40k @5500rpm 65Nm @3000rpm
710kg
18s (0-100km/h)
24,48kg/kW

Na Fiate som najazdil "zopar" km. Ani na okreskach som neumieral, nic nebolo nebezpecne. Ano, velmi casto plyn na podlahe. Vdaka nizkej hmotnosti som poprehanal na serpentinach kokcafkarov 66kW. Sice vacsi vykon, ale tazke nedotacave auta.
A to bola 4 valcova verzia 0,9s. Este existuje aj 2 valec 0.7 (a 1.1 Fire).

Este to nikto neskusil, ale analytikov a znalcov kopec. Sedel niekto vobec v elektomobile?

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4727
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od enjoy » 20.04.2021 21:41

Octavka v serpentynach... To je nějaký námět na horor?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 21.04.2021 07:20

V jeho pripade jen pohadka. Protoze ta by si s temi auticky z autodromu vytrela p...l :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1489
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 21.04.2021 09:08

Stehnak píše: 20.04.2021 20:46 Souhlasim, je to auto především do města a na občasnej vejlet kolem komína s důrazem se vyhýbat dálnicím, kde to opravdu je při cca 80km/h velmi nebezpečný. Škoda že si nemůžu u Leafa omezit výkon (80 kW)/krouťák (254 Nm), zajímalo by mě jak je to použitelný/otravný.
Souhlas, do města, na nákup a takový to poskakování, proč ne. Jen s tou cenou něco udělat...
Pokud zrovna bude páteční kolona, tak sem tam i na okresku :mrgreen:

Ale už na městskej okruh, připojováky atd., to bych se normálně bál.
Mě by zajímalo, kolik z tý ceny auta dělá čistě baterie... Která má taky omezenou životnost, i když v případě Dacie to asi odpovídá životnosti vozu.
(jen vzpomínám jak známýmu loni chvíli po "garančce/roční prohlídce", za jízdy na cca 8 letý dačii sandero ulítlo kolo, auto už je sešrotovaný, fotky mám :roll: )
Je: Focus ST 2.3 EB, 206kW, (r.v. 20)
Byl: FoFo III ST-Line, 1.5, 110kW, R&B ed. (r.v. 17)// FoFo II 1.6, 74kW (r.v.09)
Fiesta 1.25 (r.v.11) Trend, Silver // Fiesta 1.3 (r.v.03), holobyt, Red
Fiesta XR2i 1.6

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3538
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 21.04.2021 10:49

Sentik píše: 21.04.2021 09:08 Jen s tou cenou něco udělat...
Co chceš dělat s cenou? Tu určuje trh, bohužel fest deformovaný, protože elektroauta se tlačí silou --> po baterkách je zvýšená poptávka, je jich nedostatek, cena je vysoká.

Další paradox je, že aby to vůbec někdo kupoval, tlačí se na to dotace nebo to automobilky prodávají se ztrátou a musí se zahojit na spalovacích autech --> cena elektroauta se uměle snižuje zatímco cena spalovacího se uměle zvyšuje. (A bohatí si kupují elektroauta, zatímco chudí jim na ně přispívají.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0 benzín, 2004 (10/2015-dosud)
Citroën Xsara, 1.4 benzín, 2004 (04/2021-dosud)
Ford Focus Turnier, 1.6 16V benzín, kombi, 2002 (05/2009-10/2015)

Uživatelský avatar
Sentik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1489
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 21.04.2021 11:51

Co chci dělat s cenou? Chci ji za danej produkt nižší :mrgreen: Takhle je to při nastavení toho, co mi to za ní dává pro mne nepřijatelný a zboží si nepořídím, víc s tím dělat nemůžu a ani nehodlám :roll:

Za pár let to může bejt vše jinak, do vývoje se cpou šílený peníze, uvidíme. Třeba elektroauta budou jednou za podobně normální peníze jako byly auta před vypuknutím elektrošílenství, možná ne.
Je: Focus ST 2.3 EB, 206kW, (r.v. 20)
Byl: FoFo III ST-Line, 1.5, 110kW, R&B ed. (r.v. 17)// FoFo II 1.6, 74kW (r.v.09)
Fiesta 1.25 (r.v.11) Trend, Silver // Fiesta 1.3 (r.v.03), holobyt, Red
Fiesta XR2i 1.6

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3538
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 21.04.2021 14:34

Jo, takhle jo. Je to drahé i přesto, že je to uměle zlevňované zatímco spalovací auta uměle zdražovaná. Kdyby bylo na výběr za 250 Sandero nebo za 250 Spring... ale to není a dlouho nebude. Spíš napálí další pokuty na spalovací auta, takže bude Sandero za 450 vs. Spring za 450.

Jo a trh ojetin za pár let, to bude peklo. Elektrický krám, který měl nový 200-300km dojezd, bude mít ojetý 100-150km, měnit baterii se nevyplatí, protože bude drahá jak pes. Nakonec budeme rádi, když seženeme nějaké 25-leté benzínové auto...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0 benzín, 2004 (10/2015-dosud)
Citroën Xsara, 1.4 benzín, 2004 (04/2021-dosud)
Ford Focus Turnier, 1.6 16V benzín, kombi, 2002 (05/2009-10/2015)

blackbox80
Junior
Junior
Příspěvky: 347
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 21.04.2021 16:17

Sentik píše: 21.04.2021 11:51 Za pár let to může bejt vše jinak, do vývoje se cpou šílený peníze, uvidíme. Třeba elektroauta budou jednou za podobně normální peníze jako byly auta před vypuknutím elektrošílenství, možná ne.
to není moc dobře možné, protože na výrobu elektroauta je potřeba více energie, takže v nepokřiveném tržním prostředí nemůže být BEV levnější než ICEV >> pokud přijdou s nějakou technologií, která ušetří a nebo sníží cenu energií, tak stejná úspora se bude pravděpodobně týkat i produkce ICEV... takže pořád bude jeho výroba levnější ..

Uživatelský avatar
Sentik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1489
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 21.04.2021 16:19

pkadecka píše: 21.04.2021 14:34 .....
Je to tak, souhlasím víceméně se vším. Řešíme to tu přeci už nějakou dobu a myslel jsem si, že to prostě jen vidíme černě a ono se to pomalu a jistě naplnilo.

Uběhlo pár let a auta se spalovákama jsou značně dražší (je to "omlouváno" vyšší základní výbavou, ale tu né každej chce a musí mít). Takže přesně, než se dostanem (snad) do stavu, kdy budou elektroauta levný, tak se musí normální auta brutálně zdražit, což se děje.

Jen bych si zavěštil, že s tím sháněním 25letých aut to taky nedopadne, předpokládám nějakou regulaci a vykázání starších aut postupně z měst a pak obecně ze silnic... a bude vymalováno.

Blackbox:
Já to bral hlavně v poměru k baterii, která dělá u elektroauta hroznej podíl ceny.
Je: Focus ST 2.3 EB, 206kW, (r.v. 20)
Byl: FoFo III ST-Line, 1.5, 110kW, R&B ed. (r.v. 17)// FoFo II 1.6, 74kW (r.v.09)
Fiesta 1.25 (r.v.11) Trend, Silver // Fiesta 1.3 (r.v.03), holobyt, Red
Fiesta XR2i 1.6

blackbox80
Junior
Junior
Příspěvky: 347
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 21.04.2021 16:30

Sentik píše: 21.04.2021 16:19 Blackbox:
Já to bral hlavně v poměru k baterii, která dělá u elektroauta hroznej podíl ceny.
tak elektronika cca stejně + "kluzák/glider" (auto bez pohonu) taky cca stejně >> a nejvíc energie sežere právě výroba baterie :)

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5079
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 30.04.2021 06:26

zamysleni nejen k "vyvoji" automobilismu https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekono ... nomika_wag
Edit: bohuzel je to jeden z mnoha se opakujicich duvodu(clanku), co jsou nam ale malo platne. :nixw: auta pro radost uz tu byla, rychlost a ruzne as. systemy neni vse, podle me je dulezita i radost z jizdy a to mame kazdy jinak.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 19102
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 02.05.2021 16:59

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 307
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Kaspik » 02.05.2021 18:03

Co přesně znamená, že se majítel Plugin hybridu "vrátí" ke spalovacímu motoru? :?: Ach ti vědci. :)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 19102
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 03.05.2021 15:49

cas ISA (Intelligent Speed Assist) se blizi :puke_r:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/au ... -jako-voda
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů