neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od ZaQik » 05.01.2016 20:54

ocekavam i problem "částí OBD diagnostiky je v mnoha případech i VIN kód testovaného automobilu", coz zatim STK neresila
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od fordavid » 05.01.2016 20:57

Proč problém s VIN?


A je teda nějakej způsob, jak nastavit ty hodnoty? Ten anglickej návod je moc fajn, ale pro mě nerealizovatelnej.. už jen kvůli těm přesným teplotám
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od fordavid » 05.01.2016 21:09

Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od Tomin123 » 05.01.2016 21:23

Muze se to lisit dle typu auta, ale priblizne takto:
http://www.aa1car.com/library/obd_monitor_not_ready.htm

Teplota vzduchu by mela byt od 4.5 do 37 st. C (od 40 do 100 st. F)
tedy v mrazech to muze byt mozna vesele, ale pokud bude do nejakych -5 az -10 C,
tak to asi pujde, protoze teplota sani se meri u motoru a tam je to vzdy vyssi nez okolni vzduch.

- nesmi byt zapsane zadne chyby (DTC) (muze byt pouze P1000)
- jezdit s cca pulkou nadrze (ne min. a ne max.) (aby mohl probehnout EVAP test)
- jezdit normal, zadne zavody
- nekdy taky nechat bublat na volnobeh
Vetsi vedu bych v tom nevidel.
Naposledy upravil(a) Tomin123 dne 05.01.2016 21:44, celkem upraveno 1 x.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od vitr73 » 05.01.2016 21:31

...ale to jen v pripade ze to probehne dobre a nebude tam nejaka chyba..
..tak to vidim ze to byla ted posledni STK tohohle meho strepu.... :bebng:
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 05.01.2016 21:51, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od fordavid » 05.01.2016 21:39

Smršť telefonátů z celé republiky! Jinak se první pracovní den (4. 1. 2016) po vstupu v platnost nové metodiky pro měření emisí nedá popsat.

Je pravda, že emise dnes sice trochu zůstávaly v pozadí, protože v první den spuštění nového systému kamerování STK, testovaného Ministerstvem dopravy, běžel od spuštění ca 7 minut a pak zkolaboval, takže starostí na STK bylo více než na SME, ale přece je potřeba něco ujasnit, co v prvních asi 20 až 30 telefonátech a mailech dneška o emisních nejasnostech zaznělo:

Problém č. 1:
Některá vozidla měla na prvních místech Readiness Code neprovedené testy "nepřetržitě sledovaných systémů", takže by tato vozidla nesměla projít. Některé z SME začaly zákazníky vracet na silnici, aby se dokončily Readiness Code "na prvních třech místech". Protože se kódy nechtěly provést, nevěděli, jak se zachovat a raději vozidla pozastavili.
ŘEŠENÍ: Je potřeba nám zaslat popsaný protokol z Vašeho diagnostického přístroje, abychom s vámi analyzovali, zda se nejedná o jeden předsazený kód, který není obsazen a tudíž není vyhodnocován. Pak by se mohlo jednat o mýlku ve vyhodnocení "nepřetržitě sledovaných systémů", které se v tomto případě nenacházejí na prvních třech místech, nýbrž na místě 2. , 3. a 4. !

Problém č. 2:
Nelze načíst Readiness Code, komunikace je však navázána, chyby v paměti žádné.
ŘEŠENÍ: Je potřeba nám zaslat popsaný protokol z Vašeho diagnostického přístroje, abychom s vámi analyzovali, zda se nejedná o vozidlo, které sice komunikuje přes diagnostickou zásuvku podobným protokolem, ale kdy se jedná o vozidlo z přechodných let okolo doby, kdy se zaváděl povinně emisně relevantní protokol OBD. Tato vozidla prakticky neobsahují povinné parametry OBD protokolu a nedisponují ani Readiness Code, ani funkcí zachycení okolnostních podmínek Freeze Frame při uložení závady.

Problém č. 3:
U vozidla s řízeným systémem bez OBD nelze navázat komunikaci s řídící jednotkou motoru. Důvod není znám, zda je problém ve vozidle nebo zda to neumí diagnostika, kterou jsem se pokoušel navázat komunikaci.
ŘEŠENÍ: Pokud výrobce vozidla výslovně předepisuje, že se musí u měření emisí číst paměť závad, pak nikde v legislativě není povinností vozidlo označit jako nevyhovující, pokud není možné navázat komunikaci s diagnostikou řídící jednotky motoru. Jak vedoucí "odborné skupiny" paní Mgr. Milena Machalová před celou skupinou prohlásila, pokud existuje jen podezření na prohřešek, který nejde dokázat, pak se preferuje "presumpce neviny". Takže, pokud trvale nesvítí kontrolka závady na motoru, prosím napište tuto skutečnost (že nelze navázat komunikaci s řídící jednotkou motoru) do poznámky a pokračujte dál v proceduře až do konce. Pokud v ostatních krocích vozidlo vyhovuje, je celkový výsledek emisní zkoušky vyhovující. (Takový je výklad, za kterým stojí naše školicí středisko, avšak platí jen pro řízené systémy bez OBD!)

Tímto prosím i o jiné argumenty, které by tato objasnění doplnila, korigovala, vyvracela nebo jinak měnila. Protože nejasnosti existují a existuje mnoho možností výkladu, je potřeba vydiskutovat cílové řešení, které by nebylo v rozporu s představami MDČR. Jen se obávám, aby situace nepokračovala nám již 15 let známým "NEZNÁMEM", které bylo tak rádo objasňováno jen ústní formou někoho z Ministerstva, jako tomu bylo s "otevřenými vraty" nebo "nevyhovujícím odsáváním", což byl pouhý, kromě desítek podobných, legislativou nijak nepodložený výmysl tyranizace shora, než aby měl logické relevantní opodstatnění. My chceme jasné, napsané, přesné regule, které nebudou mít dvojího výkladu, ani ústního vysvětlení, nebo jiného nepísemného a nezávazného upřesňování.

Tak to je zatím o jinde nevyjasněných problémech prvního dne v roce, kdy začala platit nová metodika. Těším se na další zkušenosti!

Těšíme se s vámi všemi na Diagnostic Con, kde situaci popisovanou stovkami z vás dopodrobna rozebereme a budeme požadovat jasná pravidla. Bohužel u některých řešení to bez novely zákona č. 56/2001 Sb. a vyhlášky č. 302/2001 sbírky (včetně upravující vyhlášky č. 342/2014 Sb.) nepůjde.
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od Ondrej1 » 05.01.2016 21:50

Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME)
http://ulozto.cz/x6VHJdUi/emise2016-pdf
Zajímavá je i kontrola přeprogramování řídící jednotky (ke konci dokumentu).

A ještě je možné provést doplňkový test v případě chybného Readiness
--------------------
i) doplňkové kontroly aplikované v případě, že Readiness kódy indikují
neproběhnuté testy
I. Zážehové motory - při otáčkách základního volnoběhu se po dobu nejméně 30 sekund analyzuje
čtením z OBD velikost napětí na lambda sondách (mód 01, PID 14h-1Bh resp. 24h-2Bh resp 34h-3Bh,
v závislosti na druhu lambda sond). Zjišťuje se frekvence a amplituda změn na regulačních sondách
a amplituda na kontrolních sondách. Postupuje se podle pokynů výrobce. Nejsou-li udány, musí
frekvence změn na regulačních sondách dosahovat alespoň 0.3 Hz, amplituda napětí dvoustavových
lambda sond musí činit alespoň 0.15V. Nebudou-li splněny limity, hodnotíme vozidlo jako
nevyhovující. Doplňkový test se může provádět během měření emisí při základním volnoběhu (viz
bod e), odst. 8.
----------------
Naposledy upravil(a) Ondrej1 dne 05.01.2016 21:56, celkem upraveno 1 x.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od fordavid » 05.01.2016 21:55

Ale proč se mi ten kod nevytvořil během dvou let, co auto mám? Těžko se mi teď vytvoří. nebo ne?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od Ondrej1 » 05.01.2016 21:57

fordavid píše:Ale proč se mi ten kod nevytvořil během dvou let, co auto mám? Těžko se mi teď vytvoří. nebo ne?
Mohl se smáznout při výměně bateriie, nebo ho určitě smázli ve Fordu, kdy mazali chynbové kódy.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od fordavid » 05.01.2016 22:00

Zkusím toto, ale moc tomu nedávám ://

- nesmi byt zapsane zadne chyby (DTC) (muze byt pouze P1000)
- jezdit s cca pulkou nadrze (ne min. a ne max.) (aby mohl probehnout EVAP test)
- jezdit normal, zadne zavody
- nekdy taky nechat bublat na volnobeh
Vetsi vedu bych v tom nevidel.
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od vitut » 05.01.2016 22:05

ZaQik píše:ocekavam i problem "částí OBD diagnostiky je v mnoha případech i VIN kód testovaného automobilu", coz zatim STK neresila
V tom metodickem pokynu se pise: "V prvním kroku provedeme identifikaci softwarové verze řídící jednotky motoru. K tomu účelu se z diagnostického rozhraní načtou identifikační řetězce softwaru (CALID) a kontrolních součtů (CVN). ..... Zároveň se v tomto kroku informativně vyčítá VIN
vozidla, pokud je uložený v palubní síti; jeho shoda s VIN vyraženým na vozidle se však nehodnotí."
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od vitr73 » 05.01.2016 23:36

mne tahle řj VIN nezobrazuje....na zadne diagnostice
... stejne mne ale prijde ze resej "kraviny" a ne to co leze z vyfuku...a to by mnelo byt snad nejdulezitejsi no ne?
... to ze je treba z nejakeho duvodu nemozna komunikace s řj by na to co leze z vyfuku nemelo mit takovou vahu v posouzeni jestli to "kouri" nebo "nekouri" ..je videt ze to vymejslel odbornik na ekologii znalej sveho oboru....kterej ovsem huli nejake svinstvo. :bebng:
ale dokud to neni odesilane online na nejakej urad kterej pak posle domu dobrozdani ze emise vyhovujou(jako v USA)...tak se urcite zase za chvilku vymysli jak to "udelat"....kdyz do ted slo i tu nejvesli dymovnici emisne zmerit plynovym zapalovacem za 5 korun z Penny....jsme v cechach... pevne tomu verim
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od fordavid » 06.01.2016 08:10

Jak to nastavit, adekvátně složitá netriviální verze: http://www.obd2.com/support/reprog/down ... cedure.pdf
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od vitr73 » 06.01.2016 11:54

jsem volal kamaradovi co dela na ME...a rikal ze zase nic nehrotit...jednoduse se napise ze řj nekomunikuje a pouzije se nejaka jejich nouzova metoda mereni a pokud to "nehuli" tak je stanice opravnena emise uznat.... rikal ze nic netragovat ze to pujde...tak mu verim..dela to uz 7 let tak nejspis vi ....a nikde fakt neni striktne dano ze kdyz řj "nekomunikuje" ze je to striktni duvod neuznat emise....tak doufam ze to bude takhle fungovat
..to bude tento rok tedy strasne moc aut na emise co bude mit zapsano ze řj nekomunikuje :mrgreen: :mrgreen: :perfect:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: neprosel STK na emise

Příspěvek od fordavid » 06.01.2016 12:37

Kde je ta STK?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů